Gezocht Thijs H., drie moorden in vier dagen.

08-05-2019 22:36 1894 berichten
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar de politie gaf vanavond een opsporingsbericht vrij van een man van 27 die er 3 in 4 dagen heeft neergestoken.
Omgeving Den Haag en Brunssum, en daar schijnt hij regelmatig te zijn.
Bizar, al die zwaar gestoorden die de laatste tijd actief lijken.
Zou dat een gevolg zijn van bezuinigingen op GGZ gebied?
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 08:33
Reden: Korrektie
1.92% gewijzigd
Er zijn best veel mensen in de war. Gelukkig moorden die niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-05-2019 23:09
Het gaat er meer om dat die man 3 mensen heeft vermoord en dat het enige wat Solomio zegt, is: “arme jongen”. Je kunt er heus wel wat over zeggen en hij heeft vast geen leuk leven, maar als dat het enige is wat je te zeggen hebt terwijl hij 3 mensen heeft afgeslacht, zeg dan niets.
Ik denk: zolang je alleen maar die moorden ziet en verder niet in staat bent te zien wat daar allemaal meespeelt, zeg dan niets.

Het idee dat iemand die zulke vreselijke dingen doet niet alleen maar puur slecht is (b)lijkt voor veel mensen te ingewikkeld om in te zien blijkbaar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kans dat hij in een zware psychose zit, lijkt mij groot.
Dan weet je gewoon niet wat je doet.
Qua het hem aanrekenen: hangt er vanaf in hoeverre hij hulp kreeg, hij hulp aanvaardde etc.
Een paar jaar geleden was er hier ook zo'n zaak. Ouders van die man hadden die avond gesmeekt bij de politie om hem van straat te halen, maar de psychiater van dienst beoordeelde hem als 'okay' en had zijn dossier niet gelezen. Schatte het dus helemaal verkeerd in. Liep ook erg fout af. Ouders radeloos en de man - die psychose had - moet nu leven met het idee dat hij iemand heeft gedood.

Voor de nabestaanden vind ik dit ook verschrikkelijk.
Mocht het hier inderdaad om een psychose gaan, dan zijn er alleen maar verliezers.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-05-2019 22:55
Ik zie geen account van hem, wel oproep tot.
Mensen plaatsen foto’s van onder andere hardloopwedstrijden waar hij aan mee heeft gedaan en andere foto’s oa op de politiefacebooj
Met welke andere seriemoordenaar hebben we ook empathie?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-05-2019 23:10
Het zullen je ouders maar zijn geweest die afgeslacht zijn tijdens 'n wandeling. Daar kom je toch nooit meer overheen?
Je zult maar uit je psychose (of wat er dan ook is) komen en ontdekken dat je 3 willekeurige mensen hebt vermoord. Daar kom je toch nooit meer overheen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-05-2019 23:12
Ik denk: zolang je alleen maar die moorden ziet en verder niet in staat bent te zien wat daar allemaal meespeelt, zeg dan niets.

Het idee dat iemand die zulke vreselijke dingen doet niet alleen maar puur slecht is (b)lijkt voor veel mensen te ingewikkeld om in te zien blijkbaar.

:worship:

Hier zijn alleen maar verliezers.
.
Solomio schreef:
08-05-2019 22:47
Ja, daar denk ik ook aan.
Maar daar denkt iedereen aan, deze jongen zal weinig empathie krijgen.
Heel gek.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
08-05-2019 23:14
Heel gek.
Ja, dat vind ik inderdaad gek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je medelijden met zo iemand hebben...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-05-2019 23:16
Ja, dat vind ik inderdaad gek.
ik wel en niet. Ik snap dat mensen eerst kijken naar de slachtoffers, maar als ik de foto zie die nu rondgaat, denk ik dat deze jongen psychiatrisch patiënt is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
08-05-2019 23:14
Je zult maar uit je psychose (of wat er dan ook is) komen en ontdekken dat je 3 willekeurige mensen hebt vermoord. Daar kom je toch nooit meer overheen?
Daar heb ik geen compassie mee. Zou het idd waarderen dat deze verwarde man over een geweten blijkt te beschikken waardoor hij ook geestelijk levenslang heeft net zoals de nabestaanden van zijn slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
Arme jongen???? :rofl:

Ja joh. Hitler en bundy hadden ook enorm opgeknapt van een goed gesprek, pantoffeltjes klaar en medelijden.
Kom op nou. Hoe kun je zo'n psychopaat nou zielig vinden. Echt daar kan ik met de pet echt niet bij.
Vraag me af of dat soort reacties zijn om te rellen of dat iemand dat echt meent.
Solomio schreef:
08-05-2019 23:12
Ik denk: zolang je alleen maar die moorden ziet en verder niet in staat bent te zien wat daar allemaal meespeelt, zeg dan niets.

Het idee dat iemand die zulke vreselijke dingen doet niet alleen maar puur slecht is (b)lijkt voor veel mensen te ingewikkeld om in te zien blijkbaar.
Maar datzelfde gevoel heb je dan bij bijna elke moordenaar of verkrachter? Ik bedoel; er is bijna altijd iets gruwelijk mis met je als je tot zulke dingen in staat bent. Het is duidelijk dat je dan ergens niet helemaal spoort... heb je dan altijd medelijden met die mensen?

Ik niet, zou wat zijn. Ik vind het ook altijd raar dat er bij straffen onderscheid wordt gemaakt tussen ‘toerekeningsvatbaar’ of ‘ontoerekeningsvatbaar’. Als je iemand verkracht of vermoordt ben je ziek en is er iets mis met je. De daad wordt dan niet opeens minder erg en het zou naar mijn idee voor de strafmaat niet uit moeten maken.
In principe is met iedereen die moord en/of verkracht wat mis toch? Iedereen die zoiets doet is toch in de war??
Een normaal denkend mens doet zoiets namelijk niet. (Tenzij uit zelfverdediging oid)
En dat het treurig is dat mensen zó in de war zijn dat ze zulke dingen doen, oké, maar empathie??? Nee.
Michael P is ook in de war..en die moordenaar van afgelopen week in België. Daar is , mag ik hopen, toch ook geen empathie voor?
Alle reacties Link kopieren
https://twitter.com/PolLimburg/status/1 ... 6061174785

Zo te zien hebben ze 'm te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Vecernice schreef:
08-05-2019 23:18
Hoe kun je medelijden met zo iemand hebben...

Volgens mij gaat het niet over medelijden, maar om het idee dat deze man je verwarde broer of je niet zo stabiele lieve buurjongen zou kunnen zijn.
Niet iemand die je op een gemakkelijke manier als 'beest' of 'krankzinnige gek' zou kunnen veroordelen, zo fijn veilig vanachter je telefoon op de bank. De werkelijkheid is vaak niet zo eenduidig.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 08-05-2019 23:24
0.64% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
08-05-2019 23:21
Vraag me af of dat soort reacties zijn om te rellen of dat iemand dat echt meent.

Ja ik meen dat echt. En ik geloof niet dat ik bekend sta als reller.
Enkel en alleen als de aanname klopt dat hij in een psychose was.

En ik vind het ook verschrikkelijk voor de nabestaanden. Voor iedereen gewoon.

Deed hij dit willens en wetens, dan kijk ik er heel anders naar.
Psychopaat is niet hetzelfde als in een psychose zitten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
08-05-2019 23:23
https://twitter.com/PolLimburg/status/1 ... 6061174785

Zo te zien hebben ze 'm te pakken.

Goed zo.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
08-05-2019 23:22
Maar datzelfde gevoel heb je dan bij bijna elke moordenaar of verkrachter? Ik bedoel; er is bijna altijd iets gruwelijk mis met je als je tot zulke dingen in staat bent. Het is duidelijk dat je dan ergens niet helemaal spoort... heb je dan altijd medelijden met die mensen?

Ik niet, zou wat zijn. Ik vind het ook altijd raar dat er bij straffen onderscheid wordt gemaakt tussen ‘toerekeningsvatbaar’ of ‘ontoerekeningsvatbaar’. Als je iemand verkracht of vermoordt ben je ziek en is er iets mis met je. De daad wordt dan niet opeens minder erg en het zou naar mijn idee voor de strafmaat niet uit moeten maken.
Ik probeer iig altijd te begrijpen waarom iemand iets doet (zowel extreem goede als extreem slechte dingen).
En zoals ik bij extreem goede daden altijd wel het addertje onder het gras weet te vinden, weet ik bij extreem slechte daden altijd wel een verzachtend omstandigheidje te vinden.

Het denken in goed en kwaad is niet aan mij besteed iig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
08-05-2019 23:24
Ja ik meen dat echt. En ik geloof niet dat ik bekend sta als reller.
Enkel en alleen als de aanname klopt dat hij in een psychose was.

En ik vind het ook verschrikkelijk voor de nabestaanden. Voor iedereen gewoon.

Deed hij dit willens en wetens, dan kijk ik er heel anders naar.
Psychopaat is niet hetzelfde als in een psychose zitten.
eens
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
atjuuh schreef:
08-05-2019 23:22
In principe is met iedereen die moord en/of verkracht wat mis toch? Iedereen die zoiets doet is toch in de war??
Een normaal denkend mens doet zoiets namelijk niet. (Tenzij uit zelfverdediging oid)
En dat het treurig is dat mensen zó in de war zijn dat ze zulke dingen doen, oké, maar empathie??? Nee.
Michael P is ook in de war..en die moordenaar van afgelopen week in België. Daar is , mag ik hopen, toch ook geen empathie voor?
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
08-05-2019 23:24
Ja ik meen dat echt. En ik geloof niet dat ik bekend sta als reller.
Enkel en alleen als de aanname klopt dat hij in een psychose was.

En ik vind het ook verschrikkelijk voor de nabestaanden. Voor iedereen gewoon.

Deed hij dit willens en wetens, dan kijk ik er heel anders naar.
Psychopaat is niet hetzelfde als in een psychose zitten.
Dit.

Als deze man straks bij zinnen komt en bijv grijnzend voor de rechter staat zal ik mijn empathie rap zien verdampen, terwijl hij dan nog net zo gestoord is natuurlijk.

Maar voor nu heb ik nog met hem te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volgens de telegraaf is hij op gepakt in Z Limburg op de openbare weg.
Solomio schreef:
08-05-2019 23:25
Ik probeer iig altijd te begrijpen waarom iemand iets doet (zowel extreem goede als extreem slechte dingen).
En zoals ik bij extreem goede daden altijd wel het addertje onder het gras weet te vinden, weet ik bij extreem slechte daden altijd wel een verzachtend omstandigheidje te vinden.

Het denken in goed en kwaad is niet aan mij besteed iig.
Ik zie ook wel dat er iets mis is met mensen die dit soort dingen doen... geldt in principe voor bijna alle moordenaars en verkrachters.
Maar ik kan dan nog geen medelijden met een dader hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven