Groepsverkrachting in Antwerps hotel

20-03-2018 13:45 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn afschuw uitspreken over deze laffe kerels. En een vette pluim voor de hotelbaas.

Het Nieuwsblad

Minstens drie verkrachters opgepakt dankzij alerte hotelbaas
Nederlandse vrouwen slachtoffer van groepsverkrachting in Antwerps hotel

Gisteren om 05:43 door Cedric Lagast

Aartselaar / Antwerpen -

Twee jonge Nederlandse toeristes die Antwerpen wilden ontdekken, werden afgelopen weekend in een discotheek bedwelmd en daarna in hun hotelkamer door vijf mannen verkracht. De politie kon ondertussen al vier verdachten oppakken, dankzij een alerte hoteluitbater.

Al minstens vier verdachten zitten in de cel. Het gaat onder meer om twintigers van Afrikaanse afkomst, uit Antwerpen en Temse. “Eén man werd zaterdag ­opgepakt en is zondag door de onderzoeksrechter aangehouden”, zegt Caroline Vanderstokker van het parket. Twee anderen zijn gearresteerd, en worden vandaag voorgeleid. Minstens één man zou al op foto herkend zijn door de slachtoffers. Volgens andere bronnen zou intussen een vierde verdachte opgepakt zijn.

Security

De twee Nederlandse toeristes van 21 en 22 jaar oud waren vrijdag op citytrip. Ze trokken ’s avonds naar de discotheek Roxy, die afgehuurd was door een organisator voor de Ballin Night. De Nederlandse rapper Ronnie Flex trad er op, samen met enkele Nederlandse dj’s.

De toeristes raakten er aan de praat met vijf mannen. “We weten nog dat we in de discotheek waren”, zo verklaarden ze aan de politie. “Daarna is er één zwart gat.”

De organisatoren zeggen dat er vrijdag geen problemen waren: “ Niemand is onze security komen waarschuwen. Anders hadden we zeker ingegrepen.”

Allicht werden de vrouwen in de discotheek verdoofd met een middel zoals Rohypnol. Eén van de mannen zou met hen teruggekeerd zijn naar hun kamer: een prestigieus boetiekhotel in het centrum. Nadat hij in hun kamer was, moet hij de andere mannen stiekem hebben binnengelaten.

Geld weg

De vijf mannen moeten de hele nacht in de hotelkamer hebben doorgebracht. Om 8.20 uur zag een receptioniste tot haar verbazing hoe de vijf naar beneden kwamen, en naar buiten wandelden.

De twee vrouwen wisten niet wat er gebeurd was, toen ze om 10.30 uur opstonden. Ze merkten wel dat hun geld en hun gsm’s verdwenen waren. Ze maakten een verwarde indruk. Het was het hotelpersoneel dat hen over de vijf mannen inlichtte. Langzaam kwamen hun herinneringen terug, waarna ze de politie inschakelden.

Het was uiteindelijk de alerte hoteluitbater die de zaak in een stroomversnelling bracht. Om 19.15 uur daagde één van de mannen weer op aan het hotel, op zoek naar de vrouwen. Die waren al naar Nederland teruggekeerd. “Ik ben meteen naar het hotel gekomen”, zegt de eigenaar, die anoniem wil blijven. “Ik heb die kerel ter plekke gehouden, samen met mijn gevaarlijk uitziende hond, tot de politie er was. Het waren 17 lange minuten, maar hij zou niet vertrekken. Over mijn lijk.”

“Het is niet zo dat je hier zomaar binnen en buiten loopt”, benadrukt de man. “Als hier ’s nachts plots vijf onbekende mannen staan, laten we ze niet binnen. We werken met codes. De verdoofde of gedrogeerde vrouwen moeten – ongewild – de verkrachters hebben geholpen.” De hoteluitbater wil zich burgerlijke partij stellen tegen de verdachten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De hotelbaas hield de dader pas later aan. Ik zou helemaal geen goeie advocate zijn geweest in deze zaak.


[foto:Discotheek Roxy © ANP]

Eén verdachte bekent verkrachting van Leidse meisjes in Belgisch hotel

Eén van de mannen die is aangehouden voor een groepsverkrachting van twee Nederlandse vriendinnen in Antwerpen heeft een volledige bekentenis afgelegd. De jonge vrouwen uit Leiden werden op gruwelijke wijze misbruikt na een feest in club Roxy.
Carla van der Wal 20-03-18, 03:00

Het moest een gezellig weekend in Antwerpen worden voor twee Nederlandse jonge vrouwen van 21 en 22 jaar uit Leiden, maar eindigde afgelopen zaterdag in een nachtmerrie, met een aangifte van groepsverkrachting. Eén van de vier opgepakte mannen geeft nu toe: hij en zijn vrienden hadden allemaal seks met de vrouwen, die amper weten wat hen is overkomen.

De vriendinnen geloven gedrogeerd te zijn in club Roxy in Antwerpen waar ze feest vierden. De ochtend na terugkomst in hun hotel merkten de twee bestolen te zijn. Toen personeel vertelde hoe een stel mannen in de ochtend hun hotelkamer uit waren gekomen, kwamen vreselijke herinneringen uit de nacht terug. De vrouwen begrepen: we zijn niet alleen bestolen, maar ook misbruikt. Twee mannen die de vriendinnen een lift naar hun hotel gaven, lieten hun twee handlangers later binnen.

Spijt

Advocaat Luc Verheyen vertegenwoordigt de eerste verdachte die werd aangehouden: Mohamed S. (22) uit Antwerpen. Hij bevestigt aan de Belgische krant Het Laatste Nieuws wat de vrouwen is overkomen. Zijn cliënt keerde terug naar het hotel om spijt te betuigen. Daar werd hij door de uitbater vastgehouden, zodat de politie hem kon inrekenen. ,,Wat deze vrouwen moesten doorstaan, is afgrijselijk.’’

Volgens S. hadden alle vier de mannen seks met de twee Nederlandse vriendinnen, die ook meermalen – ‘wel ‘ns’ - stop gezegd zouden hebben. De vrouwen ‘pruttelden niet echt fel tegen’ en vielen regelmatig in slaap.

Op het feest in Roxy was ook de Nederlandse Naomi, die niet met haar achternaam in de krant wil. Zij vertelt hoe ze zich totaal niet op haar gemak voelde in de club. ,,Ik voelde me net een prooi voor de jongens aan de zijkant. Ze stonden letterlijk te loeren. De sfeer was raar, niet gezellig zoals ik gewend ben bij andere clubs.’’

De andere drie aangehouden mannen ontkennen de verkrachting en beweren slechts in de buurt te zijn geweest.
LOEP ME MAAR aub.
We zijn allemaal prima zelf in staat het nieuws te volgen, dus waarom plak je hier alleen maar nieuwsberichten?

Wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Van Afrikaanse afkomst... en hij heet Mohamed... Komt vast uit Zimbabwe of Ghana.
Een dikke pluim voor de hoteleigenaar en ik hoop dat dit tuig van de richel een hele tijd mag brommen.

"Ze pruttelden niet echt fel tegen" vind ik de meest vreselijke zin uit dit bericht.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
20-03-2018 14:19
We zijn allemaal prima zelf in staat het nieuws te volgen, dus waarom plak je hier alleen maar nieuwsberichten?

Wat wil je met dit topic?
Nouja vroeger kon je nog reageren via bijvoorbeeld nu.nl. Dus ik snap wel dat er een behoefte naar is.

Ben blij dat ze gepakt zijn, hufters.
Raflesia schreef:
20-03-2018 14:38
Nouja vroeger kon je nog reageren via bijvoorbeeld nu.nl. Dus ik snap wel dat er een behoefte naar is.

Ben blij dat ze gepakt zijn, hufters.

Ik neem aan dat iedereen dit afschuwelijk vindt en hoopt dat de daders flink aangepakt worden. Daar valt verder weinig over te discussiëren.

Maar Missie kennende opent ze dit topic alleen omdat het om Noord Afrikaanse daders blijkt te gaan. Kan ze weer lekker los met haar ellenlange plakberichten.
anoniem_96438 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 14:58
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
20-03-2018 14:34
Een dikke pluim voor de hoteleigenaar en ik hoop dat dit tuig van de richel een hele tijd mag brommen.

"Ze pruttelden niet echt fel tegen" vind ik de meest vreselijke zin uit dit bericht.
Nou echt he? Die hele zin geeft me de kriebels: "Volgens S. hadden alle vier de mannen seks met de twee Nederlandse vriendinnen, die ook meermalen – ‘wel ‘ns’ - stop gezegd zouden hebben. De vrouwen ‘pruttelden niet echt fel tegen’ en vielen regelmatig in slaap."

In welk universum is het normaal dat je met een half bewusteloos/slapend meisje gezamenlijk met je matties seks hebt?
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
20-03-2018 14:41
Ik neem aan dat iedereen dit afschuwelijk vindt en hoopt dat de daders flink aangepakt worden. Daar valt verder weinig over te discussiëren.

Maar Missie kennende opent ze dit topic alleen omdat het om Noord Afrikaanse daders blijkt te gaan. Kan ze weer lekker los met haar ellenlange pkakberichten.

Afschuwelijk en hoop dat de daders een flinke, grote straf krijgen idd! Voor de rest van hun leven wat mij betreft.

Verder ben ik het ook eens met jouw post, YouWish.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 14:54
0.65% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Hulde voor de hoteleigenaar, ja!
Onnoemlijk!

Hij ging naar het hotel terug "om spijt te betuigen"????
Ja, hoor!
(Hahaha)
nessemeisje schreef:
20-03-2018 14:46
Nou echt he? Die hele zin geeft me de kriebels: "Volgens S. hadden alle vier de mannen seks met de twee Nederlandse vriendinnen, die ook meermalen – ‘wel ‘ns’ - stop gezegd zouden hebben. De vrouwen ‘pruttelden niet echt fel tegen’ en vielen regelmatig in slaap."

In welk universum is het normaal dat je met een half bewusteloos/slapend meisje gezamenlijk met je matties seks hebt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2018 09:06
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. discriminatie.
2.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
20-03-2018 14:57
In het moslimuniversum.
Nou.. ik weet niet of het in dit geval om moslims ging. Wel om jongens van Afrikaanse origine.
Maar dat er iets goed mis is met hun normen en wereldbeeld is wel duidelijk in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Cliche daderprofiel met een cliche culturele achtergrond. Maar daar mag je natuurlijk niets over zeggen want dat zou discriminerend zijn.

Aan de Belgische staat om nu een duidelijke boodschap af te geven naar eenieder die zich met de daders zou kunnen identificeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hele andere berichten gelezen
meiden zouden ze zelf hebben binnengehaald
'geheugenverlies' kan allerlei oorzaken hebben
de test op rohypnol was alvast negatief las ik
worden hier een hoop 'bijzonderheden' gepresenteerd als feiten
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
ikbensnuffelbeertje schreef:
20-03-2018 16:57
ik heb hele andere berichten gelezen
meiden zouden ze zelf hebben binnengehaald
'geheugenverlies' kan allerlei oorzaken hebben
de test op rohypnol was alvast negatief las ik
worden hier een hoop 'bijzonderheden' gepresenteerd als feiten

Waar heb je dat gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat de etnische achtergrond van de daders wordt vermeld.

In Nederland wordt zoiets omwille van misplaatste politieke correctheid vaak in de doofpot gestopt

Voor slachtoffers is het van groot belang te weten welke groepen in de samenleving extra risicovol zijn

Al is het in dit geval niet duidelijk of het om echte afrikanen, negers dus, gaat of om noord-afrikanen.

Verkrachting, of een poging daartoe, na drugs in drankjes komt helaas vaak voor. Ik ken al twee vrouwen die dat hebben meegemaakt. Helaas zijn de straffen voor zulke misdrijven erg laag
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
20-03-2018 14:19
We zijn allemaal prima zelf in staat het nieuws te volgen, dus waarom plak je hier alleen maar nieuwsberichten?

Wat wil je met dit topic?
Wat wil je met jouw reactie?

Je hoeft niet te reageren als je dat niet wil.
missie_m wijzigde dit bericht op 20-03-2018 18:47
0.31% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
http://www.welingelichtekringen.nl/same ... erpen.html

er bestaan veel andere middelen natuurlijk
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
20-03-2018 14:41
Ik neem aan dat iedereen dit afschuwelijk vindt en hoopt dat de daders flink aangepakt worden. Daar valt verder weinig over te discussiëren.

Maar Missie kennende opent ze dit topic alleen omdat het om Noord Afrikaanse daders blijkt te gaan. Kan ze weer lekker los met haar ellenlange plakberichten.
Waarom zo'n op-de-man bericht? Ik open alleen een topic over een onderwerp wat in het nieuws is. Het onderwerp kan heel verschillend zijn. En ik heb even wat speurwerk gedaan voordat mensen je beschuldiging nog gaan geloven.

Topic's die ik op Viva heb geopend:


Waargebeurde/Vreemde verhalen

Pechtold kreeg appartement cadeau

Femke stopt met twitter

Plastische Chrirugie, hoever mag men gaan?

Dank zij Rutte is het minder minder minder

Camiel weg bij KLM

Actie tegen voetbal Inside

Terreur tegen Joods restaurant in Amsterdam

Paasviering op school

Weren op uiterlijk (over moterclubs)

Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam

Maffiose Famiglia

Miljoenen Ned. Hebben inkomen onder bijstandsniveau

Eigen partij verwijt Merkel naïviteit

Vette pluim voor raadslid Julliëtte Rot

Explosie in Franse kerncentrale

Van Miltenburg opgestapt

Venlonaren: Wij vluchten niet voor terreur

Aanslag nachtclub

Stelende ALS-directeur

Privéaangelegenheid (Oranjes in Griekenland)

Documentaire over Ahmed Aboutaleb

Ebru Umar

Wachtgeld Wassili Hachchi

Freek Vonk flink toegetakeld door haai

Regering Oostenrijk wil verbod op gezicht bedekkende sluiers

AOW leeftijd straks weer omhoog

Biografie van Thomas Dekker

Overheid schrapt het woord allochtoon

Honderden gevangen ontsnapt

Koningin Fabiola overleden

Maxima op werkbezoek in China

Koningin Silvia niet bij diner met Hollande

Einde der tijden is opnieuw nabij

De rijkste koninklijke families

De Tien geboden

Rusland verwoest islamitische staat

Obama wil dat Nederland gevangen Guantanamo opneemt

Sterkte nabestaanden vliegtuigcrash

Moeder pakt rellende zoon aan

Politie doodt zwarte tiener Wisconsin

Onno Hoes en zijn burgemeesterschap

Presentatrices geschorst, geen loon, eerst afvallen

Zaanstad alert op onrust islamitische school

Minder Chinese toeristen naar Nederland

Vakantie naar de maan

Politiek heeft nerds nodig

Basisscholen weten geen raad met digipesten

Minister van Defensie is niet blij

Geheime meeting salafisten in Limburg

Aanslag op Christenen tijdens paasfeest

De vrijheid van ongeloof

….tot pagina 60 op actueel terug gekeken.
Op andere pijler:
Het boek van Gordon

Wesley Sneijder naar Qatar?
missie_m wijzigde dit bericht op 20-03-2018 18:46
0.31% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quattro35 schreef:
20-03-2018 18:34
Goed dat de etnische achtergrond van de daders wordt vermeld.

In Nederland wordt zoiets omwille van misplaatste politieke correctheid vaak in de doofpot gestopt

Voor slachtoffers is het van groot belang te weten welke groepen in de samenleving extra risicovol zijn

Al is het in dit geval niet duidelijk of het om echte afrikanen, negers dus, gaat of om noord-afrikanen.

Verkrachting, of een poging daartoe, na drugs in drankjes komt helaas vaak voor. Ik ken al twee vrouwen die dat hebben meegemaakt. Helaas zijn de straffen voor zulke misdrijven erg laag

Mijn hemel wat een niveau... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
chemische castratie (vind ik overigens een mooie straf voor alle verkrachters/aanranders..) liever nog echte castratie maar dat krijgen we er nooit wettelijk doorheen.
nessemeisje schreef:
20-03-2018 15:04
Nou.. ik weet niet of het in dit geval om moslims ging.
Mohamed is in elk geval geen Eskimo-naam...
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
20-03-2018 16:57
ik heb hele andere berichten gelezen
meiden zouden ze zelf hebben binnengehaald
'geheugenverlies' kan allerlei oorzaken hebben
de test op rohypnol was alvast negatief las ik
worden hier een hoop 'bijzonderheden' gepresenteerd als feiten
Er zijn meer middelen inderdaad. En twee meiden die vier (!) mannen op zich laten kruipen en steeds in slaap vallen en stop zeggen.. ik denk dat ik die andere berichten met een kruiwagentje zout neem. Daarnaast waren ook hun spullen gejat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven