Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
Turkije woest op Wilders



De Turkse minister Mevlüt Çavu?o?lu (Buitenlandse Zaken) heeft vanmiddag hard uitgehaald naar Nederland. De bewindsman stelde dat Nederlandse politici zich feitelijk achter Geert Wilders scharen door zijn uitspraken niet tegen te spreken.

Çavu?o?lu reageerde op de oproep van Wilders om het hebben van een dubbele nationaliteit onmogelijk te maken. ,,Zolang je Turk bent moet je geen Nederlander kunnen worden'', stelde de PVV-leider dinsdag. De PVV werkt aan een voorstel om dat wettelijk te regelen.



De Turkse minister verweet de PVV-leider er fascistische denkbeelden op na te houden. ,,Dus mensen die 'ja' gestemd hebben mogen niet leven, moeten verbannen of vermoord worden'', zei Çavu?o?lu, die andere Nederlandse politici verweet te zwijgen over de uitspraken van Wilders.

Ad.nl



Zijn die vertalers van die Turkse Minister nou zo incapabel of is die vent ook al zo dom als het achtereind van een varken? Dubbele nationaliteit afschaffen = niet leven, verbannen of vermoorden?

Ik dacht dat Erdolf zich zo had ingezet voor het onderwijs? Niet echt succesvol geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Erdogan heeft in die toespraak gezegd dat hier ons thuis is en dat we er het beste van moeten maken. 'Woon in de mooiste huizen, rijd in beste auto's en neem niet 3 maar 5 kinderen' zei hij letterlijk. 5 kinderen, omdat veel kinderen hebben een grote rijkdom betekent in de Turkse cultuur. Hij is de enige Turkse staatsleider ooit die zich bekommert over de Turken in het buitenland en dat vind ik wel fijn eerlijk gezegd. Hier krijgen we namelijk ook best veel shit over ons heen hè, dag in dag uit. Dat we nooit onze best doen, dat we weigeren te integreren, dat we dit dat we dat. We zijn nooit goed genoeg of alleen ok als we onze cultuur of geloof in het kwade daglicht brengen, zoals Ebru Umar dat doet. Ik vind het fijn dat er elders op de wereld, zo'n prestigieus iemand zich bekommert om ons.
Alle reacties Link kopieren
Hij bekommert zich niet om jullie , hij wil overal een vinger in de pap houden en probeert via jullie zijn "macht" uit te oefenen buiten zijn eigen landsgrenzen
Alle reacties Link kopieren
Doe niet net of je voor alle Turken spreekt Pinarcik. Met je aangeleerde slachtofferrol over dat je best veel shit over je heen krijgt en Turken nooit goed genoeg zijn. Als je in real life net zulke onzin verkondigt als hier, is het niet raar dat je veel shit over je heen krijgt he? Ik spreek genoeg Turken die kotsen op mensen zoals jij die Erdolf nakleppen, spugen op de Nederlandse samenleving en geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leven. Zij hopen ook dat Ja-stemmers zo snel mogelijk weggaan omdat die het voor hun verzieken en maken zich ernstig zorgen om hun familie in Turkije.
Alle reacties Link kopieren
En je mag me best dankbaar zijn hoor dat ik zo openlijk hier de discussie met jullie aanga. Vele Turken verklaren me vast voor gek wanneer ze dit lezen. Ik heb eens een paar Turkse vrienden dit laten lezen en die vonden het belachelijk dat ik hier me energie aan verspil. Ik zie het echter niet all energieverspilling, maar als een nuttig, leerzaam en leuk tijdverdrijf. Je kan me voor van alles uitmaken, maar een klein beetje respect of danknbssrheid is zeker niet misplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 16:15:

En je mag me best dankbaar zijn hoor dat ik zo openlijk hier de discussie met jullie aanga. Vele Turken verklaren me vast voor gek wanneer ze dit lezen. Ik heb eens een paar Turkse vrienden dit laten lezen en die vonden het belachelijk dat ik hier me energie aan verspil. Ik zie het echter niet all energieverspilling, maar als een nuttig, leerzaam en leuk tijdverdrijf. Je kan me voor van alles uitmaken, maar een klein beetje respect of danknbssrheid is zeker niet misplaatst. Ik ben je dankbaar voor het feit dat je een inkijkje geeft in hoe de ja-stemmer denkt. De ja-stemmer die een dictator wil en die zelf veilig in Nederland zit en alle mensen die het niet met Erdolf eens zijn in Turkije uitlevert aan deze machtswellusteling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 19 april 2017 @ 16:18:

[...]





Ik ben je dankbaar voor het feit dat je een inkijkje geeft in hoe de ja-stemmer denkt. De ja-stemmer die een dictator wil en die zelf veilig in Nederland zit en alle mensen die het niet met Erdolf eens zijn in Turkije uitlevert aan deze machtswellusteling.Daarom vonden zij het ook zo'n tijdsverspilling. Kijk maar eens, weet ik veel hoeveel duizend pagina's ben ik aan het typen en typen en dit is het enige wat jij eruit haalt????
Het is zo ontzettend zwart. Er vindt voor onze ogen een enorme donkere gebeurtenis plaats. Zo ontzettend belangrijk om daar juist en met feiten over te praten en dan moet de Tweede Wereldoorlog wellicht niet voor niets toch weer onder de aandacht gebracht worden.



Wat er mis gaat als men de ogen sluit. Hoe zoiets als een Holocaust tot stand komt. En het zo ontzettend belangrijk is dit in de geschiedenis aan bod te laten komen. Zodat als het zich opieuw voordoet, het wordt herkend! Al die mensen opgepakt, ontslagen, rechterlijke macht en journalistiek onderuit gehaald.



Daarom ga ík dan weer de discussie aan.
En dat kan inderdaad alleen als je beide kanten probeert te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:37:

We kunnen hoog of laag springen, Europa had moeten opkomen voor de Joodse burgers. Ga daarom vooral niet Turkije en/of Erdogan met de WOII

Mijn God wat ben jij een. ...nou ja wat een kortzichtigheid!

Europa had moeten opkomen voor de Joodse burgers!

Nee hebben we niet gedaan hoor,gewoon lekker met de trein en dikke Doei! @@ Serieus?

Dit was overigens heel sarcastisch van mij naar Jou toe.



Mijn opa was een politiek verzetsstrijder die o.a. in Frankrijk meehielp om de spoorlijnen op te blazen..om zo transporten van mensen en wapens van de Nazi's tegen te houden.

In Nederland is hij verraden door een (bruinhemd )behulpzame burger (kuch) een na o.a. Oranje hotel /kamp Amersfoort. ..een enkele reis naar Concentratiekamp Dachau gekregen...waar hij de volgende dag niet meer leefde!!!

En ja ..jij haalt echt van alles erbij...Dus doe ik ook maar ff gezellig mee met mijn verhaal. ..zou zeg en neem lekker een bakkie thee erbij...



weet je ik hoop alleen maar dat iedereen het fout heeft wat Erdö aangaat. ..maar ik vrees met grote vrezen. En dat is niet wat ik mensen daar toewens.
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 15:53:

Erdogan heeft in die toespraak gezegd dat hier ons thuis is en dat we er het beste van moeten maken. 'Woon in de mooiste huizen, rijd in beste auto's en neem niet 3 maar 5 kinderen' zei hij letterlijk. 5 kinderen, omdat veel kinderen hebben een grote rijkdom betekent in de Turkse cultuur. Hij is de enige Turkse staatsleider ooit die zich bekommert over de Turken in het buitenland en dat vind ik wel fijn eerlijk gezegd. Hier krijgen we namelijk ook best veel shit over ons heen hè, dag in dag uit. Dat we nooit onze best doen, dat we weigeren te integreren, dat we dit dat we dat. We zijn nooit goed genoeg of alleen ok als we onze cultuur of geloof in het kwade daglicht brengen, zoals Ebru Umar dat doet. Ik vind het fijn dat er elders op de wereld, zo'n prestigieus iemand zich bekommert om ons.Meer kinderen is volgens Erdogan het antwoord op het onrecht dat Turken in Europa wordt aangedaan.



https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moederkruis



De Duitse regering beleed openlijk een ideologie waarin het aantal Duitsers, voor zover van het Germaanse ras, explosief moest groeien. Grote gezinnen en vruchtbaarheid werden geïdealiseerd in de propaganda en de regering streefde ernaar de Duitse moeder thuis, bij haar gezin te laten leven en werken. Emancipatie van de vrouw werd niet bevorderd, zij was er om kinderen te baren en op te voeden. Hitler ging zover het gezin in een rede "het slagveld van de moeder" te noemen.



In het streven naar bevolkingsgroei past een onderscheiding voor moeders die grote gezinnen grootbrengen. De partij sloot daarbij "asociale" gezinnen en gezinnen van gemengd ras uit waar het om het verlenen van moederkruisen ging. De ouders moesten aantonen dat zij puur Germaans bloed aan hun kinderen doorgaven en mochten dus geen Slavische, Joodse of anderszins ongewenste voorouders hebben.
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 16:35:

[...]





Daarom vonden zij het ook zo'n tijdsverspilling. Kijk maar eens, weet ik veel hoeveel duizend pagina's ben ik aan het typen en typen en dit is het enige wat jij eruit haalt????alleen maar onzin komt er uit jou, dus zo trots hoef je niet te zijn op je zelf.
...
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 16:15:

En je mag me best dankbaar zijn hoor dat ik zo openlijk hier de discussie met jullie aanga. Vele Turken verklaren me vast voor gek wanneer ze dit lezen. Ik heb eens een paar Turkse vrienden dit laten lezen en die vonden het belachelijk dat ik hier me energie aan verspil. Ik zie het echter niet all energieverspilling, maar als een nuttig, leerzaam en leuk tijdverdrijf. Je kan me voor van alles uitmaken, maar een klein beetje respect of danknbssrheid is zeker niet misplaatst. - Hij heeft voor economische groei gezorgd. Turken hebben hun land daadwerkelijk enorm zien veranderen.

Een groot deel van de welvaart is gefinancierd met schuld. Turkije heeft sinds 2003 geen handelsoverschot meer gehad, schulden zijn ook verviervoudigd sindsdien. Turkije is Griekenland achterna aan het gaan. Dus hoe heeft hij verder de economie verbeterd?



- Invoering van pensioenregeling

Met je 38e met pensioen is ook niet meer op te brengen. De hervormingen waren al voor Erdolf in gang gezet overigens.



- De elitaire seculiere macht heeft hij ingeperkt

Welke macht hadden zij? En hoe werd die misbruikt?



- Moslims hebben meer vrijheden gekregen

Je bedoelt de verschuiving naar een repressieve moslimstaat a la Iran. Het is maar wat je positief noemt.



- Komt op voor Turken en moslims die lijden onder de assmiliatiedruk en verrechtsing

Leg uit.



- Schroomt niet om verantwoordelijken in openbaar aan te pakken.

Leg uit.



- Hij heeft Turken het gevoel gegeven dat hun land aan hun terug is gegeven van de seculiere elite.

Turkse Wilders? Leg uit.





En dan nog: al zou Erdolfje alleen maar fantastische dingen hebben gedaan. Dat is nog geen enkele reden welke president dan ook ongebreidelde macht te geven. Het is dom en het is gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Of je voelt je op en top Hollands, versnippert je Turkse paspoort, breek je al je banden met Turkije of je tyft op. Dictatuur ten top.



Ik denk dat Erdogan het er niet bij laat zitten als je zijn burgers woonachtig in het buitenland zo straft en emotioneel martelt. Cavusoglu was vandaag al zo tierend om de uitspraken van Wilders.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n vage term; Elitaire seculiere macht.

Oftewel, hoog opgeleide mensen die vanwege hun opgedane kennis functies bekleden waarvoor ook zo'n hoge opleiding nodig is, seculair omdat dat inherent is aan een goede vergevorderde brede en hoge opleiding.



Oftewel, de mensen die zich niet laten verleiden door de conservatief-orthodoxe propaganda van de religieuze klasse.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 17:43:

. Cavusoglu was vandaag al zo tierend om de uitspraken van Wilders.Ik las wat Cavusoglu beweerde, kwam niet echt overheen met wat Wilders had gezegd, terwijl er daarnaast nog een grote lik propaganda verf overheen werd gehaald met beweringen die totaal onzin waren. Maar door het Turkse stemvee wordt dat als gezoet fruit gegeten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Het moet is afgelopen zijn met die slachtofferrol, generaties lang wonen ze hier al en dan nog passen zich niet aan, en het ligt zeker allemaal aan de Nederlandse staat nooit aan hen. Ben er wel een beetje klaar mee, aanpassen of gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 19 april 2017 @ 17:48:

Het moet is afgelopen zijn met die slachtofferrol, generaties lang wonen ze hier al en dan nog passen zich niet aan, en het ligt zeker allemaal aan de Nederlandse staat nooit aan hen. Ben er wel een beetje klaar mee, aanpassen of gaan.En ook elke keer erbij halen dat ze moslims zijn als er iets is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 17:43:

Of je voelt je op en top Hollands, versnippert je Turkse paspoort, breek je al je banden met Turkije of je tyft op. Dictatuur ten top.



Ik denk dat Erdogan het er niet bij laat zitten als je zijn burgers woonachtig in het buitenland zo straft en emotioneel martelt. Cavusoglu was vandaag al zo tierend om de uitspraken van Wilders.Beantwoord nou eens die vragen. Of heb je er gewoon geen antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:42:

[...]





Het volk gesteund vanuit een veilige plek duizenden kilometers verderop. Precies wat de Nederlandse Turken doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 17:43:

Of je voelt je op en top Hollands, versnippert je Turkse paspoort, breek je al je banden met Turkije of je tyft op. Dictatuur ten top.



Ik denk dat Erdogan het er niet bij laat zitten als je zijn burgers woonachtig in het buitenland zo straft en emotioneel martelt. Cavusoglu was vandaag al zo tierend om de uitspraken van Wilders.Er zijn nog altijd Turken die alleen op papier Nederlands zijn, maar in hart en nieren Turken. Ik beschouw ze dan ook niet als Nederlanders. Vooral geldt dat voor erdoganisten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:roza81 schreef op 19 april 2017 @ 17:56:

[...]





Precies wat de Nederlandse Turken doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:42:

[...]





Het volk gesteund vanuit een veilige plek duizenden kilometers verderop. Gezien het resultaat van het referendum vraag ik me af of dat zo is: Steunen buitenlandse Turken Turkse Turken?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 april 2017 @ 18:04:

[...]



Er zijn nog altijd Turken die alleen op papier Nederlands zijn, maar in hart en nieren Turken. Ik beschouw ze dan ook niet als Nederlanders. Vooral geldt dat voor erdoganisten.ze zijn een combi, like me ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven