Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
22-08-2018 10:45
het idee dat deze afschuwelijke daad eindelijk bestraft kan gaan worden
.
Daar durf ik niet op te hopen. Wél dat de dader bekend is.
Dader kan overleden zijn, feiten verjaard etc. waardoor straffen niet meer kan.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
22-08-2018 10:40
Vooropgesteld dat het goed nieuws is, vind ik de toon van deze tweet best raar. Waarom zo blij en triomfantelijk? Het blijft hoe dan ook een vreselijk verdrietig verhaal. Had voor mij wel iets ingetogener gekund.
Dat vond ik ook toen ik het las. Het is net of ze de polonaise gaan lopen. Het blijft toch een moordzaak.
Maar goed dat er (waarschijnlijk) een dader is gevonden en dat er misschien duidelijkheid voor de ouders komt.
minnimouse schreef:
22-08-2018 10:44
Hij is toch gewoon blij dat er een doorbraak is? Lijkt me heel normaal.
Ik lees er ook geen toon in en het lijkt mij logisch dat je na 20 jaar betrokkenheid het van de daken wil schreeuwen dat er gerechtigheid is.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-08-2018 10:33
Ze hebben hem, anders komt er geen persconferentie.

Zo fijn voor de familie, eindelijk kunnen ze aan het verwerkingsproces beginnen.
Ze hebben een aanverwant gevonden, denk ik eerder, de dader zal niet meegedaan hebben aan het dna onderzoek.
En vandaar uit de dader?, wie weet hoe lang ze al bezig zijn de afgelopen weken op de achtergrond.

Wij zullen het horen om 12:00 uur.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-08-2018 10:47
Het is iedereen zeker goed recht. Wat ik aan de lage opkomst wél heel pijnlijk vond was dat de familie vooraf aangaf zich zo in de steek gelaten te hebben gevoeld door ‘de gemeenschap’. De lage opkomst benadrukte voor mij hoe eenzaam zijn ouders en familie moet zijn in de strijd. Een hoge opkomst had hun denk ik gevoelsmatig heel erg gesteund in hun strijd.
.
Dat is zeker heel pijnlijk. Ik hoop dat dat nog eens uitgezocht wordt, door een journalist of ander soort betrokkene, waaróm dat zo was. Is dat de daar geldende dorpscultuur 'ons kent ons'? Is dat een ingeworteld niet willen praten met de politie? Een soort wrok naar de familie? Wat? Het is inderdaad opvallend, tergend en verdrietig.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-08-2018 10:49
Ik lees er ook geen toon in en het lijkt mij logisch dat je na 20 jaar betrokkenheid het van de daken wil schreeuwen dat er gerechtigheid is.
Mwah... het kwam op mij ook iets te hijgerig en aandachtsgeil over. Waarom meteen over de mededeling van de persconferentie heen rollen met zo’n tweet.
Hij had ook kunnen wachten tot na de pc.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-08-2018 10:52
Hij had ook kunnen wachten tot na de pc.
.
Hij is zelf onderdeel van de persconferentie geloof ik. Dan kondig je dat aan via twitter.

Dit is de link waar het straks live te volgen is, ga ik zeker doen.
https://l1.nl/livestream/?r=1176788869
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
22-08-2018 10:50
Ze hebben een aanverwant gevonden, denk ik eerder, de dader zal niet meegedaan hebben aan het dna onderzoek.
En vandaar uit de dader?, wie weet hoe lang ze al bezig zijn de afgelopen weken op de achtergrond.

Wij zullen het horen om 12:00 uur.
Jasper Steringa gaf ook zelf DNA in de zaak Marianne Verstappen, dus het kan wel.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-08-2018 10:52
Mwah... het kwam op mij ook iets te hijgerig en aandachtsgeil over. Waarom meteen over de mededeling van de persconferentie heen rollen met zo’n tweet.
Hij had ook kunnen wachten tot na de pc.
Waarom? Peter R. wordt er vaker van beticht aandachtsgeil te zijn maar hij is in dit soort zaken oprecht naar mijn idee.
Hij komt al twintig jaar bij de Verstappens over de vloer, ze hebben zelf gezegd dat het een vriend is geworden. Dan is het toch logisch dat je blij bent?
Dat Hoera van Peter R begrijp ik ook niet helemaal, maar dat hij super enthousiast lijkt mij logisch. Hij staat deze mensen al 20 jaar bij en is ongelofelijk betrokken bij de familie.
pepexx schreef:
22-08-2018 10:50
Ze hebben een aanverwant gevonden, denk ik eerder, de dader zal niet meegedaan hebben aan het dna onderzoek.
En vandaar uit de dader?, wie weet hoe lang ze al bezig zijn de afgelopen weken op de achtergrond.

Wij zullen het horen om 12:00 uur.
Dat gaan ze niet vertellen, ze brengen een dergelijk nieuws pas naar buiten als de nabestaanden ingelicht zijn en de dader opgepakt is, aangezien een dader als hij hoort dat ze hem op het spoor zijn nog kan vluchten oid.
Alle reacties Link kopieren
Laten we het hopen dat de dader bekend is. Hoewel ik er nog mijn twijfels bij heb. Ben wat voorzichtiger.... Zaak doet me wel veel. Net zoals die van Tanja Groen. Beide in het mooie Limburg. En van beide zo weinig info....
Carpe Diem!
minnimouse schreef:
22-08-2018 10:58
Waarom? Peter R. wordt er vaker van beticht aandachtsgeil te zijn maar hij is in dit soort zaken oprecht naar mijn idee.
Hij komt al twintig jaar bij de Verstappens over de vloer, ze hebben zelf gezegd dat het een vriend is geworden. Dan is het toch logisch dat je blij bent?
Dit dus.
Moet een enórme opluchting zijn voor de familie en voor hem na 20 jaar onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-08-2018 10:58
Waarom? Peter R. wordt er vaker van beticht aandachtsgeil te zijn maar hij is in dit soort zaken oprecht naar mijn idee.
Hij komt al twintig jaar bij de Verstappens over de vloer, ze hebben zelf gezegd dat het een vriend is geworden. Dan is het toch logisch dat je blij bent?
Natuurlijk is dat logisch; moet je dan vooraf al een juichende tweet rondsturen ....??? Ik vind van niet.

Maar goed; het gaat niet om Peter R.
girasole3 schreef:
22-08-2018 10:52
Mwah... het kwam op mij ook iets te hijgerig en aandachtsgeil over. Waarom meteen over de mededeling van de persconferentie heen rollen met zo’n tweet.
Hij had ook kunnen wachten tot na de pc.
Waarom zou hij daarmee wachten? Peter is al jaren steun en toeverlaat van de familie en is hun stem.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-08-2018 10:59
Dat gaan ze niet vertellen, ze brengen een dergelijk nieuws pas naar buiten als de nabestaanden ingelicht zijn en de dader opgepakt is, aangezien een dader als hij hoort dat ze hem op het spoor zijn nog kan vluchten oid.
.
Ik moest het bericht van Pepexx ook 2 keer lezen, maar ik denk dat hij/zij bedoelt dat ze een verwant hebben gevonden en van daaruit de dader. Dat schrijft ze nl. in de 2e zin.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij ook veel. In de tijd van deze moord ging ik vaak mee als kampbegeleiding/organisator. En nu als moeder van kinderen die vaak op kamp gaan.
Ik vond en vind het nog steeds heel heftig. Ik hoop dat ze de dader gevonden hebben en kunnen straffen. I
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-08-2018 10:59
Dat gaan ze niet vertellen, ze brengen een dergelijk nieuws pas naar buiten als de nabestaanden ingelicht zijn en de dader opgepakt is, aangezien een dader als hij hoort dat ze hem op het spoor zijn nog kan vluchten oid.
De familie zal het al wel weten, en als ze iemand op het oog hebben dan hebben ze deze allang vastgezet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Vandaar al die pers bij het politiebureau hier. Nu maar eens de persconferentie afwachten dan.

|Courage| schreef:
22-08-2018 10:50
.
Dat is zeker heel pijnlijk. Ik hoop dat dat nog eens uitgezocht wordt, door een journalist of ander soort betrokkene, waaróm dat zo was. Is dat de daar geldende dorpscultuur 'ons kent ons'? Is dat een ingeworteld niet willen praten met de politie? Een soort wrok naar de familie? Wat? Het is inderdaad opvallend, tergend en verdrietig.
Ja, heel erg ons kent ons.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet welke delicten verjaart zijn en welke niet. Ik vind dat trouwens überhaupt als een raar iets, een verjaringstermijn. Wat mij betreft moet je hoe dan ook gestraft worden als is het 50 jaar geleden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... misdrijven

Zelf al gevonden dus :-).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
kintsugi schreef:
22-08-2018 11:11
Vandaar al die pers bij het politiebureau hier. Nu maar eens de persconferentie afwachten dan.




Ja, heel erg ons kent ons.
Dat ons-kent-onsgevoel was er ook heel sterk bij de zaak van Marianne Vaatstra. Daar werd juist vanwege dat ons-kent-onsgevoel wel DNA afgestaan.
Pavlovski schreef:
22-08-2018 11:15
Dat ons-kent-onsgevoel was er ook heel sterk bij de zaak van Marianne Vaatstra. Daar werd juist vanwege dat ons-kent-onsgevoel wel DNA afgestaan.
Misschien omdat veel mensen toen dachten dat het iemand van het AZC was. In het geval van Nicky is de kans aanzienlijk dat het een vertrouwd gezicht was.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
22-08-2018 11:17
Misschien omdat veel mensen toen dachten dat het iemand van het AZC was. In het geval van Nicky is de kans aanzienlijk dat het een vertrouwd gezicht was.
Maar je eigen kinderen/kleinkinderen/neefjes en nichtjes/kinderen van vrienden en buren wil je daar toch tegen beschermen? De kans op herhaling van zoiets is er, ook na 15 of 20 jaar.
Ik snap het niet.
juliet64 schreef:
22-08-2018 10:40
Vooropgesteld dat het goed nieuws is, vind ik de toon van deze tweet best raar. Waarom zo blij en triomfantelijk? Het blijft hoe dan ook een vreselijk verdrietig verhaal. Had voor mij wel iets ingetogener gekund.

Peter is een beetje narcistisch, maar in dit geval begrijp ik het wel. Al jaren zegt hij in interviews dat DIT de zaak is die hem elke dag (!) nog bezig houdt. En dat dus al zoveel jaar. De blijdschap is dan ook oprecht.

Ook superfijn voor de nabestaanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven