Haags zwembad geterroriseerd door Nieuwe Nederlanders

20-04-2017 15:07 313 berichten
Met stijgende verbazing, maar is het daar echt zo'n bende? Ik herken het niet van de zwembaden bij ons in de buurt. Daar is ook weleens overlast van nieuwe Nederlandse jongens, maar niet zo erg als daar,

---

M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



http://www.telegraaf.nl/b ... mbadtuig_vogelvrij__.html
quote:Melt schreef op 26 april 2017 @ 13:23:

[...]





Vreemd hoor. Volgens wethouder Baldewsingh was er helemaal niks aan de hand; er klopte niets van de verhalen en dan nu toch maatregelen nemen? Wat klopt hier niet. <--wethouder Baldewsingh, en met hem te veel overbetaalde, over het paard getilde overheidslieden en co. Die staan allemaal mijlenver van de werkelijkheid af, oud nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:07:

[...]





Ik heb ook leuke vrienden en bekende uit de hele wereld maar staat los van dit probleem dat er wel degelijk is dat is niet een kwestie van een paar rotte appels. Dit gebeurd in verschillende zwembaden, in verschillende steden al jaren (het voorbeeld dat ik hierboven noemde is van een jaar of 15 geleden). Dat zijn niet een handjevol rotte appels, het daarmee afmaken is gewoon wegkijken en dat is lang genoeg gebeurd. Het wordt tijd dit soort dingen streng aan te pakken en de ouders eens te wijzen op hun verantwoordelijkheid. Zij voeden hun kinderen niet goed op anders deden ze dit niet, dus ze doen helemaal niet hun best. Dit gedrag staat ook compleet los van een slechtere positie in de maatschappij hebben, bij diefstal en dergelijke criminaliteit kun je nog denken dat het moeilijk vinden van een baan daar verband mee houd. Maar het lastigvallen van meisjes heeft niets met die positie te maken, dat heeft te maken met een gebrekkige opvoeding. Ik ben het eeuwige afzwakken behoorlijk zat. Ik heb niets tegen wie dan ook gebaseerd op afkomst, maar wel iets tegen het achterlijke gedrag dat sommige mensen vertonen. Dat gedrag is gewoon verwerpelijk en moet aangepakt worden ongeacht waar iemand vandaan komt. Stel je even voor dat jouw (hypothetische) dochter wordt betast door die types, haal je dan ook je schouders op omdat het maar een paar rotte appels zijn en je ook mensen kent die wel leuk zijn en hun best doen?Hier ben ik het wel mee eens. In principe zou je die jongens niet eens kwalijk kunnen nemen dat ze onbedekte vrouwen als hoer beschouwen, als hun thuissituatie hen leert dat vrouwen geen respect verdienen als zij onzedig gekleed gaan. Dus in deze zou het opvoedkundig mis gaan. Wat echter niet het slopen van spullen en diefstal verklaart. Vandalisme en diefstal zijn van alle tijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dit topic. In het paasvieringen-topic hadden we het over dit nieuwsbericht en toen schreef iemand dat er al een topic over is.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 26 april 2017 @ 16:44:

[...]





Hier ben ik het wel mee eens. In principe zou je die jongens niet eens kwalijk kunnen nemen dat ze onbedekte vrouwen als hoer beschouwen, als hun thuissituatie hen leert dat vrouwen geen respect verdienen als zij onzedig gekleed gaan. Dus in deze zou het opvoedkundig mis gaan. Wat echter niet het slopen van spullen en diefstal verklaart. Vandalisme en diefstal zijn van alle tijden.



Dit is in mijn ogen weer enigszins wegkijken van het probleem. Tuurlijk kun je en moet je het die jongens kwalijk nemen. Ze zijn hier niet in hun thuissituatie blijkbaar want zo ervaren ze het niet want als ze dat wel zouden doen dan zouden ze respect opbrengen of in ieder geval een poging wagen. Maar in Nederland mag alles want alles wordt maar getolereerd dus waarom zouden ze stoppen met dit gedrag, niemand die er daadkrachtig mee om durft te gaan want als men dat wel gaat doen dan toon je zgn racistisch gedrag dus zo houdt een grote groep dit intolerant gedrag maar in de hand.



En ja het gaat in mijn ogen opvoedkundig mis omdat de ouders in deze blijkbaar ook geen respect tonen voor de normen en waarden die wij hier hanteren en merendeel van de tijd weten ze niet wat hun kinderen uitvoeren en ook al weten ze dat wel optreden doen ze niet want volgens mij kunnen ze niet tegen hun losgeslagen kinderen op, vader zit in het koffie huis en moeder heeft niks in te brengen dus zo blijft de vicieuze cirkel draaien en wij maar pappen en nathouden. Want er iets van zeggen mag niet want dan ben je racistisch.



Ondertussen hangt deze groep het grote slachtoffer uit en niks deugt hier maar teruggaan naar eigen land is natuurlijk geen optie want het is hier allemaal wel erg makkelijk. En ondertussen blijft een grote groep hierover klagen maar zijn ze verbijsterd als rechtste partijen in diverse landen opkomen omdat die inspelen op de groeiende onvrede van een grote groep die hier in mijn ogen terecht klaar mee is.
quote:cappi schreef op 23 april 2017 @ 05:15:

Het wordt alleen maar erger en zolang er een grote groep is die dit voorval, zoals zo velen, als incidenteel blijft beschouwen veranderd er niks. Twintig jaar verder, verschillende onderzoeken verder en onnoembaar aantal subsidies verder om deze groep maar te helpen te integreren etc is er niks veranderd.

Inderdaad. Het is diep- en dieptriest.

En ondertussen blíjven we maar grote groepen moslims -veelal jonge mannen- binnenhalen die precies hetzelfde denken en weigeren te integreren en zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vervelend dat het wordt gegooid op het makkelijke label 'Marokkanen' of 'moslims' die hier schuldig aan zijn. Want dan pak je het probleem verkeerd aan. De schuldvraag ligt wat mij betreft veel genuanceerder. Een botsing tussen aan de ene kant een groep die zo omvangrijk is en in een dusdanig geïsoleerde sociaal-ethisch-economisch kader leeft, dat diens waarden mettertijd haaks zijn komen te staan op die van de andere groep. Aanname groep 2: in een zwembad kom je om te zwemmen. Aanname groep 1: we gaan lol trappen en aan vrouwen zitten alsof ze lustobjecten zijn. Die staan diametraal op elkaar, en vanuit je denkkader van groep 2 een aanpak bedenken op groep 1, laat staan die uitvoeren, is gewoon hartstikke moeilijk. Selectieve waarneming verhindert dat je het eigenlijk kúnt geloven dat dit gebeurt. Maar toch is het zo. En zo kun je nog veel meer haaks op elkaar staande overtuigingen en aannames bedenken.



En dat adequaat én waarachtig aanpakken vereist heel veel moed, die niet iedereen heeft en zeker niet elke directeur/bestuurder. Het maakt dus niet zoveel uit of we het hier hebben over mensen met opa's en oma's uit Cambodja, van de Comoren of uit Kameroen, het gaat erom dat er een segregatie is.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
quote:Macarinata schreef op 27 april 2017 @ 15:11:

Ik vind het vervelend dat het wordt gegooid op het makkelijke label 'Marokkanen' of 'moslims' die hier schuldig aan zijn. Want dan pak je het probleem verkeerd aan. De schuldvraag ligt wat mij betreft veel genuanceerder. Een botsing tussen aan de ene kant een groep die zo omvangrijk is en in een dusdanig geïsoleerde sociaal-ethisch-economisch kader leeft, dat diens waarden mettertijd haaks zijn komen te staan op die van de andere groep. Aanname groep 2: in een zwembad kom je om te zwemmen. Aanname groep 1: we gaan lol trappen en aan vrouwen zitten alsof ze lustobjecten zijn. Die staan diametraal op elkaar, en vanuit je denkkader van groep 2 een aanpak bedenken op groep 1, laat staan die uitvoeren, is gewoon hartstikke moeilijk. Selectieve waarneming verhindert dat je het eigenlijk kúnt geloven dat dit gebeurt. Maar toch is het zo. En zo kun je nog veel meer haaks op elkaar staande overtuigingen en aannames bedenken.



En dat adequaat én waarachtig aanpakken vereist heel veel moed, die niet iedereen heeft en zeker niet elke directeur/bestuurder. Het maakt dus niet zoveel uit of we het hier hebben over mensen met opa's en oma's uit Cambodja, van de Comoren of uit Kameroen, het gaat erom dat er een segregatie is.We hebben het hier dus niet over mensen uit Cambodja, van de Comoren of uit Kameroen. Waarom durf je het beestje niet bij zijn naam te noemen? Door er alleen maar om heen te draaien, wordt er zeker niets adequaat aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Het beestje is veel meer dan de naam, dat is het punt dat ik probeer te maken. Het gedrag van het beestje wordt niet bepaald door de naam. 'Het komt door de islam' is veel en veel te makkelijk. Over 40 jaar heb je problemen met groeperingen die een ander geloof aanhangen, en daar sta je dan met je hele anti-islambeleid.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst deze berichten:

Den Haag FM

Zwembad het Zuiderpark is oorlogsgebied: “Vrouwen worden hier wekelijks aangerand”

19 apr 2017, 23:59
Nieuwslabels: aanrandingen, Den Haag, jongeren, Zwembad Het Zuiderpark
Door Theresia Schouten
Categorie: Met audio, Nieuws

Zwembad het Zuiderpark wordt geteisterd door een groep jongeren die bezoekers aanranden en spullen slopen. Dat blijkt uit een brief van medewerkers van het bad die in handen is van Den Haag FM. “Heel veel ernstige incidenten en misstanden worden gewoonweg niet gemeld óf doelbewust door het management en door de directie van dienst Onderwijs Cultuur en Welzijn van de gemeente Den Haag achtergehouden”, aldus een medewerker. “Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor kankerhoer uitgemaakt, geïntimideerd en bespuugd.” De brief is gericht aan Groep De Mos.

“Jonge meiden zijn niet veilig in het zwembad”, laat de medewerker weten. “Aanwezig personeel waarschuwt de bezoekers om zich niet te uitdagend te kleden en de wildwaterkreek – ook wel de ‘aanrandkreek’ én het buitenbad én de Whirlpool te mijden. Puur omdat de kans zeer groot is dat je dan als vrouw wordt aangerand.” Een aangerande bezoeker van het zwembad (naam bekend bij Den Haag FM) wil er naar eigen zeggen “nooit meer komen”.

Ook wordt volgens de medewerker wekelijks “voor honderden tot duizenden euro’s aan materiaal gesloopt” en zijn zowel medewerkers als bezoekers vaak het mikpunt van spot. “Het gezag van de politie en zwembadpersoneel ontbreekt.” Donderdag stelt de politieke partij Groep de Mos vragen over de incidenten in het zwembad tijdens een commissievergadering van de gemeenteraad.

Meerdere aanrandingen

De gemeente kan nog niet reageren op de incidenten in het gemeentelijke zwembad. “Juist omdat het serieus wordt genomen, moet donderdag eerst de commissie worden geïnformeerd en hun vragen worden beantwoord”, laat een woordvoerder aan Den Haag FM weten. De woordvoerder zegt dat ouders van een ander aangerand meisje uitgebreid contact hebben gehad met de gemeente over de stappen die zij kunnen ondernemen. “Er bestaat een zwembadverbod voor mensen die de regels overtreden om dit soort zaken te voorkomen in samenwerking met de politie. De gemeente neemt dit echt niet licht op”, aldus de woordvoerder.

Luister hier naar een deel van het relaas van een aangerande zwembadbezoekster op Den Haag FM.

__________________________________________________________________________________________________________

En dan zo'n MUTS die het over de taal van de klokkenluiders heeft en daar aangifte tegen doet. :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Diegene die de brief schreven horen een medaille te krijgen.

Den Haag FM

Islam Democraten doet aangifte tegen klokkenluiders Zwembad het Zuiderpark
01 mei 2017, 08:19
Nieuwslabels: Den Haag, Islam Democraten, Zwembad Het Zuiderpark
Door Redactie
Categorie: Met audio, Nieuws

De partij Islam Democraten in de gemeenteraad doet maandag aangifte tegen ambtenaren die een brief stuurden over misstanden in Zwembad het Zuiderpark. De partij vindt dat de brief discriminerend en beledigend is.

“We doen aangifte omdat de ambtenaren die de brief hebben geschreven heel duidelijk racistische taal hebben gebruikt tegen Turken, Marokkanen en moslims in Den Haag”, zei fractievoorzitter Hasan Kucuk (kleine foto) in het programma Haagse Ochtendradio op Den Haag FM. “Het is nog onduidelijk wie de brief geschreven heeft. Er wordt gezegd dat het badmeesters zijn en in dat geval is de brief dus geschreven door ambtenaren. Ambtenaren mogen niet generaliseren en daarom is het nu aan de politie om dit uit te zoeken.”

Kucuk ergert zich vooral aan het taalgebruik in de brief. “Er worden termen als ‘moslimtuig’ en ‘onze blanke meiden’ gebruikt. Er wordt zelfs geschreven dat ze de verschillende culturen in het zwembad storend vinden. Het feit dat er misstanden in het bad zijn, geeft die mensen niet het recht om te discrimineren.”

Luister hier naar het interview met Hasan Kucuk op Den Haag FM.
___________________________________________________________________________________________________

Dat had er nog bij moeten komen zeg. Ik vind het WALGELIJK dat men hier aangifte tegen deed en geen aangifte deed tegen al die vernederingen, vernielingen, verkrachtingen en aanrandingen.


Den Haag FM
Klokkenluiders zwembad Zuiderpark niet vervolgd
08 jul 2017, 08:56

Nieuwslabels: Aanranding, Brief, Den Haag, vervolging, Zuiderparkbad
Door Redactie
Categorie: Nieuws

Het Openbaar Ministerie gaat medewerkers van het Zuiderparkbad niet vervolgen voor de brief die zij schreven over misstanden in het zwembad. Onder meer de partij Islam Democraten in de Haagse gemeenteraad deed aangifte van discriminatie en belediging.

In de brief schreef het personeel hoe vooral Turkse en Marokkaanse jongeren het zwembad terroriseren. Personeelsleden zouden worden bedreigd en meisjes en vrouwen worden aangerand. De Islam Democraten vond de brief discriminerend en beledigend. “De vermeende medewerkers van de gemeente Den Haag spreken over ‘moslimtuig’ en bestempelen allochtone bezoekers die het zwembad bezoeken met een in hun ogen ‘dure auto’ als criminelen”, schreef de partij in april.

“Het OM begrijpt dat dergelijke uitlatingen kwetsend kunnen zijn, maar strafbaar zijn ze niet”, aldus het OM. “De briefschrijvers richten zich niet op het ras of geloof van een hele bevolkingsgroep, maar uiten kritiek op het gedrag dat bepaalde bezoekers van het zwembad zouden vertonen.” Vervolging is daarom niet mogelijk.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet eens meer naar een zwembad, omdat die kutlui er zitten, en mijn dochter mag ook niet alleen met haar vriendinnen, lekker he?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-08-2017 13:06
Ik ga niet eens meer naar een zwembad, omdat die kutlui er zitten, en mijn dochter mag ook niet alleen met haar vriendinnen, lekker he?

Zitten die er nog steeds????? :O
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Deze wethouder is volgens mij geen 'zuivere koffie'. Hij doet tegenstrijdige uitspraken. Ik krijg bij hem het idee als bij die geschorste ambtenaar elders in ons land.


[foto:Zwembad het Zuiderpark in Den Haag zou het toneel zijn van 'oorlogstaferen' - Foto: GoogleMaps
nederland]


Haagse wethouder over ‘islamterreur’ in zwembad Zuiderpark: ‘Grootste onzin’

De Haagse wethouder Rabin Baldewsingh gaf donderdag in de gemeenteraad toe dat er misstanden zijn geweest in zwembad Zuiderpark, en ook dat het in dit bad erger is dan in andere zwembaden. Maar hij ontkende dat het zo erg is als ex-medewerkers en bezoekers zeggen.

Hij noemde de situatie wel ‘zorgelijk’ en heeft extra beveiliging aangesteld, ook om de pers buiten de deur te houden, meldt de lokale zender Den Haag FM.
Medewerkers ontkennen misstanden, zegt wethouder

Volgens Baldewsingh gaat het ook niet alleen om Marokkaanse en Turkse jongens, zoals de PVV in de raadsvergadering zei. ‘Ik heb de namen van de jongeren gezien en dat geeft geen aanleiding om die conclusie te trekken.’

Lees ook
Haags zwembad geterroriseerd door aanranders en vandalen
zwembadzuiderpark


Ook hekelde hij de term ‘islamterreur’ die werd gebruikt om de situatie in het zwembad te omschrijven. ‘De grootste onzin,’ aldus Baldewsingh. Hij zei tevens met medewerkers van het bad te hebben gesproken, en zegt dat zij zich niet herkennen in het beeld dat de media schetsen.

Donderdag bleek dat niet alleen bezoekers van zwembad Zuiderpark zich onveilig voelen. Ook ex-medewerkers sloegen alarm over misstanden met groepen jongens in het bad.

‘Als je een conflict heb met één van de jongens, wachten ze je buiten op,’ zegt een ex-medewerker tegen Den Haag FM. ‘Ze komen niet alleen, maar met een groepje en dat voelt niet lekker. Ik werd onder begeleiding van security naar de auto gebracht.’

Het aanstellen van meer toezichthouders zou een oplossing zijn, aldus oud-medewerkers. Er zouden bovendien te weinig gekwalificeerde medewerkers zijn. Volgens twee ex-medewerkers van het bad, dat intern wel ‘Islamabad’ wordt genoemd, zou het vooral in het weekeinde de spuigaten uitlopen. ‘Er komen dan veel allochtonen die personeel en bezoekers intimideren. Ze komen en masse en schelden vrouwen uit voor “kankerhoer”. Meisjes worden aangerand. Je krijgt zo veel mensen die het zwembad mijden.’

Jongens die zich misdragen, volgens slachtoffers vooral jongens met een moslimachtergrond, krijgen een ontzegging, maar dat heeft volgens de medewerkers weinig zin. De jongens zouden opnieuw opduiken als de ontzegging voorbij is. ‘Vanwege de privacywet mogen we de daders niet op de foto zetten, dus ze komen gewoon binnen als ze niet worden herkend. Medewerkers worden geacht hierover hun mond te houden.’

Misstanden in de doofpot

Over het wangedrag schreven medewerkers een brandbrief aan de gemeenteraadsfractie Groep de Mos. ‘Jonge meiden zijn niet veilig in het zwembad,’ schrijft een van de medewerkers. Het zwembadpersoneel wordt uitgescholden, geïntimideerd en bespuugd. Het bad werd eerder als ‘oorlogsgebied’ omschreven.

Geregeld moet de politie erbij komen om de jongens in het gareel te houden. Het zwembadpersoneel raadt vrouwelijke gasten aan zich ‘niet uitdagend’ te kleden, om aanranding te voorkomen. De medewerkers stelden al eerder de dienst Onderwijs, Cultuur en Welzijn van de gemeente op de hoogte, maar die zou de misstanden in de doofpot stoppen.

De Groep de Mos hekelt de houding van wethouder Baldewsingh. Hij zou de klachten niet willen behandelen omdat de klagers anoniem willen blijven. ‘De brief werd gesteund door twintig of meer medewerkers. De stroom reacties op sociale media liegt er ook niet om. Van de honderden reacties zijn er slechts één of twee mensen die zeggen dat er niks aan de hand is in het bad,’ zegt Lex Kraft van Ermel van Groep de Mos. Volgens hem mag je ‘in deze gemeente wel anoniem solliciteren, maar anoniem je beklag doen, kan dus niet’.

Ook is hij boos over de beslissing om de pers met behulp van beveiligers te weren. ‘Omdat de pers met draaiende camera binnenkwam, heeft hij extra beveiligers ingezet. Waarom doe je dat ook niet voor de bezoekers en het personeel zelf,’ vraagt Kraft van Ermel zich af. Hij wil dat er een vervolg komt op de discussie, en roept slachtoffers op zich bij zijn partij te melden.

20 apr 2017
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit wat men denkt te bereiken met dat politiek-correcte wegkijken. Hiermee spelen ze de moslim haters alleen maar in de kaart, weer een doofpot affaire rond zich misdragende moslims. Dit probleem in zwembaden bestaat al een jaar of 30, vele zwembaden hebben nu een systeem met pasjes en een foto om die exacte reden. Spreek dat asociale rot volk (de mensen die dit doen dus, niet alle moslims) aan op hun gedrag en dat van hun kinderen, zet beveiliging in om die gastjes aan hun nekvel dat zwembad uit te slepen en niet om de media op afstand te houden. Als het allemaal niet waar is dan hoef je ook niemand op afstand te houden lijkt me dan zal elke bezoeker en elke medewerker ze vertellen dat het allemaal wel meevalt. Maar dat doet het dus blijkbaar niet.

Opvallend dat er ook meteen weer een moslim club klaarstaat om te roepen dat het discriminatie is maar natuurlijk reppen ze met geen woord over het gedrag dat die jongens laten zien. Het slaat nergens op, ze bereiken exact het tegenovergestelde van wat ze willen. Veroordeel het gedrag van deze jongens gewoon, het kan ook gewoon niet. Dan geef je iedereen ook het gevoel dat het probleem serieus genomen wordt. Nu bereiken ze alleen maar dat nog meer mensen Wilders nog harder zullen steunen zodat hij het hopelijk wel gaat veranderen. Ik vrees ook dat het op den duur een keer wel tot een confrontatie komt op deze manier, mensen pikken het niet meer en nemen het recht in eigen hand. Daar is de politiek nu op aan het aansturen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel, ik ben het met je eens en vrees de dag dat het echt ontploft hier. Helaas ben ik overtuigd van een escalatie, maar hoop dat het tij gekeerd wordt.

Ik merk het wel aan mezelf: een paar jaar geleden was ik ook een goedprater (buurthuizen en dergelijke), maar ik word steeds harder en besef dat ik vooral dacht vanuit idealen. En helaas zijn idealen precies dat wat ze zijn: gedachtes die gespeend zijn van realiteit die je de werkelijkheid ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
27-08-2017 08:58
Ik snap nooit wat men denkt te bereiken met dat politiek-correcte wegkijken. Hiermee spelen ze de moslim haters alleen maar in de kaart, weer een doofpot affaire rond zich misdragende moslims. Dit probleem in zwembaden bestaat al een jaar of 30, vele zwembaden hebben nu een systeem met pasjes en een foto om die exacte reden. Spreek dat asociale rot volk (de mensen die dit doen dus, niet alle moslims) aan op hun gedrag en dat van hun kinderen, zet beveiliging in om die gastjes aan hun nekvel dat zwembad uit te slepen en niet om de media op afstand te houden. Als het allemaal niet waar is dan hoef je ook niemand op afstand te houden lijkt me dan zal elke bezoeker en elke medewerker ze vertellen dat het allemaal wel meevalt. Maar dat doet het dus blijkbaar niet.

Opvallend dat er ook meteen weer een moslim club klaarstaat om te roepen dat het discriminatie is maar natuurlijk reppen ze met geen woord over het gedrag dat die jongens laten zien. Het slaat nergens op, ze bereiken exact het tegenovergestelde van wat ze willen. Veroordeel het gedrag van deze jongens gewoon, het kan ook gewoon niet. Dan geef je iedereen ook het gevoel dat het probleem serieus genomen wordt. Nu bereiken ze alleen maar dat nog meer mensen Wilders nog harder zullen steunen zodat hij het hopelijk wel gaat veranderen. Ik vrees ook dat het op den duur een keer wel tot een confrontatie komt op deze manier, mensen pikken het niet meer en nemen het recht in eigen hand. Daar is de politiek nu op aan het aansturen.

Ik weet niet of het woord 'moslimhaters' hier bij voorbaat op z'n plaats is. Ze worden niet uit het niets 'tuig' genoemd. Dat hebben ze zelf verdiend door hun criminele gedrag telkens weer. Het zal je kind of vrouw maar wezen wat daar aangerand werd. Dan zou de grootste moslimliefhebber nog wraakgevoelens krijgen.

Ik zou zeggen "door het politiek-correct-wegkijken scheppen ze onbegrip bij de gewone burgers en slachtoffers die zich niet gehoord en niet gesteund voelen".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
27-08-2017 09:02
MwTheelepel, ik ben het met je eens en vrees de dag dat het echt ontploft hier. Helaas ben ik overtuigd van een escalatie, maar hoop dat het tij gekeerd wordt.

Ik merk het wel aan mezelf: een paar jaar geleden was ik ook een goedprater (buurthuizen en dergelijke), maar ik word steeds harder en besef dat ik vooral dacht vanuit idealen. En helaas zijn idealen precies dat wat ze zijn: gedachtes die gespeend zijn van realiteit die je de werkelijkheid ontnemen.
Daar ben ik ook van overtuigd.

Ik merkte het afgelopen week toen ik een moslima in lang gewaad 'strak voor zich uit kijkend' zag lopen met een doek over haar hoofd en nek. Alsof haar omgeving te min voor haar was. Ik riep bijna "sterke zonnestralen in de woestijn hé?" terwijl ik ook wel weet dat ze dat woestijn-tenue niet draagt vanwege de Nederlandse zonnestralen maar omdat ze vooral niet westers gekleed wil gaan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-08-2017 11:03
Daar ben ik ook van overtuigd.

Ik merkte het afgelopen week toen ik een moslima in lang gewaad 'strak voor zich uit kijkend' zag lopen met een doek over haar hoofd en nek. Alsof haar omgeving te min voor haar was. Ik riep bijna "sterke zonnestralen in de woestijn hé?" terwijl ik ook wel weet dat ze dat woestijn-tenue niet draagt vanwege de Nederlandse zonnestralen maar omdat ze vooral niet westers gekleed wil gaan.
Afgelopen weekend zagen wij zo'n koppel. Man met correcte baard en westers gekleed, vrouw volledig in het zwart, tot handschoenen aan toe. Enkel de ogen waren vrij, met het streepje huid ertussen ook bedekt. Ik ontplofte zowat. Waarom moeten de vrouwen zo bedekt zijn en mogen de mannen T-shirt en korte broek dragen? En dan zijn ze verwonderd dat er extreem gereageerd wordt op vrouwen, je zou voor minder als je nooit een streepje huid te zien krijgt.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
aquake82 schreef:
27-08-2017 23:53
Afgelopen weekend zagen wij zo'n koppel. Man met correcte baard en westers gekleed, vrouw volledig in het zwart, tot handschoenen aan toe. Enkel de ogen waren vrij, met het streepje huid ertussen ook bedekt. Ik ontplofte zowat. Waarom moeten de vrouwen zo bedekt zijn en mogen de mannen T-shirt en korte broek dragen? En dan zijn ze verwonderd dat er extreem gereageerd wordt op vrouwen, je zou voor minder als je nooit een streepje huid te zien krijgt.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat burka's niet verboden zijn in Nederland.
Ik kan me hier zo kwaad over maken, zó vrouwonterend en ziek die 'religie'.
En sowieso: als je ons en onze westerse normen en waarden zo haat, en je absoluut niet wilt aanpassen, dan heb je hier toch niks te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Als morgen iemand zijn hond een laken over zijn kop trekt word de dierenbescherming ingeschakeld. Maar omdat de man niet wil dat iemand naar zijn vrouw kijkt krijgt de vrouw wel een laken over haar heen, en word de vrouw verstopt onder het mom van 'dan ben je een parel'. :sigh:

NRC

Tweede Kamer stemt in met boerkaverbod

Het voorstel stelt dat boerka’s, nikabs, bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden in het onderwijs, het OV, ziekenhuizen en in overheidsgebouwen.

Clara van de Wiel 29 november 2016


[foto: Boerkadraagsters vorige week in het Tweede Kamergebouw. Foto: ANP ]

Een meerderheid van de Tweede Kamer stemde dinsdag in met een boerkaverbod in delen van de openbare ruimte. Het voorstel houdt in dat boerka’s, nikabs, bivakmutsen en integraalhelmen verboden worden in het onderwijs, het openbaar vervoer, ziekenhuizen en in overheidsgebouwen. Dragen mensen die toch, dan kunnen zij een boete krijgen van maximaal 400 euro. Het verbod geldt niet op straat.

Vorige week woensdag werd al duidelijk dat een ruime meerderheid van de Tweede Kamer zich achter het wetsvoorstel van minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken, PvdA) schaarde. Alleen GroenLinks, D66 en Groep Kuzu-Öztürk waren tegen het voorstel.
Lees ook: ‘Er wordt me door de Tweede Kamer verboden te zijn wie ik wil zijn’

Over een boerkaverbod wordt al jaren gesproken. Het kabinet-Rutte I wilde een compleet verbod op gezichtsbedekkende kleding invoeren, maar toen het kabinet viel sneuvelde dat plan. Bij het sluiten van hun regeerakkoord maakten VVD en PvdA in 2012 afspraken over een gedeeltelijk verbod, dat slecht in bepaalde situaties geldt en niet alleen voor boerka’s en niqaabs maar ook voor helmen, maskers of bivakmutsen.
Lees ook: Verbod op boerka ‘voelt als pesten’

Het is nog onbekend of er ook een meerderheid in de Eerste Kamer is voor het verbod. De partijen die dinsdag vóór het verbod stemden in de Tweede Kamer hebben op dit moment wel een meerderheid in de Eerste Kamer. Eerder adviseerde de Raad van State negatief over het voorstel: volgens het hoogste adviesorgaan moeten scholen en ziekenhuizen zelf regels kunnen maken over gezichtsbedekkende kleding. In Nederland dragen naar schatting een paar honderd vrouwen een niqaab of een boerka.
LOEP ME MAAR aub.
Burka dragen mag gewoon op straat.... laat men dat lekker in huis doen als dat zo nodig moet, net als de rest van hun religie-uitingen.
Burka's zijn wel verboden in het onderwijs etc ....... alsof die vrouwen werken :bonk:
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-08-2017 10:56
Ik weet niet of het woord 'moslimhaters' hier bij voorbaat op z'n plaats is. Ze worden niet uit het niets 'tuig' genoemd. Dat hebben ze zelf verdiend door hun criminele gedrag telkens weer. Het zal je kind of vrouw maar wezen wat daar aangerand werd. Dan zou de grootste moslimliefhebber nog wraakgevoelens krijgen.

Ik zou zeggen "door het politiek-correct-wegkijken scheppen ze onbegrip bij de gewone burgers en slachtoffers die zich niet gehoord en niet gesteund voelen".
Ik had het vooral over mensen die toch al een hekel aan moslims hebben, dit soort incidenten zijn koren op de molen van dat soort types. Verder eens.

Ik snap de drukte om boerka's/nikab's niet zo, het gaat om een handjevol vrouwen die dat dragen, 150 volgens google. Wat is 150 op 17 miljoen nou helemaal om je druk om te maken? De meeste mensen in Nederland komen zelfs nooit iemand in een boerka/nikab tegen. Ik kom vaak in Amsterdam waar behoorlijk veel moslims wonen en ik heb in de afgelopen 15 jaar 3 mensen in een nikab gezien. Dat is inclusief mijn bezoeken aan een azc waar ik er niet een heb gezien.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
28-08-2017 17:47
Ik had het vooral over mensen die toch al een hekel aan moslims hebben, dit soort incidenten zijn koren op de molen van dat soort types. Verder eens.

Ik snap de drukte om boerka's/nikab's niet zo, het gaat om een handjevol vrouwen die dat dragen, 150 volgens google. Wat is 150 op 17 miljoen nou helemaal om je druk om te maken? De meeste mensen in Nederland komen zelfs nooit iemand in een boerka/nikab tegen. Ik kom vaak in Amsterdam waar behoorlijk veel moslims wonen en ik heb in de afgelopen 15 jaar 3 mensen in een nikab gezien. Dat is inclusief mijn bezoeken aan een azc waar ik er niet een heb gezien.
Het valt mij juist op dat ik ze steeds vaker zie. (Ik woon in de Randstad) Ook die lange zwarte gewaden (ik mag ze van een forumster geen tenten meer noemen) die vrouwen van top tot teen bedekken zie ik steeds vaker.
Ik heb het idee dat ik het ook steeds vaker zie. Ook hele jonge meisjes (basisschool) die met een hoofddoek lopen zie ik steeds vaker.(centrum van middelgrote stad in de Randstad)

In alle eerlijkheid: ik vind het geen gezicht. Een hoofddoek losjes om de haren geknoopt in combinatie met mooie kleding kan ik wel mooi vinden, maar met warm weer van top tot teen bedekt lopen met lange lappen over je hoofd vind ik bijna provocerend. Vooral als er een man naast loopt die er retehip uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
28-08-2017 18:06
Het valt mij juist op dat ik ze steeds vaker zie. (Ik woon in de Randstad) Ook die lange zwarte gewaden (ik mag ze van een forumster geen tenten meer noemen) die vrouwen van top tot teen bedekken zie ik steeds vaker.

Ik zie ze ook steeds vaker. @(
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
12-09-2017 09:43
Ik zie ze ook steeds vaker. @(
En het zal alleen maar meer worden.
Nederland is een FANTASTISCH land voor moslims.
Alles zal verislamiseren.
Amsterdam als eerste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven