Ferd Grapperhaus en zijn bruiloftsfoto's

02-09-2020 13:37 877 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2346429-trouwfee ... diger.html
Voor de nitwits onder ons: Ferdinand Grapperhaus is de minister van justitie en veiligheid en zou dus het goede voorbeeld moeten geven. Dat hij nieuw geluk heeft gevonden en graag met haar wil trouwen tot zover begrijp ik het nog wel. Maar wat denkt die man nou? Dat hij zich niet aan de regels hoeft te houden omdat hij boven de wet staat of zoiets? Hij had toch op zijn klompen kunnen aanvoelen dat er foto's worden gemaakt waarop duidelijk te zien is dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. En waarom schudt die man in hemelsnaam gewoon handen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
nessemeisje schreef:
02-09-2020 13:43
Ik vind het een heksenjacht en krijg er een ontzettende vieze smaak van in mijn mond.
Mensen zouden de maatregelen in acht moeten nemen voor zichzelf en een ander, niet omdat de minister het zegt.
Eens eens eens.
Gisselle schreef:
02-09-2020 14:48
Wat een hoop onzin staat er in je post, en... wil je zeggen dat we niet vrij zijn?! Dat we niet gewoon alles kunnen doen?!

Zolang er mensen zijn die een strafblad hebben gekregen door geen anderhalve meter afstand te houden terwijl ze door de minister van V&J werden uitgemaakt voor aso’s en diezelfde minister zich er met een ‘sorry’ en een donatie aan het Rode Kruis vanaf maakt, kan ik niet zeggen dat we alles ‘Gewoon’ kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook één grote heksenjacht. Er is een en ander voorgevallen en daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
02-09-2020 14:50
Nog erger vind ik dat hij geld schenkt aan een goed doel om zo onder een boete uit te komen. Kijk mij eens de liefdadige pief spelen.
Ellen Deckwitz heeft voor De Nieuws BV een goede column hierover. In andere landen wordt het gewoon corruptie genoemd als je je boete afkoopt. En daar heeft ze groot gelijk in.
Grapperhaus kan niets anders doen dan aftreden, want geloofwaardig is hij totaal niet meer.

Hier een link naar haar column: https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... tz-afstand
Hij heeft toch helemaal geen boete gehad? Hij heeft als gebaar het bedrag van de boete overgemaakt naar een goed doel, dat is bij mijn weten wel even iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Het gemeentehuis in Bloemendaal staat aan een hele drukke weg. Voor het gemeentehuis ligt een groot grasveld en daarvoor loopt de weg. Prachtig pand, populair bij bruidskoppels, maar je bent wel echt superzichtbaar voor iedereen. Je hoeft je als fotograaf echt niet in de bosjes te verschansen om sneaky foto's te maken, kan gewoon openlijk voor de deur.

En dat verbaast me dus zo. Dat je op je bruiloft met je schoonmoeder knuffelt en je beste vriend een hand/klap op de schouder geeft en geen anderhalve meter afstand houdt, dat is echt volkomen begrijpelijk. Dat je het doet als minister die voor datzelfde boetes uitdeelt, is best dom. Maar dat je het doet op een plek waar een drukke weg voor langsloopt en echt de hele wereld het kan zien, dan ben je echt ontzettend dom. Dan mis je toch enig besef van hoe de wereld in elkaar steekt en onder welk vergrootglas je zelf ligt.
zomerkees schreef:
02-09-2020 14:55
Ik vind het ook één grote heksenjacht. Er is een en ander voorgevallen en daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden, klaar.

Hier ben ik het in dit geval niet mee eens.

Het is ontzettend krom dat de ene persoon een strafblad krijgt voor het niet naleven van de anderhalve meter regel, terwijl de ander wegkomt met een simpele sorry. Alleen omdat hij toevallig de minster van V&J is.

Klassenjustitie.
nessemeisje schreef:
02-09-2020 14:57
Hij heeft toch helemaal geen boete gehad? Hij heeft als gebaar het bedrag van de boete overgemaakt naar een goed doel, dat is bij mijn weten wel even iets anders.
Dat ga ik de volgende keer ook doen als ik een bekeuring voor drie kilometer te hard krijg. De plaatselijke egelopvang kan dat geld goed gebruiken.
zomerkees schreef:
02-09-2020 14:55
Ik vind het ook één grote heksenjacht. Er is een en ander voorgevallen en daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden, klaar.
Als gewone burger kom je er ook niet met 'n excuus vanaf als je een overtreding begaat.
Als het nou een of andere onderknuppel uit de politiek was geweest, dan had het minder in de belangstelling gestaan als nu juist eentje die het volk die zich niet aan de maatregelen houden aso's heeft genoemd. En dan probeert hij zich er nog meermaals uit te liegen ook. Dát wil je toch niet meer op 'n ministerspost hebben? Jammer van de wachtgeldregeling.
Hij heeft een voorbeeldfunctie. Geen goed voorbeeld in deze.
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
02-09-2020 14:15
Dat er ook andere mensen zijn die zich niet aan de regels houden, doet totaal niet ter zake. Hij is de Minister van Justitie, dan kan dit gewoon niet. In zijn huidige functie is hij niet meer geloofwaardig. Einde verhaal.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
02-09-2020 14:59
Dat ga ik de volgende keer ook doen als ik een bekeuring voor drie kilometer te hard krijg. De plaatselijke egelopvang kan dat geld goed gebruiken.
Nogmaals de vraag: heeft hij daadwerkelijk een boete gehad? Want een heterdaadje was het niet he?
Elfje* schreef:
02-09-2020 15:00
Hij heeft een voorbeeldfunctie. Geen goed voorbeeld in deze.
Hij heeft zichzelf verontschuldigd dus weer doorr zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
02-09-2020 14:58
Hier ben ik het in dit geval niet mee eens.

Het is ontzettend krom dat de ene persoon een strafblad krijgt voor het niet naleven van de anderhalve meter regel, terwijl de ander wegkomt met een simpele sorry. Alleen omdat hij toevallig de minster van V&J is.

Klassenjustitie.
Dit is gewoon de huidige maatschappij. Je heel druk maken om een ander, terwijl ik zo iets heb, van begin gewoon lekker bij je zelf. Die man is ook een mens. Die heksenjacht gaat hem echt niet in de koude kleren zitten. En een vriend op de schouders slaan, of met je schoonmoeder knuffelen (jaiks) is nog wel iets anders dan willens en weten met zijn allen een feest te bouwen zonder inachtneming van ook maar enkele regel.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
02-09-2020 14:58
Het gemeentehuis in Bloemendaal staat aan een hele drukke weg. Voor het gemeentehuis ligt een groot grasveld en daarvoor loopt de weg. Prachtig pand, populair bij bruidskoppels, maar je bent wel echt superzichtbaar voor iedereen. Je hoeft je als fotograaf echt niet in de bosjes te verschansen om sneaky foto's te maken, kan gewoon openlijk voor de deur.

En dat verbaast me dus zo. Dat je op je bruiloft met je schoonmoeder knuffelt en je beste vriend een hand/klap op de schouder geeft en geen anderhalve meter afstand houdt, dat is echt volkomen begrijpelijk. Dat je het doet als minister die voor datzelfde boetes uitdeelt, is best dom. Maar dat je het doet op een plek waar een drukke weg voor langsloopt en echt de hele wereld het kan zien, dan ben je echt ontzettend dom. Dan mis je toch enig besef van hoe de wereld in elkaar steekt en onder welk vergrootglas je zelf ligt.
Dat dus...en zeker als je weet dat er inmiddels heel veel onvrede heerst onder Nederlanders over de maatregelen en de duur ervan. En denk aan veel mensen die door de maatregelen getroffen zijn zoals andere bruidsparen, ondernemers en familieleden van coronaslachtoffers.
Dan kun je aan je klompen aanvoelen hoe zoiets gaat vallen. Dan ben je wel heel naïef bezig hoor.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-09-2020 14:57
Hij heeft toch helemaal geen boete gehad? Hij heeft als gebaar het bedrag van de boete overgemaakt naar een goed doel, dat is bij mijn weten wel even iets anders.
Hij had een boete moeten krijgen, net als al die andere mensen die in naam van hem boetes hebben gekregen voor dezelfde overtreding. Maar in plaats daarvan riep hij snel dat hij het geld wel over zou maken naar het Rode Kruis.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat als jij door rood rijdt en daarop betrapt wordt. Roep je dan ook dat je het geld wel overmaakt naar een goed doel? En vindt iedereen dat dan prima? Ik denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
02-09-2020 14:15
Dat er ook andere mensen zijn die zich niet aan de regels houden, doet totaal niet ter zake. Hij is de Minister van Justitie, dan kan dit gewoon niet. In zijn huidige functie is hij niet meer geloofwaardig. Einde verhaal.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:00
Als gewone burger kom je er ook niet met 'n excuus vanaf als je een overtreding begaat.
Als het nou een of andere onderknuppel uit de politiek was geweest, dan had het minder in de belangstelling gestaan als nu juist eentje die het volk die zich niet aan de maatregelen houden aso's heeft genoemd. En dan probeert hij zich er nog meermaals uit te liegen ook. Dát wil je toch niet meer op 'n ministerspost hebben? Jammer van de wachtgeldregeling.
Je wil hem zijn baan ontnemen vanwege dit akkefietje? Bedenk je eens hoe dat in het omgekeerde geval op jou over zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Indien je als gewone burger niet eens thuis je verjaardag kunt vieren zonder een strafrechtelijke vervolging te riskeren dan kun je als minister niet bij zo een feest zijn en ook nog liegen over wat er zich daar heeft afgespeeld. Ik vind het typisch een voorbeeld van klassenjustitie. De burgers onder de duim en de bestuurders leven zich uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-09-2020 15:06
Indien je als gewone burger niet eens thuis je verjaardag kunt vieren zonder een strafrechtelijke vervolging te riskeren dan kun je als minister niet bij zo een feest zijn en ook nog liegen over wat er zich daar heeft afgespeeld. Ik vind het typisch een voorbeeld van klassenjustitie. De burgers onder de duim en de bestuurders leven zich uit.
Ah schei uit zeg. Wat een onzin, je vergelijkt appels met peren.
*TanteSjaan* schreef:
02-09-2020 14:58
Hier ben ik het in dit geval niet mee eens.

Het is ontzettend krom dat de ene persoon een strafblad krijgt voor het niet naleven van de anderhalve meter regel, terwijl de ander wegkomt met een simpele sorry. Alleen omdat hij toevallig de minster van V&J is.

Klassenjustitie.
Het is krom dat we allemaal goede voorlichting krijgen en mensen nog te dom zijn om deze pandemie te helpen stoppen. En dat er boetes moeten worden opgelegd.
En dat er dan mensen zijn die gaan lopen mauwen over 'oneerlijke' boetes ipv trots te zijn dat het jou gewoon lukt je aan de maatregelen te houden.
Alle reacties Link kopieren
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:05
Je wil hem zijn baan ontnemen vanwege dit akkefietje? Bedenk je eens hoe dat in het omgekeerde geval op jou over zou komen.
Hij is de Minister van Justitie en lapt zijn eigen regels aan zijn laars. Niemand dwingt hem daartoe. Zodra je vrolijk handen staat te schudden, op schouders slaat en mensen staat te omhelzen doe je het helemaal zelf. Door daar ook nog eens over te liegen is hij zijn geloofwaardigheid kwijt. Op het moment dat hij zich zelf niet aan de door hem bedachte regels houdt verdwijnt de draagkracht hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
02-09-2020 15:11
Hij is de Minister van Justitie en lapt zijn eigen regels aan zijn laars. Niemand dwingt hem daartoe. Zodra je vrolijk handen staat te schudden, op schouders slaat en mensen staat te omhelzen doe je het helemaal zelf. Door daar ook nog eens over te liegen is hij zijn geloofwaardigheid kwijt. Op het moment dat hij zich zelf niet aan de door hem bedachte regels houdt verdwijnt de draagkracht hiervoor.
Geen speld tussen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:03
Dit is gewoon de huidige maatschappij. Je heel druk maken om een ander, terwijl ik zo iets heb, van begin gewoon lekker bij je zelf. Die man is ook een mens. Die heksenjacht gaat hem echt niet in de koude kleren zitten. En een vriend op de schouders slaan, of met je schoonmoeder knuffelen (jaiks) is nog wel iets anders dan willens en weten met zijn allen een feest te bouwen zonder inachtneming van ook maar enkele regel.
Dat laatste is toch gebeurd en ik let wel op mezelf. Ik zit elke meeting braaf met 2 stoelen er tussen, minimaal 8 uur per week met een mondkap op in het OV, ik voer 2 trainingen via videobellen, vier mijn verjaardag op 1,5 meter in de open lucht zonder zoenen of handen geven...dus ja ik mag hier iets van vinden...want alle menselijke mensen moeten al maanden lang zich onmenselijk gedragen omdat de overheid dat voorschrijft en ze moeten in de zorg onder onmenselijke omstandigheden werken maanden lang zonder de juiste hulpmiddel...dus ja ik vind hier iets van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:03
Dit is gewoon de huidige maatschappij. Je heel druk maken om een ander, terwijl ik zo iets heb, van begin gewoon lekker bij je zelf. Die man is ook een mens. Die heksenjacht gaat hem echt niet in de koude kleren zitten. En een vriend op de schouders slaan, of met je schoonmoeder knuffelen (jaiks) is nog wel iets anders dan willens en weten met zijn allen een feest te bouwen zonder inachtneming van ook maar enkele regel.
Het is zelf al 'n ouwe lul, dus neem aan dat die schoonmoeder qua leeftijd in een risicogroep valt. Dan ben je toch wel godgeklaagd asociaal om die een knuffel te geven? Zeker als je het ook niet al te nauw neemt met het aanraken van andere mensen door al dat handjes schudden.
Als er 'n besmetteling tussen zijn gezelschap had gezeten waren nu de rapen gaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:00
Als gewone burger kom je er ook niet met 'n excuus vanaf als je een overtreding begaat.
Als het nou een of andere onderknuppel uit de politiek was geweest, dan had het minder in de belangstelling gestaan als nu juist eentje die het volk die zich niet aan de maatregelen houden aso's heeft genoemd. En dan probeert hij zich er nog meermaals uit te liegen ook. Dát wil je toch niet meer op 'n ministerspost hebben? Jammer van de wachtgeldregeling.
Zo is het, weg met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven