Doorgereden na ongeluk

31-07-2020 19:21 130 berichten
Vind het zn hetig verhaal over dat meisje Tamar van 14 die schijnbaar aangereden is, afgelopen vrijdag nacht en die gene doorgereden is. Ik kan ergens best begrijpen dat je iets of iemand over het hoofd ziet, zeker op zn donkere dijk waar geen licht is,dat je dan iets raakt en denk dat het een dier is oke kan ik ook nog begrijpen ( ook dat is aso om dan niet uit te stappen en hulp te halen/bellen) dan je doorrijdt in paniek ( mensenlijke brein kan vreemd reageren in zulke situaties) maar dan meld je je toch de volgende dag, bij het zien van schade aan je auto?! De dijk is een uitzonderlijke plek waar niet veel rijden, laat staan dat je de volgende dag lees al dan niet hoort dat er een meisje is verongelukt, vind het zo onbegrijpelijk!! Een week later nog steeds niemand die zich gemeld heeft?! Vreselijk!!
Dan zou je bijna denken dat er opzet in het spel is!

Het schijnt dat best veel mensen doorrijden na een ongeluk, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Hebben jullie zo iets wel eens meegemaakt?
LīlyRose schreef:
01-08-2020 18:42
Waarom post je dit hier? Waarom?
Sensatiezucht.
patsy--stone schreef:
01-08-2020 17:49
Smakeloze en schandalige discriminatie. Totaal nergens op gebaseerd. Dat je het durft te typen!

Jouw redenatie is: criminaliteit = buitenlander.
Hou toch 'ns op met die belachelijke discriminatiekaart de hele tijd!

Als het net over de grens in Duitsland of Belgie was gebeurd en de dader was onvindbaar, dan had ik evengoed geopperd dat het ook wel 'ns een Nederlander zou kunnen zijn. En dat is dan evengoed een buitenlander vanuit Belgisch of Duits perspectief, maar niet het soort buitenlander waar 'woke-types' op aanslaan.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 19:01
3.72% gewijzigd
patsy--stone schreef:
01-08-2020 17:49
Smakeloze en schandalige discriminatie. Totaal nergens op gebaseerd. Dat je het durft te typen!

Jouw redenatie is: criminaliteit = buitenlander.

"smakeloze en schandalige discriminatie"? :bonk:

Whatever..
Alle reacties Link kopieren
Dit topic ontspoort ook al weer lekker.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
01-08-2020 19:01
Dit topic ontspoort ook al weer lekker.
Mede door lui zoals jij, met je sensatiezucht.
Damned if I don’t
Vlaginvaas schreef:
01-08-2020 19:01
Dit topic ontspoort ook al weer lekker.
slotje graag
clivia52 schreef:
01-08-2020 19:25
slotje graag
inderdaad SLOTJE! en graag dit topic verwijderen dank je
Vlaginvaas schreef:
01-08-2020 19:01
Dit topic ontspoort ook al weer lekker.
Door al die bizarre verzinsels? Inderdaad.
huurvrouwtje schreef:
01-08-2020 19:26
inderdaad SLOTJE! en graag dit topic verwijderen dank je
Geef nou eens antwoord op mijn vraag dan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5458835 ... zaak-tamar

Ze hebben in elk geval een auto op het oog
Witte nummerplaten. Dat kan half Europa zijn. Hopelijk zijn ze nog in Nederland en worden ze gevonden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 23:28
Witte nummerplaten. Dat kan half Europa zijn. Hopelijk zijn ze nog in Nederland en worden ze gevonden.

Geen Nederlands kenteken.
Hoop zo dat ze ze opsporen!
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog geen antwoorden voor de nabestaanden van Tamar.
Behalve het type auto en een kentekenplaat die wijst op Oost Europa of Duitsland, zit er maar mondjesmaat schot in de zaak.
Het zou om twee inzittenden gaan. Ik hoop vurig dat toch minstens één van hun wroeging krijgt en naar de politie stapt.
Enige hoop is dat de auto nog met leesbaar kenteken ergens op camerabeelden opduikt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-08-2020 08:53
Enige hoop is dat de auto nog met leesbaar kenteken ergens op camerabeelden opduikt.

Inderdaad. De kans dat één van de twee nog naar voren komt met de waarheid lijkt me niet groot.
redbulletje schreef:
07-08-2020 08:53
Enige hoop is dat de auto nog met leesbaar kenteken ergens op camerabeelden opduikt.

Het is gewoon jammer dat jij waarschijnlijk gelijk hebt vwb een buitenlands kenteken. Te snel oordelen vind ik niet goed, maar het voed gewoon de vooroordelen. Off-topic zo was ik destijds bijna blij dat de moordenaar van Pim Fortuyn een blanke Nederlander was, omdat anders de gevolgen niet te overzien zouden zijn geweest.

On-topic, ik hoop echt dat dit kenteken opgespoord kan worden, dat de dader zich meldt en een gepaste straf krijgt. Voor de ouders lijkt me dit echt een hel... onvoorstelbaar dat mensen tot zulke in staat zijn. Het gaat Goddomme om een kind, om iemands kind...
Wat ik persoonlijk echt niet begrijp is dat er anno 2020 nog zulke cameras blijkbaar hangen met zn slechte resulitie , begrijp dat dus echt niet!

Dit wordt niet meer opgelost, ben ik bang. Weet wel dat er op de camping van uitdam veel polen enzo verblijven, maar zegt niet dat deze twee poolsen zijn, misschien geleende auto.

Ook snap ik de bericht geving niet dat ze Marken weer in rijden terwijl de auto duidelijk een rondje maakt en het eiland verlaat... de ingang van uitland is andere kant op en dan kan je nog over een bruggetje gaan maar ook die is een andere kant op en doen enkel de inwoner zelf.

Ook zou lijkt mij een inwoner de personen kennen wat want doen ze ander x aantal uren op t eiland? der is precies niks te doen daar, laat staan midnacht
Alle reacties Link kopieren
Het is heel vreemd. Ik las dat volgens camerabeelden de twee inzittenden uren in hun geparkeerde auto hebben gezeten, de schade aan het voertuig bekeken, en toen wegreden.
Waren ze in shock? Bedachten ze een plan? Hebben ze gezien wie of wat ze hadden aangereden op die stikdonkere weg?
Waren ze te dronken om verder te rijden?, bang om in die toestand aangehouden te worden?
Zoveel vragen..
En als zij de antwoorden hebben, dan hoop ik toch zo dat ze ermee naar voren zullen komen.
De nabestaanden van het meisje zo in het duister laten tasten.. Ik hoop toch dat hun geweten dat niet blijft toestaan.
Pindakaasjes schreef:
01-08-2020 15:39
Nou, doe es rustig zeg!
Bull beschuldigd niemand maar merkte enkel op dat die mogelijkheid bestaat.
Dronken arbeidsmigranten achter het stuur is in mijn regio in ieder geval een bekend probleem.
Alleen al in mijn straat staan een stuk of 8 oude villa's die volgepropt zitten met arbeidsmigranten, veelal mannen.
Ik heb er geen last van maar alcoholgebruik is gewoon echt wel eens een dingetje.
Gelukkig zijn er ook goeie arbeidsmigranten, zoals de Poolse man die 3 kinderen redde en zelf om het leven kwam!
Pindakaasjes schreef:
07-08-2020 10:15
Het is heel vreemd. Ik las dat volgens camerabeelden de twee inzittenden uren in hun geparkeerde auto hebben gezeten, de schade aan het voertuig bekeken, en toen wegreden.
Waren ze in shock? Bedachten ze een plan? Hebben ze gezien wie of wat ze hadden aangereden op die stikdonkere weg?
Waren ze te dronken om verder te rijden?, bang om in die toestand aangehouden te worden?
Zoveel vragen..
En als zij de antwoorden hebben, dan hoop ik toch zo dat ze ermee naar voren zullen komen.
De nabestaanden van het meisje zo in het duister laten tasten.. Ik hoop toch dat hun geweten dat niet blijft toestaan.
Ik hoop dat hun gedrag ook meetelt in de uiteindelijke straf, ook al was het een ongeluk. Het feit dat ze zich niet hebben gemeld mag van mij goed bestraft worden-
Someonenew schreef:
07-08-2020 10:19
Ik hoop dat hun gedrag ook meetelt in de uiteindelijke straf, ook al was het een ongeluk. Het feit dat ze zich niet hebben gemeld mag van mij goed bestraft worden-
Doorrijden na een ongeluk is een misdrijf dus ja, dat wordt bestraft.

https://www.politie.nl/themas/doorrijden.html
MadameCurie schreef:
07-08-2020 10:25
Doorrijden na een ongeluk is een misdrijf dus ja, dat wordt bestraft.

https://www.politie.nl/themas/doorrijden.html

Kan lang of kort duren ( ik denk kort ), maar ze worden gewoon gepakt. Zelf denk ik dat het arbeidsmigranten zijn omdat een toerist daar niet zo snel rijdt op die tijd.

Dat ze een paar uur in die auto blijven zitten kan van alles zijn. Misschien overleg wat ze moesten doen ( even weg, het land uit ) misschien een snuif nemen, misschien nog wat te drinken.

Als ze gepakt worden zal de straf relatief laag zijnomdat waarschijnlijk alleen doorrijden na een ongeval hard gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
07-08-2020 10:18
Gelukkig zijn er ook goeie arbeidsmigranten, zoals de Poolse man die 3 kinderen redde en zelf om het leven kwam!

Schreef ik ergens dat ik iets tegen Polen heb?
En waarom deze dramatische gebeurtenis erbij halen?
Ik vind dat namelijk een vreselijk drama, en mijn gedachten gaan uit naar de vrouw, kinderen en verdere geliefden van deze man! Ik treur er niks minder om omdat de man een Pool was.
Niet zomaar iets in mijn schoenen schuiven hè!!
Jij kent mij niet.
Ik denk eigenlijk niet dat de daders nog gevonden gaan worden. Hoe gemakkelijk is het de auto te dumpen in hun thuisland en met een ander weer terug te komen? Zolang ze elkaar maar dekken, zal er niemand achterkomen vrees ik. Het is ook niet alsof dit in het buitenland nieuwswaardig is. Dat is anders als je zoiets in je eigen land doet. Dan heb je altijd buren, vrienden die informatie kunnen doorgeven. Mensen van buitenaf zijn toch een stuk anoniemer. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
31-07-2020 19:27
Ik ken van zeer nabij iemand die in paniek was doorgereden. Diegene heeft daar uiteindelijk vast voor gezeten. Diegene kan nog steeds niet goed uitleggen waarom die keuze is gemaakt, komt niet verder dan 'struisvogel'. Heeft iemand invalide gereden en doet daar nog steeds niks mee, doet zelfs een beetje zielig over de eigen gevoelens.
Leek eerst een heel lief en zachtaardig persoon dus het blijft een soort verhaal wat buiten diegene om is, lijkt. Zo doet diegene ook, alsof het een rare episode is geweest en weer door.
Ik rij zelf geen auto dus kan me er niks bij voorstellen.
Logisch! Hij is namelijk ook slachtoffer!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je een vlucht reactie krijgt. Het is ook niet voor niets dat als je je binnen 24 uur meldt, je straf minder zwaar is. Juist omdat het een menselijke reactie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven