Een kat kan vogels stress bezorgen

27-11-2019 13:19 538 berichten
:rofl: Daar ging m'n lunch.

Maar goed, wel een gevoelig onderwerp dit. Wat vinden jullie, mogen katten buiten vrij rondlopen?


Komt uw kat buiten? Dan overtreedt hij Europese regels
Kat naar buiten doen is in strijd met EU-regels

Katten ongecontroleerd naar buiten laten gaan, is illegaal. Dat stellen kattenhaters juristen Arie Trouwborst en Han Somsen van Tilburg Universiteit. Zij baseren zich daarbij op Europese regels voor natuurbescherming.

Katten moeten binnen blijven

Totaal aantal stemmen: 269

Eens (45%)
Oneens (55%)
Alle reacties Link kopieren
Wat een flutartikel: "Alleen al in Nederland worden elk jaar naar schatting 140 miljoen dieren door katten gedood."

Dit wordt even geponeerd alsof dit gemeten is en dat is onmogelijk.

Huiskatten zijn in NL goed doorvoed, regelmatig met overgewicht en hebben daardoor beroerde 'hunting skills'. Ze proberen het wel maar weinig overtuigend en vangen maar weinig. Jonge katten zijn succesvoller en vangen weleens een muis en dat is heel goed. Er zijn veel te veel muizen en ze planten zich razendsnel voort. Als muizen ook in de statistieken voorkomen dan is dat juist een pluspunt voor de kat. En ja ook weleens een (verzwakt) vogeltje. Heel zielig ja, maar zo is de natuur.

Verder zijn dit soort berichten zuurstof voor de anti EU sentimenten. FvD en PVV kunnen hier gemakkelijk mee scoren.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-11-2019 14:35
Arie Trouwborst en Han Somsen vinden van wel.
Zie je het voor je?

Kom mee Duchess

Afbeelding

Zielig ook.
Alle reacties Link kopieren
Oke dus katten moeten binnen blijven omdat ze jagers zijn en sommigen ook buiten hun behoeftes doen? En mensen dan? Ik geloof dat wij veel meer schade aanrichten aan het milieu... Mensen mogen wel massaal naar buiten? Of de schade die wij aanrichten doet er niet toe, want wij hebben er gewoon recht op om naar buiten te gaan?
DuchessMeganMarkle schreef:
27-11-2019 14:41
Zie je het voor je?

Sterker nog, ik heb het weleens gedaan.

Ik weet niet wie het genanter vond, de kat of ik.
Boogschutter10 schreef:
27-11-2019 14:35
Wat een flutartikel: "Alleen al in Nederland worden elk jaar naar schatting 140 miljoen dieren door katten gedood."

Dit wordt even geponeerd alsof dit gemeten is en dat is onmogelijk.

Huiskatten zijn in NL goed doorvoed, regelmatig met overgewicht en hebben daardoor beroerde 'hunting skills'. Ze proberen het wel maar weinig overtuigend en vangen maar weinig. Jonge katten zijn succesvoller en vangen weleens een muis en dat is heel goed. Er zijn veel te veel muizen en ze planten zich razendsnel voort. Als muizen ook in de statistieken voorkomen dan is dat juist een pluspunt voor de kat. En ja ook weleens een (verzwakt) vogeltje. Heel zielig ja, maar zo is de natuur.

Verder zijn dit soort berichten zuurstof voor de anti EU sentimenten. FvD en PVV kunnen hier gemakkelijk mee scoren.

Hoezo is dat nou weer onmogelijk? Er kan gewoon onderzoek gedaan worden en dan een algemene schatting.

Een huisdier is daarnaast geen 'natuur'.

En wat het met de PVV te maken heeft ontgaat me compleet. Die zijn juist anti mensen en pro dieren. Dus die zullen hier wel op tegen zijn.
Dromertje87 schreef:
27-11-2019 14:43
Oke dus katten moeten binnen blijven omdat ze jagers zijn en sommigen ook buiten hun behoeftes doen? En mensen dan? Ik geloof dat wij veel meer schade aanrichten aan het milieu... Mensen mogen wel massaal naar buiten? Of de schade die wij aanrichten doet er niet toe, want wij hebben er gewoon recht op om naar buiten te gaan?
:facepalm:

Ik stel sowieso voor om katten niet dezelfde rechten te geven als wij mensen hebben. Wat moet een kat nou bij de stembus.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-11-2019 14:46
:facepalm:

Ik stel sowieso voor om katten niet dezelfde rechten te geven als wij mensen hebben. Wat moet een kat nou bij de stembus.
Je mist een zeer duidelijk en groot punt.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
27-11-2019 13:50
sorry ze maar katten graven altijd putteke om hun behoefte te doen, zeker dat het geen hond is, kat is properder en stinkt minder dan een hond
Sorry, maar de katten in mijn buurt graven geen putteke.
Ze poepen overal en laten kattenzeik achter op mijn deurmat.
En kattenzeik stinkt echt enorm veel meer dan hondenzeik.
koko67 wijzigde dit bericht op 27-11-2019 15:49
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
27-11-2019 14:43
Oke dus katten moeten binnen blijven omdat ze jagers zijn en sommigen ook buiten hun behoeftes doen? En mensen dan? Ik geloof dat wij veel meer schade aanrichten aan het milieu... Mensen mogen wel massaal naar buiten? Of de schade die wij aanrichten doet er niet toe, want wij hebben er gewoon recht op om naar buiten te gaan?
Volgens mij zijn er zoveel katten omdat wij ze als huisdieren houden. Dus ook de katten die slachten in de natuur komt door de mens... Het minste wat we dan kunnen doen is onze katten niet meer los laten in de natuur.
Ik vind kattenpies lekker ruiken. :$
Cateautje schreef:
27-11-2019 14:50
Je mist een zeer duidelijk en groot punt.

Welk punt? Het feit dat ik het punt mis zou bovendien ook zomaar een indicatie kunnen zijn dat er geen punt is.... Maar vooruit, ben benieuwd.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-11-2019 15:00
Welk punt? Het feit dat ik het punt mis zou bovendien ook zomaar een indicatie kunnen zijn dat er geen punt is.... Maar vooruit, ben benieuwd.
Dat de mens, dus ook jij en ik, er de hoofdoorzaak van zijn dat wereldwijd de biodiversiteit aan het krimpen is, in een sneltreinvaart.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-11-2019 15:00
Welk punt? Het feit dat ik het punt mis zou bovendien ook zomaar een indicatie kunnen zijn dat er geen punt is.... Maar vooruit, ben benieuwd.
Vind je het zelf niet komisch dat mensen zich druk maken om katten die buiten komen, terwijl door onze toedoen de bossen en oceanen steeds meer vervuild raken en het gewoon algemeen bekend is hoe slecht het met de aarde gaat? Het is 5 voor 12. Maar ja, laten we ons vooral lekker druk maken om de ontlasting en het natuurlijk instinct van katten.
Ik vind juist een kat binnen houden sneu voor een dier dat gemaakt is om te rennen en te jagen. Dat kom je niet tegemoet met een ren in een gemiddelde Vinex wijk met een tuin van formaat postzegel.
Geen populaire mening, maar ik ben een kattenliefhebster die er eentje heeft.
Ben wel van mening dat iedere kat geholpen mag worden als kitten, al die nestjes die uiteindelijk in de asiels belanden hoeft niet nodig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
27-11-2019 14:30
Jawel hoor. Katten zijn uitstekende huisdieren. Alle andere dieren zou je niet als huisdier moeten houden.
2,6 miljoen!
Die jagen op een muis of vogeltje als sport zien, want ze krijgen thuis heerlijk voer.
Dus hooguit wat knagen aan zo'n arm beestje, vaak blijven die nog lange tijd nog in leven, aan geknaagd en wel.
Niet om aan te zien.
Bovendien schijten en piesen ze overal.
Maar he, dat jachtinstinct moeten we die leuke beestje gewoon gunnen en dus mogen zij vrijelijk buiten rond lopen.
poldervrouw schreef:
27-11-2019 14:18
ik heb katten die alleen in mijn eigen afgesloten tuin kunnen.. dus geen overlast veroorzaken bij anderen. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om altijd kattenstront te vinden in je tuin
Daar gaat het niet over.
Cateautje schreef:
27-11-2019 15:04
Dat de mens, dus ook jij en ik, er de hoofdoorzaak van zijn dat wereldwijd de biodiversiteit aan het krimpen is, in een sneltreinvaart.

Oh ja, duh. Maar het is ook de mens die en masse zo'n kat als huisdier neemt. Anders hadden we ze helemaal niet hier.

Hoe dan ook wil ik gewoon geen vreemde katten in mijn huis als ik een keer de deur open laat staan.
laatbloeiertje schreef:
27-11-2019 15:13
Ik vind juist een kat binnen houden sneu voor een dier dat gemaakt is om te rennen en te jagen. Dat kom je niet tegemoet met een ren in een gemiddelde Vinex wijk met een tuin van formaat postzegel.
Geen populaire mening, maar ik ben een kattenliefhebster die er eentje heeft.
Ben wel van mening dat iedere kat geholpen mag worden als kitten, al die nestjes die uiteindelijk in de asiels belanden hoeft niet nodig te zijn.

In die zin zijn alle huisdieren sneu.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-11-2019 15:16
In die zin zijn alle huisdieren sneu.
Wat een onzin!
hannaa45 schreef:
27-11-2019 15:15
2,6 miljoen!
Die jagen op een muis of vogeltje als sport zien, want ze krijgen thuis heerlijk voer.
Dus hooguit wat knagen aan zo'n arm beestje, vaak blijven die nog lange tijd nog in leven, aan geknaagd en wel.
Niet om aan te zien.
Bovendien schijten en piesen ze overal.
Maar he, dat jachtinstinct moeten we die leuke beestje gewoon gunnen en dus mogen zij vrijelijk buiten rond lopen.
Ach toe nou toch. Muizenvangen is helemaal prima, daar zijn ze voor.

Man man

Jammer dat Steenmarters te gevaarlijk zijn voor ze.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
27-11-2019 15:13
Ik vind juist een kat binnen houden sneu voor een dier dat gemaakt is om te rennen en te jagen. Dat kom je niet tegemoet met een ren in een gemiddelde Vinex wijk met een tuin van formaat postzegel.
Het is ook niet natuurlijk om een kat te houden als huisdier.
Met 2,6 miljoen katten in ons land is het een zwaar uit de hand gelopen hobby.
Wil je in de gemiddelde Vinex wijk toch een kat als huisdier, dan ontkom je er niet aan om toch maar je tuin af te schermen of een ren te plaatsen.
Moeten we niet een keertje van de EU af?
Alle reacties Link kopieren
Een jagende kat is eigenlijk zijn eigen vogelverschrikker.
Afbeelding
...
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
27-11-2019 15:19
Ach toe nou toch. Muizenvangen is helemaal prima, daar zijn ze voor.

Als ze nu een muis vingen, hem meteen doodden en opvraten, ok.
Maar dat doen ze niet. Ze "spelen" ermee, tot het dier overlijdt aan de stress of bloedverlies.
Maar ja een muis is geen leuk dier, dus dan mag martelen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Kat in de bench dan maar. Stel je voor dat hij binnenshuis een muis vangt. @(
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven