Femke Halsema nieuwe burgemeester Amsterdam

27-06-2018 19:45 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen verrassing natuurlijk met GroenLinks als grootste in de gemeenteraad. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar vond Halsema wel een heel goed politicus. Wat ik van haar als burgemeester moet verwachten weet ik eigenlijk niet.

Iemand hier al een uitgesproken mening? :-)
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
27-06-2018 19:57
Nou ja, we zullen wel zien hoe zij een meute Ajacieden toespreekt.
Van der Laan werd toch ook uitgefloten door de Ajax-supporters? Populair zijn bij de voetbalsupporters lijkt me ook niet zo’n belangrijke maatstaf :P
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad afwachten hoe ze het gaat doen. Men stond ook niet te juichen toen Aboutaleb gekozen werd tot burgemeester van Rotterdam en die is nu toch behoorlijk populair
Verschrikkelijk, en dat voor zes jaar lang. Ik had liever Caroline Gehrels.
Nou ja, dat wordt dan het weekelijkse moment met de burgemeester op AT5 met kromme tenen kijken, wat een afschuwelijke stem.

En hoezo verbindend? Ze weigerde om haar koters op een zwarte school te zetten, en nu moet ze ineens oost met west, en zuid met noord gaan verbinden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:15
Schelto Patijn was ook heel elitair maar ik weet eigenlijk niet meer of hij goed bij de Amsterdammers lag of niet.
Mooi artikel.

https://www.groene.nl/artikel/schelto-patijn
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
27-06-2018 20:26
Verschrikkelijk, en dat voor zes jaar lang. Ik had liever Caroline Gehrels.
Nou ja, dat wordt dan het weekelijkse moment met de burgemeester op AT5 met kromme tenen kijken, wat een afschuwelijke stem.

En hoezo verbindend? Ze weigerde om haar koters op een zwarte school te zetten, en nu moet ze ineens oost met west, en zuid met noord gaan verbinden :facepalm:

Ik ben geen fan van Femke (te bakfiets en die stem kan ik echt niet aanhoren...) maar dit klopt niet wat je zegt. Zij heeft haar kinderen wél op een zwarte school gedaan uit principe maar toen na een aantal jaren bleek dat haar kinderen daar echt onder leden zijn ze van school gewisseld. Als moeder zou je niks anders doen denk ik, het welzijn van je kinderen gaat uiteindelijk voor je poltieke principes.
Ik vind haar niet veel soeps maar dat kan je haar niet verwijten,
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:15
Schelto Patijn was ook heel elitair maar ik weet eigenlijk niet meer of hij goed bij de Amsterdammers lag of niet.
Alle burgemeesters hebben tot nu toe een elitaire achtergrond gehad, ook Eberhard.
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:17
Van der Laan werd toch ook uitgefloten door de Ajax-supporters? Populair zijn bij de voetbalsupporters lijkt me ook niet zo’n belangrijke maatstaf :P
Het was een grapje. Ik heb ontzettend veel tegen Femke Halsema, maar of ze wel of niet iets van voetbal weet maakt inderdaad niets uit.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:15
Schelto Patijn was ook heel elitair maar ik weet eigenlijk niet meer of hij goed bij de Amsterdammers lag of niet.

Ja hoor! Patijn was top!
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
27-06-2018 20:36
Het was een grapje. Ik heb ontzettend veel tegen Femke Halsema, maar of ze wel of niet iets van voetbal weet maakt inderdaad niets uit.
Tuurlijk maakt dat uit!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
LizBakker schreef:
27-06-2018 20:34
Alle burgemeesters hebben tot nu toe een elitaire achtergrond gehad, ook Eberhard.
Dat kan alleen verschilt het denk ik wel van persoon tot persoon in hoeverre men in staat is om zich los te maken van die achtergrond en flexibel door allerlei groepen mensen te bewegen. Ik zie dat haar nog niet zo doen. In haar geval vraag ik me af of haar elitaire achtergrond niet juist remmend werkt of zelfs een bepaalde afstandelijkheid oproept. Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke gevoel bij haar en dat gevoel heb ik al lang. Zij is 1 van de redenen geweest om niet op groen links te stemmen voor mij. Maar wellicht verrast ze me en wordt ze een top burgemeester.
Wie een klein beetje kritisch het nieuws volgt, dus niet alleen de pub omroep, wist 2 maanden geleden al dat Halsema het zou worden.
Amsterdom, veel succes met uw linkse kiezers.
Over 6 jaar zijn Adam Utrecht en Arnhem zo arm als de ratten.
Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-06-2018 20:27
Mooi artikel.

https://www.groene.nl/artikel/schelto-patijn
Zeker een mooi artikel. Dank voor het delen.
En het geeft ook hoop dat het goed kan komen met Halsema
Christel78 schreef:
27-06-2018 20:44
Dat kan alleen verschilt het denk ik wel van persoon tot persoon in hoeverre men in staat is om zich los te maken van die achtergrond en flexibel door allerlei groepen mensen te bewegen. Ik zie dat haar nog niet zo doen. In haar geval vraag ik me af of haar elitaire achtergrond niet juist remmend werkt of zelfs een bepaalde afstandelijkheid oproept. Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke gevoel bij haar en dat gevoel heb ik al lang. Zij is 1 van de redenen geweest om niet op groen links te stemmen voor mij. Maar wellicht verrast ze me en wordt ze een top burgemeester.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind haar verschrikkelijk elitair. Femke praat over de mensen, Eberhard (bijvoorbeeld) praatte mét de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ze kijkt, praat debatteert enzovoort, doet er eigenlijk niet zo veel toe.

Waar het om gaat is of zij een goede bestuurder zal zijn. Of ze kwaliteiten heeft om een grote organisatie aan te sturen. Of ze heel veel mensen met sterke tegengestelde belangen goed bij elkaar kan brengen. Of ze overtuigend een team kan leiden dat een grote crisis kan doorstaan en oplossen. Of ze opgewassen is tegen buitengewone druk. Of ze een van de grootste ambtelijke organisaties van dit land behoorlijk kan laten functioneren.
En wat dat betreft is zij een volkomen lichtgewicht, een amateur en een bluffer.
Want Femke heeft nog nooit iets van enige omvang bestuurd. Ze heeft nauwelijks leidinggevende ervaring.

Ze heeft naast haar paar jaar in de kamer altijd "een beetje" les gegeven. Af en toe een onderzoekje gedaan en gezellig collumpjes geschreven. Een typische Nederlandse vrouwencarrière. Vooral niet te veel en te moeilijk.

Het is dat ze perse een vrouw zochten. Een man met zo'n soort CV was werkelijk nooit burgemeester geworden!
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
27-06-2018 20:04
Leuk dat het een vrouw is geworden.



Dat was eis nummer 1
Nummer twee was eentje die lid was van groenlinks.

En voila ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
27-06-2018 20:52
Wie een klein beetje kritisch het nieuws volgt, dus niet alleen de pub omroep, wist 2 maanden geleden al dat Halsema het zou worden.
Amsterdom, veel succes met uw linkse kiezers.
Over 6 jaar zijn Adam Utrecht en Arnhem zo arm als de ratten.
Welterusten

Wat een kul, Amsterdam wordt al sinds jaar en dag bestuurd door links. Ik zou niet weten wanneer er ooit rechts gestemd is. Daarom hou ik van mijn stad. :love:
Xanthan schreef:
27-06-2018 21:12
Wat een kul, Amsterdam wordt al sinds jaar en dag bestuurd door links. Ik zou niet weten wanneer er ooit rechts gestemd is. Daarom hou ik van mijn stad. :love:
Klopt. Links was het en blijft het.
Het is nu extreem links.
En dat gaat steeds meer blijken, let maar op.
Maar fijn dat jij er prettig woont.
Ik snap alleen maar niet waarom het zo lang heeft moeten duren voordat de keuze gemaakt was. Er was in april/mei 2017 al sprake van dat zij het zou worden. Wat heeft men zitten doen in de tussentijd?
Ik vind haar absoluut geen burgemeester materiaal.
Ik voorzie gedonder.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
27-06-2018 19:57
Die is echt niet geschikt voor het "gewone"volk.
Ik geef haar nog geen jaar.
Definieer "gewone" volk.... Voor Groen-Links begrippen is zij niet extreem anders en die partij is toch de grootste in Amsterdam geworden.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
27-06-2018 21:32
Ik snap alleen maar niet waarom het zo lang heeft moeten duren voordat de keuze gemaakt was. Er was in april/mei 2017 al sprake van dat zij het zou worden. Wat heeft men zitten doen in de tussentijd?
Wellicht had zij in eerste instantie niet gesolliciteerd?
Sara9876 schreef:
27-06-2018 21:44
Wellicht had zij in eerste instantie niet gesolliciteerd?
Jawel, zij heeft meteen bij de eerste ronde gesolliciteerd. Men moest er extra kandidaten bij hebben om het te doen voorkomen dat ze het na lang beraad is geworden en niet dat zij gewoon min of meer de enige kandidaat was.
Bryndise schreef:
27-06-2018 21:24
Klopt. Links was het en blijft het.
Het is nu extreem links.
En dat gaat steeds meer blijken, let maar op.
Maar fijn dat jij er prettig woont.
Ik ben en stem ook links, maar ik vind Femke echt een vreselijke keuze. Ach ja. Het zal wel loslopen.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk blaaskaakwijffie. Amsterdam, veel sterkte. :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven