Gaat heen en vermenigvuldigt u

19-02-2008 09:50 126 berichten
Het was even wachten, maar hij durft het nu aan. De burger moet meer kindjes maken van oppergristen Rouvoet. Want, zo zegt de godsvruchtige man die zelf zijn vrouw 5 keer heeft laten werpen ter meerdere glorie van De Heer, dan zijn er straks meteen meer mensen om de kosten die de vergrijzing met zich meebrengt te dragen.

Het wachten is nu op het herinvoeren van rituele stenigingen van overspelige vrouwen. Ook een verbod op waterskieën sluit ik in de toekomst niet uit. Immers, zo beweegt men zich als destijds de Heilige Jezus over het water voort zonder te zinken en dat doet natuurlijk afbreuk aan de kracht van het Boek der Boeken.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik ben net als dhr. Rouvoet ouder van vijf kinderen. Zowel ik als mijn man hebben al voor ons eerste kind ons geloof achter ons gelaten. Daar lag het us niet aan. Wel aan onze kinderwens, of uit de hand gelopen hobby. X-D

Daarbij zijn we vanaf de eerste afhankelijk geweest van het inkomen van alleen mijn man, wat niet royaal was. Ben ik inderdaad, heel erg ouderwets en ook nog eens rolbevestigend in overleg met man, thuis gebleven voor de kinderen en huishouden. Aanspraak op allerlei potjes, waar we misschien best recht op hadden buiten de kinderbijslag en later kinderkorting, hebben we nooit gedaan. Pas sinds een klein drie jaar werk ik, waarvan het grootste deel vrijwillig en dus onbetaald.

Het is hier nog steeds geen vetpot, we zitten er niet royaal bij. Beter gezegd, nu ik van mijn betaalde werk nog drie maanden uitbetaald moet krijgen (lang leve de romslomp van een PGB, NOT!) is het opletten met uitgaven doen.

Maar teren op potjes willen we niet. De kinderwens was onze wens en daar willen we dan ook zelf zolang we brood op de plank hebben ook onze eigen verantwoording voor dragen.

Dat we door ons inkomen en de kinderen misschien minder "luxe" dingen kunnen/hebben dan tweeverdieners met 1.7 kind zal in ieder geval mij een worst zijn. Mijn man denkt nog weleens dat het gras bij een ander groener is....ach, weet hij veel. |-)
Ik hoop trouwens dat je met die laatste zin bedoelt dat hij soms denkt dat mensen met kinderen beter af zijn?
complicated schreef op 20 februari 2008 @ 13:23:

Ik hoop trouwens dat je met die laatste zin bedoelt dat hij soms denkt dat mensen met kinderen beter af zijn?
Hij denkt soms dat meer verdieners met minder kinderen het beter hebben. Maar dan voornamelijk als het hier thuis weer eens hommeles onder de kids is. Iets dat met "slechts" twee pc's, twee tv's, één playstation (die zoon zelf gespaard heeft) of tijdens de huishoudelijke klusjes en wat minder ruimte dan je met minder kids zou hebben een vrij regelmatig gebeuren is. X-D Niet in het minst omdat er hier verschillende gebruiksaanwijzingen nodig zijn binnen de opvoeding.
Compicated, waar maak jij je zo druk om? Je wordt toch niet verplicht om kinderen of meer kinderen te hebben? Rouvoet zegt alleen dat het een goed idee is, dat vindt hij. Ieder zijn mening toch?
Het is toch raar. Ik krijg bij dit kabinet het gevoel teruggeworpen te worden in de tijd. Eerst Balkenende die zegt dat kinderopvang de eigen verantwoordelijkheid is van de ouders. Bos die eigenlijk wil dat vrouwen meer moeten gaan werken (hoe zat het ook alweer met die gratis kinderopvang?!) en nu Rouvoet, die de discussie wil gaan voeren over gezinspolitiek. Alles leuk bedacht, maar hoe gaat de praktijk dit uitwijzen? Vrouwen weer terug naar het aanrecht?
lolotte schreef op 20 februari 2008 @ 13:42:

[...]

Hij denkt soms dat meer verdieners met minder kinderen het beter hebben. Maar dan voornamelijk als het hier thuis weer eens hommeles onder de kids is. Iets dat met "slechts" twee pc's, twee tv's, één playstation (die zoon zelf gespaard heeft) of tijdens de huishoudelijke klusjes en wat minder ruimte dan je met minder kids zou hebben een vrij regelmatig gebeuren is. X-D Niet in het minst omdat er hier verschillende gebruiksaanwijzingen nodig zijn binnen de opvoeding.
Ah, gelukkig, ik was even bang dat je met 'groen gras' iets anders bedoelde.
mariaroos schreef op 20 februari 2008 @ 13:48:

Compicated, waar maak jij je zo druk om? Je wordt toch niet verplicht om kinderen of meer kinderen te hebben? Rouvoet zegt alleen dat het een goed idee is, dat vindt hij. Ieder zijn mening toch?
Ik maak me nergens druk om, maar vind het toevallig heel grappig en typerend dat juist een relileider met deze 'oplossing' op de proppen komt. Het zet me aan het denken aan wat deze lieden mogelijk nog meer voor ons in petto zullen hebben.
Hoe je het ook wendt of keert: de relileiders vertegenwoordigen natuurlijk wel een groep mensen die graag vasthouden aan bijbelse waarden. Omdat diezelfde waarden nu eenmaal in een aantal gevallen behoorlijk achterhaald zijn, is het niet verwonderlijk dat je af en toe het gevoel kan krijgen dat we teruggaan in de tijd.
Compli., even nieuwsgierig, hoe zou je reageren als het niet iemand van een christelijke partij was die met dit idee naar voren kwam?

Ik snap de gedachte namelijk wel dat we straks mensen nodig hebben om voor de vergrijzende massa te zorgen. Of het een goed plan is om daar dan een eveneens grote groep tegenaan te "fokken"......'t is misschien toch niet de oplossing. Wie gaat hen namelijk verzorgen als zij vergrijzen?

Toch moet er een oplossing zijn. Een spuitje als moeder of vader een respectabele leeftijd van zeventig jaar heeft bereikt is niet iets dat als oplossing aangedragen zal/kan/mag (?) worden.

Hoe moet het dan wel?
Dat juist een relileider met dit idee op de proppen komt, maakt het voor mij interessant, Lolotte. Ik geloof niet dat continue bevolkingsaanwas het antwoord is, trouwens. Ik heb in dit topic al enige malen de suggestie voorbij horen komen, dat men langer zou kunnen gaan werken. Dat zou wellicht kunnen helpen. Verder geloof ik zelf dat er best veel kosten te besparen zijn op andere gebieden. Zo zou je bijvoorbeeld ons leger kunnen inkrimpen tot een werkelijk goed getraind beroepsleger, een paar kerncentrales bouwen, in plaats van alles maar uit Franse centrales te kopen en eens grondig het mes zetten in geldverslindende wantoestanden in de overheid.
Wie is "ons" in jouw betoog? Ik kom dat "ons" regelmatig tegen.
Nou, Wat denk je, Willem? Ik denk dat Compli de Maltezers, óf de Melanesiers bedoelt. Of, heel misschien, de stinkdieren in Engeland.
Zou het, of weet je het ook niet?
complicated schreef op 20 februari 2008 @ 20:17:

Dat juist een relileider met dit idee op de proppen komt, maakt het voor mij interessant, Lolotte. Ik geloof niet dat continue bevolkingsaanwas het antwoord is, trouwens. Ik heb in dit topic al enige malen de suggestie voorbij horen komen, dat men langer zou kunnen gaan werken. Dat zou wellicht kunnen helpen. Verder geloof ik zelf dat er best veel kosten te besparen zijn op andere gebieden. Zo zou je bijvoorbeeld ons leger kunnen inkrimpen tot een werkelijk goed getraind beroepsleger, een paar kerncentrales bouwen, in plaats van alles maar uit Franse centrales te kopen en eens grondig het mes zetten in geldverslindende wantoestanden in de overheid.

We hebben als piepklein NAVO en EU landje helemaal niet drie krijgsmachtonderdelen nodig, is onzin en enorme verspilling. Defensie moet je Europees organiseren en niet landelijk. Laten wij de marine maar doen samen met de Britten, de Fransen doen de luchtmacht en de Duitsers de landmacht (kunnen ze lekker marcheren). Dat scheelt al gigantisch. Met de helft van het budget haalt Europa dan dubbel zo veel gevechtskracht in huis.

Bij de gezondheidszorg kunnen we de kosten halveren als we stokoude en doodzieke mensen zouden toestaan om dood te gaan als het hun tijd is. De helft van alle gezondheidskosten gedurende een mensenleven wordt namelijk gemaakt in de laatste twee jaar van dat leven. Dan worden letterlijk kosten noch moeite gespaard om het onvermijdelijke toch nog even uit te stellen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Duidelijk is dat in ieder geval heel veel kostbaar geld valt te besparen, wat mij een veel beter alternatief lijkt dan de burger aansporen vooral meer kinderen te nemen, terwijl tijdens het opgroeien van die kinderen de eerste vergrijzingskosten al door de ouders opgehoest mogen worden.
.
Ik las het ook net. Wat een eikel zeg.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
.
Dat zou je denken ja. Maar 'ze hebben het zo naar hun zin in die wijk'.

Wat ik me afvraag, waarom moeten die kinderen allemaal persé een eigen kamer?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
.
.
En als ze daar wel van doodgaan komen ze in de hemel bij de heere, dus is er nog geen probleem X-D
.
oeps.......dan kunnen ze dat plekkie naast des heere's troon wel vergeten.....
lolotte schreef op 20 februari 2008 @ 19:31:

Ik snap de gedachte namelijk wel dat we straks mensen nodig hebben om voor de vergrijzende massa te zorgen. Of het een goed plan is om daar dan een eveneens grote groep tegenaan te "fokken"......'t is misschien toch niet de oplossing. Wie gaat hen namelijk verzorgen als zij vergrijzen?

Het probleem is idd bekend, maar de oplossing (los van het feit dat het vanuit een reli-partij komt) is volgens mij niet meer kinderen op de aarde zetten. Dan wordt het een soort van piramidespel waarin de onderste / nieuwste lagen het steeds zwaarder krijgen. Dus mij lijkt het dat we een andere oplossing moeten zoeken tegen vergrijzing (en milieuproblemen, overbevolking etc).

PS Lolotte: Dat ik nu op jouw posting reageer wil zeker niet zeggen dat ik jullie je 5 kinderen niet gun. Het lijkt me een gezellige boel!

(alleen kinderen nemen met als doel vergrijzing op te lossen stuit mij tegen de borst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven