Extreem Rechts tuig verstoort voorleesmiddag.

23-12-2018 10:52 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIJMEGEN - De voorleesmiddag van drag queens in de bibliotheek in Nijmegen is afgelast. Volgens een woordvoerder van de bibliotheek Mariënburg liepen er rechts-extremistische jongeren rond in de bieb.

De drag queens zouden zaterdagmiddag in de bibliotheek voorlezen aan kinderen.

Een woordvoerder van de bibliotheek zegt dat de voorleesmiddag is afgelast vanwege de veiligheid van de kinderen. De jongeren waren lid van Identitair Verzet: 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen', aldus een van de demonstranten.


https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... xtremisten

Wat was het beste geweest?

Totaal aantal stemmen: 121

Niet zwichten voor terreur. Hard optreden tegen versoorders. (66%)
Het is inderdaad beter om kinderen niet te confronteren met drag queens (22%)
Anders (12%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 11:47

Ik zeg niet dat ze er niet mochten staan (lees je ook even wat er gepost wordt ?), maar het was dus wel een verstoring.
Het lijkt me trouwens niet dat je bij de gemeente Amsterdam moet zijn als je wilt demonstreren in Nijmegen, dus die link van je slaat nergens op.

Klopt alleen heeft de gemeente Amsterdam de algemene regels goed verwoord.
Je hebt geen vergunning nodig (daar ging het om) in de grondwet is het recht op demonstratie verankerd en volstaat een aankondiging.

Hier staat het ook in maar dan moet je naar pagina 3 gaan

https://www.nationaleombudsman.nl/uploa ... 07-290.pdf
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2018 11:43
waarschijnlijk.
Zien jullie dat extreem rechts de grenzen verlegt? Eerst waren het de vluchtelingen, toen werd het verlegd naar nederlanders met een ander kleurtje, en nu zijn de anders geaarden aan de beurt. Volgende stap is de andersdenkenden en de vrouwen.

Jazeker, alles wat niet christelijk, wit, conservatief en heteroseksueel is zouden ze willen aanpakken. Een variant op : White, AngloSaxon, Protestant.
Ze kijken goed naar Oost-Europa en Rusland, gok ik zo.
nounou
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 11:57
Jazeker, alles wat niet christelijk, wit, conservatief en heteroseksueel is zouden ze willen aanpakken. Een variant op : White, AngloSaxon, Protestant.
Ze kijken goed naar Oost-Europa en Rusland, gok ik zo.
ja en gaan daarbij nietsontziend te werk. Infiltreren in gele hesjes, infiltreren bij pro piet hooligans, bellen bij weerloze vrouwen aan de deur verkleed als ZP, vallen een school binnen, proberen anderen te weerhouden om te demonstreren en verstoren een voorleesmiddag. Zorgelijke ontwikkeling
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:50
Wat was de verstoring dan?
Politiekorps Nijmegen is niet heel tolerant en zoals je zit staat de wijkagent (ik werk in Nijmegen) een praatje met die jochies te maken.
Geloof me, een verkeerde blik en ze waren opgepakt en weg gestuurd.

Jij snapt niet dat extreem-rechts voor de deur intimiderend kan zijn ?
Wat is trouwens 'een verkeerde blik' ? Is deze opmerking niet erg strijdig met de vrijheid van demonstratie die je zo verdedigt ?
nounou
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 12:01
Jij snapt niet dat extreem-rechts voor de deur intimiderend kan zijn ?
gijs vond die verklede mannen die die school binnenvielen ook niet zo’n probleem.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-12-2018 11:45
Omdat voorlezen goed is voor de taalontwikkeling van het kind, voor de concentratie en de algemene ontwikkeling. Onder andere.
En zodat kinderen zien dat er heel veel verschillende soorten mensen op de wereld zijn en dat een man in een jurk niet raar is.
dolfje schreef:
23-12-2018 12:04
En zodat kinderen zien dat er heel veel verschillende soorten mensen op de wereld zijn en dat een man in een jurk niet raar is.
precies. Maar dat hebben rechts extremisten liever niet: verschillende soorten mensen.
dat staat namelijk haaks op het gedachtengoed van de grote arische natie
Alle reacties Link kopieren
HBG, wat vind je zelf eigenlijk van deze opmerking van één van die demonstranten : 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen'
nounou
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 12:07
HBG, wat vind je zelf eigenlijk van deze opmerking van één van die demonstranten : 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen'
ik doe alvast een voorschot

“ach dat zal dat kind niet zo bedoel hebben”
“ach dat ging waarschijnlijk over dat je kinderen niet moet vermoeien met gender issues”
“dat heeft hij niet gezegd want kijk hier deze link.....”
“het is het recht van meningsuiting, blablabla grondwet, blabla geschiedenisles over staatsinrichting 1850 tot en met WO2 en Wilders heeft er niks mee te maken”

welke wordt het
Alle reacties Link kopieren
Hier een bericht uit de Gelderlander erover, met een interview met de directeur van de bibliotheek. Hij vertelt dat er in oktober een protest was door Civitas Christiana (de club achter oa de Pietitie en de folderactie in het Reformatorisch Dagblad vanwege de reclames met zoenende homo's) bij een ander voorleesuurtje van drags in de bieb .
Ook al zo'n frisse club.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/bi ... ~a50e6710/

Is die man met de vlag en crucifix trouwens Danny C. , een zeer bekende rechtsextremist in Nijmegen ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 12:07
HBG, wat vind je zelf eigenlijk van deze opmerking van één van die demonstranten : 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen'
Wat moet Gijs daar van vinden dan?
Die gast mag die mening toch hebben?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
23-12-2018 12:28
Wat moet Gijs daar van vinden dan?
Die gast mag die mening toch hebben?

Het lijkt me dat Gijs zelf kan antwoorden, hij was er rap genoeg bij met andere reacties.
nounou
Zo’n voorleesuurtje is gewoon een vorm van diversiteitsgedram.

Het is niet echt normaal en in de meeste situaties ook niet geaccepteerd om je als man uit te dossen als een extravagante vrouw, hoeveel voorleesuurtjes je er ook tegenaan gooit.

Het komt natuurlijk wel goed uit dat er “extreem rechtse” jongeren rondliepen zodat betrokkenen, ondanks dat deze jongens verder niets deden behalve aanwezig zijn, weer vol op het orgel kunnen tegen “extreem rechts”.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 11:07
Dus volwassen kerels mogen zichzelf wel verkleden als stereotype racistische koloniale neger in het kader van een kinderfeest, maar niet als stereotype vrouw. Niet heel consequent van die nazi-lovers.
:applause:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
23-12-2018 11:48
waren het alleen hollandse kindertjes voor wie er voor werd gelezen zeker, want denk niet dat moslim-ouders hier gediend van zouden zijn geweest
Ik denk dat het vooral kinderen uit Gelderland waren, want om nou vanuit Noord- of Zuid-Holland naar een bibliotheek in Nijmegen af te reizen voor een voorleesmiddag lijkt me een beetje ver.
De meeste moslims die in Nederland wonen zijn gewoon Nederlander.
Niet alle niet-westerse allochtonen zijn moslim.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:50
Wat was de verstoring dan?
Politiekorps Nijmegen is niet heel tolerant en zoals je zit staat de wijkagent (ik werk in Nijmegen) een praatje met die jochies te maken.
Geloof me, een verkeerde blik en ze waren opgepakt en weg gestuurd.
Zou jij graag met je kleine kinderen langs dit tafereel lopen dan om naar een voorleesmiddag te gaan? Er wordt in dit topic wel gezegd dat er geen enorme dreiging was en dat ze gewoon voor en in de bibliotheek mogen zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat het evenement is afgelast.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 11:07
Dus volwassen kerels mogen zichzelf wel verkleden als stereotype racistische koloniale neger in het kader van een kinderfeest, maar niet als stereotype vrouw. Niet heel consequent van die nazi-lovers.
:HA: geweldige post Kadanz :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
jippie55 schreef:
23-12-2018 12:43
:HA: geweldige post Kadanz :thumbsup:
Helemaal mee eens!
kadanz schreef:
23-12-2018 11:07
Dus volwassen kerels mogen zichzelf wel verkleden als stereotype racistische koloniale neger in het kader van een kinderfeest, maar niet als stereotype vrouw. Niet heel consequent van die nazi-lovers.
Zwarte Piet is toneelspel en onderdeel van een volksfeest. Dat is ook de enige plek en tijd waarop verkleden als Zwarte Piet sociaal wordt geaccepteerd.

Als je je begin juni als Zwarte Piet meldt bij een school omdat je graag wilt voorlezen of snoepjes wilt uitdelen, dan denk ik dat je vriendelijk (of minder vriendelijk) naar de uitgang wordt gewezen. Met een beetje pech bemoeien de autoriteiten zich ermee neemt een ijverige agent je zelfs mee naar het bureau om na te gaan wat hier nou de bedoeling van is.

Een carnavalsoutfit draag je ook alleen met carnaval, het is een tijdelijke en specifieke rol waar je in kruipt.

Wil je je graag een drag queen zijn? Prima, er zijn vast wel evenementen (oa de Gay Pride) waarop je lekker los kan gaan. Maar dat betekent nog niet dat je een soort recht hebt op sociale acceptatie als je ook zo op zaterdagmiddag door de lokale Albert Heijn van Lutjebroek gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
jippie55 schreef:
23-12-2018 12:43
:HA: geweldige post Kadanz :thumbsup:

Helemaal eens.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
' Kom Kindjes, vandaag gaan we naar de Bieb!'

Vanmiddag is het voorleesmiddag en dit keer is het héél speciaal.
Jullie worden namelijk voorgelezen door mannen die zich verkleed hebben als vrouwen!
Vinden jullie dat maar vreemd? Nou wij volwassenen leggen wel even aan jullie uit dat dit heeeeeel normaal is!
In een wereld waar jullie papa's en mama's heel graag twitteren, scheiden, schelden en natuurlijk altijd gelijk hebben kan het natuurlijk niet ontbreken aan wat politiek correcte thema's voor jullie spreekbeurtjes!!

Nee, nee!.... we gaan niets anders doen!! Jullie kleintjes moeten meewerken aan politiek, de vrijheid van meningsuiting en nog wat dingetjes waar sommige papa's en mama's zich heel erg druk om maken....
Dat jullie gebruikt worden en geconfronteerd met iets waar jullie de ballen van snappen.... maakt niet uit.....
Het is voor een goed doel!!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen vinden niet zo gauw iets vreemd, dat zijn toch vooral de volwassenen, en zeker de wat traditionelere, wat bangere soort.
nounou
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 11:07
Dus volwassen kerels mogen zichzelf wel verkleden als stereotype racistische koloniale neger in het kader van een kinderfeest, maar niet als stereotype vrouw. Niet heel consequent van die nazi-lovers.
Ik vind dit een racistische post.
Erg ruimdenkend ben je niet.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 13:07
Kinderen vinden niet zo gauw iets vreemd, dat zijn toch vooral de volwassenen, en zeker de wat traditionelere, wat bangere soort.
En dit.
palanja schreef:
23-12-2018 13:08
Ik vind dit een racistische post.
Erg ruimdenkend ben je niet.
Ik snap niet waarom je deze post racistisch vindt en waarom je het vindt getuigen van gebrek aan ruimdenkendheid.
Leg eens uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven