Heeft het OM geblunderd in de zaak Akwasi?

12-09-2020 21:10 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
11september werd bekend dat Akwasi niet wordt gestraft voor zijn uitspraak bij de Black Lives Matter-demonstratie op 1 juli in Amsterdam. "Op het moment dat ik in november een Zwarte Piet zie, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht", zei hij toen.

De NOS meld nu dat de officier van justitie die in deze zaak een beslissing nam - Jacobien Vreekamp - tot juli 2020 voorzitter was van het in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA).
https://nos.nl/artikel/2347952-officier ... stuur.html

Nu zou dat op zich niet uit maken maar het MDRA heeft - volgens haar eigen website - banden met het activistische KOZP

Afbeelding

Tel daarbij op dat de KOZP woordvoerder, publicist en criminoloog Mitchell Esajas in het MDRA bestuur zat kan je gerust concluderen dat de banden tussen KOZP en MDRA hecht zijn.

Is het dan verstandig om OVJ Jacobien Vreekamp een beslissing te laten nemen in een Zwarte Piet gerelateerde zaak?

Wat had Nederland er van gevonden als Wilders niet vervolgt was door een OVJ die in het bestuur van Voorpost zit (ik noem maar wat)

Tijd voor jullie mening :-)

TO trapt af:

Ik vond de uitspraken van Akwasi sowieso niet vervolgens waardig, ze waren wat ongenuanceerd maar vallen - mijns inziens - binnen de vrijheid van meningsuiting en meer zaak van het publiek debat dan voor een rechter.

Maar als je het dan beoordeeld laat dat dan doen door iemand die de schijn niet tegen heeft.




aanvulling:

De MDRA is niet neutraal inzake Zwarte Piet

Ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding

Het OM heeft geblunderd:

Totaal aantal stemmen: 132

Ja (73%)
Nee (23%)
Ik geef mijn mening in de draad (4%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 12-09-2020 22:21
13.36% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-09-2020 22:01
Iedere gemeente moet wettelijk gezien een laagdrempelige voorziening hebben waar je discriminatie kunt melden, mevrouw was voorzitter van de stichting die dit voor Amsterdam doet.
Deze stichting handelt de meldingen van discriminatie van kozp af. Meer is het niet. Gewoon een wettelijke verplichting die wordt nagekomen.
Deze stichting wil zwarte Piet niet behouden of kwijt, zij handelen alleen meldingen af rond deze kwestie.
Zoals ze gewoon horen te doen.

Ze zijn niet neutraal, ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 12-09-2020 22:19
6.48% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En zo zullen er ook wel dergelijke accounts zijn die het op 'rechts' hebben voorzien.
Akwasi zit nu in even het strafhoekje (nou ja, niet echt ;) ) en over een tijdje is dat weer iemand anders.

Laat zwarte Piet nu maar vlotjes roetveeg Piet worden dan kunnen we weer verder.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
12-09-2020 22:06
ook vol vooroordelen
Want? Ik vind het enorm grappig dat jij denkt dat dat over jou ging. Beetje grootheidswaanzin?
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 22:19
Ze zijn niet neutraal, ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding
Dat is dan dus een conclusie van een organisatie die al jarenlang de wettelijke plicht van de gemeente vervult. Zal dan dus wel kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-09-2020 22:13
Ik heb het helemaal niet over jou, geen idee of jij radicaal-rechts bent of niet.
Zie op twitter, hoe elk snippertje informatie over Akwasi wordt aangeblazen tot een bosbrand, dat heeft in mijn ogen wel het karakter van jacht. En het belandt via de NOS vervolgens hier in een topic.
Dat 'Vizier op links' is een onbeschaamd jacht-account.



Dat gebeurd bij "rechts" ook.
Alles van Wilders en Baudet ligt onder een vergrootglas maar ook bij gewone politici gebeurd dat, kijk naar de bruiloft van Grapperhaus
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-09-2020 22:23
Dat is dan dus een conclusie van een organisatie die al jarenlang de wettelijke plicht van de gemeente vervult. Zal dan dus wel kloppen.


Het blijft een mening, er zijn diverse pogingen gedaan om Zwarte Piet (of de personage) te vervolgen wegens racisme en dat is niet gelukt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het is in elk geval goed dat iemand van de aanklagers in beroep gaat. Laat Akwasi nog maar even zweten.
Alle reacties Link kopieren
Kon dit niet gewoon in het lopende topic over Akwasi?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
12-09-2020 23:23
Kon dit niet gewoon in het lopende topic over Akwasi?


Dit gaat over het OM
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 23:27
Dit gaat over het OM
Tuurlijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
12-09-2020 22:00
ik ben helemaal niet radicaal-rechts, dus dat is onzin

Natuurlijk is dat onzin. Dat is een tactiek van links om anders-denkenden het zwijgen proberen op te leggen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 21:16
Dat vind ik ook.
Draag het over aan een OVJ die de schijn niet tegen heeft.

Stuur het dossier naar Groningen (ik roep maar wat)

Wat moet Groningen ermee?

Stuur het lekker naar Dokkum, die Friezen weten er wel raad mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 23:27
Dit gaat over het OM

Inderdaad.
Ook handig die peiling/pol in je OP
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
13-09-2020 00:28
Natuurlijk is dat onzin. Dat is een tactiek van links om anders-denkenden het zwijgen proberen op te leggen.
Ja, een keurige instantie zoals het meldpunt discriminatie is hier ineens een extremisistisch orgaan omdat ze de vele meldingen rond asociaal gedrag van anti ZP-ers hebben afgehandeld. Hele gekke taktiek inderdaad, zo fout, de ander als extremistisch afschilderen.
En dan vooral de instantie de de meldingen van extremistisch gedrag onderzoekt.
Echt het lijkt hier wel het spiegelpaleis, zijn er een aantal mensen verdwaald ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-09-2020 05:27
Ja, een keurige instantie zoals het meldpunt discriminatie is hier ineens een extremisistisch orgaan omdat ze de vele meldingen rond asociaal gedrag van anti ZP-ers hebben afgehandeld. Hele gekke taktiek inderdaad, zo fout, de ander als extremistisch afschilderen.
En dan vooral de instantie de de meldingen van extremistisch gedrag onderzoekt.
Echt het lijkt hier wel het spiegelpaleis, zijn er een aantal mensen verdwaald ofzo?



Het meldpunt is ongetwijfeld keurig maar overduidelijk anti Zwarte Piet
Is het dan handig om uitgerekend de ex voorzitter van dat orgaan een beslissing te laten nemen (of mede beslissing) te laten nemen in een gevoelige zaak waar het gaat om wel / niet vervolgen van Akwasi


Dit hadden ze kunnen zien aankomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-09-2020 06:48
Het meldpunt is ongetwijfeld keurig maar overduidelijk anti Zwarte Piet
Is het dan handig om uitgerekend de ex voorzitter van dat orgaan een beslissing te laten nemen (of mede beslissing) te laten nemen in een gevoelige zaak waar het gaat om wel / niet vervolgen van Akwasi


Dit hadden ze kunnen zien aankomen.
Ah joh, die Akwasi heeft zijn waarschuwing gehad, daar gaat het om. Dat er mensen zijn die hem liever zien hangen, zou ook zo geweest zijn bij een ander OM of een andere redelijke, maar stengere aanpak. Zeikers heb je altijd.
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 22:19
Ze zijn niet neutraal, ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding
Anti discriminatie zijn niet neutraal vinden. Ach ja.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
13-09-2020 00:28
Natuurlijk is dat onzin. Dat is een tactiek van links om anders-denkenden het zwijgen proberen op te leggen.
Ach ja iemand die zelf radicaal links is vindt zo'n beetje alles rechts van Stalin radicaal rechts en andersom.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-09-2020 08:02
Anti discriminatie zijn niet neutraal vinden. Ach ja.



Je leest slecht.

Zwarte Piet racistisch vinden is niet neutraal.
Dat is een mening, en daardoor niet meer objectief.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
13-09-2020 06:48
Het meldpunt is ongetwijfeld keurig maar overduidelijk anti Zwarte Piet
Is het dan handig om uitgerekend de ex voorzitter van dat orgaan een beslissing te laten nemen (of mede beslissing) te laten nemen in een gevoelige zaak waar het gaat om wel / niet vervolgen van Akwasi


Dit hadden ze kunnen zien aankomen.
Wie dan ook in dit land heeft een foto van zichzelf als Piet, of samen met een zwarte piet en of is tot zijn verstand gekomen en heeft zich geuit als anti zwarte Piet.
Had er een foto van een om functionaris geweest met een Piet of zelf verkleed als Piet dan was dit gedoe heel snel afgedaan als 'overgevoelig' precies om deze argumenten.
Wil je in deze zaak iemand vinden die nog nooit iets te maken heeft gehad met een zwarte Piet en er geen mening over heeft dan zul je een kleuter uit het buitenland hierover recht moeten laten spreken.
Die kun je nog enigszins meenemen in de emotie van sommigen dat dit een Belangrijk Issue is, een fantasiefiguur bedreigen zonder dat er daadwerkelijk iemand bang is of zich bedreigd voelt.
Deze mevrouw werkt voor een zeer respectabele stichting die de vele schandalig racistische incidenten rond KOZP heeft afgehandeld.
Was er niks racistisch aan zwarte piet geweest dan had zij een stuk minder werk gehad.
hollebollegijs schreef:
13-09-2020 08:14
Je leest slecht.

Zwarte Piet racistisch vinden is niet neutraal.
Dat is een mening, en daardoor niet meer objectief.
Misschien is die mening wel gevoed door de talloze racistische incidenten gemeld rond zwarte Piet. Het was ook hier een tijdje niet voor niets niet de bedoeling dat erover gepraat werd, er kwam de meest ranzige bagger naar voren bij pro pieters.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-09-2020 08:18

Deze mevrouw werkt voor een zeer respectabele stichting die de vele schandalig racistische incidenten rond KOZP heeft afgehandeld.
Was er niks racistisch aan zwarte piet geweest dan had zij een stuk minder werk gehad.







Dat jij Zwarte Piet racistisch vind staat je vrij maar het blijft een mening.
De opmerking op de site van MDRA over " de racistische figuur Zwarte Piet" is ook een mening en ook dat staat ze vrij.

Maar om juist uitgerekend de voorzitter van een vooringenomen meldpunt te laten beslissen in deze zaak is minimaal onhandig.
En nogmaals, het kan prima zijn dat ze haar werk naar eer en geweten heeft uitgevoerd maar voor de beeldvorming is het niet slim.


We hebben het er hier over, het staat in de kranten, op de NOS site en op Twitter gaan het ook "los"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
13-09-2020 08:23
Dat jij Zwarte Piet racistisch vind staat je vrij maar het blijft een mening.
De opmerking op de site van MDRA over " de racistische figuur Zwarte Piet" is ook een mening en ook dat staat ze vrij.

Maar om juist uitgerekend de voorzitter van een vooringenomen meldpunt te laten beslissen in deze zaak is minimaal onhandig.
En nogmaals, het kan prima zijn dat ze haar werk naar eer en geweten heeft uitgevoerd maar voor de beeldvorming is het niet slim.


We hebben het er hier over, het staat in de kranten, op de NOS site en op Twitter gaan het ook "los"
En ik blijf erbij dat als er wel vervolging zou hebben plaatsgevonden en er was een foto van deze dame opgedoken gekomen als 15 jarige zwarte Piet, dat er dan niks aan het handje was geweest, want normaal Hollands etc.
Terwijl in mijn beleving het eerder normaal is om je in te zetten tegen discriminatie en een anti discriminatie orgaan meldingen van kozp wb discriminatie en racisme afhandelt.
En zwarte Piet is gewoon racistisch, dat is gewoon benoemen hoe het is.
Het briefje https://www.briefjevanjan.nl/ van Jan van vandaag is weer treffend
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-09-2020 08:27

En zwarte Piet is gewoon racistisch, dat is gewoon benoemen hoe het is.



Jij vind Zwarte Piet racistisch (dat is een mening)
Er zijn rechtszaken geweest en geen tegenstander is het ooit gelukt om onze olijke kindervriend te verbieden op grond van racisme want dat is strafbaar.


Overigens heb ik ook al eerder geschreven dat Akwasi - wat mij betreft - niet vervolgt hoeft te worden, ik vind dit meer een zaak voor het publieke debat dan voor een rechter.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven