Groen Links van brave club naar schandalenmachine

20-06-2019 22:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Diemense GroenLinks-wethouder en locoburgemeester Jorrit Nuijens is aan het eind van de middag aangehouden voor het stadhuis in Amsterdam. De gemeente Diemen bevestigt zijn arrestatie, maar kan niets zeggen over de aanleiding.

De politie kan geen naam noemen, maar zegt wel dat er een man is aangehouden op verdenking van het verstoren van de openbare orde. Hij verzette zich bij zijn arrestatie en spuugde op het bureau een agent in het gezicht, zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/2289915-wethoude ... erdam.html


Moddergooien en paniek bij GroenLinks na het vertrek van Zihni Özdil. Nadat Jesse Klaver gisteren een keiharde mail over het vertrekkend Kamerlid had gestuurd, geeft Klaver vandaag toe dat hij spijt heeft. Özdil zegt daarop in een reactie: "We zijn het in ieder geval eens dat het lelijke politiek is."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ooien-naar

Pijnlijke liefdesaffaire treft heel GroenLinks en met name de toekomstige verkiezingscampagnes

GroenLinks-Kamerlid Rik Grashoff en partijvoorzitter Marjolein Meijer moeten het veld ruimen wegens een liefdesaffaire. Intern zijn de emoties hoog opgelopen bij de partij van Jesse Klaver. Hoe goed is het crisismanagement van GroenLinks?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b830d082/

Persoonlijk ben ik van mening dat Groen Links zich wat betreft schandalen kan meten met Denk, FVD en PVV

Tijd voor een draadje dus want hoe heeft het zover kunnen komen?
Te snel gegroeid?
Heeft Jesse Klaver het niet meer onder controle?

Wie het weet mag het zeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-06-2019 19:35
Maar we 2 weken geleden geïnstalleerd als Eerste Kamer lid.
Als je ook nog ziet voor wat voor groepering ze heeft meegewerkt aan illegale import.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Volksmoedjahedien


Daarom, normaal die ik het niet maar dit is wel bijzonder.


Een organisatie die zich inzet voor een "democratische, seculiere en coalitieregering in Iran", nee dat moeten we niet hebben natuurlijk.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
22-06-2019 21:34
Een organisatie die zich inzet voor een "democratische, seculiere en coalitieregering in Iran", nee dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Je hebt je goed ingelezen ;)


Op haar eigen unieke wijze zullen we maar zeggen :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hafte_Tir_bombing

https://en.wikipedia.org/wiki/1981_Iran ... ce_bombing

Al is er nog steeds een discussie of het een verzetsbeweging is of een terreurbeweging.

Maar Farah Karimi hielp mensen aan valse papieren en vluchtverhalen dat is nog veel ernstiger.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
----
kantlijn wijzigde dit bericht op 22-06-2019 22:15
Reden: dubbel
99.34% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-06-2019 21:57
Je hebt je goed ingelezen ;)


Op haar eigen unieke wijze zullen we maar zeggen :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hafte_Tir_bombing

https://en.wikipedia.org/wiki/1981_Iran ... ce_bombing

Al is er nog steeds een discussie of het een verzetsbeweging is of een terreurbeweging.

Maar Farah Karimi hielp mensen aan valse papieren en vluchtverhalen dat is nog veel ernstiger.

Ja, in de nasleep van de duale Iraanse revolutie, toen de linkse verzetstrijders hun idealen zagen ondersneeuwen ten faveure van een Islamofascistische dictatuur hebben ze met buiten-parlementaire middelen gepoogd een seculiere democratie te bewerkstelligen. Maar goed, jij zult als FvD-stemmer het Nederlands verzet in WO2 ook wel immoreel vinden wegens het bieden van schuilplaatsen aan non-boreale volksvreemde elementen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
22-06-2019 22:13
Ja, in de nasleep van de duale Iraanse revolutie, toen de linkse verzetstrijders hun idealen zagen ondersneeuwen ten faveure van een Islamofascistische dictatuur hebben ze met buiten-parlementaire middelen gepoogd een seculiere democratie te bewerkstelligen. Maar goed, jij zult als FvD-stemmer het Nederlands verzet in WO2 ook wel immoreel vinden wegens het bieden van schuilplaatsen aan on-boreale volksvreemde elementen.
Lees goed.

Dat zeg ik net er is altijd een discussie wat verzet en terreur is.

Vergelijk met WO2 is totaal onzinnig, vreesde het al gezien je eerdere schrijfsels, in WO 2 werd Nederland bezet door een dictatuur.
Iran rolde van een door de VS gesteunde monarchie (de sjah) per referendum een republiek binnen.
(In april 1979 koos de Perzische bevolking per referendum voor een islamitische republiek in plaats van de monarchie)

Maar goed daarna was het over en uit met de democratie in Iran

Verder is er wel meer kritiek op de Iraanse Volksmoedjahedien
In 2005 bracht Human Rights Watch (HWR) een onderzoeksrapport uit over de MEK waarin de MEK beschuldigd werd van ernstige mensenrechtenschendingen ten opzichte van uitgetreden MEK-leden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-06-2019 22:26
Lees goed.

Dat zeg ik net er is altijd een discussie wat verzet en terreur is.

Vergelijk met WO2 is totaal onzinnig, vreesde het al gezien je eerdere schrijfsels, in WO 2 werd Nederland bezet door een dictatuur.
Iran rolde van een door de VS gesteunde monarchie (de sjah) per referendum een republiek binnen.
(In april 1979 koos de Perzische bevolking per referendum voor een islamitische republiek in plaats van de monarchie)

Maar goed daarna was het over en uit met de democratie in Iran

Verder is er wel meer kritiek op de Iraanse Volksmoedjahedien
In 2005 bracht Human Rights Watch (HWR) een onderzoeksrapport uit over de MEK waarin de MEK beschuldigd werd van ernstige mensenrechtenschendingen ten opzichte van uitgetreden MEK-leden.

Iran in '81 was natuurlijk net zo goed een dictatuur en ik hoef van jou ook geen mini-college over de Iraanse revolutie. De Khomeini-magistratuur begon zich al direct te ontpoppen als tirannieke macht en executeerde duizenden tegenstanders, waaronder veel linkse democraten van de Volksmoedjahedien. Het verzetsrecht geldt natuurlijk net zo goed tegen een binnenlandse dictatuur, maar goed, jij mist waarschijnlijk wat intellectuele bagage. De MEK is expliciet van de Amerikaanse en Europese terreurlijsten geschrapt. Je gaf dus gewoon een verkeerde voorstelling van zaken.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
22-06-2019 22:46
Iran in '81 was natuurlijk net zo goed een dictatuur en ik hoef van jou ook geen mini-college over de Iraanse revolutie. De Khomeini-magistratuur begon zich al direct te ontpoppen als tirannieke macht en executeerde duizenden tegenstanders, waaronder veel linkse democraten van de Volksmoedjahedien. Het verzetsrecht geldt natuurlijk net zo goed tegen een binnenlandse dictatuur, maar goed, jij mist waarschijnlijk wat intellectuele bagage. De MEK is expliciet van de Amerikaanse en Europese terreurlijsten geschrapt. Je gaf dus gewoon een verkeerde voorstelling van zaken.
En ik hoef jou vast geen college te geven dat op terreurlijsten komen en er weer van geschrapt worden politieke beslissingen zijn.
Als er in IRAN een pro VS regiem is staan ze er weer op.

Maar goed je hebt gelijkt de Iraanse Volksmoedjahedienzijn ideale schoonzonen :-D

En blijft nog steeds staan dat Farah Karim mensen hielp aan valse papieren en valse vluchtverhalen voor verblijf in Europa
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Forum voor Democratie (FvD), GroenLinks, PVV en D’66 zijn typisch van die partijen waarvan de kaderleden doordraaien bij een gebrek aan relativering.

Ze willen bij die partijen volgelingen hebben die de partijlijn consequent nakouwen en daarmee trek je gestoorde mensen aan. Zo’n cultuur waar je over eieren moet lopen om een beetje jezelf te zijn is ook ongezond.

Voor gewone mensen is eigenlijk in geen enkele partij op dit moment plek. Dus wel kunnen nog wel even genieten van de morele hoogvliegers in menig partij die volkomen doordraaien.
Alle reacties Link kopieren
Wel een grappig verhaal over beeldvorming

Afbeelding

De bron is Mark Lievisse Adriaanse van het NRC
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-06-2019 22:03
Wel een grappig verhaal over beeldvorming

Afbeelding

De bron is Mark Lievisse Adriaanse van het NRC
Ach gossie die Jesse Barack Trudeau Obama toch. :proud:

Ondertussen in pretpark 020:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6781666 ... ijverleden

De gemeente Amsterdam overweegt excuses te maken namens de hoofdstad voor het slavernijverleden. Verantwoordelijk wethouder Rutger Groot Wassink (GroenLinks) zegt dat het college van burgemeester en wethouders „welwillend” staat tegenover een initiatiefvoorstel hierover van een meerderheid van de gemeenteraad.

Koekoek
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Klaver ondertussen (terecht) op zijn retour is. In de Telegraaf wordt hij vandaag lichtelijk belachelijk gemaakt:

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19027 ... voetballen
Alle reacties Link kopieren
Een kopie van het artikel van de link in mijn post hierboven. Lees vooral de laatste 3 alinea’s. Arceren met mobiel internet lukt helaas niet.



Thuis bij Ed Nijpels keek niemand op van het etiket ’klimaatpaus’. Voor de voormalige milieuminister was het misschien wel een eretitel, want hij had een opvallend raakvlak met zijn verleden. In 1963 keek de jonge Ed zijn ogen uit, toen hij op tv de uitvaart van paus Johannes XXIII voorbij zag komen. De met mijter opgebaarde pontifex werd onder massale belangstelling over het Sint-Pietersplein gedragen. „Dat wil ik ook wel!”, riep de jonge Nijpels bij het zien van de indrukwekkende beelden. Om de titel klimaatpaus kon zijn familie dan ook best lachen; hij had er immers om gevraagd.


Nijpels was in de aanloop naar het klimaatakkoord dit najaar niet van het scherm te slaan om het belang van een stevig klimaatbeleid te benadrukken. De voorbije maanden hield hij zich koest.

In de coalitie vond men dat de liberaal zich wel erg in de kijker had gespeeld in de media en dat hielp het draagvlak niet altijd. Zeker niet omdat hij het akkoord verkocht als een eenpansgerecht waar niet aan te ontkomen viel: het klimaatakkoord leek Nederland door de strot te worden geduwd.

De laatste keer dat van de klimaatpaus vernomen werd, was bij de presentatie van de doorrekening van de plannen, een week voor de Statenverkiezingen van maart. Een uur na deze bijeenkomst fietste het kabinet met een eerste, eigen schifting van de klimaatmaatregelen door de net gemaakte doorrekeningen heen. De chaotische dag kenmerkte de puinhoop die het klimaatbeleid onder Rutte III is geworden; niemand wist waar hij aan toe was.

Aanstaande vrijdag moet er meer duidelijkheid komen, wanneer het kabinet de selectie aan maatregelen bekend hoopt te maken waar de coalitie mee heeft ingestemd. Zo kunnen huiseigenaren voor verduurzaming van hun woning een beroep gaan doen op een ’warmtefonds’. Eigenaars van elektrische auto’s zullen hun subsidies flink gekortwiekt zien.

’Haalbaar en betaalbaar’

De coalitie hoopt de energietransitie haalbaar en betaalbaar te maken voor de ’gewone’ Nederlander. D66 en CU zullen ongetwijfeld victorie kraaien. Toch heeft vooral D66 binnenskamers inmiddels wel erkend dat je partij volledig ophangen aan klimaatbeleid geen zetels oplevert. Dit is een belangrijke tegenvaller voor Rob Jetten, die zijn fractieleiderschap hier aanvankelijk op bouwde.

Een feestdag belooft vrijdag niet te worden. Met name de energierekening blijft een tegenvaller voor de meeste huishoudens. Het Centraal Planbureau berekende vorige week dat Nederlanders er 1,4 procent op achteruit gaan door aanstaande klimaatmaatregelen.

Toevallig zit minister-president Mark Rutte vrijdag in het Japanse Osaka voor een economische wereldtop. Dus is CDA-vicepremier Hugo de Jonge de geluksvogel die de klimaatboodschap namens het kabinet mag uitleggen.

De rol voor verantwoordelijk minister Eric Wiebes was vorige week nog geen uitgemaakte zaak. Hij is niet in de verste verte de salesmanager gebleken die het kabinet nodig heeft om het klimaatbeleid aan de man te brengen, hoe hard hij achter de schermen ook heeft gewerkt om de plannen vorm te geven. Zelfs premier Rutte schoof zijn partijgenoot recent in een debat letterlijk opzij, toen Wiebes een kabinetsstandpunt met onhandig gefilosofeer ondermijnde.

Beeldregie

Bij een kabinetsoverleg werd onlangs over een mediabericht geklaagd waarin een collega zei liever niet meer met Wiebes op de foto te willen, omdat dat negatief op die persoon zou afstralen. Ook de afgelopen dagen is overwogen om Wiebes een bescheiden rol te geven bij de presentatie van de klimaatmaatregelen van het kabinet. ’Een stukje beeldregie’ noemt een bron dat.

En dat beeld is belangrijk. In het najaar lieten beleidsmakers en een deel van Nederland zich nog verblinden door een zekere klimaathysterie. Inmiddels valt de koopkracht tegen en zullen nieuwe, groene lastenverzwaringen slecht vallen. Het kabinet wil het nu pragmatischer proberen én uitleggen.

Voor de klimaatpaus en Rob Jetten is dit wellicht een teleurstelling. Maar politiek is het pakket vooral voor GroenLinks een bittere pil. De oppositiepartij werd vrijwel niet betrokken bij besprekingen over het klimaatbeleid en mag straks tekenen bij het kruisje. Of ’nee’ zeggen.

Maandag werd Wiebes gesignaleerd met een GroenLinks-backbencher die enigszins leek te worden bijgepraat. Met de PvdA is nadrukkelijker rekening gehouden, bijvoorbeeld via een sociaal plan voor medewerkers van een kolencentrale.

En dat terwijl GL-voorman Jesse Klaver tijdens een ontmoeting met het kabinet over de pensioenen expliciet de verwachting uitsprak dat hij ook over klimaatmaatregelen ’gehoord’ zou worden. „Waarom zouden we?”, zegt een topper uit het kabinet daarover. De partij van Klaver, inmiddels electoraal al weer ingehaald door de PvdA, boet steeds verder aan invloed in.

Voetbaltenue

Dat wisten ze ook aan de onderhandelingstafel van het pensioenakkoord toen er knopen doorgehakt werden. De GroenLinks-leider stuurde die avond een foto van zichzelf in voetbaltenue rond op sociale media en vermeldde: „Ken je dat? Dat je wilt voetballen, maar dat je toch nog moet onderhandelen over de toekomst van het Nederlandse pensioenstelsel?”

Het leidde tot hilariteit bij de onderhandelaars. Niemand van de aanwezigen gaf namelijk aan op dat moment contact te hebben met de leider van GroenLinks, laat staan dat er met hem onderhandeld werd.
Alle reacties Link kopieren
Naast het feit dat Klaver door de mand valt en zijn klimaatplannen voor veel mensen een brug te ver zijn, doet zo’n Groot Wassink de partij ook niet veel goed. Voor veel GL-kiezers zijn zijn acties toch te extreem. Niet alle GL-kiezers leven in zijn Amsterdamse bubbel.

De GL-kiezer die wat minder te besteden heeft en die nu al de gevolgen van klimaatmaatplannen (verhoogde energierekening) in zijn portemonnee voelt, kiest uit praktische overwegingen toch maar liever voor de PvdA, waarvan hij hoopt dat deze partij meer oog heeft voor zijn penibele financiële situatie.

Uiteindelijk gaan de burgers al die onrealistische klimaatplannen immers betalen, ook al verschuif je een deel van de kosten naar het bedrijfsleven. Bedrijven berekenen hun gestegen kosten namelijk gewoon door aan hun afnemers. Of zij verplaatsen hun productie naar goedkopere landen, zodat er hier werknemers op straat komen te staan. Uiteindelijk is het dus altijd de burger die aan het kortste eind zal trekken.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
25-06-2019 14:23
Naast het feit dat Klaver door de mand valt en zijn klimaatplannen voor veel mensen een brug te ver zijn, doet zo’n Groot Wassink de partij ook niet veel goed. Voor veel GL-kiezers zijn zijn acties toch te extreem. Niet alle GL-kiezers leven in zijn Amsterdamse bubbel.

De GL-kiezer die wat minder te besteden heeft en die nu al de gevolgen van klimaatmaatplannen (verhoogde energierekening) in zijn portemonnee voelt, kiest uit praktische overwegingen toch maar liever voor de PvdA, waarvan hij hoopt dat deze partij meer oog heeft voor zijn penibele financiële situatie.

Uiteindelijk gaan de burgers al die onrealistische klimaatplannen immers betalen, ook al verschuif je een deel van de kosten naar het bedrijfsleven. Bedrijven berekenen hun gestegen kosten namelijk gewoon door aan hun afnemers. Of zij verplaatsen hun productie naar goedkopere landen, zodat er hier werknemers op straat komen te staan. Uiteindelijk is het dus altijd de burger die aan het kortste eind zal trekken.
Inderdaad ik ben dan ook heel benieuwd hoe de volgende tweede kamer verkiezingen zullen uitpakken:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1840935 ... ors-omlaag

Uit doorrekeningen van het Centraal Planbureau valt op te maken dat alle klimaatplannen bij elkaar alsnog uitdraaien op een lastenverzwaring.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Groen Links is op zijn retour. De holle media trucjes zijn wel doorzien.

PvdA zal GL weer opeten. Op zich goed, want nog liever graaiende plucheplakkers dan extremistische heilstaat drammers.
Alle reacties Link kopieren
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... erdammers/

Filmpje! Femke Halsema wil woord ‘statushouders’ uit woordenboek schrappen, vanaf nu alleen nog ‘Amsterdammers’

Ik denk dat Groen Links in Amsterdam een voor de burgers zo onbegrijpelijk
beleid aan het voeren is dat ze de volgende verkiezingen gedecimeerd worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-06-2019 22:22
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... erdammers/

Filmpje! Femke Halsema wil woord ‘statushouders’ uit woordenboek schrappen, vanaf nu alleen nog ‘Amsterdammers’

Ik denk dat Groen Links in Amsterdam een voor de burgers zo onbegrijpelijk
beleid aan het voeren is dat ze de volgende verkiezingen gedecimeerd worden.
Dat denk ik ook. Het zooitje daar laat in ieder geval zien dat Groen Links geen partij is die je aan de macht wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Van die stem van Femke Halsema krijg ik altijd spontaan uitslag. Zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-06-2019 22:22
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... erdammers/

Filmpje! Femke Halsema wil woord ‘statushouders’ uit woordenboek schrappen, vanaf nu alleen nog ‘Amsterdammers’

Ik denk dat Groen Links in Amsterdam een voor de burgers zo onbegrijpelijk
beleid aan het voeren is dat ze de volgende verkiezingen gedecimeerd worden.
En dit valt onder de ‘schandalenmachine’ volgens jou? Je kan het er mee eens zijn of niet maar het is in de verste verte geen schandaal.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
29-06-2019 22:58
En dit valt onder de ‘schandalenmachine’ volgens jou? Je kan het er mee eens zijn of niet maar het is in de verste verte geen schandaal.
Het gaat in ieder geval wel over Groen Links. Je kunt niet alles hebben.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
29-06-2019 22:58
En dit valt onder de ‘schandalenmachine’ volgens jou? Je kan het er mee eens zijn of niet maar het is in de verste verte geen schandaal.
Een topic gaat altijd alle kanten op, dat is VIVA eigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-06-2019 23:18
Een topic gaat altijd alle kanten op, dat is VIVA eigen.
In dit geval niet. Jij gebruikt dit topic gewoon om alles te schrijven waar je het niet mee eens bent wb GroenLinks. Er was al dagen niet gepost en je haalt het zelf naar boven. Dus geen gevalletje topic gaat alle kanten op.
En je hebt dit topic toch ook speciaal geopend als tegenhanger van het Baudet-topic omdat het daar niet zo liep als je graag gezien had?
Alle reacties Link kopieren
Ik had me wel verheugd op wat schandalen a la Duyvendak maar die zijn er dus eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
30-06-2019 00:29
In dit geval niet. Jij gebruikt dit topic gewoon om alles te schrijven waar je het niet mee eens bent wb GroenLinks. Er was al dagen niet gepost en je haalt het zelf naar boven. Dus geen gevalletje topic gaat alle kanten op.
En je hebt dit topic toch ook speciaal geopend als tegenhanger van het Baudet-topic omdat het daar niet zo liep als je graag gezien had?

Ik heb het Baudet-topic niet geopend, enkel meegeschreven, heb ook nooit ideeën gehad hoe het daar moet "lopen" wat me wel opvalt is dat het een gefrustreerd ANTI BAUDET topic is geworden.

En dit topic gaat over GL en niet over Baudet dus waar baseer je op dat het een tegenhanger is?

Allemaal speculaties en aannames van jou.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
30-06-2019 00:30
Ik had me wel verheugd op wat schandalen a la Duyvendak maar die zijn er dus eigenlijk niet.
Jawel, Femke Halsema heeft een hete aardappel in de keel en dat is volgens HBG een even groot schandaal als bijvoorbeeld in de brievenbus van je buurman pissen.

Overigens is ook FvD geen schandalenmachine, maar dat terzijde.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven