Geen geld tekort bij politie Amsterdam

18-05-2017 15:08 71 berichten
Zo te lezen heeft politie Amsterdam geen geld tekort maar juist geld teveel dus daar kan in ieder geval flink gekort worden met overheidsgeld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2819 ... and__.html

Fatima Elatik, het brein achter het plan om weer hoofddoekjes en kruisjes toe te staan bij politieagenten in onze de hoofdstad, wordt voor maar liefst 12.000 euro per maand ingehuurd door de eenheidsleiding van de politie in Amsterdam.
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:27
Precies dit.
Zo bizar is dit salaris niet en ze zal heus ook nog wel meer aanbevelingen hebben gedaan.
Altijd leuk om te lezen dat in 'wat verdien je/wat spaar je' topics mensen bedragen opschrijven en die bedragen in een ander topic enorm bizar zijn als iemand (met een hoofddoek bijvoorbeeld) dit verdient.
De bedragen in wat verdien je/spaar je topics neem ik niet met een korrel maar met een kilo zout.
YellowDiamond schreef:
18-05-2017 19:34
De bedragen in wat verdien je/spaar je topics neem ik niet met een korrel maar met een kilo zout.
Dacht al dat het aan mij lag, echt he!
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:31
Onze paden hebben elkaar diverse keren gekruisd en zij is echt heel indrukwekkend in haar werk. Als student was ze al heel bijzonder.
Wat is er precies zo bijzonder aan haar?
En dit hoofddoekvoorstel is gewoon te dom voor woorden..
Kerk en staat zijn hier gescheiden en aangezien de politie een overheidsinstelling is :lightbulb:
anoniem_287249 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 19:40
0.12% gewijzigd
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:36
Dacht al dat het aan mij lag, echt he!
Nee dat ligt niet aan jou... ;)
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:31
Onze paden hebben elkaar diverse keren gekruisd en zij is echt heel indrukwekkend in haar werk. Als student was ze al heel bijzonder.
Dan weet je ook van haar steeds terugkomende financiële handeltjes foutjes grapjes pechjes stinkende zaakjes kruiwagentjes!
BAH!
Nooit had deze gehaaide mevrouw meer aan de bak mogen komen!
Dat jij haar bijzonder vind zegt mij meer dan genoeg.
Dag hoor, groepje.
Haaz schreef:
18-05-2017 19:39
Dan weet je ook van haar steeds terugkomende financiële handeltjes foutjes grapjes pechjes stinkende zaakjes kruiwagentjes!
BAH!
Nooit had deze gehaaide mevrouw meer aan de bak mogen komen!
Dat jij haar bijzonder vind zegt mij meer dan genoeg.
Dag hoor, groepje.
Ook goeieavond.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. MusiQ?
YellowDiamond schreef:
18-05-2017 19:37
Wat is er precies zo bijzonder aan haar?
En dit hoofddoekvoorstel is gewoon te dom voor woorden..
Kerk en staat zijn hier gescheiden en aangezien de politie een overheidsinstelling is :lightbulb:
Het zijn toch geen rechters? Al vind ik het wel een goed argument.
Het-groepje schreef:
18-05-2017 20:19
Het zijn toch geen rechters? Al vind ik het wel een goed argument.
Nee het zijn geen rechters maar toch dient de politie ook neutraliteit uit te stralen dus zijn zowel hoofddoekjes als keppeltjes en kruisjes ongewenst.
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
18-05-2017 19:23
In ede. :rofl:
Grapjas!

Waren in Ede mensen niet het gelukkigst van Nederland?
Alle reacties Link kopieren
YellowDiamond schreef:
18-05-2017 19:37
Wat is er precies zo bijzonder aan haar?
En dit hoofddoekvoorstel is gewoon te dom voor woorden..
Kerk en staat zijn hier gescheiden en aangezien de politie een overheidsinstelling is :lightbulb:

Het grappigste is dat dit beleid in het buitenland nou niet echt het gewenste effect heeft gehad. Het toestaan van religieuze uitingen heeft met name geleid tot een.toename van verzoeken van mannen die moslim zijn en hun baard willen laten staan.

In een Amerikaanse stad waar dit beleid sinds 2009 geldt, heeft dat maar liefst geleid tot 6 geloof ik politieagenten met hoofddoek. Wow. Je zou om minder beleid gaan voeren.

Er is niet eens onderzocht waarom het de politie niet lukt om andere groepen aan te trekken.

Kans is groot dat dit gewoon een.kwestie van tijd is en.niks te maken heeft met hoofddoek. Zo aantrekkelijk is het namelijk niet om in een slecht betaalde baan te zitten.en door familie daarom argwanend aangekeken te worden

Maar dat kon mw niet bedenken?

Ik vind het een sneue aanbeveling. Als de politie het hiervan moet hebben, zegt dat wel wat over de kwaliteit van deze mevrouw.
anoniem_346740 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 21:18
Reden: Aanvulling
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-05-2017 20:15
Ook goeieavond.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. MusiQ?

Er kleven nogal wat schandalen aan deze mevrouw. Financiële.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
18-05-2017 15:12
Echt iets voor het programma Dat doen ze met onze centen. Voor 12000 euro per maand kan de politie wel voor meer veiligheid op straat zorgen of cybercrime meer aanpakken.
Dat zijn maximaal 3 agenten... Dus zoveel doe je er ook weer niet mee.
Alle reacties Link kopieren
12000 euro per maand is zo'n 75 euro per uur als je uitgaat van 20 dagen a 8 uur, dat is echt geen belachelijk bedrag.

Mijn werkgever verhuurt mij voor het dubbele en ik ben echt niet super speciaal.
Sorcha_ schreef:
18-05-2017 21:37
12000 euro per maand is zo'n 75 euro per uur als je uitgaat van 20 dagen a 8 uur, dat is echt geen belachelijk bedrag.

Mijn werkgever verhuurt mij voor het dubbele en ik ben echt niet super speciaal.
Je gaat uit van een fulltime baan, maar dat is het helemaal niet. Het uurbedrag ligt dus veel hoger dan 75 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een voorstander van een seculiere overheid, persoonlijk zou ik geen woord wisselen met een agent voorzien van tulband om het simpele feit dat een politieagent geloofs-neutraal moet zijn.

Maar stel dat de overheid de keldingsvoorschriften versoepeld moeten ze het ook goed doen, dan mag een agent uit Arnhem ook een Vitessepet op en een ander een door zijn moeder gebreide muts.

Maar nogmaals, je hobby neem je niet mee naar je werk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
zoals mijn buurman, een oud agent zegt;,, Wie wil er nou een wandelende schietschijf zijn voor 1600 euro per maand?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft is het ook geen commentaar op de mensen op straat, zij als individu bepalen het beleid niet. Maar als een adviseur zoveel geld krijgt verwacht ik dat die met adviezen komt die ergens op gebaseerd zijn. Ik vraag me dus vooral af waar (behalve haar gevoel) dit advies vandaan komt. Wat voor onderzoek is er gedaan naar de vraag waarom de politie niet meer migranten aantrekt? Ze trekken immers ook geen mannen aan dus die komen niet ineens wel als vrouwen een hoofddoek mogen dragen.
-
Verder heb ik Elatik niet zo hoog zitten vanwege haar dubieuze financiële gedrag in het verleden. Geintjes als een luxe boot huren terwijl de gemeente zijn eigen (minder luxe) boot had waar ze op meekon of een taxirit van 450 euro terwijl ze al een dienstauto tot haar beschikking had, om nog maar niet te spreken over dat muziek podium debacle.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Fatima Elatik heeft een spoor van mislukkingen en verspilling van belastinggeld achtergelaten in haar politieke carrière. Het MuzyQ debacle, onterechte declaraties, veel te dure boot gehuurd bij Sail Amsterdam.

Deels was dat pure onkunde (Elatik is bepaald geen helder licht of kundig bestuurster), maar er hing ook zeker een luchtje aan van bewuste misleiding en misbruik van middelen.

Ik dacht dat je bij de politie van absoluut onbesproken gedrag moet zijn. Tenminste, dat geldt voor agenten die tegen een beneden-modaal salaris zwaar en gevaarlijk werk doen op onregelmatige tijden. Het is werkelijk te zot voor woorden dat er dan zoveel geld is voor een 'directeur diversiteit' (wat een onzin om daar überhaupt een aparte functie voor te hebbben), en dat daar iemand als Elatik voor wordt aangesteld. Schandalig.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Pientjexxxx schreef:
18-05-2017 21:51

Je gaat uit van een fulltime baan, maar dat is het helemaal niet. Het uurbedrag ligt dus veel hoger dan 75 euro.
Misschien moeten er wat mensen terug naar de basisschool voor rekenles.

Volgens het artikel werkt ze wel degelijk 40 uur per week. 12000 euro per maand is bij een 40-urige werkweek een uurtarief van nog geen 70 euro per uur. Dat is voor een ZZPer met zo'n functie een belachelijk laag uurtarief.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik las laatst 'Ik was een van hen' van Maarten Zegers. Hij vertelt over zijn leven als moslim in de Transvaal. In het boek komt ook naar voren dat er mensen zijn die graag voor de politie zouden werken, maar dat dat niet kan omdat je als politieagent geen 1e of 2e graads familie met een strafblad mag hebben. Bij de screening letten ze heel erg op je relaties en familie blijkbaar.

Nergens komt terug dat ze niet bij de politie willen omdat ze hun baard willen laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Maar om nou de screening aan te passen... die is er natuurlijk ook niet zonder reden...
Alle reacties Link kopieren
Watson schreef:
19-05-2017 09:13
Hmmm, ik las laatst 'Ik was een van hen' van Maarten Zegers. Hij vertelt over zijn leven als moslim in de Transvaal. In het boek komt ook naar voren dat er mensen zijn die graag voor de politie zouden werken, maar dat dat niet kan omdat je als politieagent geen 1e of 2e graads familie met een strafblad mag hebben. Bij de screening letten ze heel erg op je relaties en familie blijkbaar.

Nergens komt terug dat ze niet bij de politie willen omdat ze hun baard willen laten staan.

Dat is inderdaad veel realistischer dan het op hoofddoekjes gooien. Het is niet helemaal zo dat je niet in aanmerking komt als er familieleden zijn met een strafblad, men kijkt naar om wat voor soort criminaliteit het gaat (vier neven die bij een drugsbende horen is wat anders dan een broer die een keer een rolletje drop heeft gejat als puber) en men kijkt naar de band die je met hen hebt en de plaats waar je woont. Woon je bij je criminele neven om de hoek en zie je ze elke week dan is dat een ander verhaal dan wanneer jij in Eindhoven woont en zij in Groningen en je elkaar nooit spreekt. Aangezien mensen met een migratie achtergrond oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken is de kans dus een stuk groter dat een sollicitant om die reden niet in aanmerking komt. In veel culturen is de band met familie belangrijk en de kans dus groot dat ze een (sterke) band hebben met die criminele familieleden ook groter.
-
Ik vind 40 uur werken en dan met het mogen dragen van hoofddoekjes komen ook wel bijzonder mager voor dat geld. Ik verwacht dan dat iemand een gedegen onderzoek doet en gebaseerd daarop een advies uitbrengt. Maar ik lees nergens dat dat gebeurd is dus denk ik dat het vooral gebaseerd is op haar eigen gevoel. 12.000 per maand om van iemand gevoel beleid te maken is bezopen.
-
Maar ja Amsterdam heeft een meldpunt discriminatie waar 6 ambtenaren fulltime zitten voor 800 mailtjes per jaar(!!, 15 per week dus), kosten: een half miljoen euro belastinggeld. En maar klagen over de wachtlijsten in de jeugdzorg en GGZ terwijl daar geen geld voor is. Goed geregeld allemaal, het geld wordt hartstikke nuttig besteed dus. :wtf:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-05-2017 18:43
Ook ik vind dat de mensen op straat goed zouden moeten verdienen.
Ik vind het alleen wat raar dat er talloze mensen bij de politie ditzelfde of meer verdienen en dat juist deze dame eruit wordt gepikt.
Fatima elatik is gewoon erg goed in haar werk en heeft een goed salaris onderhandeld. Haar advies is uit de context gehaald.
Er wordt nog altijd veel meer gegraaid in andere kringen.
De mensen op straat verdienen wel een goed salaris maar hebben dat niet, vergeleken met dat megasalaris van fatima is het een lachertje. Deze mensen verdienen bij lange na geen 225 euro per uur. Fatima kan nooit zo goed zijn dat zij 225 euro per uur krijgt om de hoofddoek in te voeren, terwijl de agenten die gevaar lopen, daders achtervolgen, zich moeten uit schelden, de veiligheid proberen te bewaren, lange dagen maken, mogen blij zijn dat ze na lang demonstreren een betere CAO krijgen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:31
Onze paden hebben elkaar diverse keren gekruisd en zij is echt heel indrukwekkend in haar werk. Als student was ze al heel bijzonder.
Indrukwekkend. Google effe dan vind je het ene schandaal na het andere.
missie_m wijzigde dit bericht op 19-05-2017 15:23
Reden: teveel info, daarom gewist
80.19% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
18-05-2017 21:37
12000 euro per maand is zo'n 75 euro per uur als je uitgaat van 20 dagen a 8 uur, dat is echt geen belachelijk bedrag.

Mijn werkgever verhuurt mij voor het dubbele en ik ben echt niet super speciaal.
40 uur per week is toch echt full-time. Eigenlijk is 36 uur per week al full-time.

AD
[foto:Fatima Elatik werkt sinds eind 2015 voor de Amsterdamse politie, voor 12.000 euro per maand exclusief btw. © Marc Driessen]

Dit is de vrouw achter het hoofddoekjesplan bij de politie

Profiel I Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.

Peter Winterman 18-05-17, 12:08 Laatste update: 19-05-17, 08:21

De voormalig stadsdeelvoorzitter in Amsterdam startte in augustus 2015 bij de politie in de functie van directeur diversiteit. Ze werd binnengehaald door de huidige Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg. Omdat er geen vacature binnen de eenheidsleiding was, huurt de politie haar sindsdien in als externe kracht.

Elatik, die zelf een hoofddoekje draagt, is de belangrijkste adviseur van Aalbersberg als het gaat om diversiteit. Vandaag werd bekend dat de politietop in Amsterdam overweegt om het hoofddoekje onderdeel te laten worden van het politie-uniform, om zo meer allochtone agenten te werven.



'Ruim binnen de norm'
Een politiewoordvoerder bevestigt dat het maandtarief van Elatik 12.000 euro per maand is, exclusief btw. Haar contract werd afgelopen 1 januari verlengd tot 30 juni 2017. Volgens de woordvoerder is het loon ‘ruim binnen de norm’. Binnen de overheid geldt dat het uurtarief van een externe niet hoger mag zijn dan 225 euro per uur. Elatik – die 40 uur per week werkt – zit daar ruim onder.

In 2014 nam Elatik afscheid van de Amsterdamse politiek. Ze was achtereenvolgens raadslid, stadsdeelwethouder en stadsdeelvoorzitter namens de PvdA. Als bestuurder raakte ze in opspraak door financiële problemen rond een muziekcentrum. Ook kwam ze onder vuur te liggen na de huur van een luxe zeiljacht tijdens Sail en de declaratie van een taxirit van 450 euro.

Elatik wilde donderdag niet reageren op de hoogte van haar huidige loon en de werkzaamheden die ze momenteel verricht voor de politie in Amsterdam. Via Facebook liet ze vrijdag weten dat zij niet de bedenker is van het hoofddoekjesplan. 'Lang voor mijn komst bij de politie is de hoofdcommissaris bezig met de hoofddoek bij het uniform', schrijft ze.






'Fatima houdt mij scherp'

,,Zij is de punaise in mijn bedrijf”, zegt politiechef Aalbersberg over Elatik. ,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Dat is ook vervelend, want het doet pijn als je op een punaise gaat zitten. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

In haar tijd als PvdA-politica sprak Elatik zich uit voor het dragen van een hoofddoek door overheidsambtenaren. ,,De gemiddelde burger zal het worst wezen of de mevrouw achter de balie een hoofddoekje draagt, of een uitgegroeide blonde spoeling heeft”, zei ze in 2004 in een interview in Het Parool. ,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn.”

Elatik werd landelijk bekend toen ze de discussie aanging met Theo van Gogh, toen die in zijn columns tekeer ging tegen moslims en Marokkanen. Dat kwam haar na de moord op Van Gogh op een stroom bedreigingen te staan. Ze kreeg daarna een tijd lang beveiliging.

:nut: Het staat er toch echt hé. Fatima houd politiechef Aalbersberg scherp. .........ahummm :geek:
missie_m wijzigde dit bericht op 19-05-2017 15:26
Reden: artikel quoten gaat niet zoals het moet
0.35% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven