Demonstrerende gele hesjes

30-11-2018 19:49 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/m/2261236

De gele hesjes beweging,lijkt na Frankrijk en Belgie, ook naar Nederland over te waaien. Ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om te demonstreren maar ben bang dat sommige groepen dit als een kans zien om te gaan rellen. Dit zie je ook in Frankrijk en Belgie gebeuren.

Wanneer en waarvoor zouden jullie bereidt zijn om te gaan demonstreren ?

To trapt af.

- vrouwenrechten,dierenrechten,betere zorg.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
02-12-2018 03:09
Jan gaat wandelen met een geel hesje.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-hare-halsema/
En onder deze brief een advertentie voor gele veiligheidshesjes online.
Alle reacties Link kopieren
De gele hesjes doen me een beetje denken aan een “volkse” variant op de Occupy beweging van rond 2010. Beiden zijn tegen heel veel zaken, willen dat regeringsleiders opstappen, maar ze geven niet aan hoe het allemaal wel zou moeten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
02-12-2018 03:09
Jan gaat wandelen met een geel hesje.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-hare-halsema/
Jan is een beetje dom, net als veel andere legen en ontevredenen. Hij heeft het over “klimaatwaanzin” omdat hij zijn kop in het zand steekt voor de realiteit. Een niet zo mooie realiteit waaruit blijkt dat veel van de gemakken des levens niet meer houdbaar zijn. Realisten denken na over hoe we zo goed mogelijk om kunnen gaan met klimaatverandering. De domme klagers als Jan ontkennen gewoon dat er een probleem is en willen lekker voorthobbelen.
Wees niet als Jan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
01-12-2018 15:41
We hebben er niks van gemerkt eigenlijk, hebben enkel wat politiewagens gehoord (zitten vlakbij een kazerne).

In Frankrijk is het ook weer lekker ‘vreedzaam’ zo te lezen :roll:

Nou, hopelijk blijft het hierbij dan, in Brussel.
Van Parijs krijg ik niet direct de indruk dat het een brede, door sociale kwesties gemotiveerde beweging is.
Weerzinwekkend vond ik de beelden van brandende auto's, plunderingen en mannen die groepsgewijs door de straten trekken en samen poseren voor een groepsselfie.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-12-2018 11:43
Nou, hopelijk blijft het hierbij dan, in Brussel.
Van Parijs krijg ik niet direct de indruk dat het een brede, door sociale kwesties gemotiveerde beweging is.
Weerzinwekkend vond ik de beelden van brandende auto's, plunderingen en mannen die groepsgewijs door de straten trekken en samen poseren voor een groepsselfie.

Ik denk dat Macron wel moet gaan oppassen.
Niet direct voor de gele hesjes maar wel voor een groeiende onvrede in Frankrijk.


Zijn populariteit daalt met de snelheid die zelfs May in haar slechtste dagen niet haalde.
Een vonkje is genoeg en de vlam slaat in de pan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
02-12-2018 12:07
Ik denk dat Macron wel moet gaan oppassen.
Niet direct voor de gele hesjes maar wel voor een groeiende onvrede in Frankrijk.


Zijn populariteit daalt met de snelheid die zelfs May in haar slechtste dagen niet haalde.
Een vonkje is genoeg en de vlam slaat in de pan.
Eindelijk heeft Frankrijk een president die wat wil doen aan een aantal structurele problemen die zijn voorgangers, vanaf de Gaulle tot Hollande, hebben laten liggen omdat ze bang waren voor grootschalige protesten. Die maatregelen zijn noodzakelijk maar niet populair. Thatcher deed hetzelfde en werd toch herkozen ondanks de massale onvrede in het land.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
02-12-2018 11:37
De gele hesjes doen me een beetje denken aan een “volkse” variant op de Occupy beweging van rond 2010. Beiden zijn tegen heel veel zaken, willen dat regeringsleiders opstappen, maar ze geven niet aan hoe het allemaal wel zou moeten.
*

Jan Dijkgraaf, dat was toch die man die het Oekraïene-referendum uit de hoge hoed toverde, om druk uit te oefenen op de politiek ?
De lijsttrekker van de mislukte politieke partij GeenPeil, 0 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:38
31.20% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
02-12-2018 12:13
Eindelijk heeft Frankrijk een president die wat wil doen aan een aantal structurele problemen die zijn voorgangers, vanaf de Gaulle tot Hollande, hebben laten liggen omdat ze bang waren voor grootschalige protesten. Die maatregelen zijn noodzakelijk maar niet populair. Thatcher deed hetzelfde en werd toch herkozen ondanks de massale onvrede in het land.

Ja / Nee Macron doet inderdaad wat hij moet doen maar hij probeert Europees leider te spelen en de plaatse van Merkel in te nemen.
Het eerste jaar van zijn presidentschap was hij overal te vinden behalve in Frankrijk dat heeft hem draagvlak gekost (vermoed ik)

Daarbij is de enige reden dat Tatcher herkozen werd de Falklandoorlog
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-12-2018 12:28

Jan Dijkgraaf, dat was toch die man die het Oekraïene-referendum uit de hoge hoed toverde, om druk uit te oefenen op de politiek ?
De lijsttrekker van de mislukte politieke partij GeenPeil, 0 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen ?
Dat waren Jan Roos en Baudet als "gezicht"
GeenStijl met GeenStijl-redacteur Bart Nijman op de achtergrond en Pepijn van Houwelingen van het Sociaal en Cultureel Planbureau en Arjan van Dixhoorn (Geschiedenisleraar) schijnen het bedacht te hebben (Volgens een interview in NRC)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-12-2018 12:28
Oekraïene-referendum
:heart: :heart: :heart:

Was echt super :flirting:
Heb me de benen onder het lijf uit gelopen.
Leuke tijd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
02-12-2018 12:07
Ik denk dat Macron wel moet gaan oppassen.
Niet direct voor de gele hesjes maar wel voor een groeiende onvrede in Frankrijk.


Zijn populariteit daalt met de snelheid die zelfs May in haar slechtste dagen niet haalde.
Een vonkje is genoeg en de vlam slaat in de pan.


Dit is ook een voorbode voor Europa van na 2020, harde noodzakelijk maatregelen met de onderbuik bestrijden. Lees ik vanmorgen dat zelfs rechts Nederland blij zou zijn met de NL versie van die gele....

Italië is het volgende land waarna nexit weer vaker in het nieuws voorbij zal komen...

Gelukkig bleek dat onze MP schijnbaar wel in de Europese spelonken serieus genomen zou worden. Rare tijden leven wij ondankbare ........ in. Al die grove protesten, verbale oorlogen, elkaar naar het leven staan.

Ook die opgepakte boer, je weet wel van die afgebrande boerderij en die vier branden uit het recente verleden. Hij is hoofdverdachte meldde de politie. Wat een sneue samenleving en verschrikkelijke veel (verborgen) verdrietige omstandigheden.

Allemaal licht explosieve toestanden, klein en groot, vuurtje erbij en weg zijn onze luxe verworvenheden.

Waar blijft die brede leider die thuis orde op zaken zal stellen en daarna doorpakken zal richting het brederen perspectief. Die man of vrouw gaat geschiedenis schrijven... van mij mag hij/zij.


PS ik vind die gele hesjes, zal komen door ‘d Arc denk ik, vooral verschrikkelijke ordinair. Hard aanpakken die lui zou mijn advies zijn.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
02-12-2018 12:38
Dat waren Jan Roos en Baudet als "gezicht"
GeenStijl met GeenStijl-redacteur Bart Nijman op de achtergrond en Pepijn van Houwelingen van het Sociaal en Cultureel Planbureau en Arjan van Dixhoorn (Geschiedenisleraar) schijnen het bedacht te hebben (Volgens een interview in NRC)

Jan Dijkgraaf is wel degelijk een nogal luide stem in dit geheel van versplinterd hard-rechts. Nu hoofdredacteur van de roeptoeterende The Post Online, ooit hoofdredacteur van Metro en van Powned.
Zogenaamd geen politiek bedrijven, maar wel grote invloed willen uitoefenen, wat hij nu nog steeds probeert, met andere middelen.
Dit was anderhalf jaar geleden, vlak voor de verkiezingen :
'We gaan geen politiek bedrijven, maar het volk vertegenwoordigen', sprak Dijkgraaf. 'Geen debatten, geen deals, geen Commissie Stiekem, en geen gekruip voor de machtswellustelingen in Brussel.'
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b06e2594/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-12-2018 12:28
In het verleden heb ik meer dan eenmaal gedemonstreerd. Toen ging het om duidelijk omschreven kwesties, met een helder verhaal, waarbij een demonstratie op een bepaald moment invloed kon uitoefenen op de publieke opinie en de democratische besluitvorming.
Nu lijkt het een amorfe berg onvrede die via sociale media opgestookt wordt door mensen met een specifieke verborgen agenda.
Ik krijg de indruk dat men invloed wil uitoefenen door ongerichte onvrede te kanaliseren in volkswoede en geweld.

Jan Dijkgraaf, dat was toch die man die het Oekraïene-referendum uit de hoge hoed toverde, om druk uit te oefenen op de politiek ?
De lijsttrekker van de mislukte politieke partij GeenPeil, 0 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen ?


U schrijft gelukkig erg eenzijdige linkse retoriek, dan maakt herkennen en teksten gewoon overslaan stukken eenvoudiger. Maar dat u ook aan selectief geheugen zou lijden bevestigde u in bovenstaand aangestreepte tekst. Begin volgend jaar komt de analyse waar ons land afgelopen jaar, 2017-2018 periode, te meeste kosten aan kwijt is geweest. De eerste quickscan leverde al op dat een veelvoud van de aan rechts gemaakte kosten door een kleine linkse minderheid van, helaas, onze uw samenleving werken verbrast uitgegeven. Dat zal in uw wilde leven ooit ook al demonstrerend zijn opgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
02-12-2018 13:37
U schrijft gelukkig erg eenzijdige linkse retoriek, dan maakt herkennen en teksten gewoon overslaan stukken eenvoudiger. Maar dat u ook aan selectief geheugen zou lijden bevestigde u in bovenstaand aangestreepte tekst. Begin volgend jaar komt de analyse waar ons land afgelopen jaar, 2017-2018 periode, te meeste kosten aan kwijt is geweest. De eerste quickscan leverde al op dat een veelvoud van de aan rechts gemaakte kosten door een kleine linkse minderheid van, helaas, onze uw samenleving werken verbrast uitgegeven. Dat zal in uw wilde leven ooit ook al demonstrerend zijn opgemaakt.

Mijn wilde leven, :roll: , man je hebt geen idee. Heel chic ook, om over mijn persoonlijk leven te gaan speculeren in een discussie over politieke zaken.
En wat je hier nu probeert duidelijk te maken ontgaat me.
Het lijkt op een imitatie van Bolkestein, alleen is hij wél in staat helder te formuleren.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-12-2018 13:53
Mijn wilde leven, :roll: , man je hebt geen idee. Heel chic ook, om over mijn persoonlijk leven te gaan speculeren in een discussie over politieke zaken.
En wat je hier nu probeert duidelijk te maken ontgaat me.
Het lijkt op een imitatie van Bolkestein, alleen is hij wél in staat helder te formuleren.
Ja, maar hij is wel “echt Nederlands zegt ie. Meestal zijn degenen die zich tooien meteen dergelijk predikaat behoorlijk on-Nederlands en hebben ze een hekel aan de meeste andere Nederlanders.

Verder geven ze de schuld uitsluitend aan “Links” wat dat ook wezen moge. De bezuinigingen op zorg, onderwijs en dergelijke waar ze last van hebben worden dan wel weer gesteund door de “rechtse” partijen als VVD en FvD.
Het feit dat een groot deel van deze ontevredenen stemt tegen hun eigen belang en voor identity clubjes als PVV en FvD mogen de linkse partijen zich trouwens ook wel aantrekken in plaats van dat zij zich ook verliezen in identity geleuter.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
02-12-2018 13:08
Dit is ook een voorbode voor Europa van na 2020, harde noodzakelijk maatregelen met de onderbuik bestrijden. Lees ik vanmorgen dat zelfs rechts Nederland blij zou zijn met de NL versie van die gele....

Italië is het volgende land waarna nexit weer vaker in het nieuws voorbij zal komen...

Gelukkig bleek dat onze MP schijnbaar wel in de Europese spelonken serieus genomen zou worden. Rare tijden leven wij ondankbare ........ in. Al die grove protesten, verbale oorlogen, elkaar naar het leven staan.

Ook die opgepakte boer, je weet wel van die afgebrande boerderij en die vier branden uit het recente verleden. Hij is hoofdverdachte meldde de politie. Wat een sneue samenleving en verschrikkelijke veel (verborgen) verdrietige omstandigheden.

Allemaal licht explosieve toestanden, klein en groot, vuurtje erbij en weg zijn onze luxe verworvenheden.

Waar blijft die brede leider die thuis orde op zaken zal stellen en daarna doorpakken zal richting het brederen perspectief. Die man of vrouw gaat geschiedenis schrijven... van mij mag hij/zij.


PS ik vind die gele hesjes, zal komen door ‘d Arc denk ik, vooral verschrikkelijke ordinair. Hard aanpakken die lui zou mijn advies zijn.
Wij hebben geen Duce, Fuhrer of Caudillo leider nodig. Dat leidt altijd tot het einde van zelf nadenken, pluriformiteit, vrijheid en diversiteit. De zaken die Nederland tot Nederland maken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
02-12-2018 14:07
Ja, maar hij is wel “echt Nederlands zegt ie. Meestal zijn degenen die zich tooien meteen dergelijk predikaat behoorlijk on-Nederlands en hebben ze een hekel aan de meeste andere Nederlanders.

Verder geven ze de schuld uitsluitend aan “Links” wat dat ook wezen moge. De bezuinigingen op zorg, onderwijs en dergelijke waar ze last van hebben worden dan wel weer gesteund door de “rechtse” partijen als VVD en FvD.
Het feit dat een groot deel van deze ontevredenen stemt tegen hun eigen belang en voor identity clubjes als PVV en FvD mogen de linkse partijen zich trouwens ook wel aantrekken in plaats van dat zij zich ook verliezen in identity geleuter.


Als u, als schijnbaar serieus reagerende forummer, nu “links” weer een podium geeft is dat jammer. Ik schreef dat “ook” rechts zich mede herkende in dit gele hesjes protest. Meer een opmerking van verbazing. Ook uw “ie” misstaat in uw reactie. Dat noem ik populaire straattaal. Aansluiting zoekende met uw viva achterban. Uw afsluitende zin tenslotte, met kleine aanvulling dat linkse & rechtse partijen het zich aan mogen trekken, gaan mijn handen daar van op elkaar. DAAR slaat u de spijker volledig op de kop.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
02-12-2018 14:10
Wij hebben geen Duce, Fuhrer of Caudillo leider nodig. Dat leidt altijd tot het einde van zelf nadenken, pluriformiteit, vrijheid en diversiteit. De zaken die Nederland tot Nederland maken.


Beetje populistisch dat wel, even paar namen poneren. Maar ik denk in oplossingen niet in bedreigingen, meer een gezonde mix van de SWAT. Beetje een leider die past binnen de in uw eerdere reactie context. Misschien wars van politiek geleuter, om in uw woorden te blijven. Maar wij Nederlanders zijn met of zonder de juiste bagage verworden tot een grote groep verwende mensen. De manager die Nederland nodig heeft lijkt op het stevige profiel van een manager die tot taak krijgt om een erg groot familiebedrijf om te vormen naar een straks georganiseerd bedrijf waar beursnotering niet bij zou misstaan. Die manager die niet schrikt van de bij de DGA uithuilende medewerkers die hun (vaak) onterechte verworvenheden aangepakt zien worden. De DGA die zijn rug stijf zal houden en op zijn gekozen gewijzigde koers blijft focussen ontbreekt helaas nog wel eens. Gevolg: bedrijf mag blij zijn met consolideren van wat het heeft en afbrokkelen is begonnen. Vaak staan tijd later de medewerkers bij het loket.

U als oud bedrijfseigenaar, las dat u dat ergens recent schreef, zou u als geen ander die vertaalslag moeten kunnen maken naar een a-politieke oplossing!
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
02-12-2018 14:10
Wij hebben geen Duce, Fuhrer of Caudillo leider nodig. Dat leidt altijd tot het einde van zelf nadenken, pluriformiteit, vrijheid en diversiteit. De zaken die Nederland tot Nederland maken.

Nou, inderdaad !
En Nederland is ook geen BV die door een Grote Leidingevende de 'juiste' kant opgestuurd moet worden.
Juist door onze pluriformiteit zijn we in staat om meerdere oplossingen voor problemen te vinden.

Ik las dat Macron meent dat extreem-rechts achter deze escalatie van het gele hesjes-protest zit. Hopelijk wordt daar nu onderzoek naar gedaan.
Er werd een spandoek meegedragen met de tekst "Le peuple aux abord, tuons le bourgeois", vertaald (ongeveer) : het volk eerst, laten we de bourgeois doden o_o
https://nos.nl/artikel/2261574-100-gewo ... arijs.html (derde video)
Een poging een nieuwe Franse Revolutie te starten ?

Afbeelding
Dit is één van de vernielingen bij de Arc de Triomphe, een standbeeld van Marianne.
https://www.theguardian.com/world/galle ... n-pictures

Wat ik mij nu dus afvraag : is dit allemaal 'spontaan' of gaat er iets anders achter schuil ?

Zowel in Frankrijk, België als in Nederland wordt er door de 'gele hesjes' het aftreden van respectievelijk Macron, Michel en Rutte geëist.
Dat zijn nogal grote schoenen die ze aantrekken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het te druk om te demonstreren.
Ik vind het maar een domme beweging. Beetje schreeuwen over onderwerpen die niets met elkaar te maken hebben, maar totaal geen idee hebben hoe het dan wél zou moeten. Doet me denken aan de PVV. Die achterban is gemiddeld gezien ook niet heel snugger en heeft ook allerlei vreemde wensen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
02-12-2018 12:34
Ja / Nee Macron doet inderdaad wat hij moet doen maar hij probeert Europees leider te spelen en de plaatse van Merkel in te nemen.
Het eerste jaar van zijn presidentschap was hij overal te vinden behalve in Frankrijk dat heeft hem draagvlak gekost (vermoed ik)

Daarbij is de enige reden dat Tatcher herkozen werd de Falklandoorlog
Dat was haar eerste herverkiezing. Daarna is ze nogmaals herkozen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
30-11-2018 22:49
Betaalbare woonruimte voor jongeren.
Bar en boos momenteel.
Nou echt, ik zag laatst een advertentie voor een studentenhok (kamer kon je het niet noemen) in Amsterdam, en daar moet je meer voor ophoesten dan onze hypotheek voor een heel huis.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
03-12-2018 08:37
Ik vind het maar een domme beweging. Beetje schreeuwen over onderwerpen die niets met elkaar te maken hebben, maar totaal geen idee hebben hoe het dan wél zou moeten. Doet me denken aan de PVV. Die achterban is gemiddeld gezien ook niet heel snugger en heeft ook allerlei vreemde wensen.
Ze doen me denken aan de Occupy beweging. Ze zijn verenigd in waar ze allemaal tegen zijn. Maar waar ze voor zijn is niet bekend. Binnen de Occupy beweging was het zelfs een verboden onderwerp.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
03-12-2018 09:32
Nou echt, ik zag laatst een advertentie voor een studentenhok (kamer kon je het niet noemen) in Amsterdam, en daar moet je meer voor ophoesten dan onze hypotheek voor een heel huis.
Dat komt deels door de overbevolking in de steden. De bevolking groeit sneller dan het aanbod van woonruimte. Dit is iets dat we gezamenlijk doen, namelijk door kinderen te nemen zonder na te denken of er nog plek is voor je kind om te wonen, te werken en te verplaatsen.

Zolang we blijven denken in termen van groei zullen ruimte en milieuproblemen steeds erger worden. We zullen naar gecontroleerde krimp moeten gaan. Minder mensen, minder consumptie en minder werken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven