De misdaad van volwassenen Lili en Howick weer ondergedoken

03-09-2018 07:26 1312 berichten
Moet toch even van mijn hart, las vanmorgen de kop over het opnieuw onderduiken en werd spontaan verschrikkelijk boos. Boos op volwassenen die misbruik maken van deze sneue situatie. Een moeder die hun jeugd verpest en “nee” niet accepteerde en over de rug van deze kinderen bleef procederen. Zogenaamde “hulptroepen” die, na aantal pogingen die ook voor mij prima te begrijpen zijn, tegen beter weten in ook weer over de rug van Lili en Howick door bleven/blijven gaan.

Nu lees ik dat de moeder vanuit Armenië het AD geïnformeerd heeft dat ze weer zijn ondergedoken.

Sneu, erg sneu, als deze zaak, die enkel verliezers kent, “achter de rug is” (wat dat ook mag zijn/worden). Hoop ik dat de “samenleving” ook deze mensen die zich “hulpverleners” noemen en die deze pijn hebben veroorzaakt in alle openbaarheid “tegen het licht gehouden gaan worden”. Net als die jonge kinderen....

Misdadigers zijn het geworden... democratie houd ook in dat als procedures doorlopen zijn jouw “verlies” genomen moet worden en je deze kinderen zal behoeden voor verdere trauma’s.

Ben ik nou echt de enige die nu boos is op deze zogenaamde hulpverleners?

Hoop dat deze kinderen niet voorgoed beschadigd door het leven zullen gaan.

Aanvulling en afronding:
actueel/de-misdaad-van-volwassenen-lili ... #p28997007

Ook boos?

Totaal aantal stemmen: 163

Nee (29%)
Ja (60%)
Geen mening (11%)
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 11:33
7.60% gewijzigd
nessemeisje schreef:
03-09-2018 16:05
Donderdag is er een demonstratie voor de kinderen, want "Lili en Howick zijn al thuis."
Ik hoop echt dat de overheid zijn poot stijf houdt en organisaties zoals Defence for Children (organisator van de demonstratie) en ASKV Steunpunt Vluchtelingen, De Goede Zaak, Dokters van de Wereld, het Vergeten Kind, Plan Nederland, Terre des Hommes, Vluchtelingenwerk Nederland, Augeo Foundation, Stichting INLIA, Kerk in Actie en Stichting Los moeten zich kapot schamen.
Er wordt gejammerd dat die arme kinderen straks geen leven hebben daar in Armenië, terwijl ze nu al heel lang door moeders toedoen geen leven hebben. Zestien keer verhuisd, dertien keer van school gewisseld, onderduiken, etc. Is dat een leven? Armenië is geen oorlogsland, ze moeten gewoon terug en moeder moet zichzelf eens bijeenrapen en kappen met dat gejammer en gejank. Zij en alleen zij (en haar hulpjes) zijn de oorzaak voor de situatie waar de kinderen nu inzitten.
Tenenkrommend inderdaad. Ik zou mijn kinderen nooit hebben laten demonstreren voor deze kinderen. Al was de hele school gegaan.

Nu we toch bezig zijn:
Het Jeugdjournaal mag ook eens een draai om de oren krijgen. Mijn kinderen mogen er niet meer naar kijken, omdat ik simpel wordt van de hersenspoeling die ze doen. Arme vluchtelingen, arme kinderen, arme discriminatie en stomme boze witte mensen. Ik wil niet dat ze dat meekrijgen, maar vooral trots zijn op hun afkomst en huidskleur. Wat dat ook moge zijn.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
03-09-2018 16:13
En die diagnose PTTS, da's toch een lachertje? Knap dat die neuropsycholoog die diagnose op afstand kan stellen. Over devaluatie van termen gesproken.
Mag hij niet eens want een diagnose mag alleen door een arts worden gesteld. De neuropsycholoog doet het onderzoek. Bij mijn weten heeft Scherder deze kinderen nooit onderzocht of getest.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
03-09-2018 16:21
Tenenkrommend inderdaad. Ik zou mijn kinderen nooit hebben laten demonstreren voor deze kinderen. Al was de hele school gegaan.

Nu we toch bezig zijn:
Het Jeugdjournaal mag ook eens een draai om de oren krijgen. Mijn kinderen mogen er niet meer naar kijken, omdat ik simpel wordt van de hersenspoeling die ze doen. Arme vluchtelingen, arme kinderen, arme discriminatie en stomme boze witte mensen. Ik wil niet dat ze dat meekrijgen, maar vooral trots zijn op hun afkomst en huidskleur. Wat dat ook moge zijn.
We gaan hier geen algemeen "tegen de vluchtelingen" verhaaltjes schrijven, dit topic gaat specifiek over 2 kinderen die in een heel naar traject terecht gekomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
03-09-2018 16:23
Mag hij niet eens want een diagnose mag alleen door een arts worden gesteld. De neuropsycholoog doet het onderzoek. Bij mijn weten heeft Scherder deze kinderen nooit onderzocht of getest.
Belachelijk zeg. En iedereen maar meehuilen. Je wordt gewoon in de luren gelegd en heel veel mensen trappen erin.
Alle reacties Link kopieren
En trots zijn op je huidskleur of afkomst is de grootste kolder, je hebt er namelijk helemaal geen zeggenschap over.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
03-09-2018 16:25
Belachelijk zeg. En iedereen maar meehuilen. Je wordt gewoon in de luren gelegd en heel veel mensen trappen erin.
We worden bedonderd door moeder en consorten en geïndoctrineerd door de media.
karin6789 schreef:
03-09-2018 16:27
En trots zijn op je huidskleur of afkomst is de grootste kolder, je hebt er namelijk helemaal geen zeggenschap over.
Klopt. En daarom mag je er trots op zijn. Gewoon, omdat het onderdeel is van wie je bent.

Dat het Jeugdjournaal daar nogal gekleurd in is (no pun intended) vind ik hinderlijk. Net zoals ik het bijzonder hinderlijk vind dat het Jeugdjournaal doet alsof Nederland een schijtland is en zomaar twee goed geintegreerde kinderen terugstuurt naar een bananenland. Wat moeders heeft gedaan, wordt verzwegen. Dat Armenie een mooi land is, wordt verzwegen.

Hinderlijk vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
03-09-2018 16:14
Gewoon op stafje klikken, zie je of er gestaft is..
En dit gaat het over heden.

Dan zou je jezelf moeten staffen om te zien of je gestaft bent? Ik krijg geen melding "dat het bericht al gestaft is" als ik op het stafje klik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
03-09-2018 16:31
Klopt. En daarom mag je er trots op zijn. Gewoon, omdat het onderdeel is van wie je bent.

Sorry, ik vind dit lulkoek.
Je kunt trots zijn de vaardigheden die je ontwikkelt in je leven naar aanleiding van je talenten.
Over mijn kleur of het ontbreken daarvan heb ik niet de minste invloed gehad.
Net zo min als het land waarin ik geboren werd of het ouderlijk nest waar ik in terecht kwam.
Dat is puur geluk of pech geweest.
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 16:32
Dan zou je jezelf moeten staffen om te zien of je gestaft bent? Ik krijg geen melding "dat het bericht al gestaft is" als ik op het stafje klik.
Ach het probleem, als dat zo zou zijn, wordt dan eerst door mod(s) bekekenen en “eventueel” aangepast en jij krijgt dan echt zelf ook een reactie. Als dat alles wegblijft, ook als “mod” commentaar in desbetreffende reactie op het topic, is er volgens mij niets aan de hand.
Maar de “emo-marketingafdeling” van kinderrechtenorganisatie Defence for Children maakt ook overuren zeg, wat een kindermishandeling. Weer een nieuwsbulletin. Zou haast topic poll aanpassen omdat ik nieuwsgierig ben of er mensen donderdag meedoen met hun, sorry hoor, hetze.
Nou, ik doe donderdag niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
03-09-2018 18:00
Nou, ik doe donderdag niet mee.
Goh!
Verrassend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als die demonstratiegangers nou meteen een inzamelingsactie starten voor “een huis voor Armina” doen ze echt wat zinvols....... vind ik.....
En ik hoop dat al deze verontwaardigde demonstranten gul zullen geven.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
03-09-2018 10:21


Iedere moeder gunt haar kind de talloze mogelijkheden die wij in Nederland hebben toch? En van mij mogen ze best wat strenger omgaan met vluchtelingen in het algemeen, maar kinderen die hier opgegroeid zijn na 10 jaar terug sturen vind ik echt dieptriest. Als ze ze na een jaar hadden terug gestuurd had je niemand gehoord hoor. Dan hadden de kinderen tijd genoeg om in Armenië te aarden en hun lot te accepteren.
Ken je het verhaal?
Moeder vraagt in 2008 asiel aan en is al in 2009 uitgeprocedeerd.

In 2009 liggen de tickets klaar.

Moeder duikt onder en vraagt nog 6 keer asiel aan.
Gebruikt hiervoor wisselende namen (vals)

Het eindeloos rekken doet de moeder zelf.

Stel je staat dit toe is het hek van de dam, dan rekken de migranten nog langer dan ze nu al vaak doen.

En nog iets bijzonders, journalisten die over de zaak willen schrijven krijgen GEEN inzage in het dossier, dat weigert de advocaat van de moeder stelselmatig.

Vreemd toch, wat staat er in dat het publiek niet mag weten?
Over privacy kan je afspraken maken dus dat zal het niet zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In het dossier zullen ongetwijfeld de echte namen van Lily en Howick staan. Net als de taal die ze thuis spreken.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
03-09-2018 18:46
In het dossier zullen ongetwijfeld de echte namen van Lily en Howick staan. Net als de taal die ze thuis spreken.
Precies en er speelt nog iets vreemds.
Moeder heeft altijd beweert dat ze nooit in Armenië te zijn geweest maar de Armeense overheid bevestigde haar nationaliteit reisdocumenten voor haar en de kinderen.

Dat kwam bij een rechtszaak aan het licht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral heel erg zielig voor deze kinderen, zij hebben hier niet om gevraagd. Ze zijn de dupe van de acties van hun moeder.

Ik snap niet waarom het mogelijk is om alsmaar jaaaaaren lang in hoger beroep te gaan dat moet niet meer kunnen.

Wanneer je deze kinderen (hoe zielig ook) hier laat blijven zullen andere mensen ook misbruik maken van hun kinderen om hier te kunnen blijven
Alle reacties Link kopieren
Strawberry_shortcake schreef:
03-09-2018 19:11
Ik vind het vooral heel erg zielig voor deze kinderen, zij hebben hier niet om gevraagd. Ze zijn de dupe van de acties van hun moeder.

Ik snap niet waarom het mogelijk is om alsmaar jaaaaaren lang in hoger beroep te gaan dat moet niet meer kunnen.

Dit heeft niets met hoger beroep te maken maar met valse namen en onderduiken (heb het hier boven beschreven)
Ze waren in 2009 al uitgeprocedeerd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft wordt die moeder uit de ouderlijke macht gezet.
Iedereen keer maar dat gelieg. en dan nu de kinderen weer laten onderduiken. Als iets traumatiserend is, is het dat wel. Wat hebben die kinderen nou voor leven, als ze ondergedoken zitten.
In welk land de kinderen ook zullen gaan wonen, het allerbeste is als het ouderlijk gezag van de moeder wordt ontnomen. Die kinderen verdienen betere ouders.
Alle reacties Link kopieren
In het RTL nieuws waren howick en lilli weer het hoofdonderwerp maar RTL deed journalistiek uitgebreid onderzoek en bericht tenminste genuanceerd. Moeder Armina heeft zelfs een boze brief gestuurd naar het betreffende kindertehuis dat ze niet positief over het tehuis mogen vertellen omdat het haar kinderen zou schaden! Bizar gewoon.......
Voogdijinstelling Nidos spoort ook niet helemaal! Heb ik ook al meer vreemde beslissingen van gezien.
bisto wijzigde dit bericht op 03-09-2018 19:52
12.94% gewijzigd
Kunstenkitsch schreef:
03-09-2018 16:31
Klopt. En daarom mag je er trots op zijn. Gewoon, omdat het onderdeel is van wie je bent.

Dat het Jeugdjournaal daar nogal gekleurd in is (no pun intended) vind ik hinderlijk. Net zoals ik het bijzonder hinderlijk vind dat het Jeugdjournaal doet alsof Nederland een schijtland is en zomaar twee goed geintegreerde kinderen terugstuurt naar een bananenland. Wat moeders heeft gedaan, wordt verzwegen. Dat Armenie een mooi land is, wordt verzwegen.

Hinderlijk vind ik dat.
Om nog maar niet te spreken over hoe de moeder al vanaf het begin de kinderen misbruikt om hier maar een verblijfsvergunning denken te mogen krijgen. En dan zijn er nog petities waarin wordt gesteld dat de moeder een arme vrouw is die van alles overkomen is en "door omstandigheden" is afgewezen voor asiel.
Arme kinderen. Al gaan ze terug naar Armenie of blijven ze toch in Nederland, ze moeten echt weg bij die vrouw.
Strawberry_shortcake schreef:
03-09-2018 19:11
Ik vind het vooral heel erg zielig voor deze kinderen, zij hebben hier niet om gevraagd. Ze zijn de dupe van de acties van hun moeder.

Ik snap niet waarom het mogelijk is om alsmaar jaaaaaren lang in hoger beroep te gaan dat moet niet meer kunnen.

Wanneer je deze kinderen (hoe zielig ook) hier laat blijven zullen andere mensen ook misbruik maken van hun kinderen om hier te kunnen blijven
Het is niet echt misbruik maken van de procedures, door internationaal recht zijn er beroepsmogelijkheden waar we niet omheen kunnen.

De moeder heeft ergens anders misbruik van gemaakt. Tot enkele jaren geleden hadden medewerkers van de IND moeite met het herkennen van personen die in werkelijkheid uit Armenie komen en zich hier voordoen als vluchteling. De moeder heeft ook gedaan alsof ze Azerbeidsjaans(?) is.
Gelukkig lijkt het erop dat de laatste jaren het de IND wel lukt om accenten e.d. te herkennen en personen die uit Armenie te komen sneller af te wijzen en terug te sturen.

Maar goed, dat heel Armenie hier wil komen wonen (en geld sturen naar familie daar) komt omdat als ik het goed heb rond 1991 er massaal misbruik is gemaakt van de mogelijkheden tot het verkrijgen van asiel in Nederland en onkunde in het herkennen van mensen die in werkelijkheid uit Armenie komen en niet uit een oorlogsland.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel over wat er nu speelt maar mis de info over het waarom en hoe moeder ooit hier is beland. En waar is de vader van de kinderen? En welke taal spreekt moeder met de kinderen? Apart overigens dat de kinderen niet tweetalig zijn opgevoed. En als de kinderen mogen blijven, zal de moeder dan ook niet in no time bij hier bij haar kinderen willen zijn en dus weer de zoveelste procedure opstarten?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-09-2018 10:38
0.00% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven