Falend uitzetbeleid (asielzoekers)

27-09-2018 19:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tijdelijke pieken van dit vraagstuk op dit forum gedurende de “week van Howick en Lili” bleek dat naast een algemeen vluchtelingentopic en geen specifiek topic te bestaan over puur het falende uitzettingsbeleid.

Vandaar dit topic, voor en tegenstanders nodig ik graag uit hier “los te branden”. Zou fijn zijn als ontopic gebleven werd, zonder de “of topic” geheel de mond te willen snoeren.

Waarom vinden “wij” het uitzettingsbeleid falen? Aan elke (ingenomen) standpunt zitten natuurlijk minstens twee kanten....

Als een extra toevoeging aan dit Topic veel toevoegt en GEEN stemmingsmakerij is, stuur dan pb en dan voeg ik het “hier” toen.

Ik vind het uitzettingsbeleid falen omdat.....

Uitzettingsbeleid faalt

Totaal aantal stemmen: 71

Wel (82%)
Niet (10%)
Geen mening (3%)
Anders... (6%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
29-09-2018 10:32
Helemaal mee eens. Het VN-vluchteligenverdrag uit 1951 moet worden opgezegd. Vanwege dat verdrag heeft Nederland de plicht bescherming te bieden aan iedereen die in haar thuisland bedreigd wordt. En die bescherming betekent: een woning, gezondheidszorg en uitkeringen.
Als er morgen bij wijzen van spreken 1 miljoen mensen op de stoep staan uit een oorlogsland, dan moeten deze mensen allemaal asiel krijgen. Het Verdrag is dus niet langer houdbaar. Bovendien gaat er een enorme aanzuigende werking van uit. Mensen doorkruisen halve continenten om hier te komen en een verblijfsvergunnig te krijgen. En het grootste gedeelte van die mensen heeft niet eens het recht om te blijven. Maar ja, eenmaal binnen zijn ze niet zo gemakkelijk meer uit te zetten.

Hoe erg ook voor de echte schrijnende gevallen, dat Vluchtelingenverdrag moet worden opgezegd. statistieken van de afgelopen decennia bewijzen dat het merendeel slecht tot niet integreert hier en afhankelijk is van toeslagen etc. En het merendeel komt uit niet-Westerse landen. Landen waarin hele andere waarden centraal staan, die botsen met onze waarden. Je kan geen hordes mensen uit voornamelijk streng islamitische landen binnenlaten, en denken dat dat allemaal wel goed gaat. Leuk sociaal experiment dat gedoemd is te mislukken. En decennia lang denkt men al amper na over hoeveel immigranten Nederland überhaupt aan kan. We doen allemaal maar lekker en laten de boel op zijn beloop.

Ik vrees voor hoe ons land er over enkele decennia uitziet. Kunnen homo's dan nog hand in hand 9ver straat? Bestaat onde vrijheid van meningsuiting dan nog?
Offtopic dat kan onze zoon met zijn vriend in vele plekken in Nederland toch al niet. Gisteren vertelde hij nog dat vooral jonge T... en M..... hun dat direct onmogelijk maken en verbaal en soms erger reageren.

Maar asielzoekers die terecht of onterecht in Nederland verblijven komen “helaas” vaak uit islamitische landen met een enorme afkeer voor homo/lesbo samenleving. Dan is Armenië toch een mooi christelijk land waar ook homo en lesbo een redelijk normaal leven kunnen leiden.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog steeds massa's autochtone of blanke 'potenrammers'.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
29-09-2018 13:35
Er zijn nog steeds massa's autochtone of blanke 'potenrammers'.
Oh vertel! Jij weet daar meer van, in welke gevallen ging het om autochtone potenrammers? Kan je een aantal noemen?
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
29-09-2018 12:31
Geef dan eens een definitie van “eigen volk”. Hoe lang moet je hier wonen voor je tot “eigen volk” behoort? Als je oma van oorsprong Française is, hoor je dan niet bij het “eigen volk”?

Dat is ieder voor zich, het is geen vast omlijnde definitie.
Ik vind een Afrikaan met Nederlands paspoort geen "eigen volk" maar een Afrikaan.

Ik denk een paar generaties.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
29-09-2018 12:13
En hoppa, weer Armeniers die graag willen blijven:

https://www.ad.nl/binnenland/susanna-en ... ~a05f8a96/

Er had geen uitzondering gemaakt moeten worden voor Lili en Howick, want dit was al voorspeld.

Ach ja, het hele dossier krijgen we niet onder ogen maar ongetwijfeld veel procederen, valse namen, dreigen met zelfmoord en onderduiken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-09-2018 14:16
Dat is ieder voor zich, het is geen vast omlijnde definitie.
Ik vind een Afrikaan met Nederlands paspoort geen "eigen volk" maar een Afrikaan.

Ik denk een paar generaties.
Ik stelde die vraag omdat er geen definitie is. Is gewoon een heel domme opmerking van de persoon die ik quotte.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
29-09-2018 14:34
Ik stelde die vraag omdat er geen definitie is. Is gewoon een heel domme opmerking van de persoon die ik quotte.
Eigen meer voor een "gevoel" dan voor een vast gedefinieerde groep.
En dat snap ik wel.

Immigratie is ons door de strot geduwd, eerst door de VVD (goedkope arbeidskrachten) daarna gezinshereniging en vluchtelingenverdragen die ten uitvoer werden gebracht (CDA / PVDA / D'66 / VVD)

Ik heb er niet om gevraagd om asielzwendellaars als de Howicks en lilly's (lees Armeniërs) of 50.000 Syriërs.
Buiten eens per x jaar een stembiljet invullen en wat actie voeren resten mij weinig mogelijkheden om mijn ongenoegen te uiten.

Het wachten is tot een aanslag wel lukt, er is genoeg gewaarschuwd maar de regering liet de oren hangen naar verdragen uit de jaren 50 , vreselijk voor de slachtoffers maar een consequentie van het stemgedrag.

Afbeelding

Mensen die op dit soort partijen stemmen houd ik mede-aansprakelijk voor aanslagen in Europa
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
29-09-2018 13:35
Er zijn nog steeds massa's autochtone of blanke 'potenrammers'.
Klopt, maar als je reageert op de opmerking die NIET aan de jou genoemden gekoppeld werd ga ik die er nu zeker niet bijhalen. Maar vertel mij wat van die door jou “genoemden”, kreeg twee jaar voorwaardelijk en €500 boete omdat ik zelf ingegrepen had.... die mannen laten mijn zoon en vriend nu zeker ongemoeid.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het er mee eens dat het uitzettingsbeleid zeker beter kan.
Maar wanneer het om kinderen gaat vind ik het anders dan wanneer een volwassene Nederland moet verlaten. Een volwassene kan nog het beste van zijn eigen leven maken, een kind is afhankelijk van volwassenen en moet zich gezond kunnen ontwikkelen, net als ieder kind.

Nederland heeft genoeg regels omtrent het uitzetten van vluchtelingen, alleen blijkt het gewoon niet altijd te werken in de praktijk. Op de site van rijksoverheid staat:
een afgewezen asielzoeker moet Nederland verlaten. Daarvoor heeft hij 28 dagen de tijd. In die periode krijgt de asielzoeker nog geld en onderdak van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
Daarna kan de vluchteling kiezen voor vrijwillig terug keer of gedwongen terug keer.

Waar ik me oprecht zorgen over maak is de mensen die in de illegaliteit komen, en jaren lang in de illegaliteit kunnen blijven, waar is dan de gedwongen terug keer? In dit opzicht vind ik het beleid zeker falen.
I am not perfect but i am limited edition.
Alle reacties Link kopieren
Currymurry schreef:
29-09-2018 18:14


Waar ik me oprecht zorgen over maak is de mensen die in de illegaliteit komen, en jaren lang in de illegaliteit kunnen blijven, waar is dan de gedwongen terug keer? In dit opzicht vind ik het beleid zeker falen.

Dankzij de PVDA is illegaal verblijf niet strafbaar, je kan ze niet vastzetten, wel een korte periode maar als ze niet uitgezet kunnen worden omdat ze oorontsteking hebben of hun zoveelste procedure aanspannen heeft de overheid het nakijken.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b09eb4c7/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-09-2018 18:30
Dankzij de PVDA is illegaal verblijf niet strafbaar, je kan ze niet vastzetten, wel een korte periode maar als ze niet uitgezet kunnen worden omdat ze oorontsteking hebben of hun zoveelste procedure aanspannen heeft de overheid het nakijken.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b09eb4c7/
Dat is een bericht van 2014, het kan zijn dat er inmiddels meer verandert is, maar inderdaad illegaal verblijf is niet strafbaar.

Vreemdelingenbewaring is niet bedoeld als straf. Het is een bestuursrechtelijke maatregel om een vreemdeling beschikbaar te houden voor gedwongen vertrek. En wordt alleen gebruikt als uiterste middel.
Vreemdelingenbewaring is alleen mogelijk als:
er een risico is dat de vreemdeling de illegaliteit in duikt,
de vreemdeling weigert te werken aan zijn of haar vertrek,
we de vreemdeling kunnen uitzetten.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl ... index.aspx

DIT, begrijp ik gewoon niet.. Zo scheef dan dat uitgeprocedeerde asielzoekers met hun kraak woningen op Powned zo makkelijk in de media hun verhaal kunnen vertellen. Dan zou je toch denken als je de regels leest, dat de vreemdelingenbewaring op komt duiken.
I am not perfect but i am limited edition.
Currymurry schreef:
29-09-2018 18:14
Ik ben het er mee eens dat het uitzettingsbeleid zeker beter kan.
Maar wanneer het om kinderen gaat vind ik het anders dan wanneer een volwassene Nederland moet verlaten. Een volwassene kan nog het beste van zijn eigen leven maken, een kind is afhankelijk van volwassenen en moet zich gezond kunnen ontwikkelen, net als ieder kind.

Nederland heeft genoeg regels omtrent het uitzetten van vluchtelingen, alleen blijkt het gewoon niet altijd te werken in de praktijk. Op de site van rijksoverheid staat:
een afgewezen asielzoeker moet Nederland verlaten. Daarvoor heeft hij 28 dagen de tijd. In die periode krijgt de asielzoeker nog geld en onderdak van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
Daarna kan de vluchteling kiezen voor vrijwillig terug keer of gedwongen terug keer.

Waar ik me oprecht zorgen over maak is de mensen die in de illegaliteit komen, en jaren lang in de illegaliteit kunnen blijven, waar is dan de gedwongen terug keer? In dit opzicht vind ik het beleid zeker falen.
Die kinderen worden niet alleen teruggestuurd, maar samen met hun ouders. Waarom zouden ze zich niet gezond kunnen ontwikkelen in het land van herkomst? Kinderen worden nu keer op keer als middel gebruikt om een verblijfsvergunning af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
Currymurry schreef:
29-09-2018 18:46


DIT, begrijp ik gewoon niet.. Zo scheef dan dat uitgeprocedeerde asielzoekers met hun kraak woningen op Powned zo makkelijk in de media hun verhaal kunnen vertellen. Dan zou je toch denken als je de regels leest, dat de vreemdelingenbewaring op komt duiken.
De groep van We Are Here hebben vaak geen papieren en weigeren mee te werken aan uitzetting.
Dan ontstaat een patstelling.

Ze mogen niet blijven maar kunnen ook niet terug omdat hun herkomst landen meestal ook niet meewerken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs op zondagmorgen nog steeds, zelfs niet op vivaforum, iets in het nieuws van die zogenaamde hulpverleners die bij vorige uitzettingen zo alom aan het schreeuwen waren.

Ze hopen zeker dat de uitzetting morgen niet door zal gaan. Wie geschoren wordt moet stilzitten. Op twitter is er meer actie en verwensingen, scheldpartijen veelal vanuit de “tegenstanders van uitzetting”. Verbaal agressief omdat anderen vinden dat gewoon de wet moet worden uitgevoerd.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
hollebollegijs schreef:
29-09-2018 20:15
De groep van We Are Here hebben vaak geen papieren en weigeren mee te werken aan uitzetting.
Dan ontstaat een patstelling.

Ze mogen niet blijven maar kunnen ook niet terug omdat hun herkomst landen meestal ook niet meewerken.
Het land van herkomst wil wel meewerken als de illegaal zelf mee wil werken.
Alle reacties Link kopieren
Dat doen ze toch ook niet als ze opvang in “moeten”? Kwestie van onvrijwillig uitzetten lijkt mij. Afspraken maken met thuisland en misschien daar geld betalen ipv aan de persoon die uitgezet moet worden?

“Wij” willen soms ook niet en moeten door geldende regelgeving ons ook schikken.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
30-09-2018 12:09
Het land van herkomst wil wel meewerken als de illegaal zelf mee wil werken.
Dan wel maar ze hebben er geen belang bij, nog meer monden te voeden.
Dus als de migranten een beetje tegenstribbelen werkt het herkomst land ook niet mee.

Een land als Armenië werkt wel mee aan gedwongen uitzettingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
We lezen momenteel ook echt totaal niets over uitzettingen, acties etc etc. Zou dat met de zomertijd te maken hebben?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen conclusie trekken op basis van een geval (Lili&Howick).
Maar als wij naar de cijfers kijken, gaat het duidelijker: pas 26.3% van uitgewezen onderdanen van derde landen verlaten Nederland werkelijk.
Voor alle duidelijkheid, dat is ver onder het Europese gemiddelde

https://www.knack.be/nieuws/belgie/beki ... 74441.html
Alle reacties Link kopieren
Texx82 schreef:
06-10-2018 19:46
Ik zou geen conclusie trekken op basis van een geval (Lili&Howick).
Maar als wij naar de cijfers kijken, gaat het duidelijker: pas 26.3% van uitgewezen onderdanen van derde landen verlaten Nederland werkelijk.
Voor alle duidelijkheid, dat is ver onder het Europese gemiddelde

https://www.knack.be/nieuws/belgie/beki ... 74441.html

Bedankt voor het delen, ik heb de cijfers er even uitgehaald

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Texx82 schreef:
06-10-2018 19:46
Ik zou geen conclusie trekken op basis van een geval (Lili&Howick).
Maar als wij naar de cijfers kijken, gaat het duidelijker: pas 26.3% van uitgewezen onderdanen van derde landen verlaten Nederland werkelijk.
Voor alle duidelijkheid, dat is ver onder het Europese gemiddelde

https://www.knack.be/nieuws/belgie/beki ... 74441.html

DAt is schrikken, hoe krijgen we die cijfers naar meer reëele waardes?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
08-10-2018 16:04
DAt is schrikken, hoe krijgen we die cijfers naar meer reëele waardes?

Vreemdelingendetentie

Het probleem is dat ze rustig illegaal mogen rondlopen, ze zijn niet eens strafbaar.
Als de keuze is , vastzitten in Nederland of retour naar eigen land is de keuze snel gemaakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met die twee kinderen van vorige week eigenlijk gegaan? Zeker ook weer asiel gekregen ivm vertrek Pechtold of zo?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
thedutchwiseguy schreef:
08-10-2018 21:25
Hoe is het met die twee kinderen van vorige week eigenlijk gegaan? Zeker ook weer asiel gekregen ivm vertrek Pechtold of zo?
Susanna en Dianna uit Gilze, bedoel je?
Ook uit Armenië.

Niets meer van gehoord.
Geen item op het Jeugdjournaal.
Geen mening van Peter R. de Vries, Jesse Klaver en Erik Scherder.
Geen interview met prinses Laurentien.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
08-10-2018 16:04
DAt is schrikken, hoe krijgen we die cijfers naar meer reëele waardes?
Ik weet zelfs niet hoe ze te interpreteren. Gaat het om de mensen die blijven in het land of is de percentage zo laag vanwege de vluchtelingenpingpong tussen de lidstaten (uitwijzing naar de eerste lidstaat waar de asielzoeker heeft zich aangemeld)?

Verder vermoed ik dat Oost-Europa een andere structuur van migratie heeft. Het gaat over illegalen van Rusland en Oekraïne die die landen terugnemen. In West-Europa gaat het eerder over Subsaharaans Afrika, met die landen hebben EU-lidstaten geen overeenkomsten. En, eerlijk gezegd, zij zijn er niet geïnteresseerd. Migranten uit die landen sturen naar Afrika meer geld dat alle ontwikkelingshulp samengevat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven