De volgende winkelketen die verdwijnt?

23-02-2019 19:52 1405 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:26
98.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xenos zit hier nog in het dorp.
ik geef mn bek ook maar een douw
Polderbewoner schreef:
23-02-2019 20:14
Je bedoelt de Spaanse winkelketen 'Casa' 😉
Ja die bedoel ik inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Hier zit nog wel een xenos, naast de Big Bazar notabene. Beide winkels zijn een allegaartje van rotzooi en slechte kwaliteit prullaria.

Blokker is niet meer wat het geweest is. 9 van de 10 dingen die je vroeger bij de Blokker zou kopen hebben ze niet meer. Hoe vaak ik daar voor Jan doedel in de winkel sta omdat ze het niet meer in hun assortiment hebben.

Hema blijft een fijne winkel al holt hier de kwaliteit ook achteruit en vind ik ze niet meer zo goedkoop als ze ooit waren. Grijp ook hier enorm vaak mis en moet dan idd online bestellen. Irritant.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Misschien Scapino of Bristol?
Ik vind die winkels er ook altijd zoooooo achterhaald uitzien. Ik koop er ook echt nooit wat. Ik hoop niet dat Ziengs ooit failliet gaat want daar ga ik voor de kids (en mezelf) heel vaak heen. Vind ik nog zo’n beetje de enige schoenenwinkel die fatsoenlijk helpen met het meten/passen van kinderschoenen. En prijs/kwaliteit spreekt me wel aan. Assortiment zou soms wel wat uitgebreider mogen.

Enerzijds snap ik dat winkels failliet gaan door internet. Maar anderzijds vind ik het huidige assortiment in winkels ook vaak heel erg beperkt. En ik denk dat het ook gewoon komt door de maatschappij waarin we leven. We werken allemaal veel meer, dus minder tijd om fysiek te shoppen. Internet bestellen kan ik savonds om 10 uur nog doen, fysiek shoppen niet. Plus dat het
me minder tijd kost, en ik bespaar dure parkeerkosten in de stad.
En we zijn tegenwoordig steeds meer van ‘als ik nu iets bedenk wat ik wil hebben, dan had ik het liever gister al in huis’. In plaats van tot zaterdag te wachten omdat we dan pas tijd hebben om naar de stad te gaan.
Scapino, van haren of bristol
Oh ja scapino en bristol.. Die zitten hier niet in de buurt, maar vroeger ging ik regelmatig daar winkelen. Vooral de Bristol.
Scapino zat hier een paar jaar geleden nog wel in de buurt, maar die is toen ook weggegaan.
KleinBeertje schreef:
23-02-2019 20:23
Scapino, van haren of bristol
Denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden had ik er ook van gebaald als de HEMA zou verdwijnen.
Maar zoals al eerder genoemd, de slechte bevoorrading, en de slechte kwaliteit van hun spullen, zorgen ervoor dat ik er nog amper binnen stap.

De kleding voor volwassenen heeft een belabberde pasvorm, recht en vierkant.
Van de kinderkleding zijn de mouwen te lang. En de artikelen die juist zo fijn waren, zoals bijv. de fantastische (corrigerende) hemdjes, zijn uit het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
KleinBeertje schreef:
23-02-2019 20:23
Scapino, van haren of bristol
Bij Van Haren is het altijd druk als ik er voorbij loop.
Niet dat dat alles zegt overigens.
Ik heb een paar jaar geleden bij de Hema van die langere basic-shirts gekocht. Zitten nog steeds prima, zijn ook stretch. Verder vind ik de kleding daar echt prut.
HEMA is duur geworden op sommige producten. Ook is de kwaliteit echt achteruit gegaan. Prijzen omhoog en kwaliteit omlaag.....kan niet lang duren.
Blokker lijkt mij de volgende. Die gingen toch vernieuwen en verhippen. Ik merk daar weinig van.

Nog steeds oersaaie en onaantrekkelijk ingerichte winkels met een bruin tapijtje op de vloer en een truttig onsamenhangend van alles een beetje assortiment. Nooit echt goede aanbiedingen en nooit uniek of topkwaliteit. Verkopers die de ballen verstand hebben van het verkopersvak en al helemaal niet zijn aangenomen op hun energieke uitstraling. Dat gaat niet lang meer goed.
Ik denk dat Blokker de volgende is. Die hier in de stad is echt niks meer. Zinkend schip. Raar assortiment, altijd nét niet, en zo sfeerloos dat je er ook niet 'zomaar' even binnenloopt. En als je wel binnenloopt ga je onverricht ter zake weer huiswaarts want ze hebben echt niks zinnigs meer. Kaasschaaf, fijne wasknijpers, nee hoor, hebben ze niet meer...

Hema zou ik erg jammer vinden; kom er graag en koop er ook best veel.

Hudsons Bay ben ik een keer binnen geweest maar zag er niet hoopgevend uit. Zelfs op zaterdagmiddag amper klanten, en onderwijl hadden de verkoopsters het te druk met onderling kletsen en prutsen met hun telefoon om ook nog klanten te kunnen helpen. Kansloos.

Xenos en BigBazaar zijn al weg hier. Xenos vind ik wel jammer. Intertoys ga ik niet missen, al jaren een raar assortiment, ook online. Kon er nooit slagen.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
23-02-2019 19:57
Dat blokker nog bestaat vind ik echt een raadsel, onsfeervolle winkels, weinig vernieuwend, oubollig, suf assortiment. Ik zet mn geld hierop in.

Al vind ik wel dat we nu ik dit rijtje zo zie eigenlijk best wel eens ons koopgedrag onder de loep mogen nemen om bepaalde faillissementen te voorkomen. Maar de winkel moet er zelf ook moeite voor doen en dat vind ik bij Blokker niet echt terug in de winkel.
Grappig , ik koop juist super vaak bij de Blokker. Zou ik echt gaan missen als deze weg zou gaan uit mijn dorp
Polderbewoner schreef:
23-02-2019 20:14
Je bedoelt de Spaanse winkelketen 'Casa' 😉
Ondanks dat de naam anders doet vermoeden, komt Casa uit België.
Alle reacties Link kopieren
Blokker,Hema, scapino zullen verdwijnen denk ik. Ik denk juist dat de parfum winkels erg goed lopen TO, de douglas en ICI paris dan. Make-up is populairder dan ooit. Er komen steeds meer merken deze kant op, en mensen geven er ook steeds meer aan uit.
biol schreef:
23-02-2019 20:20
Blokker is niet meer wat het geweest is. 9 van de 10 dingen die je vroeger bij de Blokker zou kopen hebben ze niet meer. Hoe vaak ik daar voor Jan doedel in de winkel sta omdat ze het niet meer in hun assortiment hebben.
Eens, vond het van de Xenos ook jammer. Was voor mij op een aangegeven moment ook nog maar een schim van wat het ooit was.
Vond daar tot op het laatst wel de cotton waxmelts en geurstokjes heel lekker, en voor een schappelijke prijs ook.
Alle reacties Link kopieren
Als de hema verdwijnt: waar moeten we dan nog kinderondergoed en pyjama’s kopen? De v&d bestaat ook al niet meer.
Winkel nog altijd meestal gewoon buiten.
Deed het al niet zo vaak en nu nog steeds zo.

Door de giga keuze met online shoppen en de komst van bv de action linkt of is blokker nu wat achterjaald.
Toch wil ik nog wel eens wat kopen uit een soort trouw ;-)
De kwaliteit vind ik vaak beter dan bv van action.

Als Hema onder zou gaan zou ik dat echt jammer vinden.
Koop er saucijcenbroodjes, worst, taartjes, ondergoed of hemdjes, baby en kinderkleding, wijn, snacks, huisraad, mascara, doucheschuim, sokken en nog zo wat.
teletascha schreef:
23-02-2019 20:49
Als de hema verdwijnt: waar moeten we dan nog kinderondergoed en pyjama’s kopen? De v&d bestaat ook al niet meer.
Zeeman, C&A, H&M, Primark, Wehkamp, Zara ect.

Maar liever ook de Hema ja.
Alle reacties Link kopieren
Blokker is een miljardairsfamilie die Intertoys tijdig had verkocht toen ze de bui zagen hangen.

Ze zijn nog steeds steenrijk in vastgoed. Hebben tussen neus en lippen door vele miljarden in de Blokkerwinkels gepompt maar nu zoeken ze toch een partij die de keten overneemt.

Dat is wel vervelend maar ze blijven toch steenrijk ook zonder Blokkerwinkels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hema vind ik het laatste jaar juist weer leuke dingen krijgen.
Moire schreef:
23-02-2019 20:54
Hema vind ik het laatste jaar juist weer leuke dingen krijgen.
Ik ook, vooral kadootjes en speelgoed en kinderkleding. Maar grijp vaak mis. Dus ik bestel wat ik echt wil hebben online maar haal het dan daar op en doe een rondje.
Lucifer2018 schreef:
23-02-2019 21:02
Ik ook, vooral kadootjes en speelgoed en kinderkleding. Maar grijp vaak mis. Dus ik bestel wat ik echt wil hebben online maar haal het dan daar op en doe een rondje.
Doe ik ook vaak. Ik vind de vazen, plantenpotten en koffiekopjes ook erg leuk op het moment.

Zelfs voor mezelf slaag ik af en toe wat kleding betreft.
Alle reacties Link kopieren
Xenos zit hier nog; wist niet dat vele fillialen waren gesloten.
De volgende die verdwijnt is natuurlijk Blokker.
De HEMA is net overgenomen door Marcel Boekhoorn, dus daar heb ik wel weer wat vertrouwen in dat het goed gaat komen.

En daarna: tja, BCC en Expert misschien? Of Etos? Zowieso winkels als Jack & Jones en Forecast gaan het ook moeilijk krijgen.
Juist de onderkant zal blijven (Scapino, van Haaren, Zeeman, Wibra)... en ik geloof in nieuwkomers zoals winkels van Zalando, winkels van CoolBlue (die zijn er nog niet, maar die gaan komen, let maar op mijn woorden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven