Handel in lichaamsdelen voor de wetenschap

08-12-2018 22:28 44 berichten
Ik zat net Nieuwsuur te kijken waarbij ze het hadden over de handel in lichaamsdelen voor de wetenschap. Natuurlijk wist ik wel dat je je lichaam beschikbaar kan stellen voor de wetenschap maar dat er echt zo'n handel in is en echt grof geld mee verdiend wordt. Een handelaar verkocht zelfs zijn bedrijf wat daar in handelde en kocht daar meerdere huizen en een prive jet voor.

Heb het inmiddels maar afgezet want ik vond het echt te luguber en begon me ook meteen af te vragen of mensen voor deze optie zouden hebben gekozen (doneren aan de wetenschap) als ze wisten dat het er zo aan toe ging.

Link naar artikel: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226263 ... drijf.html
Link naar uitzending vanaf ongeveer 03:30 https://nos.nl/uitzending/38138-nieuwsuur.html

Weet ook niet wat ik met dit topic wil verder maar ik was echt een beetje in shock.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 22:56
5.88% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 23:03
Maar ik wil een hele.
dan moet je al die losse onderdelen aan elkaar zetten. Maar ik kan niet garanderen dat voet 22334 ook hoort bij been 44356
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 23:04
Die drugs komen natuurlijk in die lijken binnen. Dat ze dat bij de recherche nog niet doorhebben.
Briljant :lightbulb:
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 23:04
Die drugs komen natuurlijk in die lijken binnen. Dat ze dat bij de recherche nog niet doorhebben.
die waren even druk met paniekzaaien bij nieuwsuur
S-Meds schreef:
08-12-2018 23:04
dan moet je al die losse onderdelen aan elkaar zetten. Maar ik kan niet garanderen dat voet 22334 ook hoort bij been 44356
Ja, en dan slaat de bliksem en en heb ik Frankenstein II.
maar jongens dit is toch ook oud nieuws. Vroeger hadden we Willebrord al die met hoofden goochelde
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:57
die lijken kregen precies wat ze wilden, er gingen wetenschappers in ze snijden. Misschien zijn ze het niet eens met het land waar dat gebeurt maar dan moeten ze gewoon bezwaar maken
Achja, waarom ik ook op een zaterdagavond zo serieus er op in ga. :facepalm: cheers. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Maar toch hé, ik las dat het niet gaat om alleen medische wetenschap maar om allerlei wetenschap. Bijvoorbeeld ook om het testen van nieuwe munitie, om maar iets te noemen. Dat werd vaak niet op het formulier vermeld.
Doneer je als pacifist vol nobele gedachtes je lichaam aan de wetenschap voor het hogere doel.. Testen ze nieuwe munitie op je.. Dat is toch best balen..
Lollypop04 schreef:
09-12-2018 19:00
Maar toch hé, ik las dat het niet gaat om alleen medische wetenschap maar om allerlei wetenschap. Bijvoorbeeld ook om het testen van nieuwe munitie, om maar iets te noemen. Dat werd vaak niet op het formulier vermeld.
Doneer je als pacifist vol nobele gedachtes je lichaam aan de wetenschap voor het hogere doel.. Testen ze nieuwe munitie op je.. Dat is toch best balen..
wat een indianenverhaal. waarom zou het amc munitie testen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-12-2018 19:27
wat een indianenverhaal. waarom zou het amc munitie testen?
Niet het amc natuurlijk, nogal wiedes. Dat Amerikaanse bedrijf dat verkoopt aan verschillende kopers. Waaronder het amc. En waaronder dus ook aan andere wetenschappelijke instellingen over de hele wereld. En stond gewoon op een reguliere nieuws site.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:44
lijkt me niet. als jij mij een oude vaas geeft en ik verkoop het lelijke ding voor 600 euro dan moet ik dat toch zelf weten.
Klinkt logisch, maar je zou de mensen de kost moeten geven die dan alsnog gaan klagen dat jij er aan verdient hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
09-12-2018 19:00
Maar toch hé, ik las dat het niet gaat om alleen medische wetenschap maar om allerlei wetenschap. Bijvoorbeeld ook om het testen van nieuwe munitie, om maar iets te noemen. Dat werd vaak niet op het formulier vermeld.
Doneer je als pacifist vol nobele gedachtes je lichaam aan de wetenschap voor het hogere doel.. Testen ze nieuwe munitie op je.. Dat is toch best balen..
Munitie testen kan ook op wetenschappelijk manier :-)
Flauwe reacties zeg.
Ik vond het ook een walgelijk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Met een moeder die uitvaartverzorgster is krijg ik zoveel verhalen te horen, ik maak me niet druk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind het bijzonder dat mensen van dit soort dingen opkijken. Aan alles valt geld te verdienen, dus ook aan lijken.
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 17:35
Ik vind het bijzonder dat mensen van dit soort dingen opkijken. Aan alles valt geld te verdienen, dus ook aan lijken.
Nou vind ik jammer.
Maar inderdaad je hebt gelijk. Beetje naief misschien van mij.
Nou dan is dat maar bijzonder gedacht van mij. Had verwacht dat ze het dan lokaal zouden gebruiken voor de wetenschap (of dat het wordt gebruikt voor die ene tentoonstelling) maar niet dat je hoofd wordt verkocht aan VS, je been aan Duitsland en je arm weer aan bijvoorbeeld Rusland door een commercieel bedrijf die er gouden bergen mee verdient.
Ik had er nooit bij nagedacht dat die onderdelen los verkocht worden.
Het is een commerciële wereld. De nabestaanden krijgen geld voor het lichaam. Logisch gevolg is dat de verkoper dan dus wel winst wil maken.
Goguma schreef:
12-12-2018 22:01
Nou dan is dat maar bijzonder gedacht van mij. Had verwacht dat ze het dan lokaal zouden gebruiken voor de wetenschap (of dat het wordt gebruikt voor die ene tentoonstelling) maar niet dat je hoofd wordt verkocht aan VS, je been aan Duitsland en je arm weer aan bijvoorbeeld Rusland door een commercieel bedrijf die er gouden bergen mee verdient.
Ook bij lokaal gebruik word je gedemonteerd hoor.
S-Meds schreef:
12-12-2018 23:28
Ook bij lokaal gebruik word je gedemonteerd hoor.
Het zal wel gauw gedaan zijn met de mensen die hun lichaam beschikbaar stellen als het zo gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven