Entertainment alle pijlers

Gerard Joling en zijn pittige vooroordelen

18-09-2020 18:54 47 berichten
In de Volkskrant een goed stuk over een programma dat Joling gaat maken (of al gemaakt heeft). Hij en zijn Mattie Goor (39 met rijst) staan niet bepaald bekend om hun gezellige mening over culturele minderheden. Maar moet/mag hij hier nu nog eens een heeL programma over maken en er dus aan verdienen? Ik zeg nee, maar dan ook een pesthekel aan Geer. En gaan we dat programma dan boycotten?
Hier een stuk uit de column:
Afgelopen maandag deelde een redacteur van RTL in de facebookgroep 'Fadim's Beauty' een oproepje: waren hier misschien Marokkaanse dames die wilden meedoen aan een programma met Gerard Joling? 'Hij heeft namelijk nogal wat (pittige) vooroordelen over Marokkanen die we met dit programma volledig willen ontkrachten.' Nou dames, vingers omhoog!?

.......

De reacties kwamen er. 'Pittige vooroordelen, zeg maar gerust racist as fuck', schreef Bouchra. Onder het inmiddels verwijderde topic verschenen honderden comments, waarin onder meer werd opgeroepen tot een boycot van het programma, dat Joling en de buitenlanders zal gaan heten.
En dat terwijl het volgens RTL juist zo'n leuk, verbindend idee was. RTL-directeur Peter van der Vorst zei vorige week in radioprogramma Kunststof, merkbaar op zijn hoede: 'Vorig jaar toen we met Gerard gingen zitten, dachten we: oké, wat voor programma kunnen we nu maken dat dicht bij jou staat? Gerard staat erom bekend dat hij geen blad voor de mond neemt, het beestje bij de naam noemt, zijn meningen en vooroordelen heeft over bepaalde bevolkingsgroepen. Toen dachten we: dáár moeten we i
......
Wiens probleem is dat eigenlijk, om Joling te laten bijdraaien? Waarom moet hij daarvoor met 'buitenlanders' naar een land waar ze niet zijn opgegroeid? En had Joling zichzelf in zijn lange leven en internationale carrière niet al lang kunnen genezen van zijn 'pittige vooroordelen', als hij op zoek is naar persoonlijke groei?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Wat het voor programma gaat worden moet je afwachten. Tot die tijd kun je er geen mening over vormen.
Gordon vind ik niet te pruimen dus ik kijk sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de oproep op mijn tijdlijn voorbij komen. Veel negatieve reacties inderdaad. Maar dat komt omdat men op voorhand weet dat de Marokkaanse cultuur op een inferieure manier in beeld gaat worden gebracht.
Als Marokkaanse moslima leen ik mezelf daar niet voor. Wil je me keren kennen, leuk! Maar dan wel op een oprechte manier en niet voor de kijkcijfers.
Het is alleen voor sensatie. Ik ben heel bang dat als er een gegadigde zo gek is, het arme kind wordt gescreend door de social media strijders van rechts.
Owee als er dan een tweet of een fb post wordt gevonden waarbij zo'n meisje zich uitspreekt tegen racisme, dat is tegenwoordig al Heel Extreem.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap geen hol van je hele topic.
Mattie Goor? Wat een openingspost.
Ik vind Geer en Goor altijd heel leuk. Als je het niet leuk vindt, dan kijk je niet. Genoeg andere programma's lijkt me...

Disclaimer: ik hou ook gewoon van die humor.
Als je bij voorbaat al een hekel heb aan hun en de programma's zou ik sowieso niet kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil een programma boycotten omdat je denkt dat hij racist is? Terwijl je nergens in je post een verwijzing plaatst naar het “bewijs” dat hij racist is, dat zou je post namelijk wat sterker maken, nu zie ik alleen maar een hoop gezeur om een programma wat nog niet eens bestaat,
Dat je Geer en Goor niet leuk vindt prima, dan is de oplossing heel erg makkelijk: kijk het programma niet :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niks van je openingspost, maar je hebt in ieder geval een hekel aan Gerard en Gordon.
Gelukkig is het niet verplicht te kijken.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
18-09-2020 19:26
Ik snap niks van je openingspost, maar je hebt in ieder geval een hekel aan Gerard en Gordon.
Gelukkig is het niet verplicht te kijken.
Dit! En ik snap Mabido ook helemaal. Zou ik mij ook niet voor lenen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Gerard Joling is alleen maar geïnteresseerd in zichzelf. Kan hem niet uitstaan en is één van de weinige mensen bij wie ik gelijk wegzap als ik hem hoor of zie.

En dan hem nu juist met dit onderwerp zendtijd geven maakt me bijna boos. Een racistische narcist. Wauw. Ja, echt verbindend.
koko67 schreef:
18-09-2020 19:26
Ik snap niks van je openingspost, maar je hebt in ieder geval een hekel aan Gerard en Gordon.
Gelukkig is het niet verplicht te kijken.
Nou dan reageer je lekker niet joh. Ik las een goed stuk in de krant over een programma waarvan ik me afvraag wat het nut was.
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit op Actueel?
Mabido schreef:
18-09-2020 19:01
Ik zag de oproep op mijn tijdlijn voorbij komen. Veel negatieve reacties inderdaad. Maar dat komt omdat men op voorhand weet dat de Marokkaanse cultuur op een inferieure manier in beeld gaat worden gebracht.
Als Marokkaanse moslima leen ik mezelf daar niet voor. Wil je me keren kennen, leuk! Maar dan wel op een oprechte manier en niet voor de kijkcijfers.
Dat je niet meedoet, kan ik me voorstellen!! Wat ik alleen in tweede instantie dacht: is een dergelijk programma niet juist geschikt om een groter publiek te bereiken?
*2020* schreef:
18-09-2020 19:06
Mattie Goor? Wat een openingspost.
Ja dat waren de enige woorden die er te lezen stonden.
bethweeter schreef:
18-09-2020 19:56
Waarom staat dit op Actueel?
Actueel betekent iets wat NU speelt. Discussie over niet westerse allochtonen en vooroordelen over hen leven in het heden. Het programma wordt NU besproken omdat het binnenkort te zien is.
Panda1987 schreef:
18-09-2020 19:17
Dus je wil een programma boycotten omdat je denkt dat hij racist is? Terwijl je nergens in je post een verwijzing plaatst naar het “bewijs” dat hij racist is, dat zou je post namelijk wat sterker maken, nu zie ik alleen maar een hoop gezeur om een programma wat nog niet eens bestaat,
Dat je Geer en Goor niet leuk vindt prima, dan is de oplossing heel erg makkelijk: kijk het programma niet :roll:
Lees je ergens dat ik het wil boycotten? Ik gebruik het woord racist?
Kan jij lezen?
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 20:05
0.53% gewijzigd
Maloochem schreef:
18-09-2020 19:32
Gerard Joling is alleen maar geïnteresseerd in zichzelf. Kan hem niet uitstaan en is één van de weinige mensen bij wie ik gelijk wegzap als ik hem hoor of zie.

En dan hem nu juist met dit onderwerp zendtijd geven maakt me bijna boos. Een racistische narcist. Wauw. Ja, echt verbindend.
Precies mijn gevoel toen ik dit las. Ik vraag me alleen af of zo n programma toch een functie heeft.
Maar ik heb de zure zeik reacties al weer gelezen, dus laat verder maar.
Alle reacties Link kopieren
Programma's met Geer & Goor worden door mij standaard geboycot, ongeacht de inhoud.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat klink je ongezellig...
Ik wilde wel reageren, omdat ik er anders over denk dan jij TO, maar ik ren al weg
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
18-09-2020 19:04
Ik snap geen hol van je hele topic.
:high5:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
18-09-2020 19:09
Ik vind Geer en Goor altijd heel leuk. Als je het niet leuk vindt, dan kijk je niet. Genoeg andere programma's lijkt me...

Disclaimer: ik hou ook gewoon van die humor.
Als je bij voorbaat al een hekel heb aan hun en de programma's zou ik sowieso niet kijken.
Misschien schiet ik ook in de lach als er "nummeL 39 met Lijst" gezegd wordt, maar ik wil niet dat op tv iemand vet betaald wordt om grappen ten koste van anderen te maken.

Ook als ik zelf niet kijk, vind ik dat vervelend.
(en helemaal als het ertoe leidt dat Henk (van Ingrid) op zijn werk ook zulke grappen gaat maken).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
DerryGirl schreef:
18-09-2020 20:14
:high5:
Fijn hè.
Alle reacties Link kopieren
Mauw mauw mauw hoop geblaat weer om niks. Kijk niet als je niet wil kijken. Continue gezeur
docotrandus schreef:
18-09-2020 20:20
Misschien schiet ik ook in de lach als er "nummeL 39 met Lijst" gezegd wordt, maar ik wil niet dat op tv iemand vet betaald wordt om grappen ten koste van anderen te maken.

Ook als ik zelf niet kijk, vind ik dat vervelend.
(en helemaal als het ertoe leidt dat Henk (van Ingrid) op zijn werk ook zulke grappen gaat maken).

9 van de 10 cabaretiers maken grappen ten koste van anderen... we moeten ook niet doorschieten dat je straks nergens meer om mag lachen. Als het je niet zint, dan kijk je gewoon niet. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn denk ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven