Extreem Rechts tuig verstoort voorleesmiddag.

23-12-2018 10:52 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIJMEGEN - De voorleesmiddag van drag queens in de bibliotheek in Nijmegen is afgelast. Volgens een woordvoerder van de bibliotheek Mariënburg liepen er rechts-extremistische jongeren rond in de bieb.

De drag queens zouden zaterdagmiddag in de bibliotheek voorlezen aan kinderen.

Een woordvoerder van de bibliotheek zegt dat de voorleesmiddag is afgelast vanwege de veiligheid van de kinderen. De jongeren waren lid van Identitair Verzet: 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen', aldus een van de demonstranten.


https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... xtremisten

Wat was het beste geweest?

Totaal aantal stemmen: 121

Niet zwichten voor terreur. Hard optreden tegen versoorders. (66%)
Het is inderdaad beter om kinderen niet te confronteren met drag queens (22%)
Anders (12%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Mik* schreef:
31-12-2018 19:10
Dat jij beweert dat meer dan 90% van de forummers nog nooit van de Tweede Wereldoorlog heeft gehoord. Ik ben ook wel benieuwd hoezo je denkt dat iemand dat ontgaan kan zijn?
De Brüderkrieg is niet de Tweede Wereldoorlog hoor.
hollebollegijs schreef:
31-12-2018 21:27
Ik herhaalde slechts 😀

De hard werkende burger, de gewone man, de boze witte man, Henk en Ingrid etc.

Allemaal typeringen die staan voor wat vroeger Jan Modaal heette.

Dat is de middenmoot die al jaren zijn koopkracht ziet verslechteren terwijl de economie floreert.
Nee, de hardwerkende Nederlander is geen 'jan modaal'! De hardwerkende Nederlander is PVV-retoriek, gretig overgenomen door de rechtsere partijen van ons land.

Jan Modaal is veel neutraler.
hollebollegijs schreef:
31-12-2018 21:27
Ik herhaalde slechts 😀

De hard werkende burger, de gewone man, de boze witte man, Henk en Ingrid etc.

Allemaal typeringen die staan voor wat vroeger Jan Modaal heette.

Dat is de middenmoot die al jaren zijn koopkracht ziet verslechteren terwijl de economie floreert.

Jan Modaal was de gemiddelde burger. De "hardwerkende burger" is meer ingezet als een staaltje van verdeel en heers politiek. De hardwerkende Nederlander tegenover de labbekakken met een uitkering, en andere opvreters. In plaats van dat al deze groepen die het moeilijk hebben samen een vuist maken tegen het regeringsbeleid, worden ze tegen elkaar uitgespeeld en nog met succes ook.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
01-01-2019 09:34
Jan Modaal was de gemiddelde burger. De "hardwerkende burger" is meer ingezet als een staaltje van verdeel en heers politiek. De hardwerkende Nederlander tegenover de labbekakken met een uitkering, en andere opvreters. In plaats van dat al deze groepen die het moeilijk hebben samen een vuist maken tegen het regeringsbeleid, worden ze tegen elkaar uitgespeeld en nog met succes ook.
Een deel van de uitkeringstrekkers vallen ook onder de noemer profiteur.
Blijft nog steeds een feit dat de economie aantrekt en de lonen niet stijgen.

https://nos.nl/artikel/2211173-hoe-kan- ... -niet.html

Toch zien de burgers de kosten wel stijgen, misschien niet van het pak melk maar wel van energie, de zorgverzekering etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 16:53
Een deel van de uitkeringstrekkers vallen ook onder de noemer profiteur.
Blijft nog steeds een feit dat de economie aantrekt en de lonen niet stijgen.

https://nos.nl/artikel/2211173-hoe-kan- ... -niet.html

Toch zien de burgers de kosten wel stijgen, misschien niet van het pak melk maar wel van energie, de zorgverzekering etc.
Tja, rechts aan de macht, dan krijg je dat. Stem je VVD, PVV, FVD of D66 dan is een dergelijke loonmatiging blijkbaar wat jij wilt.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
01-01-2019 17:19
Tja, rechts aan de macht, dan krijg je dat. Stem je VVD, PVV, FVD of D66 dan is een dergelijke loonmatiging blijkbaar wat jij wilt.
Dat is te kort door de bocht.

Een deel van ervan vind zijn oorsprong in het akkoord van Wassenaar (1982)
(de oorsprong van het poldermodel) werknemers en werkgevers overleggen over loonmatiging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoord_van_Wassenaar

Dat was onder Lubbers (CDA) maar met een goede reden, een economische crisis.

Er worden verschillende oorzaken genoemd
https://economie.rabobank.com/publicati ... erblijven/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 16:53
Een deel van de uitkeringstrekkers vallen ook onder de noemer profiteur.
Blijft nog steeds een feit dat de economie aantrekt en de lonen niet stijgen.

https://nos.nl/artikel/2211173-hoe-kan- ... -niet.html

Toch zien de burgers de kosten wel stijgen, misschien niet van het pak melk maar wel van energie, de zorgverzekering etc.
De lonen stijgen harder dan de inflatie.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 17:41
Dat is te kort door de bocht.

Een deel van ervan vind zijn oorsprong in het akkoord van Wassenaar (1982)
(de oorsprong van het poldermodel) werknemers en werkgevers overleggen over loonmatiging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoord_van_Wassenaar

Dat was onder Lubbers (CDA) maar met een goede reden, een economische crisis.

Er worden verschillende oorzaken genoemd
https://economie.rabobank.com/publicati ... erblijven/
Dat is de basis van het poldermodel inderdaad. Die tijd ligt echter ver achter ons. De 'hardwerkende burger' kotst op 'de partijen van de linkse elite' en stemt massaal op de VVD/CDA/PVV, hopend dat er afgerekend wordt met linkse hobby's als vluchtelingen, cultuur, arbeidersrechten en negers in Oranje. Ondertussen hebben we sinds de eeuwwisseling grotendeels kabinetsbeleid gehad waarbij 'rechtse mensen de vingers aflikten'. Misschien moet het klootjesvolk de boze burger eens goed nadenken wat hij daadwerkelijk wenst en bij welke politieke kleur zijn belangen het best aansluiten. De laatste jaren missen de vakbonden door de decimalisering van de PvdA politieke ingangen en heeft VNO-NCW vrij spel. De VVD is er nooit voor 'de gewone man geweest', laat staan voor de blue collar class in een sociale huurwoning. Stem je rechts, dan krijg je rechts beleid, moeilijker is het niet .
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
en dat is allemaal de schuld van de dragqueens????
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
01-01-2019 18:32
en dat is allemaal de schuld van de dragqueens????
Eerder zijn de dragqueens mikpunt van het algeheel onbehagen van de boze burger die knetterrechts stemt, zich dan sociaal-economisch tekortgedaan voelt, dit afreageert op eenieder die er niet zo uitziet als hijzelf en vervolgens is het allemaal de schuld van Lodewijk Asscher.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
deepspace schreef:
31-12-2018 22:25
De Brüderkrieg is niet de Tweede Wereldoorlog hoor.
Ehhh, heb je dit topic gelezen?
De Brüderkrieg waar de neonazies van Identitair Verzet op doelen (wanneer ze een krans leggen op 4 mei met 'Nooit meer broederoorlog') is wel degelijk WOII.
"De strekking van deze leus is dat de Tweede Wereldoorlog niet door Hitler-Duitsland is begonnen, maar het gevolg was van een Joods complot om de Europese broedervolken tegen elkaar op te zetten. "
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
01-01-2019 17:58
De lonen stijgen harder dan de inflatie.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b383f972/

Volgens de VK niet.

Tweeverdieners verloren vorig jaar 0,1 tot 0,3 procent aan koopkracht, kostwinnergezinnen 0,2 tot 0,8 procent, alleenstaanden die modaal of meer verdienen 0,3 procent en AOW’ers boerden er 0,1 procent op achteruit. Alleen sociale minima met kinderen en laagbetaalde vrijgezellen noteerden een klein plusje, maar hun koopkrachtstijging was veel lager dan beloofd.


De reden voor de brede koopkrachtdaling vorig jaar blijkt te schuilen in een sinister fenomeen waarvan Nederlanders het bestaan al een beetje vergeten waren: inflatie. Het kabinet baseert zijn koopkrachtramingen op de voorspellingen van het Centraal Planbureau, dat elk jaar de effecten van de rijksbegroting doorrekent aan de hand van tal van macro-economische variabelen. Een van de belangrijkste is de inflatie, de stijging van de consumentenprijzen. Dat cijfer beïnvloedt de koopkracht – uiteraard – zeer sterk: als de prijzen harder stijgen dan de lonen en de uitkeringen, gaan mensen er per saldo op achteruit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
01-01-2019 18:14
Dat is de basis van het poldermodel inderdaad. Die tijd ligt echter ver achter ons. De 'hardwerkende burger' kotst op 'de partijen van de linkse elite' en stemt massaal op de VVD/CDA/PVV, hopend dat er afgerekend wordt met linkse hobby's als vluchtelingen, cultuur, arbeidersrechten en negers in Oranje. Ondertussen hebben we sinds de eeuwwisseling grotendeels kabinetsbeleid gehad waarbij 'rechtse mensen de vingers aflikten'. Misschien moet het klootjesvolk de boze burger eens goed nadenken wat hij daadwerkelijk wenst en bij welke politieke kleur zijn belangen het best aansluiten. De laatste jaren missen de vakbonden door de decimalisering van de PvdA politieke ingangen en heeft VNO-NCW vrij spel. De VVD is er nooit voor 'de gewone man geweest', laat staan voor de blue collar class in een sociale huurwoning. Stem je rechts, dan krijg je rechts beleid, moeilijker is het niet .
De vakbonden onderhandelen eigenlijk namens niemand meer.
De vakbonden vergrijzen in hoog tempo, tel daar nog bij dat steeds meer mensen ZZP er zijn geworden en inderdaad VNO-NCW heeft vrij spel.

De boze burger zag zijn wijken verkleuren en een PVDA / SP (hun traditionele partijen) die daar nooit stelling tegen nam dus week uit naar de PVV

De linkse elite heeft zichzelf onmogelijk gemaakt door nooit eens een vuist te maken tegen migratie want dat is - op dit moment - wat er terecht of onterecht leeft onder de bevolking.
Wat Wilders (gewoon een VVD er) heeft opgepakt was de stemmer die de SP en de PVDA lieten liggen.
Daar kan Wilders niets aan doen, zo werkt politiek.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 19:08
De vakbonden onderhandelen eigenlijk namens niemand meer.
De vakbonden vergrijzen in hoog tempo, tel daar nog bij dat steeds meer mensen ZZP er zijn geworden en inderdaad VNO-NCW heeft vrij spel.

De boze burger zag zijn wijken verkleuren en een PVDA / SP (hun traditionele partijen) die daar nooit stelling tegen nam dus week uit naar de PVV

De linkse elite heeft zichzelf onmogelijk gemaakt door nooit eens een vuist te maken tegen migratie want dat is - op dit moment - wat er terecht of onterecht leeft onder de bevolking.
Wat Wilders (gewoon een VVD er) heeft opgepakt was de stemmer die de SP en de PVDA lieten liggen.
Daar kan Wilders niets aan doen, zo werkt politiek.
Nederland heeft al bijna een kwart eeuw (Paars 2) op Denemarken na het strengste immigratiebeleid van West-Europa. Nederland was, net als Frankrijk, al verkleurd voordat de rest van het Europese vasteland begon te verkleuren en heeft sinds 2000 jaarlijks minder immigranten toegelaten dan de rest van West-Europa. Alleen tijdens het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis was nederland weer relatief gastvrij.

Ondertussen vonden rechtse volksmenners een handige methode uit om een solide machtsbasis te ontwikkelen en zich te laven aan de subsidieïnfuus/allocatiekraan. De volkse jongens uit te hangen, keihard roepen: "kiek doar, zo'n zwarte", terwijl ze ondertussen de welvaart vooral richting zichzelf en bedrijfsleven wegsluisden.

De vakbonden onderhandelen namens niemand meer omdat ze zelf onhandig log en ouderwets zijn, maar evengoed omdat ze door VNO-NCW- en VVD-powerplay buitenspel zijn gezet.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 19:00
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b383f972/

Volgens de VK niet.

Tweeverdieners verloren vorig jaar 0,1 tot 0,3 procent aan koopkracht, kostwinnergezinnen 0,2 tot 0,8 procent, alleenstaanden die modaal of meer verdienen 0,3 procent en AOW’ers boerden er 0,1 procent op achteruit. Alleen sociale minima met kinderen en laagbetaalde vrijgezellen noteerden een klein plusje, maar hun koopkrachtstijging was veel lager dan beloofd.


De reden voor de brede koopkrachtdaling vorig jaar blijkt te schuilen in een sinister fenomeen waarvan Nederlanders het bestaan al een beetje vergeten waren: inflatie. Het kabinet baseert zijn koopkrachtramingen op de voorspellingen van het Centraal Planbureau, dat elk jaar de effecten van de rijksbegroting doorrekent aan de hand van tal van macro-economische variabelen. Een van de belangrijkste is de inflatie, de stijging van de consumentenprijzen. Dat cijfer beïnvloedt de koopkracht – uiteraard – zeer sterk: als de prijzen harder stijgen dan de lonen en de uitkeringen, gaan mensen er per saldo op achteruit.

Dalende koopkracht is nog geen negatieve koopkracht.
Geen reden om boosburgerlijk te worden op drag queens.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 19:43
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
01-01-2019 19:40
Dalende koopkracht is nog geen negatieve koopkracht.
Dalende koopkracht is een negatieve koopkrachtstijging. koopkrachtstijging is d(koopkracht/huishouden) - inflatie, of ben ik nu abuis?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
01-01-2019 19:40

Geen reden om boosburgerlijk te worden op drag queens.
Mee eens, die heeft vermoedelijk dezelfde problemen :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 19:56
Mee eens, die heeft vermoedelijk dezelfde problemen :-D
Als ik mezelf als dragqueen indenk dan zou ik na de BTW-verhoging de scheermesjes waarschijnlijk niet meer kunnen betalen en borsthaar uit je decolleté is natuurlijk ook geen porem.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
01-01-2019 19:21
Nederland heeft al bijna een kwart eeuw (Paars 2) op Denemarken na het strengste immigratiebeleid van West-Europa. Nederland was, net als Frankrijk, al verkleurd voordat de rest van het Europese vasteland begon te verkleuren en heeft sinds 2000 jaarlijks minder immigranten toegelaten dan de rest van West-Europa. Alleen tijdens het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis was nederland weer relatief gastvrij.

Ondertussen vonden rechtse volksmenners een handige methode uit om een solide machtsbasis te ontwikkelen en zich te laven aan de subsidieïnfuus/allocatiekraan. De volkse jongens uit te hangen, keihard roepen: "kiek doar, zo'n zwarte", terwijl ze ondertussen de welvaart vooral richting zichzelf en bedrijfsleven wegsluisden.

De vakbonden onderhandelen namens niemand meer omdat ze zelf onhandig log en ouderwets zijn, maar evengoed omdat ze door VNO-NCW- en VVD-powerplay buitenspel zijn gezet.
Het migratiebeleid is streng maar toch stroomt het nog steeds aardig binnen en is er vooral de onmacht de eigen regels te handhaven.
Klinkt allemaal mooi, streng migratiebeleid maar voor burgers die hun complete wijk zien verkleuren is dat niet genoeg.
Het is wel de onderklasse die last heeft van snel verkleurende wijken en buitenlandse concurrentie op de arbeidsmarkt.

Wat jij doet is typisch elitair (zo zal je het niet bedoelen) gevoelens bestrijden met argumenten / cijfers en dat werkt niet.
Buiten dat twijfel is er aan of Nederland sinds 2000 minder migranten heeft opgenomen dan de rest van Europa is dat in aantallen? per hoofd van de bevolking? Het kan best zijn hoor maar ik zou die cijfers wel eens willen zien, vaak zit er wel een oorzaak achter.

Links had ook wat meer aandacht kunnen hebben voor de "gewone man" die zijn / haar wijk zag verkleuren.
Maaaaaaaaaaar de PVDA was bezig met het bestrijden van Pim Fortuyn , het kinderpardon, niet strafbaar stellen illegaal verblijf in Nederland ruzie maken onder elkaar of met andere partijen kortom niet echt aantrekkelijk.
SP was intern verdeeld en durfde geen stelling te nemen.

En nogmaals als de vakbonden zich herpakt hadden en "de gewone man" lid was gebleven had je een machtsblok gehad.
Ik ben zelf nog lid maar om me heen hoor ik steeds meer dat ze "een rechtsbijstand verzekering" hebben en dus vakbondslid af zijn geworden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
:HA:
kantlijn schreef:
01-01-2019 20:01
Als ik mezelf als dragqueen indenk dan zou ik na de BTW-verhoging de scheermesjes waarschijnlijk niet meer kunnen betalen en borsthaar uit je decolleté is natuurlijk ook geen porem.
Zie hier het morele failliet van de 'hard werkende Nederlander' :)
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 20:25
11.64% gewijzigd
kantlijn schreef:
01-01-2019 19:42
Dalende koopkracht is een negatieve koopkrachtstijging. koopkrachtstijging is d(koopkracht/huishouden) - inflatie, of ben ik nu abuis?
Je koopkracht kan dalen zonder onder de inflatie te komen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.itinerainstitute.org/wp-con ... _lh_nl.pdf

Hier een indruk van de migratiesaldi als percentage van de totale bevolking van België, Frankrijk, Duitsland en GB ten opzichte van Nederland. Het Belgische migratiesaldo wordt verderop uitgesplitst naar regio van herkomst. Ik weet wel dat met name Duitsland en GB ook een grote influx hebben gehad van migranten uit Europa, maar dat zal voor Nederland ook gelden (voornamelijk uit Polen).

Als de PvdA geen tegenwicht krijgt vanuit rechts zal de immigratie inderdaad waarschijnlijk de pan uit rijzen en de kritieken van Bolkestein en Fortuyn hadden zeker een basis maar de PvdA heeft wat betreft integratie en emancipatie van minderheden ook veel goed werk verricht. Al met al is de immigrantenproblematiek in Nederland redelijk beheersbaar in vergelijking met de ons omringende landen.

Dat de PvdA allerlei fouten heeft gemaakt en de vakbonden wegens gebrek aan veranderingsgezindheid grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen buitenspelpositie ben ik overigens volledig met je eens.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
01-01-2019 20:24
Je koopkracht kan dalen zonder onder de inflatie te komen.
Dan heb je het per saldo toch over een afvlakkende stijging en niet over een daling?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
01-01-2019 20:55
Dan heb je het per saldo toch over een afvlakkende stijging en niet over een daling?

Volgens mij ook.
Als de prijzen 1.5% stijgen en de lonen ook heb je geen koopkracht daling of stijging.
Varianten daarop is altijd een verslechtering of verbetering.

Maar een inflatiecorrectie is eigenlijk geen echte loonstijging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
01-01-2019 21:07
Volgens mij ook.
Als de prijzen 1.5% stijgen en de lonen ook heb je geen koopkracht daling of stijging.
Varianten daarop is altijd een verslechtering of verbetering.

Maar een inflatiecorrectie is eigenlijk geen echte loonstijging.
Ja sorry, mijn excuses voor deze uitglijder! I eat my words.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven