Het nieuwe Bij1 topic

18-10-2018 09:36 631 berichten
Omdat op het oude topic een slotje is gegaan vanwege een bezorgde forummer hier een nieuw topic om over de partij Bij1 en haar boegbeeld S. Simons te discussieren.

Artikel1 topic: actueel/artikel-1-de-politieke-partij/l ... ges/360317
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:39
23.11% gewijzigd
S-Meds schreef:
18-10-2018 18:11
waarom geen topic over Heerlen’s Belang
Zitten daar ook bekende (vooral irritante) Nederlanders in?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 16:36
En dan zelfs nog bij Buitenhof worden uitgenodigd met je ene zetel in die ene stad. Ze kan in elk geval niet beweren dat ze niet genoeg aandacht kreeg en krijgt.
Volgens mij was dat vóór de verkiezingen. Dan worden er wel meer opvallende partijen uitgenodigd. Kan me niet herinneren dat ze na de verkiezingen nog bij de mainstream programma’s is geweest.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-10-2018 18:11
waarom geen topic over Heerlen’s Belang
Die hebben meer dan één zetel.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 18:35
Zitten daar ook bekende (vooral irritante) Nederlanders in?

Nou, in de Volkspartij Limburg zit wel een bekende, irritante én veroordeelde Nederlander : Jos van Rey.
Daar is een topic over geweest, en dat liep welgeteld twee weken, zag ik net. En deze man is veroordeeld wegens : schending van zijn geheimhoudingsplicht, omkoping, "het rommelen met stempassen en volmachtbewijzen", alsmede witwassen.
Het was geen kleine zaak en het heeft jaren gespeeld.
Blijkbaar is dat niet erg verontrustend want ja, een inheemse Nederlander, of zo.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 18:57
Nou, in de Volkspartij Limburg zit wel een bekende, irritante én veroordeelde Nederlander : Jos van Rey.
Daar is een topic over geweest, en dat liep welgeteld twee weken, zag ik net. En deze man is veroordeeld wegens : schending van zijn geheimhoudingsplicht, omkoping, "het rommelen met stempassen en volmachtbewijzen", alsmede witwassen.
Het was geen kleine zaak en het heeft jaren gespeeld.
Blijkbaar is dat niet erg verontrustend want ja, een inheemse Nederlander, of zo.
Hij is ook nog besproken in het topic met de titel “Pechtold kreeg een appartement cadeau” :rofl: :rofl:
Conclusie was trouwens dat het niet zo erg was want Jos van Rey deed het allemaal voor zijn stad.

Ik ben voor een topic over Berdien Stenberg van het CDA in Almere.
:rofl:

(En nu ben ik weer weg hier)
Alle reacties Link kopieren
Het oude is alleen dicht he, niet weg?
Zet dan ff een linkje in de OP van dit topic. Goeie forumgewoonte die op viva helaas vaak niet wordt gevolgd. Staat haar hele geschiedenis in.
.
impala schreef:
18-10-2018 19:09
Het oude is alleen dicht he, niet weg?
Zet dan ff een linkje in de OP van dit topic. Goeie forumgewoonte die op viva helaas vaak niet wordt gevolgd. Staat haar hele geschiedenis in.

Heb 'm aangepast, zie nu trouwens dat het Sylvana bij DENK topic helemaal niet meer te vinden is (link in oude topic) ook raar, wat is daar nu weer de reden van?
bethweeter schreef:
18-10-2018 18:35
Volgens mij was dat vóór de verkiezingen. Dan worden er wel meer opvallende partijen uitgenodigd. Kan me niet herinneren dat ze na de verkiezingen nog bij de mainstream programma’s is geweest.

Bij buitenhof allerlei obscure partijen? Kan het mij niet herinneren.

Hoe dan ook: ze heeft veel meer aandacht gekregen dan vergelijkbare partijen voor een naar mijn mening partijprogramma dat qua inhoudelijkheid nou niet heel veel verschilt met GL en dan met de haalbaarheid van GL + PVV. Ik denk dat ze met een stichting of actiegroep meer kan bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 19:40
Heb 'm aangepast, zie nu trouwens dat het Sylvana bij DENK topic helemaal niet meer te vinden is (link in oude topic) ook raar, wat is daar nu weer de reden van?
Geen idee. Andere pijler misschien?
.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 16:05
Missie, wat heeft Denk te maken met Bij1 ?
Het gaat je toch niet om de huidskleur van de betreffende politici, mag ik hopen ?
Het is dat je een vraag aan me stelt dat ik je daarom antwoord geef.

1:Wat heeft DENK met Sylvana te maken? Sylvana staat nog steeds achter 'de idealen' van DENK (wat die idealen ook mogen zijn) heeft ze zelf gezegd. En, Zowel DENK als Bij1 weigerden het akkoord te ondertekenen om de jodenhaat in Amsterdam extra hard aan te pakken.

2:Haar DENK-verleden ligt veel dichter bij Sylvana dan een slavernijverleden, waarom word het slavernijverleden er wel steeds bij gehaald terwijl ze dat gelukkig gelukkig gelukkig nooit heeft mee gemaakt.
Mijn dierbare naaste is samen met veel Engelsen, Australiers etc. gevangen genomen en wél slaaf geweest in een Jappenkamp en afschuwelijk en onmenselijk behandeld. Die vernedering is nooit bij hem weggegaan, ik zal nooit een Japans jurkje kopen of Japanse kooklessen volgen, maar ik ga ook zeker niet een grote groep mensen discrimineren, mensen die hier geen schuld aan kunnen hebben. En ik zou dat al helemaal niet gaan misbruiken om een plaats in de Tweede kamer te kunnen bemachtigen.
missie_m wijzigde dit bericht op 19-10-2018 17:29
Reden: een paar woorden aangehaald
1.83% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
vrouwjagersma schreef:
18-10-2018 15:31
Dit topic gaat toch niet over Denk?
Hoe is dat trouwens afgelopen met die naam die wederom al in gebruik was? hebben al die mensen het er maar bij laten zitten?

Wel sneu, zeker voor die stichting (?) die activiteiten voor gezinnen in achterstandswijken organiseerde.
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 18:57
Nou, in de Volkspartij Limburg zit wel een bekende, irritante én veroordeelde Nederlander : Jos van Rey.
Daar is een topic over geweest, en dat liep welgeteld twee weken, zag ik net. En deze man is veroordeeld wegens : schending van zijn geheimhoudingsplicht, omkoping, "het rommelen met stempassen en volmachtbewijzen", alsmede witwassen.
Het was geen kleine zaak en het heeft jaren gespeeld.
Blijkbaar is dat niet erg verontrustend want ja, een inheemse Nederlander, of zo.
Over Pechtold, in jouw ogen waarschijnlijk wel een inheemse Nederlander, is heel wat gepost op dit forum. Het heeft er ook mee te maken of iemand zelf de landelijke publiciteit opzoekt en veel op tv is. Sylvana en ook Pechtold waren heel vaak op tv.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 19:50
Ik denk dat ze met een stichting of actiegroep meer kan bereiken.
Ik zeg altijd dat ze beter activiste had kunnen blijven. Ze is geen politica naar mening (daar zijn er meer van). Zijn we het daar over eens.

Maar leg me eens uit waarom je dit topic hebt geopend? Er is toch geen noemenswaardig nieuws over haar?
Ik heb het idee dat Femke Halsema ook niet erg gecharmeerd is van Sylvana. Ze zette haar onlangs nog flink op haar nummer.
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 20:53
Ik heb het idee dat Femke Halsema ook niet erg gecharmeerd is van Sylvana. Ze zette haar onlangs nog flink op haar nummer.

Dat is wel een bijzondere dynamiek daar nu in A'dam.
Dat er even tussen neus en lippen wordt geïnsinueerd door Simons dat Halsema heeft geheuld met extreem rechts. Wat een dolende...
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 20:48
Over Pechtold, in jouw ogen waarschijnlijk wel een inheemse Nederlander, is heel wat gepost op dit forum. Het heeft er ook mee te maken of iemand zelf de landelijke publiciteit opzoekt en veel op tv is. Sylvana en ook Pechtold waren heel vaak op tv.

Dat 'inheems' was spottend bedoeld, hè, vanwege iets wat een zekere forummer over Friezen had te melden, voor het geval je dat niet gelezen hebt.
Ik dacht dat je vroeg naar een bekende irritante Nederlander in de gemeentepolitiek 8-) Dat was de mijne.
Ik vind dit topic maar vreemd.
Er is helemaal geen directe aanleiding om een topic over Sylvana Simons te openen, dacht ik.
Dus ik ben ook weg hier.
nounou
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 21:06
Dat 'inheems' was spottend bedoeld, hè, vanwege iets wat een zekere forummer over Friezen had te melden, voor het geval je dat niet gelezen hebt.
Ik dacht dat je vroeg naar een bekende irritante Nederlander in de gemeentepolitiek 8-) Dat was de mijne.
Ik vind dit topic maar vreemd.
Er is helemaal geen directe aanleiding om een topic over Sylvana Simons te openen, dacht ik.
Dus ik ben ook weg hier.
De directe aanleiding om een topic over Sylvana Simons te openen is dat het andere topic vandaag om onduidelijke redenen gesloten is.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 20:53
Ik heb het idee dat Femke Halsema ook niet erg gecharmeerd is van Sylvana. Ze zette haar onlangs nog flink op haar nummer.
Dat lijkt me nog zwak uitgedrukt. Die sneer over debatvervuiling. En nu aangesproken op haar woonplaats. Zal sylvana wel vies tegenvallen.
.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 20:45
Hoe is dat trouwens afgelopen met die naam die wederom al in gebruik was? hebben al die mensen het er maar bij laten zitten?

Wel sneu, zeker voor die stichting (?) die activiteiten voor gezinnen in achterstandswijken organiseerde.

Goede vraag.

Het laatste bericht dat ik daarover kan vinden was van 30 oktober 2017. De titel van dat bericht "Haagse stichting Bij-1 baalt van naamkeuze politieke partij Sylvana Simons. Daarin lees ik"We hebben nog geen mail gestuurd . Het is nog een beetje te vroeg om stappen te ondernemen"

We zijn nu bijna een jaar verder. Misschien zijn ze er samen uitgekomen..
missie_m wijzigde dit bericht op 19-10-2018 17:30
0.98% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
18-10-2018 20:48
Ik zeg altijd dat ze beter activiste had kunnen blijven. Ze is geen politica naar mening (daar zijn er meer van). Zijn we het daar over eens.

Maar leg me eens uit waarom je dit topic hebt geopend? Er is toch geen noemenswaardig nieuws over haar?

Er waren alleen al deze week twee noemenswaardige nieuwsberichten over haar. Zij zit toch namens Bij1 in de gemeenteraad. Ik heb burgemeester Femke nog nooit zo boos (maar correct) gezien over een uitspraak/beschuldiging van Sylvana. Sylvana vond het niet correct dat Femke iedereen de kans gaf om te spreken. Ik kan het beste dat bericht overnieuw hier plaatsen, want ik vraag me af waarom zou Femke de ene groep wel aan het woord mogen laten en de andere groep niet? Omdat Sylvana dat niet wil?

Daarom was het ook zo irritant en brutaal dat jij voor een slotje vroeg. Er zijn zoveel andere onderwerpen op viva. Kijk effe rond, misschien vind je iets dat je meer aanspreekt.
Er was niet {zoals jij op het CM schreef} maar één forummer die hier reageert of leest. Ik wil wel een kleine samenvatting voor je maken van de laatste weken (of maanden). Dan zie je hoe divers de berichten zijn op het inmiddels gesloten topic. Er schreven iig méér dan één persoon.
missie_m wijzigde dit bericht op 19-10-2018 12:00
2.23% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Succes met je kleine samenvatting.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
19-10-2018 00:53
Er waren alleen al deze week twee noemenswaardige nieuwsberichten over haar. Zij zit toch namens Bij1 in de gemeenteraad. Ik heb burgemeester Femke nog nooit zo boos (maar correct) gezien over een uitspraak/beschuldiging van Sylvana. Sylvana vond het niet correct dat Femke iedereen de kans gaf om te spreken. Ik kan het beste dat bericht overnieuw hier plaatsen, want ik vraag me af waarom zou Femke de ene groep wel aan het woord mogen laten en de andere groep niet? Omdat Sylvana dat niet wil?

Daarom was het ook zo irritant en brutaal dat jij voor een slotje vroeg. Er zijn zoveel andere onderwerpen op viva. Kijk effe rond, misschien vind je iets dat je meer aanspreekt.
Er was niet {zoals jij op het CM schreef} maar één forummer die hier reageert of leest. Ik wil wel een kleine samenvatting voor je maken van de laatste weken (of maanden). Dan zie je hoe divers de berichten én de forummers zijn op het inmiddels gesloten topic.
Ik ben brutaal omdat ik een suggestie in het mod topic doe, je hebt het over “burgemeester Femke” ... het lijkt wel een kleuterklasje
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 20:53
Ik heb het idee dat Femke Halsema ook niet erg gecharmeerd is van Sylvana. Ze zette haar onlangs nog flink op haar nummer.

Inderdaad, dat bericht bedoelde ik.

https://youtu.be/TGJ-orgPxC0 Burgemeester Halsema neemt aanstoot aan uitspraken Sylvana Simons: 'Debatbederf'
LOEP ME MAAR aub.
Om even lekker actueel te blijven: Sylvana krijgt haar eigen docu getiteld 'Demon of Diva'. Geproduceerd door de daadwerkelijk enge witte mannen club de Evangelische Omroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven