De volgende winkelketen die verdwijnt?

23-02-2019 19:52 1405 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:26
98.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
23-02-2019 20:49
Als de hema verdwijnt: waar moeten we dan nog kinderondergoed en pyjama’s kopen? De v&d bestaat ook al niet meer.
Zeeman heeft toch prima kinderondergoed?
C&A en Primark ook.
Alle reacties Link kopieren
Pets place. Vroeger was het er altijd druk, tegenwoordig zie ik er echt niemand meer en iedereen die ik ken die dieren heeft koopt zijn voer/riemen/benodigdheden allemaal online. Ik ook trouwens hoor, wou een nieuwe kooi voor mijn parkietjes en ze hadden alleen maar kleine kooien voor een bizarre prijs. Dus heb online bij budgetkooien een enorme kooi voor 50 euro besteld. Of mijn hondenvoer...waarom naar pets place gaan en gaan slepen met een 25 kilo zak als diezelfde zak bij zooplus veel goedkoper is en ook nog eens thuis wordt bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
23-02-2019 21:07
Xenos zit hier nog; wist niet dat vele fillialen waren gesloten.
De volgende die verdwijnt is natuurlijk Blokker.
De HEMA is net overgenomen door Marcel Boekhoorn, dus daar heb ik wel weer wat vertrouwen in dat het goed gaat komen.

En daarna: tja, BCC en Expert misschien? Of Etos? Zowieso winkels als Jack & Jones en Forecast gaan het ook moeilijk krijgen.
Juist de onderkant zal blijven (Scapino, van Haaren, Zeeman, Wibra)... en ik geloof in nieuwkomers zoals winkels van Zalando, winkels van CoolBlue (die zijn er nog niet, maar die gaan komen, let maar op mijn woorden).
CoolBlue heeft al winkels.
...
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
23-02-2019 19:57
Dat blokker nog bestaat vind ik echt een raadsel, onsfeervolle winkels, weinig vernieuwend, oubollig, suf assortiment. Ik zet mn geld hierop in.

Al vind ik wel dat we nu ik dit rijtje zo zie eigenlijk best wel eens ons koopgedrag onder de loep mogen nemen om bepaalde faillissementen te voorkomen. Maar de winkel moet er zelf ook moeite voor doen en dat vind ik bij Blokker niet echt terug in de winkel.
Eens
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Blokker eerst denk ik. Dan de discus of pets palace. En scapino of bristol zijn vast ook de volgende. Te weinig vernieuwends en een assortiment wat je overal kan halen.
Maar ik geef toe dat ik zelf ook meewerk aan deze leegstand. Parkeren in de stad is zeer duur en hetgene waarvoor je kwam hebben ze dan weer niet of niet in je maat. En nu bestel ik alles gewoon s avonds rustig op de bank. Dat het misschien dan iets duurder is maakt mij niet zoveel uit. Scheelt parkeergeld en heel veel tijd.
Donna1971 schreef:
23-02-2019 20:50
Als Hema onder zou gaan zou ik dat echt jammer vinden.
Koop er saucijcenbroodjes, worst, taartjes, ondergoed of hemdjes, baby en kinderkleding, wijn, snacks, huisraad, mascara, doucheschuim, sokken en nog zo wat.
Hema vind ik ook fijn! Leuke usb-sticks en powerbanks en laatst twee leuke elasto-mappen gekocht daar, donkerblauw met sterren-print. Ze hebben ook fijne portfolio-mappen vind ik, en de snelhechters zijn goed (die van de Action scheuren snel bij de gaatjes).

Ben ook fan van de oogschaduw-potloden (vooral de kleur zilvergrijs) en de kaasbroodjes van de verse broodjeshoek. Eerst ook de verse broodjes rosbief met rucola, maar daar zit tegenwoordig helaas roomboter op in plaats van de lekkere remoulade-saus.
Hudson bay opent een winkel in Utrecht. Zo slecht zal het dus niet gaan. Vind het altijd wel leuk om er even naar binnen te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hema en van Haren zijn hier altijd druk, Primark ook. Ik vind zelf de C&A dan weer helemaal niks, maar volgens mij gaat het daar ook niet slecht. Hoe de Bristol nog bestaat, is mij echt een raadsel.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Intertoys is failliet en heeft al faillisement aangevraagd. Gaan wel een doorstart maken volgensmij.
Alle reacties Link kopieren
En Halfords is toch helemaal niet weg? Hier zit er gewoon nog 1.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik gok dat Hema en Blokker het niet lang meer volhouden helaas. Daarnaast wankelt de Xenos ook nog steeds. Ben 1x bij Casa binnen geweest en vond het minder boeiend dan Xenos dus die zie ik ook snel verdwijnen. Hudson's Bay loopt ook niet echt geweldig... Bij Miss Etam is het hier ook nooit meer druk onlangs alle aanbiedingen.

En wat ik de laatste paar weken ook al een paar keer gezien heb is dat een zaak de ene week nog gewoon open is, niks aan de hand, en een week later loop je er langs en dan is alles al compleet gestript en weg. Deze week nog bij een eettentje gezien wilden klanten er gaan eten en stonden dus voor de deur en zeiden: "Huh? Hier hebben we vorige week nog gegeten!" en baalden ervan dat ze nu last minute iets anders moesten bedenken.
Vandaag nog bij de Blokker geweest én wat gekocht 😉. Maar die winkel zit zo onlogisch in elkaar. Het ene pan staat vooraan, andere pan achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Oh...c en a...daar vraag ik me al jaren vanaf waarom die nog open is...enorm grote winkels, maar geen klant te zien...
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
23-02-2019 21:38
Vandaag nog bij de Blokker geweest én wat gekocht 😉. Maar die winkel zit zo onlogisch in elkaar. Het ene pan staat vooraan, andere pan achteraan.
En duur voornamelijk, de pannen zijn online echt veel goedkoper. En als ik dan eens iets bij de blokker wou gaan kopen kreeg ik te horen dat het alleen online verkrijgbaar was.
gordijn87 schreef:
23-02-2019 19:57


Al vind ik wel dat we nu ik dit rijtje zo zie eigenlijk best wel eens ons koopgedrag onder de loep mogen nemen om bepaalde faillissementen te voorkomen.
???

Een winkel is er voor mij, ik ben er niet voor de winkel.
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
23-02-2019 21:41
Oh...c en a...daar vraag ik me al jaren vanaf waarom die nog open is...enorm grote winkels, maar geen klant te zien...
En heel duur tov de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-02-2019 21:41
???

Een winkel is er voor mij, ik ben er niet voor de winkel.
Maar als we geen winkel meer voor jouw is zal er nog maar weinig gewinkeld worden.
gordijn87 schreef:
23-02-2019 21:45
Maar als we geen winkel meer voor jouw is zal er nog maar weinig gewinkeld worden.
Online zat te winkelen. Er zal altijd een mogelijkheid blijven om spullen te blijven kopen. En als mensen erg echt graag kopen omdat alles klopt. Voorraad, goede spullen voor normale prijs en klantvriendelijkeheid.. dan gaan ze er wel heen.
Daarnaast kan de klant ( en het personeel) erg weinig doen aan die opkopers/inversteerders die elke keer winkelketens kopen en opdelen/verkopen, dan de boel verneuken en dan de stekker eruit trekken.

Nu willen ze bij de Hema een slechtere cao voor nieuw personeel. Er is echt al een paar jaar gedoe met voorraad en wat ze verkopen, dus slechetere spullen.

Zo helpt die laatste investeerder de Hema wel de afgrond in.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 21:57
37.38% gewijzigd
gordijn87 schreef:
23-02-2019 21:45
Maar als we geen winkel meer voor jouw is zal er nog maar weinig gewinkeld worden.
Dan maar geen winkel, dan ga ik wel online kopen. Ik ga echt niet tegen heug en meug naar een kutwinkel uit de filantropische overweging die winkel zo nodig in stand te willen houden.
Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe lang de huidige situatie nog door kan gaan. Stenen winkels verdwijnen steeds vaker omdat men zoveel online besteld. En de online winkels balen omdat er zoveel retour komt want dat kost bakken met geld om te verwerken en je kunt het niet altijd opnieuw verkopen. Geld vragen voor retour zenden is geen optie want dan gaat men naar een ander want men is gewend dat het allemaal gratis kan.
gordijn87 schreef:
23-02-2019 21:45
Maar als we geen winkel meer voor jouw is zal er nog maar weinig gewinkeld worden.
Er wordt in ieder geval minder fysiek gewinkeld door de opkomst van online winkels die je spullen thuisbezorgen.

Verder zijn er voor sommige zaken ook geen “dragers” meer nodig (muziek, films, boeken, games) waardoor ook de handel daarin verdwijnt.
Banken zijn ook bijna helemaal online gegaan.

Mijn indruk is dat een wijkwinkelcentrum (supermarkt + drogist+ bloemist + slager + bakker + bruna oid) goed loopt; de alledaagse dingen kopen mensen toch wel en hier zit ook nog wel wat groei in volgens mij (luxer, meer traiteur etc).

De stadscentra van grotere steden doen het ook best goed: levendig, altijd wat te doen, ook veel horeca (veel meer dan 10-20 jaar geleden).

Maar alles wat daartussen zit, heeft het zwaar en kampt met grote leegstand.

Ik woonde vroeger vlakbij een groot winkelcentrum in Rijswijk dat in mijn herinnering best druk was. Vorig jaar was ik er toevallig nog een keer, en toen bleek letterlijk het halve winkelcentrum leeg te staan. Dat is toch droevig en dat komt ook niet meer goed. Niet eens heel ver daar vandaan ligt nog zo’n rampenproject, de Megastores ofwel Leegstandstores. Kun je ook beter afbreken denk ik.
teletascha schreef:
23-02-2019 21:41
Oh...c en a...daar vraag ik me al jaren vanaf waarom die nog open is...enorm grote winkels, maar geen klant te zien...
Hier is ie net wél meestal stampensdruk.



En oh wee als ie 't aftrapt ... dan ga ik gewoon naakt rondlopen wegens geen kleding meer te vinden in mijn maat én naar mijn smaak.
TsumTsum schreef:
23-02-2019 21:57
Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe lang de huidige situatie nog door kan gaan. Stenen winkels verdwijnen steeds vaker omdat men zoveel online besteld. En de online winkels balen omdat er zoveel retour komt want dat kost bakken met geld om te verwerken en je kunt het niet altijd opnieuw verkopen. Geld vragen voor retour zenden is geen optie want dan gaat men naar een ander want men is gewend dat het allemaal gratis kan.

Ik zie bij een aantal winkels dat ze een collectie hebben en dan daar direct spullen kan bekijken, uitproberen en bevoelen en passen.

Hebben ze het niet op voorraad kan je dan daar direct in de winkel bestellen, gratis ophalen in die winkel 2 dagen later of verstuurd naar huis.

Omdat je het item hebt geprobeerd of gepast is dat veel minder retouren.

Ik denk dat dat de toekomst is. Tenminste als je wil overleven. Betekend wel dat je minder ruimte en personeel in de winkel zelf nodig hebt, is goedkoper en toch minder retouren.
Alle reacties Link kopieren
Welbeschouwd is het helemaal niet erg dat bedrijven ophouden te bestaan. Om de zoveel tijd heb je disruptieve veranderingen in de maatschappij. Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder naar de kruidenier om de hoek ging om boodschappen te doen. Je ging naar de toonbank en de medewerkers gingen de producten halen die je nodig had. Toen de eerste supermarkt bij ons in de wijk kwam was er eenzelfde soort discussie als nu, want de kruideniers (in onze wijk van een paar duizend inwoners waren er 3). kregen het moeilijk en gingen over de kop of stopten er mee.

Nu zijn we in een fase beland waar bepaalde soort winkels niet meer relevant zijn. Waarschijnlijk gingen we daar alleen maar naar toe in het verleden omdat er geen alternatief was. Nu zijn er alternatieven die we kennelijk prefereren.

En de nieuwe alternatieven hebben ook niet het eeuwige leven. Zodra iemand een beter model kan verzinnen dan hoe de grote webwinkels van nu werken kunnen die zomaar de Zalando's van deze wereld wegdrukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven