Heb jij wel eens te maken gehad met seksueel wangedrag?

17-01-2022 20:48 1245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de beerput opengetrokken is bij TVOH en er zich inmiddels meer dan 40 vrouwen hebben gemeld met deze ervaring vroeg ik me af of je ook weleens seksueel wangedrag hebben meegemaakt op werk, sport of elders?

Uiteraard trapt TO af.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
26-01-2022 17:19
En toch is dat wat hier voorgesteld wordt en als ideaal gedrag wordt gezien. Alleen niet door mij. Ik moet er niet aan denken.
Nee hoor, dat lees ik nergens. Keyword is: ongewenst.
Filrten en zelfverzekerdheid: no problem. Er worden door sommige mensen alleen flinke grenzen overgegaan na geen wederzijdse interesse en dat is waar het in dit topic over gaat.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
26-01-2022 17:48
Ik vind dat dus geen domme vraag. Ik vind misschien 0,01% van de mannen die ik tegen kom leuk genoeg voor een flirt................
0,01% is laag. Ik denk dat er ook 20%-vrouwen zijn. Die het echt leuk vinden om jan en alleman te flirten (komt voor).

Aan de buitenkant kunnen mannen niet zien of je een 0,01% of een 20% vrouw bent. Dus die denken: gewoon proberen.

Ik ben zelf helemaal niet goed in flirten en benader bijna nooit. Mijn vriendin heeft mij benaderd :) (het komt voor)
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
26-01-2022 17:48
Ik vind dat dus geen domme vraag. Ik vind misschien 0,01% van de mannen die ik tegen kom leuk genoeg voor een flirt. Leuk genoeg voor wat horizontale actie betreft een nog kleiner percentage (zeker nu ik een relatie heb). Veruit de meeste mannen hebben mij dus niet te verleiden en al helemaal niet te veroveren en/of te domineren. Als ze dan wel aandringen is dat toch gewoon op zijn minst irritant?
Er zit nogal wat tussen flirt en horizontale actie. Als iemand naar knipoogt en hij hoort bij die 99,99%, ervaar je dat dan als grensoverschrijdend gedrag?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Pffff, heb je even?

Wat me nu te binnen schiet, en dit is natuurlijk lang niet alles.

- Toen ik 15 was en werkte als afwasser en keukenhulp in een restaurant, maakte een kok vaak schunnige opmerkingen over mijn uiterlijk, kleding, over zijn eigen piemel ("beter een kleintje die steigert dan een grote die weigert"), insinuerende opmerkingen en vragen of ik al eens seks had gehad, etc etc etc. De rest van het personeel wuifde het weg zo van: ach daar heb je hem weer, ach ja zo is hij nou eenmaal. En ik als 15-jarig guppie wist niet anders te reageren dan af en toe walging tonen of sullig lachen.

- Op latere leeftijd kwam een andere baas erachter dat ik op vrouwen viel. Ik was nog erg onhandig en naïef in het vertellen van mijn geheim. Hij wilde me wel helpen en me eens meenemen naar een gaybar in Den Haag. Dat leek mij fantastisch want in mijn eentje durfde ik nooit naar gaybars. Maar hij bleek het natuurlijk te bedoelen als voorwendsel om in de auto aan mijn been te gaan zitten en was erg teleurgesteld en verbaasd dat ik toch écht niet in hem (dikke getrouwde man van 40 jaar ouder en zijn vrouw kende ik ook!!) geïnteresseerd was.

- Bij een man waar ik mijn auto liet repareren was het altijd erg gezellig. Eerst kwam ik daar nog vaak samen met mijn toenmalige vriendje. We dronken altijd koffie en kletsten heel wat af met andere klanten en met die man. Een keer toen ik er nog als enige klant was aan het eind van een dag, begon hij me uit het niets opeens te zoenen tot ik hem wegduwde. Terwijl ik zijn vriendin kende!!, en ik dacht dat we gewoon maatjes waren zoals met al die andere klanten. Daarna wilde ik nooit meer daarheen en moest ik een andere garage zoeken.

- Bij kantoorbanen ook altijd erg veel mannen meegemaakt van dik 30 jaar ouder en vaak met een rol van direct of indirect leidinggevende / hoger in de hiërarchie, die veel te dichtbij kwamen staan terwijl ze een vraag stelden, in je decolleté probeerden te kijken terwijl jij dan hun verzoek op de computer zat uit te voeren en zij naast je stonden, opmerkingen maakten over je kleding of je figuur. Bijvoorbeeld die enge collega die in de fietsenkelder achter me liep, al niet een heel fijne situatie zo alleen met die creep, en dat hij zei "Zoooo, jij sport zeker veel?" wat ik dan als compliment moest opvatten over mijn figuur? :thunder:
Of die andere leidinggevende die van achter zijn bureau met zijn gluiperige ogen mij (en alle andere vrouwen) heel langzaam van top tot teen bekeek, als "uitkleden met zijn ogen", ook terwijl jij ondertussen een vraag stond te stellen.

- Die maanden dat ik een bijbaantje had bij de rondvaartboten. Al die schippers die het kennelijk niet vreselijk onbeschoft vonden om te vragen hoe ik en mijn vriendin dan seks hebben. Ik deed het dan maar af met "ik heb medelijden met jouw vriendin als jij denkt dat er maar 1 manier is". Maar ondertussen sta je daar dan wel voor hun neus terwijl zij je overduidelijk staan te bekijken met visioenen van hoe je het dan doet. Vaak ben je zo perplex over hun onbeschofte vragen dat je niet meteen goeie repliek hebt om ze echt op hun plek te zetten.

- Een gids die ik geld had betaald voor een tripje naar een onbewoond eiland, die aan me begon te zitten en vroeg of ik een condoom bij me had. Terwijl je dus wel afhankelijk bent van zo'n man om je niet achter te laten op een eiland omringd door krokodillen en nijlpaarden!

- De man die 's nachts expres tegelijk uit de bus was gestapt bij een afgelegen dorpje, om mij met zijn hand om mijn mond vast te grijpen, totdat ik me losrukte en wegrende. Dat rennen hield ik niet vol met een zware tas op mijn rug, dus hij haalde me weer in. Inmiddels waren we wel bij huizen dus voelde ik me iets veiliger, desnoods zou ik gaan aanbellen en keihard krijsen. Die gek durfde nog te doen alsof er niks was gebeurd en vroeg me mee naar een feestje. Nou nee dank je, maar veel plezier, doei.

- De jongeman die me inhaalde terwijl ik fietste (en hij ook) en me bij mijn kont en borst greep, toen hardop lachend een bochtje draaide en weer achter me kwam fietsen, en lachte om mijn gescheld op hem. Totdat ik een groepje vrouwen zag waarbij ik ging 'schuilen' want ik wilde niet dat hij wist waar ik woonde.

- De hoteleigenaar die mij en mijn reisvriendin dronken probeerde te voeren toen wij de enige gasten waren, zijn muziek steeds harder zette en telkens zei dat we moesten dansen. En die heeft dan alle sleutels van alle kamers. :-( We hebben onze deur gebarricadeerd met meubels en zijn meteen de volgende ochtend vertrokken.

- Vaak in mijn kont geknepen in discotheken, ook 2x door lesbische vrouwen. Vaak ook stiekem en dat je niet weet wie het deed.

- De Fransoos die slaapplaatsen had aangeboden in zijn studentenkamer voor een uitwisselingsproject. 3 of 4 andere vrouwen en ik logeerden bij hem. 's Ochtends bleek hij opeens in ons bed gekropen te zijn en begon hij eerst een andere vrouw en later mij te betasten totdat we hem van ons af mepten. Maar lekker gezellig om dan nog gebruik te maken van zijn "gastvrijheid".

En zo kan ik nog wel effe doorgaan. Maar ik word er een beetje moedeloos van.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 26-01-2022 18:29
7.35% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
26-01-2022 18:14
Er zit nogal wat tussen flirt en horizontale actie. Als iemand naar knipoogt en hij hoort bij die 99,99%, ervaar je dat dan als grensoverschrijdend gedrag?
Zeker niet. Maar als ik niet reageer of me zelfs demonstratief van hem afwend en hij probeert dan alsnog mijn aandacht te trekken door naast me te blijven lopen, me aan te raken of quasi grappig te zeggen dat ik wel wat vrolijker mag kijken... dan is dat op zijn minst opdringerig.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
26-01-2022 18:12
0,01% is laag. Ik denk dat er ook 20%-vrouwen zijn. Die het echt leuk vinden om jan en alleman te flirten (komt voor).

Aan de buitenkant kunnen mannen niet zien of je een 0,01% of een 20% vrouw bent. Dus die denken: gewoon proberen.

Ik ben zelf helemaal niet goed in flirten en benader bijna nooit. Mijn vriendin heeft mij benaderd :) (het komt voor)
20%? Dat is heel hoog hoor! 1 op de 5 mannen leuk genoeg voor een flirt? :O
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
26-01-2022 18:25
20%? Dat is heel hoog hoor! 1 op de 5 mannen leuk genoeg voor een flirt? :O
Geen idee eigenlijk wat reëel is.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat WIckedwitch een soort basisveiligheid ervaart die veel andere vrouwen moeten missen.

Hoe makkelijk ze schrijft over: "hij krijgt of een knal of een aanklacht, of ik stuur de hond".

Als die basisveiligheid er niet is wordt flirten een stuk minder leuk.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
26-01-2022 18:12
0,01% is laag. Ik denk dat er ook 20%-vrouwen zijn. Die het echt leuk vinden om jan en alleman te flirten (komt voor).

Aan de buitenkant kunnen mannen niet zien of je een 0,01% of een 20% vrouw bent. Dus die denken: gewoon proberen.

Ik ben zelf helemaal niet goed in flirten en benader bijna nooit. Mijn vriendin heeft mij benaderd :) (het komt voor)
In een gelijkwaardige setting is flirten het probleem niet. Doorgaan na een nee is het probleem. Of als leraar, leidinggevende oid en ongepaste opmerkingen maken, dat zijn de problemen. Ook is flirten geen vrijbrief om 10 stappen te snel te gaan en meteen all over iemand zijn en meteen te verwachten dat iemand met je seks heeft.

Voor zover ik weet is flirten en veroveren een samenspel. Dat lukt alleen als beiden er voor in zijn. En simmige mensen snappen dit niet. Sommige mensen vinden een glimlach of vriendelijkheid al een teken van flirten.

Als ik in de supermarkt iemand vraag om even wat van de bovenste plank te pakken en we grappen wat, dan is dat gewoon normaal sociaal gedrag. Dat betekent niet dat ik zijn telefoonnummer wil. Als hij dat aanbiedt zal ik hem er niet meteen op afrekenen, hij heeft iets verkeerd geïnterpreteerd, kan gebeuren. Maar als die man dan boos wordt en mij een stom arrogant wijf vindt en de volgende keer moet ik zelf maar in het schap klimmen voor mijn potje sambal, dan loop ik weg. En dan staat die man buiten op me te wachten en wil nog even aangeven dat ik niet weet wat ik mis en dat hij me nog 1 kans biedt, dan is die man toch wel echt een lul. En ja, dit is echt gebeurd en soortgelijke situaties wel vaker dan eens. Dat heeft niets meer met flirten of proberen te maken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-01-2022 18:14
Pffff, heb je even?

Wat me nu te binnen schiet, en dit is natuurlijk lang niet alles.

- Toen ik 15 was en werkte als afwasser en keukenhulp in een restaurant, maakte een kok vaak schunnige opmerkingen over mijn uiterlijk, kleding, over zijn eigen piemel ("beter een kleintje die steigert dan een grote die weigert"), insinuerende opmerkingen en vragen of ik al eens seks had gehad, etc etc etc. De rest van het personeel wuifde het weg zo van: ach daar heb je hem weer, ach ja zo is hij nou eenmaal. En ik als 15-jarig guppie wist niet anders te reageren dan af en toe walging tonen of sullig lachen.

- Op latere leeftijd kwam een andere baas erachter dat ik op vrouwen viel. Ik was nog erg onhandig en naïef in het vertellen van mijn geheim. Hij wilde me wel helpen en me eens meenemen naar een gaybar in Den Haag. Dat leek mij fantastisch want in mijn eentje durfde ik nooit naar gaybars. Maar hij bleek het natuurlijk te bedoelen als voorwendsel om in de auto aan mijn been te gaan zitten en was erg teleurgesteld en verbaasd dat ik toch écht niet in hem (dikke getrouwde man van 40 jaar ouder en zijn vrouw kende ik ook!!) geïnteresseerd was.

- Bij een man waar ik mijn auto liet repareren was het altijd erg gezellig. Eerst kwam ik daar nog vaak samen met mijn toenmalige vriendje. We dronken altijd koffie en kletsten heel wat af met andere klanten en met die man. Een keer toen ik er nog als enige klant was aan het eind van een dag, begon hij me uit het niets opeens te zoenen tot ik hem wegduwde. Terwijl ik zijn vriendin kende!!, en ik dacht dat we gewoon maatjes waren zoals met al die andere klanten. Daarna wilde ik nooit meer daarheen en moest ik een andere garage zoeken.

- Bij kantoorbanen ook altijd erg veel mannen meegemaakt van dik 30 jaar ouder en vaak met een rol van direct of indirect leidinggevende / hoger in de hiërarchie, die veel te dichtbij kwamen staan terwijl ze een vraag stelden, in je decolleté probeerden te kijken terwijl jij dan hun verzoek op de computer zat uit te voeren en zij naast je stonden, opmerkingen maakten over je kleding of je figuur. Bijvoorbeeld die enge collega die in de fietsenkelder achter me liep, al niet een heel fijne situatie zo alleen met die creep, en dat hij zei "Zoooo, jij sport zeker veel?" wat ik dan als compliment moest opvatten over mijn figuur? :thunder:
Of die andere leidinggevende die van achter zijn bureau met zijn gluiperige ogen mij (en alle andere vrouwen) heel langzaam van top tot teen bekeek, als "uitkleden met zijn ogen", ook terwijl jij ondertussen een vraag stond te stellen.

- Die maanden dat ik een bijbaantje had bij de rondvaartboten. Al die schippers die het kennelijk niet vreselijk onbeschoft vonden om te vragen hoe ik en mijn vriendin dan seks hebben. Ik deed het dan maar af met "ik heb medelijden met jouw vriendin als jij denkt dat er maar 1 manier is". Maar ondertussen sta je daar dan wel voor hun neus terwijl zij je overduidelijk staan te bekijken met visioenen van hoe je het dan doet. Vaak ben je zo perplex over hun onbeschofte vragen dat je niet meteen goeie repliek hebt om ze echt op hun plek te zetten.

- Een gids die ik geld had betaald voor een tripje naar een onbewoond eiland, die aan me begon te zitten en vroeg of ik een condoom bij me had. Terwijl je dus wel afhankelijk bent van zo'n man om je niet achter te laten op een eiland omringd door krokodillen en nijlpaarden!

- De man die 's nachts expres tegelijk uit de bus was gestapt bij een afgelegen dorpje, om mij met zijn hand om mijn mond vast te grijpen, totdat ik me losrukte en wegrende. Dat rennen hield ik niet vol met een zware tas op mijn rug, dus hij haalde me weer in. Inmiddels waren we wel bij huizen dus voelde ik me iets veiliger, desnoods zou ik gaan aanbellen en keihard krijsen. Die gek durfde nog te doen alsof er niks was gebeurd en vroeg me mee naar een feestje. Nou nee dank je, maar veel plezier, doei.

- De jongeman die me inhaalde terwijl ik fietste (en hij ook) en me bij mijn kont en borst greep, toen hardop lachend een bochtje draaide en weer achter me kwam fietsen, en lachte om mijn gescheld op hem. Totdat ik een groepje vrouwen zag waarbij ik ging 'schuilen' want ik wilde niet dat hij wist waar ik woonde.

- De hoteleigenaar die mij en mijn reisvriendin dronken probeerde te voeren toen wij de enige gasten waren, zijn muziek steeds harder zette en telkens zei dat we moesten dansen. En die heeft dan alle sleutels van alle kamers. :-( We hebben onze deur gebarricadeerd met meubels en zijn meteen de volgende ochtend vertrokken.

- Vaak in mijn kont geknepen in discotheken, ook 2x door lesbische vrouwen. Vaak ook stiekem en dat je niet weet wie het deed.

- De Fransoos die slaapplaatsen had aangeboden in zijn studentenkamer voor een uitwisselingsproject. 3 of 4 andere vrouwen en ik logeerden bij hem. 's Ochtends bleek hij opeens in ons bed gekropen te zijn en begon hij eerst een andere vrouw en later mij te betasten totdat we hem van ons af mepten. Maar lekker gezellig om dan nog gebruik te maken van zijn "gastvrijheid".

En zo kan ik nog wel effe doorgaan. Maar ik word er een beetje moedeloos van.
Ik heb ook zo veel voorbeelden. Inderdaad ook wel eens een reisleider die bijna geen nee dulden .
Maar wat ik mij afvraag, wat maakt het nu dat sommige vrouwen dit veelvuldig meemaken en anderen niet? (Zonder victim blaming)
Heeft dat met benaderbaar zijn te maken of met dat je je in “kwetsbare situaties” beweegt, meer alleen reizen enzo.
Niet dat je dat moet laten uiteraard.

Of toch met een bepaald uiterlijk (aantrekkelijk of juist kwetsbaar misschien).
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
26-01-2022 18:25
20%? Dat is heel hoog hoor! 1 op de 5 mannen leuk genoeg voor een flirt? :O
Hahahaha, ja, dat lijkt me wel een heel hoog percentage.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
26-01-2022 18:57
Hahahaha, ja, dat lijkt me wel een heel hoog percentage.
Idd , echt 1-2% ofzo binnen mijn leeftijdsmarge. Dus in realiteit 0.5% misschien.
Alle reacties Link kopieren
Bosrozen schreef:
26-01-2022 18:44
Ik heb ook zo veel voorbeelden. Inderdaad ook wel eens een reisleider die bijna geen nee dulden .
Maar wat ik mij afvraag, wat maakt het nu dat sommige vrouwen dit veelvuldig meemaken en anderen niet? (Zonder victim blaming)
Heeft dat met benaderbaar zijn te maken of met dat je je in “kwetsbare situaties” beweegt, meer alleen reizen enzo.
Niet dat je dat moet laten uiteraard.

Of toch met een bepaald uiterlijk (aantrekkelijk of juist kwetsbaar misschien).
Ik heb gelukkig weinig meegemaakt, maar ben dan ook een saaie huismus. Kroegen, discotheken e.d. vind ik vreselijk en daar kom ik nooit. Ik reis ook erg weinig, weinig bijbaantjes gehad als meisje/jonge vrouw. Dus er vallen bij mij een hoop risicovolle situaties af.

En waarschijnlijk ook een portie geluk. Ik heb bijvoorbeeld in mijn studententijd ook weleens om 0200 door Amsterdam gelopen en het enige wat ik heb meegemaakt is dat een man mij vriendelijk vroeg of ik met hem cocaïne wilde gaan snuiven op een feest waar hij naar op weg was. Ik bedankte beleefd, waarop hij mij een galante handkus gaf en onze wegen weer scheidden. Het was alleen maar grappig en die handkus geen moment bedreigend oid.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
26-01-2022 17:40
Waarom stel je zo’n ontzettend stomme vraag? Natuurlijk niet. Een man die mij wel blijft benaderen nadat ik ontzettend duidelijk, echt cristal clear ben geweest dat ik er niet van gediend bent, krijgt of een knal of een aanklacht, of ik zet de hond op tegen m.
maar daar gaat het nou juist wel precies om.
NIEMAND heeft een hekel aan gewenst gedrag, aan gewenste aandacht, aan gewenst flirten

Het gaat om de mannen waar je geen zin in hebt. En daar zin er meer van, dan mannen waar je wel zin in hebt.
Dat is sexueel wangedrag.
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
26-01-2022 18:12

Ik ben zelf helemaal niet goed in flirten en benader bijna nooit. Mijn vriendin heeft mij benaderd :) (het komt voor)
als mannen wat vaker zouden wachten, tot de vrouw hen benaderd zou dat veel gedonder schelen
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
26-01-2022 14:09
Gaan we nu alles langs de meetlat leggen van de politieke correctheid? Moet love actually nu van de buis? Jezus het lijkt wel de jaren 70 toen je niet met man mocht neuken omdat je dan heulde met de vijand. Ik zal m’n paarse tuinpak maar weer eens uit de mottenballen trekken dan. En complimenten ontvang ik dus graag. Ook op de werkvloer. Dit is dus de reden dat het feminisme niet werkt. Er wordt vanuit gegaan dat iedereen dezelfde hekel heeft aan dezelfde dingen bij mannen. Ik vind het fijn als mannen mij benaderen en fijn als ze mij complimenten geven, fijn als ze aan seks denken als ze mij zien en fijn als ze in bed heel dominant zijn. Ik vind het fijn als een man moeite doet om mij te veroveren. Dat beschouw ik niet als stalken. Stalken is als iemand een tent opslaat in m’n tuin en met een thermoskan hete thee en verrekijker zit te posten. Niet als iemand zich niet meteen laat afschrikken. Ik hou van make up en als ik op straat nagefloten wordt is mijn dag goed. Ik moet er niet aan denken dat mannen geresocialiseerd worden tot doetjes die netjes vragen of ze een kusje mogen. Hou toch op zeg.
Klopt, niet iedereen houdt van hetzelfde en het is gevaarlijk om iedereen in dezelfde mal te willen gieten. Maar ik wil je er wel op wijzen dat jij je wel in de marges van vrouwelijke seksualiteit bevindt. Want ik meen gelezen te hebben dat je houdt van zeer dominant en daarbij ook lichtelijk agressieve mantypen. Deze voorkeur is prima, maar plak 'm ajb niet op de gemiddelde vrouw. Want de meeste vrouwen houden niet van die benadering en dan heb ik liever dat een man dat ook niet denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
26-01-2022 15:11
Maar ik wil het wel. En ik voel me geen object. Ik voel me een vrouw, begeerd door een man. Ik vind het fijn als een man moeite doet. Deden maar meer wat moeite. Het gaat er om dat niet iedereen mannelijk gedrag wil uitroeien en hun tot brave jongetjes wil resocialiseren.
Woke? Sorry hoor dame, maar ben jij wel goed? Jij legt dominant en agressief (veroveringsgedrag) langs de meetlat van hoe mannelijk een man is? En dat als een man dat niet doet, het vast wel een braaf jongetje (niet volwassen, maar kinds) moet zijn.

Ik val op mannen. Volwassen mannen, geen jongetjes voor jouw duidelijkheid. En ik hou niet van dominant agressief gedrag. Sterker nog, ik heb mijn ex zelf versierd (op een niet agressieve manier, maar ik was ietsjes minder verlegen).
Je moet oppassen met wat je zegt, want je bent wél aan het victim blamen, nl. mannen die zich niet zo gedragen wegzetten als kindjes die (nog) niet rijp zijn om een ECHTE vrouw te veroveren.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
26-01-2022 15:28
Iemand zelfverzekerd benaderen is wat anders dan seksueel overschrijdend gedrag. In een kroeg ineens je tong in iemands mond stoppen is niet zelfverzekerd benaderen. Als je iemand op een date vraagt en diegene zegt nee en als je daarna nog iedere keer berichten blijft sturen met dezelfde uitkomst is niet zelfverzekerd benaderen. Als je bij afwijzing de vrouw verrot scheldt ben je geen leuke dominante man. Als je alleen kunt denken in m/v interacties als neukbaar/niet neukbaar dan ben je geen leuke man.

Vaak handelen mensen naar wat zij zelf willen en denken er niet over na of de ander dat ook wel wil. Als je dan niet bij machte bent om verbale en non verbale signalen op juiste waarde te kunnen interpreteren, dan kun je beter vragen stellen. En daar gaat het dus vaak mis bij een aantal mannen.
Precies. Helder uitgelegd. Zelfverzekerd zijn en moeite doen voor iemand heeft absoluut niks met agressiviteit of dominantie te maken. En als mannen dominantie verwarren met over grenzen gaan en op een vervelende manier jagen, dan pullease stel grenzen aan gedrag. En gezien het feit dat veel mannen statistisch gezien nogal veel signalen negeren (om welke reden dan ook) en menen rechten te kunnen claimen die ze niet hebben, opteer ik voor enige heropvoeding en kaders stellen.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
26-01-2022 17:40
Waarom stel je zo’n ontzettend stomme vraag? Natuurlijk niet. Een man die mij wel blijft benaderen nadat ik ontzettend duidelijk, echt cristal clear ben geweest dat ik er niet van gediend bent, krijgt of een knal of een aanklacht, of ik zet de hond op tegen m.
En lekker dominant je bij je tiet en kut grijpen? Want toestemming is voor kindjes? Gewoon zelfverzekerd eropaf? Nee toch? Jij wil alleen die dominante man die JIJ leuk vindt en niet eerder dan dat mag hij grabbelspelletjes doen. De rest mag/moet optyfen.

Nou, niet heel anders dan hoe de rest van de vrouwen hier graag behandeld willen worden. Met consent mag en kan er veel. Maar iedere Jan Durk die niet begrijpt dat er geen consent is (en dat begrijpen schijnt toch een groot probleem te zijn), zal zich dan toch volgens de regels van fatsoen moeten gedragen. En voor die mannetjes ben jij denk ik niet graag hun object van lust, van hun drammerige missie om je over te halen of te overtuigen? En ik neem aan dat je op je werk ook gewoon graag gewoon gewaardeerd wordt om je kennis en kunde. En niet om het feit dat je een rok mag dragen volgens je gender?
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-01-2022 18:14
Pffff, heb je even?

Wat me nu te binnen schiet, en dit is natuurlijk lang niet alles.



En zo kan ik nog wel effe doorgaan. Maar ik word er een beetje moedeloos van.
Wat vreselijk patsy-stone. Dus als je op vrouwen valt vrijwaart je dat ook niet van al die ellende. Ik dacht dat dat misschien uit zou kunnen maken omdat je dan tenminste niet met mannen uitgaat etc.

Krijg je dan niet gewoon een enorme mannenhaat? Als hetero vrouw heb ik al een afkeer gekregen van al die vreselijke opdringerige mannen. Maar ja aangezien je er ook op valt ontkom je er niet aan ze ook leuk te vinden (sommige dan). Het is natuurlijk ook niet terecht om álle mannen af te schrijven, maar het zijn wel erg veel verhalen steeds, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Als lesbische vrouw krijg je er gratis die types bij die je wel even zullen 'bekeren' tot de man. Ahum. Of die denken dat lesbische vrouwen bestaan voor hun plezier, want porno is precies het echte leven toch?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
26-01-2022 20:11
Als lesbische vrouw krijg je er gratis die types bij die je wel even zullen 'bekeren' tot de man. Ahum. Of die denken dat lesbische vrouwen bestaan voor hun plezier, want porno is precies het echte leven toch?
en al die andere lesbische vrouwen, die je aanranden als je een kort rokje aan hebt.

oh wacht nee, het ligt toch echt aan de mannen, niet aan de rokjes.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
26-01-2022 20:11
Als lesbische vrouw krijg je er gratis die types bij die je wel even zullen 'bekeren' tot de man. Ahum. Of die denken dat lesbische vrouwen bestaan voor hun plezier, want porno is precies het echte leven toch?
Zó egocentrisch gedacht. Omdat ik als man vrouwen leuk vind, ook twee tegelijk, vinden zij dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
26-01-2022 18:34
Voor zover ik weet is flirten en veroveren een samenspel. Dat lukt alleen als beiden er voor in zijn. En sommige (mensen) mannen snappen dit niet. Sommige (mensen) mannen vinden een glimlach of vriendelijkheid al een teken van flirten.
Probleemstelling in het kort.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-01-2022 18:14


- Op latere leeftijd kwam een andere baas erachter dat ik op vrouwen viel. Ik was nog erg onhandig en naïef in het vertellen van mijn geheim. Hij wilde me wel helpen en me eens meenemen naar een gaybar in Den Haag. Dat leek mij fantastisch want in mijn eentje durfde ik nooit naar gaybars. Maar hij bleek het natuurlijk te bedoelen als voorwendsel om in de auto aan mijn been te gaan zitten en was erg teleurgesteld en verbaasd dat ik toch écht niet in hem (dikke getrouwde man van 40 jaar ouder en zijn vrouw kende ik ook!!) geïnteresseerd was.
Onderkaak ligt hier op de grond.
Hoe komt zo'n lul erbij dat een jong meisje geïnteresseerd is in een oude getrouwde man, terwijl ze ook nog op vrouwen valt??????
Vrouwen hebben vaak gebrek aan zelfvertrouwen maar het overschattingsvermogen van veel mannen over zichzelf is werkelijk MATELOOS!
Jij hebt wel heel veel slechte ervaringen met mannen opgedaan. Wat zal jij ze verachten, dat kan haast niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven