Drukte

26-05-2022 17:06 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde net op de radio dat er enorme files zijn, veel mensen gaan op koopjesjacht, o.a. naar Bataviastad.
Mensen gaan overal naar toe zodat het gigantisch druk overal is. Ik snap niet wat daar leuk aan is. Kan iemand dat uitleggen?
MEFunny schreef:
27-05-2022 07:57
Er is natuurlijk wel eerst een menspersoon die het eerstehands heeft aangeschaft voor het jouw tweedehands kon worden.

Verder ben ik ook voorstander van consuminderen.
Daarnaast gaan heel veel spullen ook niet lang mee. Ook kleding met een duurzaam label niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel vrouwen willen nou eenmaal winkelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beatrice1982 schreef:
27-05-2022 08:59
Zullen we meteen stoppen met boodschappen doen oh grote alwetende

Je kan proberen om de boodschapper onderuit te halen omdat de boodschap je niet bevalt, maar dat maakt de situatie niet minder reëel en het probleem niet minder schokkend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 06:05
De tijd is echt voorbij dat je kan doen alsof dit soort winkels nog bestaansrecht hebben. Alsof winkelen als tijdverdrijf nog bestaansrecht heeft. En ja, als je dat vingerwijzen vind: prima. Ik ga niet meer doen alsof het normaal is om dingen te kopen als vermaak. Dit gedrag en deze houding, van jou en anderen hier, kan echt niet meer. Realiseer je dat dit echt niet meer kan. Spullen kopen betekent overstromingen, droogte, massa's mensen op de vlucht en stervende natuur. En jíj kan dat veranderen door heel simpel de beslissing te nemen om niet je kop in het zand te steken en de boodschapper te diskwalificeren, maar om te bedenken dat het inderdaad niet meer kan en gewoon niets te kopen.
Misschien had je op je high horse moeten gaan klimmen vóór je kinderen op de wereld ging zetten. :lol: Voor je eigen vermaak ook nog eens waarschijnlijk, shame on you! Ik zal altijd minder vervuilend zijn dan jij, ook al ga ik “als een idioot” winkelen. Maar geen zorgen hoor ik zal geen vingertje wijzen, ik zal slechts gniffelen over je enthousiaste post terwijl je zelf zo zwart als de pot bent, en me er verder niks van aan trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas, je hebt beslist een punt, ja je hebt ook gewoon gelijk, maar iets met stroop en azijn.
Ik heb twee kinderen gekregen voordat ik me bewust was van de volle ernst van de situatie, maar hoewel ik denk dat ik nu een andere keuze zou maken, is de andere kant van dat verhaal dat ik nergens zo gelukkig mee ben als met die kinderen. Als je de wereld wil verbeteren en bewust wil maken, kom je denk ik verder met een vriendelijke uitleg dan door mensen toe te schreeuwen dat ze slecht zijn tot op het bot.
Op mij heeft dat bijvoorbeeld eerder het resultaat dat ik denk nou ja, dan maakt het ook allemaal geen reet meer uit en ook fuck you, ik maak zelf wel uit wat ik doe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zo treurig dat je er nog liever een persoonlijke vete van maakt dan dat je even stilstaat en nadenkt. Waarom? Denk je nou serieus dat ik dit vind om mezelf beter te voelen? Het is zoveel makelijker om in een auto te stappen en een quick fix voor ongelukkigheid en eenzaamheid te vinden bij IKEA, dan het níet te doen en je te realiseren dat die kinderen die ik heb gedoemd zijn tot overleven in een wereld vol honger en natuurrampen. Echt hoor, met je high horse, je hebt geen benul. En je wil blijkbaar ook geen benul. Triest.
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
27-05-2022 14:39
Thalas, je hebt beslist een punt, ja je hebt ook gewoon gelijk, maar iets met stroop en azijn.
Ik heb twee kinderen gekregen voordat ik me bewust was van de volle ernst van de situatie, maar hoewel ik denk dat ik nu een andere keuze zou maken, is de andere kant van dat verhaal dat ik nergens zo gelukkig mee ben als met die kinderen. Als je de wereld wil verbeteren en bewust wil maken, kom je denk ik verder met een vriendelijke uitleg dan door mensen toe te schreeuwen dat ze slecht zijn tot op het bot.
Op mij heeft dat bijvoorbeeld eerder het resultaat dat ik denk nou ja, dan maakt het ook allemaal geen reet meer uit en ook fuck you, ik maak zelf wel uit wat ik doe.

Meestal reageer ik helemaal niet, maar weet je? Zo heel af en toe is het goed om al die domme internetontkenners tegen te spreken. Dat geeft de stille meelezers misschien het gevoel dat ze niet alleen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 14:43
Ik vind het zo treurig dat je er nog liever een persoonlijke vete van maakt dan dat je even stilstaat en nadenkt. Waarom? Denk je nou serieus dat ik dit vind om mezelf beter te voelen? Het is zoveel makelijker om in een auto te stappen en een quick fix voor ongelukkigheid en eenzaamheid te vinden bij IKEA, dan het níet te doen en je te realiseren dat die kinderen die ik heb gedoemd zijn tot overleven in een wereld vol honger en natuurrampen. Echt hoor, met je high horse, je hebt geen benul. En je wil blijkbaar ook geen benul. Triest.
Omdat jij die kinderen zo nodig wilde krijgen. Voor jouw vermaak. Dus jij zit nu je vingertje naar anderen te wijzen omdat jij de gevolgen van je eigen keuze niet kan accepteren.

Ik zeg niet dat mensen geen kinderen meer mogen krijgen, of dat iedereen maar 50 fidget spinners bij de Action moet gaan halen en daarna nog even door naar de H&M voor 300 euro aan kleding voor een kast die al uit puilt, maar doe niet alsof jij het allemaal zo goed doet en snapt terwijl jij een veel groter onderdeel van het probleem bent dan vele anderen.

Je kan het veel beter positief en opbouwend aanpakken in plaats van mensen bashen.
ugli wijzigde dit bericht op 27-05-2022 14:47
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 06:05
De tijd is echt voorbij dat je kan doen alsof dit soort winkels nog bestaansrecht hebben. Alsof winkelen als tijdverdrijf nog bestaansrecht heeft. En ja, als je dat vingerwijzen vind: prima. Ik ga niet meer doen alsof het normaal is om dingen te kopen als vermaak. Dit gedrag en deze houding, van jou en anderen hier, kan echt niet meer. Realiseer je dat dit echt niet meer kan. Spullen kopen betekent overstromingen, droogte, massa's mensen op de vlucht en stervende natuur. En jíj kan dat veranderen door heel simpel de beslissing te nemen om niet je kop in het zand te steken en de boodschapper te diskwalificeren, maar om te bedenken dat het inderdaad niet meer kan en gewoon niets te kopen.
Tuurlijk wel, het kon, het kan en het zal kunnen.

Neem een chill-pil of zo :)
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
27-05-2022 14:47
Tuurlijk wel, het kon, het kan en het zal kunnen.

Neem een chill-pil of zo :)
Nee een chill pill kan niet, want je mag geen dingen kopen. :proud: Lijden zal je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat snap ik wel, net als je boosheid. Alleen het kost jou veel energie om je boos te maken en het resultaat is misschien wel het tegenovergestelde van wat je zou willen.
Ik herken het wel, maar probeer het toch via de liefdevolle weg, door docent te worden, waardoor ik kinderen en jongeren bewust kan maken door kunst. De wereld verbeteren op micro niveau, als dat lukt is het al heel wat.

Als je van kunst houd, misschien kan je hier wat mee: het verschil in communicatie zoals het verschil tussen Renzo Martens (harde boodschap) en Otobong Nkanga (zacht boodschap). Dit vond ik zelf een eye opener.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even voor de duidelijkheid: de enige die het persoonlijk maakt hier, ben jij Ugli. Ik heb het over gedrag, jij hebt het over mij. Ik keur gedrag af, jij keurt mij af. Als je het al over de manier van discussiëren wil hebben, lijkt dat me een uitermate zinnig startpunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 14:54
Even voor de duidelijkheid: de enige die het persoonlijk maakt hier, ben jij Ugli. Ik heb het over gedrag, jij hebt het over mij. Ik keur gedrag af, jij keurt mij af. Als je het al over de manier van discussiëren wil hebben, lijkt dat me een uitermate zinnig startpunt.
Ik keur jouw manier van discussiëren af. Nogmaals, al neem je 100 kinderen, vind ik helemaal prima. Maar ga dan geen mensen idioot noemen als ze op een vrije dag naar een winkel willen. Dat vind ik hypocriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
27-05-2022 14:52
Dat snap ik wel, net als je boosheid. Alleen het kost jou veel energie om je boos te maken

Dat valt mee hoor, ik vind het eigenlijk wel leuk om er eens open over te zijn. Het lucht op :) en ik denk dat het goed is wanneer er op permanent-vluchtige media zoals hier tegengeluiden worden geplaatst. Als het maar een paar mensen aan het denken zet is het al winst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
27-05-2022 14:56
Ik keur jouw manier van discussiëren af. Nogmaals, al neem je 100 kinderen, vind ik helemaal prima. Maar ga dan geen mensen idioot noemen als ze op een vrije dag naar een winkel willen. Dat vind ik hypocriet.

Ik weet inmiddels wat schadelijk is en die dingen doe ik dus niet meer. We weten inmiddels ook dat grondstoffen verspillen de wereld om zeep helpt. Verspillen, dus niet eens grondstoffen gebruiken voor iets zinnigs, maar voor iets compleet nutteloos. Iets waar je drie tellen een goed gevoel van krijgt en daarna ben je het vergeten. En voor die drie tellen een goed gevoel, sterven kinderen, sterft de natuur en is de aarde straks generaties lang op grote plekken onleefbaar. Ja, dat is het summum van idioot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 15:08
Ik weet inmiddels wat schadelijk is en die dingen doe ik dus niet meer. We weten inmiddels ook dat grondstoffen verspillen de wereld om zeep helpt. Verspillen, dus niet eens grondstoffen gebruiken voor iets zinnigs, maar voor iets compleet nutteloos. Iets waar je drie tellen een goed gevoel van krijgt en daarna ben je het vergeten. En voor die drie tellen een goed gevoel, sterven kinderen, sterft de natuur en is de aarde straks generaties lang op grote plekken onleefbaar. Ja, dat is het summum van idioot.
Dat weten we al minstens 50 jaar. Old news is old. No one ever gave a shit.

Met het stuk over grondstoffen voor onzinnige dingen ben ik het eens trouwens. Maar wie zegt dat al die mensen in de file naar de on boulevard op die manier gingen shoppen voor een Stoomovenbroodbaksushimachine die ook wafels kan maken? Misschien was ome Henk door een stoel gezakt, misschien gingen ze voor het eerst het huis uit, misschien verwachtten ze een baby. We zijn met veel mensen op een klein stukje land, er is niet veel voor nodig om druk op de wegen te zetten. Met hele groepen mensen waar je niks over weet idioot noemen ga je de milieucrisis niet winnen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jawel hoor, hoe vaker er tegengeluid klinkt, hoe sneller het idee van wat normaal en acceptabel is verandert.
thalas wijzigde dit bericht op 27-05-2022 15:43
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt mij vooral fijn als je tegengeluid een positief effect heeft, wat ik nu betwijfel..dat was mijn punt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-05-2022 17:11
Omdat ze zich twee jaar lang kapot hebben verveeld. Omdat het vakantiegeld net gestort is. Omdat oma een stukje uit rijden wil. Etc. etc.

Waarom zou je dat willen begrijpen? Daar snap ik dan weer niks van, dit soort topics.
Holyshit, ja!
Sorry, ik was even van de wereld en merk nu dat het al zover is. Wat een aangename verrassing!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
27-05-2022 06:05
De tijd is echt voorbij dat je kan doen alsof dit soort winkels nog bestaansrecht hebben. Alsof winkelen als tijdverdrijf nog bestaansrecht heeft. En ja, als je dat vingerwijzen vind: prima. Ik ga niet meer doen alsof het normaal is om dingen te kopen als vermaak. Dit gedrag en deze houding, van jou en anderen hier, kan echt niet meer. Realiseer je dat dit echt niet meer kan. Spullen kopen betekent overstromingen, droogte, massa's mensen op de vlucht en stervende natuur. En jíj kan dat veranderen door heel simpel de beslissing te nemen om niet je kop in het zand te steken en de boodschapper te diskwalificeren, maar om te bedenken dat het inderdaad niet meer kan en gewoon niets te kopen.
Winkelen als tijdverdrijf kan prima, wel tweedehands graag, dat laatste ben ik dan met je eens hoor.

Zodra je in het tweedehands segment gaat shoppen zul je wel moeten struinen en winkelen als een soort hobby moeten zien om net dat ene er uit te kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
27-05-2022 15:33
Het lijkt mij vooral fijn als je tegengeluid een positief effect heeft, wat ik nu betwijfel..dat was mijn punt eigenlijk.

Daar wordt leuk onderzoek naar gedaan. Negatieve stimulans is slecht voor de ontvanger, maar goed voor de gemeenschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
27-05-2022 15:26
Dat weten we al minstens 50 jaar. Old news is old. No one ever gave a shit.

Met het stuk over grondstoffen voor onzinnige dingen ben ik het eens trouwens. Maar wie zegt dat al die mensen in de file naar de on boulevard op die manier gingen shoppen voor een Stoomovenbroodbaksushimachine die ook wafels kan maken? Misschien was ome Henk door een stoel gezakt, misschien gingen ze voor het eerst het huis uit, misschien verwachtten ze een baby. We zijn met veel mensen op een klein stukje land, er is niet veel voor nodig om druk op de wegen te zetten. Met hele groepen mensen waar je niks over weet idioot noemen ga je de milieucrisis niet winnen in elk geval.
Ja hoor, driekwart Nederland op de been voor alleen maar nuttige, echt nodige spullen. 🙄 Maak dat de kat maar wijs.
Voor mij ook de reden dat ik niet ben gaan winkelen. Ik heb op dit moment niks nodig, prima. Zat leuke andere dingen te doen om je tijd mee te doden dan winkelen.
Thalas schreef:
27-05-2022 15:31
Jawel hoor, hoe vaker er tegengeluid klinkt, hoe sneller het idee van wat normaal en acceptabel is verandert.
Je hebt tegengeluid en tegengeluid he. Als men mij vraagt waarom ik geen vlees eet of waarom ik geen auto rij leg ik dat zeer uitgebreid uit, enerzijds om de nieuwsgierigheid van de vraagsteller te bevredigen maar ook in de hoop dat er iets van mijn beweegredenen bij hem/haar blijft hangen. Ik kan natuurlijk ook de hele dag gaan lopen ruzie maken met mensen die niet zo Rechtschapen zijn als ik, maar ik denk zo maar dat dat alleen maar weerstand opwekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas is niet de enige die haar geluid laat horen. Ik stond vandaag nieuwe plantjes uit te zoeken en een man liep bozig rond iedereen hardop in herhaling af te keuren. “Tjonge jonge jonge, wat een drukte, iedereen heeft zeker zijn vakantiegeld gekregen!!” …

Tja. Ik heb wel leuke plantjes gekocht voor buiten (wat ten goede is gezien onze bestraten tuinen cultuur niet echt helpend is voor onze flora en fauna)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
27-05-2022 16:17
Je hebt tegengeluid en tegengeluid he. Als men mij vraagt waarom ik geen vlees eet of waarom ik geen auto rij leg ik dat zeer uitgebreid uit, enerzijds om de nieuwsgierigheid van de vraagsteller te bevredigen maar ook in de hoop dat er iets van mijn beweegredenen bij hem/haar blijft hangen. Ik kan natuurlijk ook de hele dag gaan lopen ruzie maken met mensen die niet zo Rechtschapen zijn als ik, maar ik denk zo maar dat dat alleen maar weerstand opwekt.
Het wel of niet eten van vlees, rijden van auto etc zegt niks over wie je bent als mens.

Het zegt alleen maar iets over wat hè wel of niet doet.

Ik zie deze vergissing al zo lang en heb me daar vaak over verwonderd. Tegenwoordig wordt er nogal wat opgehangen aan vlees eten etc.

Maar het zegt niks over wie jij als mens bent. Alleen iets over je gedrag.

Vegetariërs zijn echt geen moreel hoogstaande mensen. Niet meer of minder dan anderen in ieder geval. Hetzelfde geldt voor automobilisten, nou noem de hele reutemeteut maar op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven