De volgende winkelketen die verdwijnt?

23-02-2019 19:52 1405 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:26
98.04% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
23-02-2019 22:02
Ik zie bij een aantal winkels dat ze een collectie hebben en dan daar direct spullen kan bekijken, uitproberen en bevoelen en passen.

Hebben ze het niet op voorraad kan je dan daar direct in de winkel bestellen, gratis ophalen in die winkel 2 dagen later of verstuurd naar huis.

Omdat je het item hebt geprobeerd of gepast is dat veel minder retouren.

Ik denk dat dat de toekomst is. Tenminste als je wil overleven. Betekend wel dat je minder ruimte en personeel in de winkel zelf nodig hebt, is goedkoper en toch minder retouren.
Maar dat is toch juist waarom mensen liever online shoppen: om niet meer in 'n winkel te hoeven passen? Je gaat toch niet benzine/parkeerkosten maken om kleding te passen die je niet eens direct kunt meenemen? Als je het gewoon online bestelt heb je 't binnen 48 uur in huis en kun je in alle rust voor je eigen spiegel passen en als je om boodschappen gaat geef je de doos met retouren gelijk weer even af op 'n pakketpunt.
En ja, het zal vast vervelend zijn voor die shops al die retouren weer netjes terug inpakken, maar die kosten zullen heus wel verwerkt zijn in hun artikelen.
Ik koop dus gewoon niets van kleding of schoenen wat ik niet eerst gezien en gevoeld heb.
En aangepast aan mijn (quasi onmogelijke) voeten.

Zien of de stof op iets trekt, of de maat juist zit, ...


Aan retouren begin ik gewoon niet.
Geen auto en dat punt zit hier 10 km verder ... Lees: 2 uur en 3 keer overstappen met openbaar vervoer.
Niet dus.

Als ik het ding eerst live gezien heb in een foute maat of kleur en de stof bevalt mij al ... dan zou ik best willen meegaan in 't verhaal van "in de winkel bestellen" en het daar oppikken.
Kan ik het tenminste gelijk passen en gelijk weer achterlaten als het toch niets is.



Ik heb rechtstreeks online echt wel al geprobeerd, hoor.
Maar het draait élke keer weer verkeerd uit.
En ik ben er dus élke keer weer geld mee kwijt en een stuk of een paar schoenen rijker dat ik nooit aantrek.
Of het blijkt materiaal te zijn dat na 7 keer dragen half uit elkaar valt.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 22:59
22.90% gewijzigd
Van mij mag alles verdwijnen behalve bouwmarkten en schoenenwinkels. Ik koop alles online.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-02-2019 20:04
Hema zou ik ook van balen al is dat echt hun eigen schuld. Ik blijf er komen. Maar er is nooit wat ik moet hebben. Het is nooit op voorraad.
En ze verwijzen dan zelf naar internet. Ik laat dan vaak bij hen zelf bezorgen en loop dan nog een rondje voor cadeauspul en eyeliner ofzo.

Maar bepaalde spullen zijn van slechtere kwaliteit, of ze stoppen met mijn eyeliner verkopen. Of de bodystocking is een andere sniten snijd, slechte bevoorrading ect ect.

maar ik zou wel balen want er zijn dus wel dingen die ik graag bij hen koop.

Nah ik dacht al dat er een complot tegen mij gesmeed werd.
Mijn favoriete kleur lippenstift verkopen ze niet meer, zwarte 20 denier panty's in dat gele doosje verkopen ze niet meer, mooie bh's zijn nu ook uit het assortiment, ik ben dus niet de enige.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de Wibra, waar ik werk zit er een, ze kunnen beter alleen Dasty ontvetter verkopen, want de rest van het assortiment koopt toch niemand.

Bijenkorf: Is veels duur, vroeger kwam ik er tijdens de dol dwaze dagen, toen ze die hebben afgeschaft was het voor mij ook klaar.

Verder: Leenbakker, Kwantum, Roobol, Haco de Tuinen ( Holland Barret)
Alle echte warme bakkers zoals van Maanen, van Kempen, Maison Kelder, die ene met die heerlijk bossche bollen, ik ben de naam kwijt, daar gaan we op termijn ook afscheid van nemen.
Gebak en brood van de Marokkaanse bakker is ook lekker en veeeel goedkoper.

Ik bestel overigens nog wel trouw mijn slagroomtaarten bij Maison Kelder.

Verder C&A , MS mode en Miss Etam ( bestaan deze 2 laast genoemden nog trouwens?)
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Blokker en Hema; verkeerde strategie en lopen naast hun schoenen.

Hudsons bay, daar ben ik nooit in geweest.

Etos.
Miskotto schreef:
23-02-2019 23:56

Verder C&A , MS mode en Miss Etam ( bestaan deze 2 laast genoemden nog trouwens?)
Nee.
Sophiever schreef:
24-02-2019 00:31
Nee.
Hier in België bestaat MS nog wel.

Jaar of 2 geleden op de fles gegaan, maar een aantal winkels zijn nadien terug heropend.
Alle reacties Link kopieren
Hier vlakbij heb je nog gewoon een MS mode, Miss Etam en Xenos.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-02-2019 00:31
Nee.

Jawel, die bestaan allemaal nog wel in Nederland.

Echt, de zekerheid waarmee mensen onwaarheden op het internet plempen verbaast mij altijd.
Alle reacties Link kopieren
Xenos Paddepoel en Xenos Vismarkt zijn er gelukkig nog, in Groningen

Weggaan uit het centrum van een studentenstad en vlakbij de Zernike campus zou wel héél stom zijn. Studenten zijn net het publiek waar ze het van moeten hebben.
Als Casa in Nederland net zo duur en saai is als in Frankrijk, dan kom ik daar niet.

Blokker mis ik niet. Ze hebben nooit wat je zoekt.
Voor huishoudelijk spul zonder stekkertje ga ik naar De Klomp in Groningen.
De Big Bazar mis ik wel in Groningen, maar volgens mij zit die nog wel in Hoogezand; daar spring ik even binnen als ik toch in de buurt ben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
MS en Miss Etam bestaan nog steeds.

Sowieso zitten op Paddepoel veel van de hier genoemde zaken. Blokker, Intertoys (weet niet of hij blijft), Xenos...

http://www.paddepoel.nl/store-directory/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Van C&A, new yorker en cool cat verwacht ik dat ze elk moment omvallen.
Miss Etam is ook wel een kanshebber ja. Ze hebben daar maar 4 patronen lijkt het wel: recht, vierkant, wijd of kort.

Geen snit/model en alleen maar goedkope stoffen en truttige modelletjes die je dan met een ‘mooi’ sjaaltje a 20 euro mag ‘ophalen’ aldus de verkoopster. En toch 70 euro voor een broek rekenen.
Ik snap niet hoe een winkel als sostrene grene kan blijven bestaan.
Vaak op dure locaties en wat ze verkopen is niet zo duur.
Ik koop er vaak alleen maar schriftjes of gummen.
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
24-02-2019 08:16
Ik snap niet hoe een winkel als sostrene grene kan blijven bestaan.
Vaak op dure locaties en wat ze verkopen is niet zo duur.
Ik koop er vaak alleen maar schriftjes of gummen.
Waarschijnlijk alleen maar spul uit lage lonen landen, maar met Scandinavische looks?

Ik koop er vrijwel nooit iets, kan "het" gewoon niet vinden. Ooit een bakvorm gekocht, misschien. En twee kussenhoezen die snel smoezelig werden en waarvan de rits kapot ging.

Hun tzatziki-kruiden zijn wel lekker, maar daarvan koop ik niet zoveel dat ze er van kunnen bestaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
23-02-2019 20:49
Als de hema verdwijnt: waar moeten we dan nog kinderondergoed en pyjama’s kopen? De v&d bestaat ook al niet meer.
Zeeman. Prima kwaliteit boxershorts. Zoon heeft niets anders.

Ik was laatst verrast toen ik las hoeveel forummers daar hun comfortabele, zwarte, katoenen onderbroek kopen, model Mady. Heel veel droegen die.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
23-02-2019 21:23
Hudson bay opent een winkel in Utrecht. Zo slecht zal het dus niet gaan. Vind het altijd wel leuk om er even naar binnen te lopen.
Binnenlopers hebben ze niets asn, ze hebben kopers nodig.

V&D liep ik ook altijd binnen, om nirts te kunnen vinden en onverrichterzake weer eruit te gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-02-2019 21:41
???

Een winkel is er voor mij, ik ben er niet voor de winkel.
Dit. Ik kom al 30 jaar bij De Klomp.

Ze verkopen daar gewoon goede kwaliteit én dingen die bij Blokker en Xenos niet bestaan. Een telescoopstok van zes meter, bijvoorbeeld, en degelijke schrobbers, bezems en kopstubben.

Plus ze kunnen je ook nog uitleggen hoe alles werkt en wanneer een nieuwe levering binnen komt als iets net uitverkocht is. En dan IS het er ook op de afgesproken datum.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
23-02-2019 23:56

Bijenkorf: Is veels duur, vroeger kwam ik er tijdens de dol dwaze dagen, toen ze die hebben afgeschaft was het voor mij ook klaar.
Bijenkorf valt voorlopig echt niet om. Zij zijn een van de weinige grote warenhuizen die slim omgaan met de veranderende markt en een continue groei laten zien. Juist met het stoppen van de dol dwaze dagen hebben ze een koers ingezet door zich te richten op het hogere en luxere segment. In NL een unicum waarmee ze veel klanten aan zich binden. Ze vallen onder de hoed van selfridges en zijn echt een unicum in de NL’se winkelindustrie.

Door diverse merken exclusief aan te bieden en daarnaast een huismerk te voeren richten ze zich op een segment dat juist op de plakken waar ze zitten goed vertegenwoordigd is.

Sowieso, ik ben nog nooit in de Bijenkorf geweest dat ik dacht: goh, lekker rustig hier. T is er altijd druk! Ik vind het shop in shop idee super fijn en de service die er geleverd wordt is ook heel prettig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2019 22:48
Maar dat is toch juist waarom mensen liever online shoppen: om niet meer in 'n winkel te hoeven passen? Je gaat toch niet benzine/parkeerkosten maken om kleding te passen die je niet eens direct kunt meenemen? Als je het gewoon online bestelt heb je 't binnen 48 uur in huis en kun je in alle rust voor je eigen spiegel passen en als je om boodschappen gaat geef je de doos met retouren gelijk weer even af op 'n pakketpunt.
En ja, het zal vast vervelend zijn voor die shops al die retouren weer netjes terug inpakken, maar die kosten zullen heus wel verwerkt zijn in hun artikelen.
Zelfs als ik in een winkel koop neem ik het vaak mee om het thuis te passen (mits de winkel een soepel retourbeleid heeft). Nu woon ik in de binnenstad dus terugbrengen kost me zo goed als geen tijd.

En v.w.b. webwinkels: Er wordt aan alle kanten gewerkt om "virtueel passen" mogelijk te maken om zo het aantal retourzendingen te verminderen. Met een smartphone kan je momenteel al redelijk nauwkeurig ruimtes meten. Een volgende stap is dat je je lichaam kunt scannen en de kleding "passen". Het aantal retouren kan daardoor drastisch teruglopen. De webwinkel die op dit gebied het slimst is zal overleven.
Primark
Bijenkorf
H&M
Miss Etam
MS Mode
Mango
Etos
FEBO (ok dat is niet echt een winkel)

Het straatbeeld over 10 jaar? Geen winkels meer. Er is geen mens meer dat fysiek gaat winkelen. Mensen kopen/winkelen dan sowieso veel minder verwacht ik en je kunt gaan rolschaatsen door de Kalverstraat.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-02-2019 09:32
Zeeman. Prima kwaliteit boxershorts. Zoon heeft niets anders.

Ik was laatst verrast toen ik las hoeveel forummers daar hun comfortabele, zwarte, katoenen onderbroek kopen, model Mady. Heel veel droegen die.
Lifesavers na beide bevallingen! :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tegenwoordig zoveel schoenenwinkels, vraag me wel af hoeveel er daar nog van blijven bestaan.
Blokker verbaast me ook nog steeds dat die er nog is. Veel te duur.
Malagueña schreef:
24-02-2019 10:20
Lifesavers na beide bevallingen! :biggrin:
Ook zonder bevalling vind ik dat het prettigste ondergoed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven