De volgende winkelketen die verdwijnt?

23-02-2019 19:52 1405 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:26
98.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
17-01-2020 10:50
Google eens over hoe Amazon haar werknemers behandelt en fysiek en financieel uitbuit ... .
Ze zullen vast een laag loon betalen voor ongeschoold werk, ja. Zoals heel veel andere bedrijven dat doen. Maar het biedt ook werkgelegenheid.
FitsSprits schreef:
17-01-2020 17:55
Die mening ben ik ook toegedaan... Helaas is het soms ook een kwestie van geluk hebben. Ik ken een jongen die niet zo goed kon leren, maar wel graag wilde werken. Hij kwam op een slecht moment op de arbeidsmarkt, heeft gewerkt als verzorger, parketlegger, pakketbezorger, etc, etc. Allemaal prutsbaantjes en de andere helft van de tijd zat hij werkloos op de bank. Dan ben je 30 en heb je dus een totaal verneukte CV. Nu werkt hij in de IT, dankzij iemand die wel in hem geloofde. Maar dat geluk is niet iedereen gegeven.
Zo zijn er heel veel mensen een dochter van mij kan ook niet goed leren en die werkt bij Nedcar het is behoorlijk zwaar werk maar liever dat dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
17-01-2020 18:54
Zo zijn er heel veel mensen een dochter van mij kan ook niet goed leren en die werkt bij Nedcar het is behoorlijk zwaar werk maar liever dat dan niets.
Je hebt het inderdaad soms gewoon niet voor het kiezen. Wat ook niet helpt dat veel makkelijke (maar leuke) banen zijn wegbezuinigd of weggeautomatiseerd. Vroeger kon mijn oma in het bejaardenhuis gewoon beneden een kopje koffie drinken. Dit werd dan ingeschonken door mensen in loondienst. Nu is die functie vaak wegbezuinigd en misschien overgenomen door vrijwilligers.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
thistle schreef:
17-01-2020 17:58
Mijn zoon heeft in de zomervakantie in zo'n distributiecentrum gewerkt. Hij was de enige die goed NL en EN sprak. Zijn collega's waren vooral buitenlanders die hier studeerden, kersverse vluchtelingen en (prima opgeleide) buitenlanders die hierheen waren gekomen voor hun partner en nog geen baan op niveau hadden. Dat van die busladingen met mensen ophalen was bij hem zeker niet het geval.
Misschien geen busladingen, maar bovenstaande klinkt toch wel als mensen die niet veel banenkeus lijken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-01-2020 19:51
Misschien geen busladingen, maar bovenstaande klinkt toch wel als mensen die niet veel banenkeus lijken te hebben.
Ze hebben niet veel keus en kunnen tóch werken en geld verdienen. Mooi toch?
Alle reacties Link kopieren
Artikel over undercover werken bij BOL.com.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
ManOpHetPrikbord schreef:
16-01-2020 19:02
Nog legere winkelstraten. Echt een aanwinst, dat online inkopen doen.
Ze maken het er zelf ook naar hoor. Ik koop het liefst in een fysieke winkel maar als de winkels niet meewerken houdt het op.

Ik probeer ook de lokale ondernemers te steunen maar als je 3x in 1 week hoort "dat hebben we niet maar u kunt dat wel bestellen in onze webshop" dan houdt het snel op. Ik had het zelf dat ik iets wilde kopen bij de Blokker maar die hadden het niet, konden het wel bestellen bij de webshop maar dan moest ik aan een bepaald bedrag komen. Ach, zegt de verkoopster "dan besteld u batterijen erbij ofzo en die kunt u dan in de winkel terugbrengen." 😯 Kinderlaptops bij de Intertoys, "hebben we niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" 😡. Een vriendin die een plafondventilator zoekt bij de Leen Bakker "hebben we hier niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" Het is om te 😭.
prada schreef:
18-01-2020 10:50
Ze maken het er zelf ook naar hoor. Ik koop het liefst in een fysieke winkel maar als de winkels niet meewerken houdt het op.

Ik probeer ook de lokale ondernemers te steunen maar als je 3x in 1 week hoort "dat hebben we niet maar u kunt dat wel bestellen in onze webshop" dan houdt het snel op. Ik had het zelf dat ik iets wilde kopen bij de Blokker maar die hadden het niet, konden het wel bestellen bij de webshop maar dan moest ik aan een bepaald bedrag komen. Ach, zegt de verkoopster "dan besteld u batterijen erbij ofzo en die kunt u dan in de winkel terugbrengen." 😯 Kinderlaptops bij de Intertoys, "hebben we niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" 😡. Een vriendin die een plafondventilator zoekt bij de Leen Bakker "hebben we hier niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" Het is om te 😭.
blokker intertoys en leen bakker zijn landelijke ketens. Kinder laptop kan je ook bij een lokale computerzaak kopen
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
17-01-2020 20:01
Artikel over undercover werken bij BOL.com.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/
Bizar.

Meer nog dan over deze onbetwistbare flessentrekkerij, verbaas ik me over het misbruik dat klanten maken van de ruimhartige retourregeling van bol.com (binnen dertig dagen mag je elke aankoop zonder reden terugsturen). Zo tref ik stofzuigers met propvolle zakken aan, schuurmachines waar het bouwstof aangekoekt zit of een doos met een bladblazer waar de herfstblaadjes uit dwarrelen. Redenen voor teruggaaf: ‘Bevalt niet’ Of: ‘Ik vond de kleur niet mooi.’ Een collega vertelt dat hij ooit een koffer zag met het label van de vliegtuigmaatschappij er nog aan. ‘Er zat ook nog een paar vieze sokken in.’
S-Meds schreef:
18-01-2020 11:00
blokker intertoys en leen bakker zijn landelijke ketens. Kinder laptop kan je ook bij een lokale computerzaak kopen
Niet die ik wilde hebben voor die prijs. En die er ook nog eens heel leuk en vrolijk uitzien. Ik ga geen 200 euro x2 uitgeven voor mijn nichtjes die toen net begonnen met een laptop.
lokaal kopen heeft nog een ander voordeel naast leefbaarheid in je dorp of stad bevorderen, je krijgt veel betere service. Dat is vooral belangrijk bij grote uitgaven zoals computers, witgoed etc
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-01-2020 11:14
Niet die ik wilde hebben voor die prijs. En die er ook nog eens heel leuk en vrolijk uitzien. Ik ga geen 200 euro x2 uitgeven voor mijn nichtjes die toen net begonnen met een laptop.
Dus je wilde eigenlijk helemaal niet de lokale winkels steunen?
Mevrouw75 schreef:
18-01-2020 11:43
Dus je wilde eigenlijk helemaal niet de lokale winkels steunen?
nee natuurlijk niet
S-Meds schreef:
18-01-2020 11:00
blokker intertoys en leen bakker zijn landelijke ketens. Kinder laptop kan je ook bij een lokale computerzaak kopen
Hier doet de lokale computerwinkel aan oplichting van ouderen. Dat is vaak genoeg bewezen.
Zogenaamd repareren en dan de boel belazeren.
Mevrouw75 schreef:
18-01-2020 11:43
Dus je wilde eigenlijk helemaal niet de lokale winkels steunen?
Ik wil liever niet dat de winkels uit het straatbeeld verdwijnen. Als dat dan de lokale ondernemer is of een winkel van een landelijke keten maakt me dan niet zo uit. Ik reken de winkels van een landelijke keten ook tot een lokale ondernemer omdat daar vaak een franchiser inzit en mee helpt aan een volle winkelstraat.

De 'echte lokale ondernemer' steun ik trouwens ook door naar de bakker, slager, boekhandel en de poelier te gaan.
Ik steun ook niet persé lokaal. Ik weet niet op welke zogenaamde service mensen doelen, maar ik heb geen service in de winkel nodig bij het kopen van wasmachine, laptop of schoenen. Wel graag een landelijk telefoonnummer dat ik ook om 20:00 ‘s avonds kan bellen indien nodig. Maar ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van service. Ja, het laten bezorgen, maar bij mij gaat nooit eens iets stuk binnen de garantieperiode.
*2020* schreef:
18-01-2020 11:55
Hier doet de lokale computerwinkel aan oplichting van ouderen. Dat is vaak genoeg bewezen.
Zogenaamd repareren en dan de boel belazeren.
dat lijkt me eerder uitzondering dan regel
rumforviva schreef:
18-01-2020 19:31
Ik steun ook niet persé lokaal. Ik weet niet op welke zogenaamde service mensen doelen, maar ik heb geen service in de winkel nodig bij het kopen van wasmachine, laptop of schoenen. Wel graag een landelijk telefoonnummer dat ik ook om 20:00 ‘s avonds kan bellen indien nodig. Maar ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van service. Ja, het laten bezorgen, maar bij mij gaat nooit eens iets stuk binnen de garantieperiode.
mijn witgoedleverancier komt langs als er iets is met de apparatuur ook als de garantietermijn verstreken is, vaak gratis reparatie bijv. Ook aankoop van apparatuur is fijn, wordt geinstalleerd door de ondernemer en de oude spullen gratis afgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 21:09
mijn witgoedleverancier komt langs als er iets is met de apparatuur ook als de garantietermijn verstreken is, vaak gratis reparatie bijv. Ook aankoop van apparatuur is fijn, wordt geinstalleerd door de ondernemer en de oude spullen gratis afgevoerd.
Precies.
De plaatselijke opticien precies hetzelfde.
Gratis je bril rechtzetten en toen hij tot 2 keer toe kapot ging kreeg ik 2 keer gratis een nieuw montuur.
Als je binnenkomt geven ze je het gevoel dat ze weten wie je bent en heb ik niet het idee dat ze aardig doen omdat het moet.
minnimouse schreef:
18-01-2020 21:16
Precies.
De plaatselijke opticien precies hetzelfde.
Gratis je bril rechtzetten en toen hij tot 2 keer toe kapot ging kreeg ik 2 keer gratis een nieuw montuur.
Als je binnenkomt geven ze je het gevoel dat ze weten wie je bent en heb ik niet het idee dat ze aardig doen omdat het moet.
klopt
S-Meds schreef:
18-01-2020 21:09
mijn witgoedleverancier komt langs als er iets is met de apparatuur ook als de garantietermijn verstreken is, vaak gratis reparatie bijv. Ook aankoop van apparatuur is fijn, wordt geinstalleerd door de ondernemer en de oude spullen gratis afgevoerd.
Mijn plaatselijke witgoedhandel is de mediamarkt meer keuze heb ik iet.
*2020* schreef:
18-01-2020 21:43
Mijn plaatselijke witgoedhandel is de mediamarkt meer keuze heb ik iet.
die hebben geen enkele service
S-Meds schreef:
18-01-2020 21:09
mijn witgoedleverancier komt langs als er iets is met de apparatuur ook als de garantietermijn verstreken is, vaak gratis reparatie bijv. Ook aankoop van apparatuur is fijn, wordt geinstalleerd door de ondernemer en de oude spullen gratis afgevoerd.
Oh, ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets gehad dat kapot ging. Ja, mijn cheapass wasmachine na 15 jaar. Toen dus gewoon een nieuwe gekocht.

Dus waarschijnlijk heb ik dan gewoon geluk. Verder ook nog nooit ergens een monteur voor hoeven bellen.
Bol.com organiseert geen sinterklaasintocht. Amazon.com hangt geen kerstversieringing in de winkelstraat. Wat ze wel bieden, zijn slechte arbeidsomstandigheden en lage lonen.

Als we allemaal alleen nog maar onze inkopen gaan doen bij de goedkoopste online retailer, dan gaat er veel verloren.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-01-2020 10:50
Ze maken het er zelf ook naar hoor. Ik koop het liefst in een fysieke winkel maar als de winkels niet meewerken houdt het op.

Ik probeer ook de lokale ondernemers te steunen maar als je 3x in 1 week hoort "dat hebben we niet maar u kunt dat wel bestellen in onze webshop" dan houdt het snel op. Ik had het zelf dat ik iets wilde kopen bij de Blokker maar die hadden het niet, konden het wel bestellen bij de webshop maar dan moest ik aan een bepaald bedrag komen. Ach, zegt de verkoopster "dan besteld u batterijen erbij ofzo en die kunt u dan in de winkel terugbrengen." 😯 Kinderlaptops bij de Intertoys, "hebben we niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" 😡. Een vriendin die een plafondventilator zoekt bij de Leen Bakker "hebben we hier niet maar kunt u bestellen bij onze webshop" Het is om te 😭.
Tja, dan maken ze het je niet heel makkelijk. Wil je lokaal geld uitgeven, lukt het gewoon niet. :facepalm:
Bij sommige winkels kun je dan in de winkel zelf bestellen. Volgens mij had ik dat bij de Van Haren, de schoenen die ik wilde waren niet meer in de kleur die ik wilde. Bij zo'n zuil kon ik heb dan bestellen, kiezen of ik ze op wilde halen in de winkel (of een andere winkel) of wilde laten bezorgen en vervolgens kon ik gewoon betalen bij de kassa. Vind ik een prima systeem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven