Echtpaar verkracht 15-jarige

07-02-2019 21:55 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.dvhn.nl/groningen/OM-man-en ... 58688.html


Zum kotzen !!!

Je zou toch verwachten dat het kind veilig zou moeten zitten in een instelling???

Ze ontkennen, maar het Openbaar Ministerie (OM) twijfelt niet: een 36-jarige man en een 26-jarige vrouw uit Groningen hebben een 15-jarig meisje gedrogeerd en verkracht.

...

In het pand trof de politie het meisje aan: ze lag volgens de officier van justitie naakt op een bank, verstrengeld met de 36-jarige verdachte. Ook naakt. Zij werd buiten bewustzijn overgebracht naar het ziekenhuis waar werd vastgesteld dat ze verschillende soorten drugs had gebruikt.

...

De twee zeiden een zorgstichting te runnen die hulp biedt aan jongeren. Het meisje had persoonlijke problemen en verbleef in Het Poortje.

Uitspraak over twee weken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
handigmetgeld schreef:
08-02-2019 09:34
Wel. De rechter vat ontucht behoorlijk breed op. In het algemeen is elke situatie waarin een minderjarige seks heeft met iemand met 'macht' of iemand die de situatie beheerst strafbaar. Dat geld voor docenten, maar zeker ook voor mensen die een opvang runnen. Als je als 17-jarige bij een studentenhuis op de bank slaapt en je hebt seks is het geen ontucht, maar als je als 17-jarige bij iemand die meerdere minderjarigen in huis neemt slaapt, dan valt dat al heel snel onder 'aan de waakzaamheid zijn toevertrouwd' of 'misbruik van gezag of vertrouwen', en daarmee wordt het strafbaar.
Ze runnen helemaal geen opvang.
Het kind zat in het Poortje, niet bij die mensen.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
08-02-2019 09:32



En verder vond ik dat het boven de 16 dus strafbaar is als er sprake is van een gezagsverhouding of iemand verleiden met goederen of geld of als er sprake is van onder invloed zijn van middelen. Maar dan moet zo’n grietje van 17 wel aangifte doen én moet het te bewijzen zijn. Hoe fout het dus ook is, ik denk dat je er vrij makkelijk mee weg komt als je een 16 jarige in huis neemt en daar seks mee hebt.
de kans dat dat meisje in je voorbeeld dat doet (aangifte) is best klein, want vaak denken die toch dat het hun eigen schuld is, iedereen weet welliswaar dat die huizen er zijn, maar ook dat daar soms dat soort dingen gebeuren, daarnaast is er vaak geen sprake van fysieke dwang. Dat meisje denkt dan snel: geen aangifte doen want dan vindt iedereen dat het mijn eigen schuld is. Dan is er ook nog de houding van 'laat ik maar niet nog meer problemen maken' en zo komt die aangifte er dus nooit, terwijl dat wel zou helpen om dit soort problematiek op te lossen.
niet dat ik vind dat dat de schuld is van dat hypothetische meisje, maar het is gewoon ontzettend lastig.
florence13 schreef:
08-02-2019 09:37
de kans dat dat meisje in je voorbeeld dat doet (aangifte) is best klein, want vaak denken die toch dat het hun eigen schuld is, iedereen weet welliswaar dat die huizen er zijn, maar ook dat daar soms dat soort dingen gebeuren, daarnaast is er vaak geen sprake van fysieke dwang. Dat meisje denkt dan snel: geen aangifte doen want dan vindt iedereen dat het mijn eigen schuld is. Dan is er ook nog de houding van 'laat ik maar niet nog meer problemen maken' en zo komt die aangifte er dus nooit, terwijl dat wel zou helpen om dit soort problematiek op te lossen.
niet dat ik vind dat dat de schuld is van dat hypothetische meisje, maar het is gewoon ontzettend lastig.
Of ze vinden het gewoon oké en zien er geen probleem in.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 09:39
Of ze vinden het gewoon oké en zien er geen probleem in.
ja dat kan natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 09:35
Ze runnen helemaal geen opvang.
Het kind zat in het Poortje, niet bij die mensen.
Het gaat helemaal niet over dit geval (dit is gewoon verkrachting), het ging over de opmerking van Thordis: "je mag gewoon een 17 jarige in huis nemen en daar seks mee hebben. Zolang jij geen officiële hulpverlener bent.".
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
08-02-2019 09:50
Het gaat helemaal niet over dit geval (dit is gewoon verkrachting), het ging over de opmerking van Thordis: "je mag gewoon een 17 jarige in huis nemen en daar seks mee hebben. Zolang jij geen officiële hulpverlener bent.".
Ja dat mag.

http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/
Behalve bij bepaalde uitzonderingen en seks met een 17 jarige die bij je logeert mag dus gewoon.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
08-02-2019 09:40
ja dat kan natuurlijk ook
Zeker. De vriendin van vroeger trok zich ogenschijnlijk weinig aan van het bepotelgedrag van de hoofdbewoner. Meer irritant dan iets anders. Echt zielig als je je zo voelt en gewend bent dat mensen seksuele shit gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 09:52
Ja dat mag.

http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/
Behalve bij bepaalde uitzonderingen en seks met een 17 jarige die bij je logeert mag dus gewoon.
Dat zeg ik.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Is het niet algemeen bekend dat kinderen extra risico lopen in de handen van vreemden? Maakt niet uit waar dat is.
freja schreef:
08-02-2019 10:11
Is het niet algemeen bekend dat kinderen extra risico lopen in de handen van vreemden? Maakt niet uit waar dat is.
Wat wil je nu zeggen?
Alle reacties Link kopieren
ja dat begrijp ik ook niet helemaal
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 10:12
Wat wil je nu zeggen?
Gewoon lezen he, ik typ geen Chinees.
freja schreef:
08-02-2019 10:16
Gewoon lezen he, ik typ geen Chinees.
Ik ben heel dom. Ik snap niet wat je daar nou zegt of impliceert.
Stichting Het Poortje te Groningen heeft ook bizar slechte googlereviews, wat is daar aan de hand?
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 10:19
Ik ben heel dom. Ik snap niet wat je daar nou zegt of impliceert.
Fijn voor jou.
freja schreef:
08-02-2019 10:23
Fijn voor jou.
Jij bent echt sterk in een gesprek en discussie voeren zeg.
freja schreef:
08-02-2019 10:22
Stichting Het Poortje te Groningen heeft ook bizar slechte googlereviews, wat is daar aan de hand?
Zou ik ook doen als ik daar werd opgesloten.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 10:23
Jij bent echt sterk in een gesprek en discussie voeren zeg.
Uhuh.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 10:24
Zou ik ook doen als ik daar werd opgesloten.
Wat weet jij daar nou van?
freja schreef:
08-02-2019 10:24
Wat weet jij daar nou van?
Echt helemaal niets. Ik roep maar wat.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 10:27
Echt helemaal niets. Ik roep maar wat.
Weet ik van jou, vandaar de feedback die je van mij krijgt.
Een paar jaar geleden... http://archief.ondertussen.nl/nieuws/gr ... nrichting/

Weggelopen van Het Poortje, ze vertrouwde meer op die vage kennis dan op zogenaamde professionals die het zo goed bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Het Poortje was een jeugdgevangenis /gesloten inrichting.

Nu is het een meer open instelling en mogen de kinderen voorwaardelijk de straat op, bijvoorbeeld om een tijdschrift of snoep te kopen.

Mensen die kwaad willen kunnen gewoon zien wie daar vandaan komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Uit het artikel.

Dit meisje heeft iets heel goeds gedaan. Zonder deze heterdaad zou alles erg moeilijk te bewijzen zijn.

Een vriendinnetje van het vermeende slachtoffer belde de politie met de mededeling dat haar 15-jarige vriendin onder invloed van drugs in een woning verbleef en daar seks moest hebben met een man en vrouw.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een ander meisje (14) uit de instelling het Poortje is al een tijdje vermist
https://www.oogtv.nl/2019/02/veertienja ... t-poortje/

Gevlucht/weggelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven