Groen Links van brave club naar schandalenmachine

20-06-2019 22:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Diemense GroenLinks-wethouder en locoburgemeester Jorrit Nuijens is aan het eind van de middag aangehouden voor het stadhuis in Amsterdam. De gemeente Diemen bevestigt zijn arrestatie, maar kan niets zeggen over de aanleiding.

De politie kan geen naam noemen, maar zegt wel dat er een man is aangehouden op verdenking van het verstoren van de openbare orde. Hij verzette zich bij zijn arrestatie en spuugde op het bureau een agent in het gezicht, zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/2289915-wethoude ... erdam.html


Moddergooien en paniek bij GroenLinks na het vertrek van Zihni Özdil. Nadat Jesse Klaver gisteren een keiharde mail over het vertrekkend Kamerlid had gestuurd, geeft Klaver vandaag toe dat hij spijt heeft. Özdil zegt daarop in een reactie: "We zijn het in ieder geval eens dat het lelijke politiek is."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ooien-naar

Pijnlijke liefdesaffaire treft heel GroenLinks en met name de toekomstige verkiezingscampagnes

GroenLinks-Kamerlid Rik Grashoff en partijvoorzitter Marjolein Meijer moeten het veld ruimen wegens een liefdesaffaire. Intern zijn de emoties hoog opgelopen bij de partij van Jesse Klaver. Hoe goed is het crisismanagement van GroenLinks?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b830d082/

Persoonlijk ben ik van mening dat Groen Links zich wat betreft schandalen kan meten met Denk, FVD en PVV

Tijd voor een draadje dus want hoe heeft het zover kunnen komen?
Te snel gegroeid?
Heeft Jesse Klaver het niet meer onder controle?

Wie het weet mag het zeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-06-2019 12:15
Precies, die draad is verworden tot een FVD afzeikdraad en om te voorkomen dat andere topics vollopen met de niet aflatende stroom GL schandalen is deze draad geopend.

Ik verwacht overigens dat GL dit schandalen tempo volhoud en we binnen een maand deel 2 openen.

Ach, houd toch op. Je haalt er in je OP zelfs een nieuwsbericht over een amoureuze affaire van een jaar geleden bij. Blijkbaar was er niet zoveel te vinden?

@ Fizz, De wethouder van Diemen is trouwens opgestapt, dat is de term. Dat tendentieuze 'wachtgeldloket' hoort meer thuis op GeenStijl en aanverwante sites en twitteraccounts, waar je het ongetwijfeld hebt opgedaan.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
21-06-2019 12:21
Het Baudet-topic is wel degelijk een Baudet-bashtopic. Prima hoor, als mensen daar hun frustratie kwijt willen, maar de bezwaren tegen een topic over de uitglijders van Groen-Linkspolitici begrijp ik dan weer niet.
Inderdaad, in het BAUDET-TOPIC komt bij sommige mensen stoom uit de oren, iedere nuance is zoek, kortom rechtse mensen - zoals ik - hebben daar niets meer te zoeken.

In dit topic kunnen we - op respect volle wijze - praten over de toestanden bij GROENLINKS want er is wel wat aan de hand daar.

Het beangstigend me ook, wat als deze mensen de macht grijpen?

Fijn om in deze draad met gelijk gestemden te praten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
21-06-2019 12:21
Het Baudet-topic is wel degelijk een Baudet-bashtopic. Prima hoor, als mensen daar hun frustratie kwijt willen, maar de bezwaren tegen een topic over de uitglijders van Groen-Linkspolitici begrijp ik dan weer niet.

Als je je verering van Baudet nou eens even zou kunnen parkeren zou je in dat topic kunnen lezen dat er veel zorgen zijn over zowel de vorm als de inhoud van de politiek zoals die door Baudet en FvD gehanteerd worden. Zorgen die maatschappelijk én politiek breed gedeeld worden, van links tot rechts.
Hoe dat zich verhoudt tot dit simplistische bashtopic snap ik niet.
Kritisch volgen van GroenLinks is nodig, zeker omdat ze een grotere partij gaan worden, en elke partij die hard groeit gaat fouten maken.
Bij GroenLinks zitten enkele mensen die zo ideologisch bevlogen zijn dat ze de vorm nogal eens uit het oog verliezen vanwege de inhoud, en uit de bocht vliegen.

Door zo in te zoomen op elke misstap in dit topic ben je slechts je eigen onvrede aan het uitleven en bereik je het tegenovergestelde, in ieder geval bij mij: ik heb echt geen zin om zo'n topic inhoudelijk mee te schrijven, hoewel ik best punten van kritiek op GroenLinks zie.

Maar veel plezier in je FvD-reservaat!
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://www.geenstijl.nl/5148248/politi ... t-nuijens/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-06-2019 12:29
Inderdaad, in het BAUDET-TOPIC komt bij sommige mensen stoom uit de oren, iedere nuance is zoek, kortom rechtse mensen - zoals ik - hebben daar niets meer te zoeken.

In dit topic kunnen we - op respect volle wijze - praten over de toestanden bij GROENLINKS want er is wel wat aan de hand daar.

Het beangstigend me ook, wat als deze mensen de macht grijpen?

Fijn om in deze draad met gelijk gestemden te praten.

Wees nou eerlijk, op Actueel is een kliek zeer xenofobe, rechtse mensen die gewend zijn om op een groot deel van deze pijler te domineren met hun politieke meningen. Nu is er één topic waar dat niet meer zo is, en dan zo'n drama?
nounou
Fizz schreef:
21-06-2019 09:57
Nu Groen Links in Amsterdam aan de macht is, kun je zien hoe ver deze partij van de burgers af staat. Het doordrukken van 24-uurs opvanglocaties voor (overlastgevende) illegalen, waarvan we met z’n allen in dit land hebben afgesproken dat ze moeten vertrekken, is tegen de wens van de meeste Amsterdammers.
Belachelijk inderdaad, waarom mag GL in A’dam uberhaupt tegen een regeringsbesluit ingaan?
Wat een vreselijk arrogante en trieste partij toch, met geen enkel besef van de ellende die ze hiermee weer eens veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2019 12:49
Wees nou eerlijk, op Actueel is een kliek zeer xenofobe, rechtse mensen die gewend zijn om op een groot deel van deze pijler te domineren met hun politieke meningen. Nu is er één topic waar dat niet meer zo is, en dan zo'n drama?
Waarom is iemand die rechts is xenofoob?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
21-06-2019 13:01
Waarom is iemand die rechts is xenofoob?

Nee, dat zeg ik niet. Je kunt heel goed rechts zijn zonder xenofoob te zijn. Je kunt ook nog links en xenofoob zijn, trouwens, binnen de SP kon je die in het verleden vinden, en nu misschien nog wel.
Toch heeft de pijler Actueel een grote aantrekkingskracht op een groep forummers die zowel rechts als xenofoob zijn.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-06-2019 13:14
0.46% gewijzigd
nounou
hollebollegijs schreef:
21-06-2019 12:29
Inderdaad, in het BAUDET-TOPIC komt bij sommige mensen stoom uit de oren, iedere nuance is zoek, kortom rechtse mensen - zoals ik - hebben daar niets meer te zoeken.

In dit topic kunnen we - op respect volle wijze - praten over de toestanden bij GROENLINKS want er is wel wat aan de hand daar.

Het beangstigend me ook, wat als deze mensen de macht grijpen?

Fijn om in deze draad met gelijk gestemden te praten.
Op respectvolle wijze?
Dit topic is nu klaar hij heeft ontslag genomen
Einde topic.
Alle reacties Link kopieren
Gezien zijn gedrag is deze idioot is gewoon een ordinaire junk, geen idee hoe ie ooit bij GL aan de bak is gekomen (blijkbaar stelt de screening bij GL niets voor). Meneer gooit met bierglazen, stopt ‘iets’ in zijn neus, heeft wiet en GHB op zak, spuigt een agent in zijn gezicht etc.

Ik vraag mij toch af waarom een partij als GL niet ingrijpt bij dit soort gedrag. Het drugsgebruik zal vast niet van de ene op de andere dag begonnen zijn. En hij was nog loco burgermeester van Diemen ook? Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Vriendjespolitiek?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2019 13:13
Nee, dat zeg ik niet. Je kunt heel goed rechts zijn zonder xenofoob te zijn. Je kunt ook nog links en xenofoob zijn, trouwens, binnen de SP kon je die in het verleden vinden, en nu misschien nog wel.
Toch heeft de pijler Actueel een grote aantrekkingskracht op een groep forummers die zowel rechts als xenofoob zijn.
Wanneer ben je xenofoob volgens jou? Als je geen voorstander bent van massa-immigratie? Als je 100.000 immigranten per jaar heel erg veel vindt in een overvol land? Als je signaleert dat we de toestroom van nieuwe Nederlanders al lang niet meer aan kunnen? Al die mensen moeten namelijk ergens wonen, ze willen graag een auto rijden en ook graag nog gebruik maken van de voordelen van onze verzorgingsstaat.

Vraagje aan jou: Hoeveel mensen denk je dat wij hier jaarlijks maximaal kunnen binnen laten en waar wil je ze allemaal gaan huisvesten? Hoeveel mensen denk je te kunnen gaan onderhouden met een fulltime werkende beroepsbevolking van slechts 4.5 miljoen? Tot hoever wil je de verzorgingsstaat uitkleden? Zomaar wat vragen van een in jouw ogen xenofobe Nederlander. Vragen die ik niet alleen heb, maar heel veel Nederlanders met mij.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2019 13:13
Nee, dat zeg ik niet. Je kunt heel goed rechts zijn zonder xenofoob te zijn. Je kunt ook nog links en xenofoob zijn, trouwens, binnen de SP kon je die in het verleden vinden, en nu misschien nog wel.
Toch heeft de pijler Actueel een grote aantrekkingskracht op een groep forummers die zowel rechts als xenofoob zijn.
Nou prima toch? Jouw definitie van xenofobie is een andere dan de mijne, dus helemaal prima
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
21-06-2019 13:56
Nou prima toch? Jouw definitie van xenofobie is een andere dan de mijne, dus helemaal prima
Termen als ‘xenofoob’ of ‘racist’ zijn anno 2019 totaal niets meer waard. Ze worden te pas en te onpas gebruikt als men het niet eens is met andermans mening. Ik zou er niet van wakker liggen als iemand zoals zazamaenada je een xenofoob noemt, ze doet dat wel vaker zeg maar, daar staat ze zo ongeveer om bekend hier ;-D
Fossa schreef:
21-06-2019 12:27
Nou, dan wens ik jullie hier veel bashplezier!
Best een goed idee eigenlijk, dat zij-die-geen-xenofoob-genoemd-willen-worden hier hun eigen reservaatje hebben gecreeërd. En dan ook nog met zo'n bijna onhaalbaar doel, de 'schandalenmachine' draaiend houden. Ambitieus hoor.
Als je over FvD, de PVV of de VVD schrijft komt het uit alle hoeken aanwaaien, maar bij GroenLinks moet je toch echt goed zoeken.

En ondertussen kan er in het Baudet-topic weer een gewoon gesprek worden gevoerd. Win-win.
Ik denk inderdaad dat Jesse Klaver het niet meer onder controle heeft. Aan de andere kant verbaast het mij niets. Iedereen die een beetje nuchter kan nadenken zal zich nooit bij GroenLinks aansluiten.
Zazamaenade schreef:
21-06-2019 13:13
Nee, dat zeg ik niet. Je kunt heel goed rechts zijn zonder xenofoob te zijn. Je kunt ook nog links en xenofoob zijn, trouwens, binnen de SP kon je die in het verleden vinden, en nu misschien nog wel.
Toch heeft de pijler Actueel een grote aantrekkingskracht op een groep forummers die zowel rechts als xenofoob zijn.
Ach jij noemt iedereen die een andere mening heeft xenofoob. Overal waar je kan loop je te toeteren met je meest favoriete woordje; xenofoob.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
21-06-2019 14:28
Best een goed idee eigenlijk, dat zij-die-geen-xenofoob-genoemd-willen-worden hier hun eigen reservaatje hebben gecreeërd. En dan ook nog met zo'n bijna onhaalbaar doel, de 'schandalenmachine' draaiend houden. Ambitieus hoor.
Als je over FvD, de PVV of de VVD schrijft komt het uit alle hoeken aanwaaien, maar bij GroenLinks moet je toch echt goed zoeken.

En ondertussen kan er in het Baudet-topic weer een gewoon gesprek worden gevoerd. Win-win.
Nou i.d.d. win-win en bye bye :bye: :bye:
Alle reacties Link kopieren
Dat xenofoob gedoe kun je gewoon naast je neerleggen:
Google:
"...Een xenofoob is een persoon die een ongegronde en onberedeneerbare angst of afkeer voor vreemdelingen en buitenlanders voelt. Het woord xenofobie komt van de Oudgriekse woorden xenos (vreemdeling) en phobos (angst)..."
https://www.encyclo.nl/begrip/xenofoob

Degenen die hier xenofoob genoemd worden, zullen meestal geen angst of afkeer van vreemdelingen hebben.

Doorgaans is er sprake van zeer gegronde en goed te beredeneren redenen om (of het nu vreemdelingen of buitenlanders zijn, of mensen die hier van oudsher hun wortels hebben), kritischer te zijn op wie Nederland 'zomaar' de vruchten van het sociale systeem mogen genieten zonder daar iets tegenover te hoeven stellen.

Alle mensen die hier reeds wonen en werken, moeten namelijk alle kosten voor dat systeem ophoesten.
En hoe meer geld de overheid van ons claimt om uit te delen aan inwoners die niets bijdragen (anders dan aan zij die buiten eigen schuld door ziekte of tijdelijke werkloosheid niet in staat zijn bij te dragen - waarvoor het systeem ooit is ontworpen), des te harder en langer moeten de huidige inwoners werken en betalen.

Het gaat niet om vreemdelingen of buitenlanders; het gaat om de betaalbaarheid van ons sociale systeem; ook voor latere generaties.
En om huizen, voedel, zorg, e.d.

Vreemdelingen en buitenlanders die bijdragen, zijn volgens mij bij de meeste mensen welkom.

Indien zij alleen binnen worden gehaald om de armoede/rijkdom binnen de EU of over de hele wereld te herverdelen, zijn er dus mensen die daar "gegrond en beredeneerd", bezwaren in zien.
Schandalenmachine vind ik overdreven, maar dit verhaal is wel heel bizar hoor o_o

Maar goed, hij heeft ontslag genomen, was ook het enige wat hij kon doen, lijkt me.

De vraag of Klaver dingen onder controle heeft, vind ik interessanter. Want ook hij heeft te maken met een groei van zijn partij en veel nieuwe lokale bestuurders.
Joanjett schreef:
21-06-2019 14:42
Ach jij noemt iedereen die een andere mening heeft xenofoob. Overal waar je kan loop je te toeteren met je meest favoriete woordje; xenofoob.
Je vergeet "bruinhemd" en "1930".
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
21-06-2019 14:28
Best een goed idee eigenlijk, dat zij-die-geen-xenofoob-genoemd-willen-worden hier hun eigen reservaatje hebben gecreeërd.
Het jammere is alleen dat ze meerdere reservaatjes hebben; die ze ook nog vaak bovenaan bij Actueel laten komen. Goed voorbeeld is het Algemeen Vluchtelingentopic. Ooit begonnen in 2015 ten tijde van de vluchtelingencrisis. Nu gewoon een topic om vluchtelingen te bashen. En zo zijn er nog meer van dat soort topics.

Als er gemodereerd zou worden op deze pijler, zouden deze topics allang gesloten moeten zijn
bethweeter wijzigde dit bericht op 21-06-2019 19:15
0.49% gewijzigd
Fossa schreef:
21-06-2019 10:11
Heb je daar cijfers van? Ik kan ze niet vinden namelijk. Maar ik neem aan dat je zo'n uitspraak niet ongefundeerd doet.
Is het niet 'de bron' dan wel de eeuwige vraag om 'de cijfers'. Jij bent nog nooit bij een inspraakavond geweest? 95% is mordicus tegen, 5% niet.
Fizz schreef:
21-06-2019 13:41
Wanneer ben je xenofoob volgens jou? Als je geen voorstander bent van massa-immigratie? Als je 100.000 immigranten per jaar heel erg veel vindt in een overvol land? Als je signaleert dat we de toestroom van nieuwe Nederlanders al lang niet meer aan kunnen? Al die mensen moeten namelijk ergens wonen, ze willen graag een auto rijden en ook graag nog gebruik maken van de voordelen van onze verzorgingsstaat.

Vraagje aan jou: Hoeveel mensen denk je dat wij hier jaarlijks maximaal kunnen binnen laten en waar wil je ze allemaal gaan huisvesten? Hoeveel mensen denk je te kunnen gaan onderhouden met een fulltime werkende beroepsbevolking van slechts 4.5 miljoen? Tot hoever wil je de verzorgingsstaat uitkleden? Zomaar wat vragen van een in jouw ogen xenofobe Nederlander. Vragen die ik niet alleen heb, maar heel veel Nederlanders met mij.
Dat soort vragen zijn niet toegestaan. Je bent Xenofoob.

Dus gewoon klakkeloos inleveren die woning en welvaartstaat. Egoist. De wereld is van iedereen, dus lever in je centen.
Overigens vind ik wel dat GroenLinks ook hier weinig sociaal is.

Natuurlijk is de man een arrogante kneus met drugsprobleem. Maar waarom direct bannen uit de partij na 1 fout? Hij heeft al een publieke tuchtiging gekregen en zou best na excuses en een afkoelingsperiode weer verder kunnen.

Maar het imago gaat boven menselijkheid bij GroenLinks. Niet cool.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal met dat opgestapte kamerlid Zihni heeft nog een andere kant van de medaille daar ben ik van overtuigd. Maar goed, zo onder de bus gooien is niet netjes.
anoniem_387414 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 13:32
46.46% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven