Digitaal plakboek maken dat over 2 jaar af moet zijn

05-03-2024 12:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil, voor een bijzondere gebeurtenis, een digitaal plakboek gaan maken met foto's, tekeningen/plaatjes en tekst. Het is dus de bedoeling dat ik nu een concept start en de komende jaren aanvul. Eind 2025 maak ik het plakboek dus definitief en kan deze geprint worden.

Bestaat dit? kan ik dus iets starten, de komende jaren invullen/aanvullen en dan pas definitief maken? Hebben jullie tips van goede aanbieders?
bergje65 wijzigde dit bericht op 05-03-2024 15:39
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard kan dat! Je kunt bij Albelli beginnen met het maken van het album en dan elke keer verder gaan totdat je het wilt afdrukken.
Of snap ik nu je vraag niet goed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Albelli heel fijn. En kun je net zo lang aan een boek werken als je wil. Er zijn ook regelmatig kortingen.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat bij Albelli gedaan van de bouw van ons huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt er zelfs een boek van maken https://jilster.app/nl/product/boek/
Alle reacties Link kopieren Quote
LevendWortelen87 schreef:
05-03-2024 12:19
Uiteraard kan dat! Je kunt bij Albelli beginnen met het maken van het album en dan elke keer verder gaan totdat je het wilt afdrukken.
Of snap ik nu je vraag niet goed?
Jawel, dat was de vraag. Ik was in de veronderstelling dat je binnen een bepaalde tijd de boel moet afronden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, de kans dat in een periode van twee jaar de software een keer wordt geupdate of dat de hele website wordt veranderd is natuurlijk wel aanwezig. Ik zou niet klakkeloos uitgaan van 'eindeloos'.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dit regelmatig in Albelli. Het boek-in-wording wordt opgeslagen op je eigen PC dus daar kan niets mis mee gaan. Updates van de software maken niet uit, ook na diverse updates kun je je opgeslagen boek weer openen.
Ik kopieer zelfs wel eens oude boeken (openen en onder een nieuwe naam opslaan). Zo had ik jaren geleden een mooi trouw-album samengesteld voor vrienden, en heb onlangs dat album gebruikt als grondslag voor een ander album voor andere vrienden (vanzelfsprekend met andere foto's). Het ging mij voornamelijk om de vormgeving en de indeling die ik zo heel eenvoudig weer kon gebruiken.
Het 10+ jaar oude album opende zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan prima. Gewoon op send drukken als het af is.
Elk boek dat ik maak duurt sowieso een jaar, want ik maak jaarboeken die ik beetje bij beetje vul in de loop van het jaar. Nooit er zelfs maar over nagedacht dat dat niet zou kunnen!

Je kunt bij Albelli overigens op twee manieren werken: online en offline. Bij offline download je het programma op je eigen computer. Je hebt dan wel veel meer mogelijkheden dan online. Er komen regelmatig softwareupdates zoals met elk programma, maar dat maakt verder niet uit.

Tip: check het youtubekanaal albelli CLUB fotoboek tutorials en eventueel ook de facebookgroep. Zijn beide niet van Albelli zelf maar van iemand met een uit de hand gelopen hobby :-) (en een achtergrond in grafisch vormgeven) die laat zien hoe je de albums met weinig ervaring supermooi kunt maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Albelli klinkt goed. Ik ga eens neuzen
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeet vooral niet om regelmatig een backup te maken van je boek in wording.
Het zal je maar gebeuren dat er halverwege, of nog erger: vlak voor je klaar bent, iets mis gaat met je computer of de software. Dan ben je àlles kwijt en kun je overnieuw beginnen! O_O
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens het werken aan een Albellifotoboek herinnert het programma je er zeer regelmatig aan om het op te slaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
05-03-2024 16:58
Tijdens het werken aan een Albellifotoboek herinnert het programma je er zeer regelmatig aan om het op te slaan.
Ik weet niet of je dit in aanvulling op mijn post bedoelt, maar ik heb het over een extra backup, op een ander extern device.
Het is mij, jaren geleden, overkomen dat mijn computer crashte, terwijl ik met een fotoboek bezig was.
Geen backup gemaakt. Alles weg. :facepalm:
Harde, maar goeie les. O_o
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Alle reacties Link kopieren Quote
Friedel schreef:
05-03-2024 17:19
Ik weet niet of je dit in aanvulling op mijn post bedoelt, maar ik heb het over een extra backup, op een ander extern device.
Het is mij, jaren geleden, overkomen dat mijn computer crashte, terwijl ik met een fotoboek bezig was.
Geen backup gemaakt. Alles weg. :facepalm:
Harde, maar goeie les. O_o
Ik zie het nu, je hebt gelijk. Dat is inderdaad belangrijk, zeker als je in het offline programma werkt. Maar sowieso is een backup belangrijk, want ik neem aan dat je foto's ook op je PC staan als je een fotoboek aan het maken bent.
En dan hebben we het maar helemaal niet over foto's van een telefoon die niet regelmatig gebackupt worden ....
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
05-03-2024 14:45
Nou ja, de kans dat in een periode van twee jaar de software een keer wordt geupdate of dat de hele website wordt veranderd is natuurlijk wel aanwezig. Ik zou niet klakkeloos uitgaan van 'eindeloos'.
De software van Albelli voor het offline programma wordt regelmatig geupdate maar dat is geen probleem voor je boek. gewoon verder waar je gebleven bent.
Wees wel slim en zorg altijd dat je een backup op een externe schijf hebt staan. Mocht je pc kapot gaan heb je altijd je boek nog op je externe schijf en kan je zo op een nieuwe pc weer verder
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
05-03-2024 19:56
Ik zie het nu, je hebt gelijk. Dat is inderdaad belangrijk, zeker als je in het offline programma werkt. Maar sowieso is een backup belangrijk, want ik neem aan dat je foto's ook op je PC staan als je een fotoboek aan het maken bent.
En dan hebben we het maar helemaal niet over foto's van een telefoon die niet regelmatig gebackupt worden ....
Albelli maakt met het offline programma een map aan en plaatst daar alles in wat je in je boek gebruikt zoals foto's cliparts, kaders enz. dus ook al zou je hele computer crashen en ben je alle foto's van je hele leven kwijt, als je een backup hebt gemaakt op een externe schijf heb je alles nog steeds wat je in dat boek gebruikt hebt

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven