Drukte

26-05-2022 17:06 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde net op de radio dat er enorme files zijn, veel mensen gaan op koopjesjacht, o.a. naar Bataviastad.
Mensen gaan overal naar toe zodat het gigantisch druk overal is. Ik snap niet wat daar leuk aan is. Kan iemand dat uitleggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
26-05-2022 18:45
Mijn hemel, dit is echt een van de domste posts die ik in jaren heb gelezen. Consumeren is de kern van het klimaatprobleem. Ja, ook door idioten in hun files naar de meubelboulevard. En aangezien je je nogal aangesproken voelt: jij dus ook.
Dus jij hebt nog nooit gewinkeld, kleding gekocht, of zoiets gedaan als verf of vloeren uitgezocht of zo? Knap hoor. Is er nog plek in die grot van je? Dan stuur ik daar een file mensen naar toe. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-05-2022 19:56
Dus jij hebt nog nooit gewinkeld, kleding gekocht, of zoiets gedaan als verf of vloeren uitgezocht of zo? Knap hoor. Is er nog plek in die grot van je? Dan stuur ik daar een file mensen naar toe. :D
Ze laat om die grot in te richten waarschijnlijk natuurlijk alles aan huis leveren.

Zodat al die (onderbetaalde) koerier-diensten netjes in de file kunnen gaan staan met hun bestel-busjes :-).


*Kwestie van vooral geen cliché's te gebruiken ;-) *
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
26-05-2022 20:00
Ze laat om die grot in te richten natuurlijk alles aan huis leveren.

Zodat al die (onderbetaalde) koerier-diensten netjes in de file kunnen gaan staan met hun bestel-busjes :-).


*Kwestie van vooral geen cliché's te gebruiken ;-) *
Nee dat kan niet, want dat is niet milieubewust. Die grot heeft ze gewoon gevonden en daar zit ze op de grond met 2 stokjes in d’r handen voor een vuurtje. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-05-2022 19:56
Dus jij hebt nog nooit gewinkeld, kleding gekocht, of zoiets gedaan als verf of vloeren uitgezocht of zo? Knap hoor. Is er nog plek in die grot van je? Dan stuur ik daar een file mensen naar toe. :D
Dus omdat ze het nu niet zou doen, heeft ze het 'nog nooit' gedaan? :facepalm:
Vegetariers worden ook zo geboren ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-05-2022 19:56
Dus jij hebt nog nooit gewinkeld, kleding gekocht, of zoiets gedaan als verf of vloeren uitgezocht of zo? Knap hoor. Is er nog plek in die grot van je? Dan stuur ik daar een file mensen naar toe. :D

Als je het echt wil weten: nee, ik koop hoogst zelden nieuwe dingen. Kleding en meubels alleen tweedehands, de laatste vloer heb ik van marktplaats gehaald. Je mag dat stom vinden natuurlijk, maar ik vind het nog veel stommer dat je daar laatdunkend over zou doen. Er zijn namelijk niet teveel mensen, er zijn teveel mensen die dingen kopen die ze niet nodig hebben. En ik vind het ontzettend zonde om daar een hele wereld aan op te offeren
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lange tenen bij mensen die zijn gaan winkelen vandaag. Blijkbaar word je daar chagrijnig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poe poe… wat een zwaar leven…
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
26-05-2022 20:05
Als je het echt wil weten: nee, ik koop hoogst zelden nieuwe dingen. Kleding en meubels alleen tweedehands, de laatste vloer heb ik van marktplaats gehaald. Je mag dat stom vinden natuurlijk, maar ik vind het nog veel stommer dat je daar laatdunkend over zou doen. Er zijn namelijk niet teveel mensen, er zijn teveel mensen die dingen kopen die ze niet nodig hebben. En ik vind het ontzettend zonde om daar een hele wereld aan op te offeren
Hoogst zelden, dus niet nooit. Misschien kopen deze mensen in de file ook wel hoogst zelden wat, maar wilden ze dan graag doen op die ene extra vrije dag die ze hadden. Kan gewoon hè? Ik vind vingertjes wijzen naar mensen waar je niks van weet zo raar altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
26-05-2022 20:06
Wat een lange tenen bij mensen die zijn gaan winkelen vandaag. Blijkbaar word je daar chagrijnig van.
Ik ben niet gaan winkelen, maar morgen ga ik wel dus dan ben ik geen idioot toch? :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
26-05-2022 20:05
Als je het echt wil weten: nee, ik koop hoogst zelden nieuwe dingen. Kleding en meubels alleen tweedehands, de laatste vloer heb ik van marktplaats gehaald. Je mag dat stom vinden natuurlijk, maar ik vind het nog veel stommer dat je daar laatdunkend over zou doen. Er zijn namelijk niet teveel mensen, er zijn teveel mensen die dingen kopen die ze niet nodig hebben. En ik vind het ontzettend zonde om daar een hele wereld aan op te offeren
We zijn allemaal onderdeel van het probleem. De een doet wat meer dan een ander om het te beperken. Maar ontkennen valt het echt niet. Zeker niet als je ook kinderen hebt, dan werk je ook echt zelf mee aan het probleem hoor. Dan kan je wel met je vingers wijzen naar de mensen die (misschien) 1x per jaar naar de ikea rijden.

(ik wil niet zeggen dat mensen zonder kinderen een vrijbrief hebben om lekker milieuvervuilend bezig te zijn)
liv8 wijzigde dit bericht op 26-05-2022 20:47
6.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-05-2022 20:37
Ik ben niet gaan winkelen, maar morgen ga ik wel dus dan ben ik geen idioot toch? :D
Het is hier morgen lente-braderij.
Ik ga morgen dus ook helemaal loos :-D.

Hoogstens weinig lente te zien momenteel.


Ik heb geen kinderen, dus ik mag extra kopen volgens sommigen hier :twisted: .
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
26-05-2022 20:45
Het is hier morgen lente-braderij.
Ik ga morgen dus ook helemaal loos :-D.

Hoogstens weinig lente te zien momenteel.


Ik heb geen kinderen, dus ik mag extra kopen volgens sommigen hier :twisted: .
En het is geen Hemelvaart dus dan mag het ook. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
26-05-2022 19:11
Ik ben zo iemand die zelfs op 24 december nog naar de winkel holt voor heel haar kerstmenu voor 12 man :-D.
Omdat ik mensen vers eten wil serveren.
(En vaak ook pas op 24/12 mijn menu volledig heb :-).)

Ik calculeer gewoon in dat het op zo'n dagen druk is en dat alles dubbel zo lang duurt.
Ja dat dus, ik weet dat het druk is en misschien erger ik me er dan minder aan.

Nou erger ik me sowieso niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vanochtend bij de Intratuin (niet druk!), omdat ik vergeten was een cadeau te kopen voor een jarige die vanmiddag een feestje gaf. Dus vanochtend naar de Intratuin en vanmiddag naar een feestje, op een uur rijden afstand. En gister was ik ook nog in De Efteling. Waar het overigens loeidruk was.

Ik hou van erop uit gaan. Drukte vind ik niet perse fijn. Maar ik vind het gezellig om even ergens te gaan kijken. Net als veel andere mensen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
26-05-2022 20:45
Het is hier morgen lente-braderij.
Ik ga morgen dus ook helemaal loos :-D.

Hoogstens weinig lente te zien momenteel.


Ik heb geen kinderen, dus ik mag extra kopen volgens sommigen hier :twisted: .
Ik ook niet en ik eet ook geen vlees en heb een warmtepomp dus ik mag twee ritjes naar de Ikea :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
In Duitsland is alles dicht op zon- en feestdagen. Terwijl de Duitse consument dan graag wil shoppen, want ze staan massaal 80 minuten in de file voor het Outlet in Roermond. Maar dan nog snap ik die Duitsers niet, dat Outlet is altijd open op zondag. Waarom ga je perse vandaag en niet afgelopen weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bea15 schreef:
26-05-2022 17:06
Ik hoorde net op de radio dat er enorme files zijn, veel mensen gaan op koopjesjacht, o.a. naar Bataviastad.
Mensen gaan overal naar toe zodat het gigantisch druk overal is. Ik snap niet wat daar leuk aan is. Kan iemand dat uitleggen?

Veelmensen werken. Dus die hebben een vrije dag om wat te doen.
Moeten die dan thuisblijven omdat het druk is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Magick88 schreef:
26-05-2022 21:38
Veelmensen werken. Dus die hebben een vrije dag om wat te doen.
Moeten die dan thuisblijven omdat het druk is?
Zeg ik dat? Voor jouw informatie, ik werk fulltime en ben blij met een vrije dag waarop ik niet de deur uit hoef, nou ja een beetje in en om huis kan rommelen. Je mag je van mij gerust in de drukte storten, ik verbaas mij daar alleen over. Ik vind het helemaal prima hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat grappig, meerdere mensen die vandaag bij Intratuin waren. Ik ook en het viel heel erg mee met de drukte. Volop parkeerplek en ook in de winkel was het niet zo druk als op een gemiddelde zondag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-05-2022 20:36
Hoogst zelden, dus niet nooit. Misschien kopen deze mensen in de file ook wel hoogst zelden wat, maar wilden ze dan graag doen op die ene extra vrije dag die ze hadden. Kan gewoon hè? Ik vind vingertjes wijzen naar mensen waar je niks van weet zo raar altijd.

De tijd is echt voorbij dat je kan doen alsof dit soort winkels nog bestaansrecht hebben. Alsof winkelen als tijdverdrijf nog bestaansrecht heeft. En ja, als je dat vingerwijzen vind: prima. Ik ga niet meer doen alsof het normaal is om dingen te kopen als vermaak. Dit gedrag en deze houding, van jou en anderen hier, kan echt niet meer. Realiseer je dat dit echt niet meer kan. Spullen kopen betekent overstromingen, droogte, massa's mensen op de vlucht en stervende natuur. En jíj kan dat veranderen door heel simpel de beslissing te nemen om niet je kop in het zand te steken en de boodschapper te diskwalificeren, maar om te bedenken dat het inderdaad niet meer kan en gewoon niets te kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bea15 schreef:
26-05-2022 21:55
Zeg ik dat? Voor jouw informatie, ik werk fulltime en ben blij met een vrije dag waarop ik niet de deur uit hoef, nou ja een beetje in en om huis kan rommelen. Je mag je van mij gerust in de drukte storten, ik verbaas mij daar alleen over. Ik vind het helemaal prima hoor.
Jij maakt toch een post dat je dat raar vind?
Maar ga je dan nooit wat doen op een vrije dag?
Is toch altijd druk op je vrije dagen. Dan mopper je wat dat anderen thuis hadden moeten blijven en ga je toch.
Ik vind het in elk geval niet dat dat mensen er op uit gaan op hun vrije dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
26-05-2022 20:05
Als je het echt wil weten: nee, ik koop hoogst zelden nieuwe dingen. Kleding en meubels alleen tweedehands, de laatste vloer heb ik van marktplaats gehaald. Je mag dat stom vinden natuurlijk, maar ik vind het nog veel stommer dat je daar laatdunkend over zou doen. Er zijn namelijk niet teveel mensen, er zijn teveel mensen die dingen kopen die ze niet nodig hebben. En ik vind het ontzettend zonde om daar een hele wereld aan op te offeren
Er is natuurlijk wel eerst een menspersoon die het eerstehands heeft aangeschaft voor het jouw tweedehands kon worden.

Verder ben ik ook voorstander van consuminderen.
MEFunny schreef:
27-05-2022 07:57
Er is natuurlijk wel eerst een menspersoon die het eerstehands heeft aangeschaft voor het jouw tweedehands kon worden.

Verder ben ik ook voorstander van consuminderen.

Dit inderdaad. Als niemand meer eerstehands koopt droogt de tweedehandsmarkt al snel op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Humm ik ben gisteren met mijn kinderen naar een pretpark geweest. Had enorme drukte verwacht, maar het viel enorm mee.
Ons enige doel was pret maken, daarvoor gingen we dit keer naar een 'pret'park. Dat doel is behaald, dus ik ben tevreden. Er zat verder geen diepere gedachte achter ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 06:05
De tijd is echt voorbij dat je kan doen alsof dit soort winkels nog bestaansrecht hebben. Alsof winkelen als tijdverdrijf nog bestaansrecht heeft. En ja, als je dat vingerwijzen vind: prima. Ik ga niet meer doen alsof het normaal is om dingen te kopen als vermaak. Dit gedrag en deze houding, van jou en anderen hier, kan echt niet meer. Realiseer je dat dit echt niet meer kan. Spullen kopen betekent overstromingen, droogte, massa's mensen op de vlucht en stervende natuur. En jíj kan dat veranderen door heel simpel de beslissing te nemen om niet je kop in het zand te steken en de boodschapper te diskwalificeren, maar om te bedenken dat het inderdaad niet meer kan en gewoon niets te kopen.
Zullen we meteen stoppen met boodschappen doen oh grote alwetende

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven