Hoe kunnen vrouwen nieuwe norm ontwikkelen sexuele grenzen

14-04-2021 15:56 193 berichten
Vandaag een "onschuldige" ervaring, maar ik was er toch behoorlijk kwaad om. Vooral ook op de normen die ik mezelf als vrouw automatisch opleg, waardoor ik een goorlap een beetje over mijn grens liet gaan.

Ik vind die normen een nog groter probleem dat wat er verder gebeurde, en ik besef dat daar ook de sleutel ligt. Dus even een empowerment topic voor dames onderling. Herken jij dit soort zelfopgelegde normen, hoe helpen we elkaar er van af?

Er stond een man "misschien echt en misschien niet echt" te plassen op mijn route, maar hij had in ieder geval totaal niet het fatsoen om zich van mij af te draaien, waardoor ik vol in zijn kruis keek terwijl ik hem moest passeren. Ik vond de situatie erg ongemakkelijk, maar ipv dat ik gewoon besloot dat ik hem minimaal een lompe hork, en in een erger geval een obscene goorlap vond, ging ik dus meteen in te gedienstige vrouwenstand: dat IK het ongemakkelijk vond, betekende niet dat hij het expres deed, en dan zou ik misschien wel onterecht boos doen tegen een zielige man! En dan zou ik ook nog hysterisch & preuts zijn...

En daarmee liet ik me dus zo inverwarring houden, dat ik me plaatsvervangend verantwoordelijk voelde om de ongemakkelijke situaties "op te lossen", door zo min mogelijk te kijken, geen oogcontact te maken, en schielijk een zijpaadje in te slaan.
Terwijl: ik had een hele grote hond aan de lijn die dolgraag tegen mensen opspringt. Dus achteraf gezien had ik ook de ongemakkelijke situaties bij hem terug kunnen leggen door hem er op aan te spreken of door juist niet weg te lopen maar gewoon mijn hond de kans te geven om tegen hem te etteren. Dat was gewoon zijn probleem geweest als hij daar zo stond.

Ik heb de hele wandelen nog lopen piekeren en mezelf verbijten. Ik wilde vooral geen onbedoelde hysterische conclusie trekken. Dus ik heb zowel de man die een stuk voor mij liep, als de mannen die een stuk na mij liepen,gevraagd of zij hetzelfde waren tegengekomen. Nee dus... Hoewel hij bij mij echt geen haast maakte.
En ook nog zo "zorgvuldig" zijn om op de terugweg techecken of ik een vochtige plek op de boom zag :bonk: .

Alsof ik het sowieso niet ongemakkelijk zou mogen vinden als die man "slechts" had staan plassen (terwijl ik er pal langs moest en hij volkomen open en bloot mijn kant op stond, en zich niet wegdraaide of betrapt sorry zei).
Waarom is de reflex groter om een man uit de brand te helpen in een MOGELIJK onbedoeld ongemakkelijke situaties, dan om gewoon te bepalen dat ik zelf wel uitmaak wie zijn lul uit zijn broek laat hangen in mijn buurt?!

Herkennen jullie dit soort situaties?

Situatieschets:
Er is een doodlopende asfaltweg het bos in, binnen de bebouwde kom, waar veel wandelaars zijn (helemaal rond lunchtijd). De vent had zijn auto in de berm gezet pal na de afrit van een drukke weg, met als rijrichting de drukke weg weer op.
Hij stond tegen de eerst boom langs de asfaltweg te "plassen" met zijn gezicht "naar de boom", maar dus ook op nog geen 10 meter van de drukke weg af, in de richting van de drukke weg. Het was de meest ongemakkelijke, minst beschutte plek op het hele stuk, en de minst logische plasrichting. Het kan ook gewoon een lompe pisser geweest zijn.

Het punt is dat ik vaak zo sterk het gevoel heb dat ik iemand het voordeel van de twijfel moet geven, dat ik ook in een minder onschuldige situatie de situatie veel te ver door laat gaan voordat ik in actie zou komen. En dan lig je dus 10-0 achter omdat iemand ziet dat je een aanpassend typje bent. DAT is vooral waarom ik deze patronen in mijn hoofd wil doorbreken. Liever een paar keer een "onredelijk wijf" geweest (nou EN?) dan 1x aangerand of belaagd...

Waarom zouden onbekenden mij aardig moeten vinden als ze vreemd of onvoorspelbaar gedrag vertonen?

Ervaringen, strategieën, frustratie of suggesties: kom maar op... Het hoeft niet deze situatie "op te lossen" want die is al weer voorbij. Al helpt het maar om iemand er zo over mee te laten discussiëren dat die persoon over een tijdje eerder een grens trekt: dan was dit al een goed topic.
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet iets seksueel van iets wat ‘gewoon’ ranzig is?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zie ik plassen niet als iets seksueels, dus als ik een plassende man tegenkom en we maken per ongeluk oogcontact wens ik hem een prettige dag.

Als iemand zich op een bospaadje af staat te rukken is dat een ander verhaal. Denk ik, het is me nog nooit overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel seksueel ongewenste situaties te bedenken. Dit is er niet een van.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk alleen maar: dan had je die gore plas misschien op je hond gehad als je je hond tegen hem op had laten springen, goor.

In dit soort situaties voel ik me geroepen om wat te zeggen.
Het is niet normaal om met je piemel te gaan lopen zwaaien in het openbaar en er lopen ook kwetsbare mensen rond die het heel erg vinden en zich niet durven te uiten.
Het hangt ervanaf wat mijn bui is, ik vind daarnaast dat ik er niet om heb gevraagd. De gevoelens van die man kunnen me niks schelen maar ik wil er zelf niet teveel last van houden daarna, ik kan nogal erg boos worden.
Ik had laatst een jongen in de bus die gezellig zijn piemel stond te kneden in zijn joggingbroek, en niet verborgen zeg maar.
Dus dan zeg ik toch iets van: kun je je hand even uit je broek halen
Krijg je uiteraard zo' n reactie tegen vrienden van: wie is die vrouw wat praat ze.
Gelukkig zei zijn vriend: ja dat is echt vies man, je hand zit daar altijd.
Hij kon natuurlijk niet gelijk zijn hand uit zijn broek halen want ja, liever met je pik in je hand in een volle bus dan toegeven dat een oude vrouw gelijk heeft dus hij stond letterlijk voor lul de rest van de reis. Maar in ieder geval zonder dat rare gekneed en hij was erg stil.
En dat is dan goed genoeg.
Ook als onredelijk wijf kan je belaagd worden of aangerand.
Dat gezegd hebbende, ik noem mijzelf geen onredelijk wijf maar assertief. Ik heb geen zin om mij aan te passen aan de persoon die zich onfatsoenlijk gedraagt. Wildplassen op een manier dat ik zijn fontijntje zie vind ik smerig en is nergens voor nodig dus dan zeg ik iets als “lukt t, smeerlap”
Ik ben wel wat gewend maar voor een kind, meisje of iemand met slechte ervaringen kan zo’n confrontatie gewoon hartstikke naar zijn en dat mag zo’n smeerlap echt wel weten.
Ik snap jou wel dat het moeilijk is en het is ook echt niet altijd verstandig om je mond open te trekken maar ik hoop dat je met dit topic wat tips krijgt om het een volgende keer wel te kunnen. Ik zou alvast de tip willen geven om jezelf geen onredelijk wijf te noemen 😉
Alle reacties Link kopieren
Dus er stond een man tegen een boom te pissen en die draaide zich niet weg toen jij aan kwam lopen? En daar wil jij een discussie aan ophangen over sexuele grenzen van vrouwen? Wauw...

My 2 cents: ik denk dat "lompe pisser" de vlag is die de lading het meest dekt. Qua pis-gedrag zijn er hordes mannen die, zeker gegeven je beschrijving dat de man kennelijk hoge nood had terwijl hij aan het autorijden was, pissen precies zien als dat: pissen. Naast eten, ademen, slapen en poepen een bijzonder basale behoefte en bovenal een banale aangelegenheid die totaal geen schaamte behoeft. Vooral mannen die in het leger zijn geweest, op voetbal hebben gezeten, op een boerenbedrijf zijn opgegroeid en/of voor hun werk nagenoeg continu onderweg zijn, vertonen dat gedrag. Man moet pissen, man ziet geen wc/urinoir in de buurt maar wel een boom, man pist tegen boom.

JIJ maakt er een heel sexueel ding van. Is vast vermoeiend, om zo in het leven te staan.

Was het netjes geweest als hij zich wat weggedraaid had zodra hij je opmerkte? Tuurlijk. Maar maak er niet zo'n drama van joh.
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 14-04-2021 16:16
1.07% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Tropischvisje schreef:
14-04-2021 16:11
Er zijn zoveel seksueel ongewenste situaties te bedenken. Dit is er niet een van.
Als een kerel nodig moet en even met de rug van de stoep tegen een muurtje of een boom staat is dat 'plassen'.
Midden op een fietspad met je lul gaan staan zwaaien en tegelijk plassen vind ik toch wel potloodventer.
Ik kan als ik moet plassen ook de bosjes in of wijdbeens op een muurtje gaan liggen, dat verschil.
Ik zou er ook met een boog omheen lopen maar snap niet zo goed wat dat te maken heeft met de man zielig vinden en dingen oplossen. Ik vind plassen ook niet direct iets seksueels.
Ik bedenk me net dat ik niet eens meer van bepaalde dingen opkijk die eigenlijk niet kunnen. Zo heb ik mannen vaak tegen een muurtje aan zien zeiken en een tijd geleden keek ik ook naar buiten toen ik net wakker was en het eerste wat ik zag was een man die echt vol en het zicht aan het zeiken was. Niet tegen een boom, niet tegen een muurtje en ook al helemaal niet iets beschut. Gewoon midden op straat zodat iedereen het kon zien. Heb van andere mensen gehoord dat ze hier ook wel eens seksende dronken stelletjes hebben gezien die snachts aan het seksen waren, dachten waarschijnlijk dat niemand ze kon zien of kickten erop want er hangen hier wel enkele camera's van de gemeente omdat er wel eens overlast is. Als kind ook een keer een stel betrapt in de speeltuin. Ze zaten toen wel wat beschut maar op mijn favoriete speel toestel oops. En op de middelbare een keer een potloodventer toen we met de klas bezig waren met een school opdracht in een park naast de school. Had die docent nog nooit zo boos gezien en die belde meteen de politie. Eerst komende weken mochten we dus niet meer het park in om aan een opdracht te werken.

Tja hoe je dat gaat oplossen? Ik denk dat mensen die dag gedrag vertonen er vooral op kicken en juist willen dat je kijkt anders deden ze het wel ergens anders. Politie bellen heeft ook geen zin want de dader is al weg voordat ze er zijn. Filmen zou ik ook niet doen want dan kan je zelf in de problemen komen, vooral als het minderjarige kinderen blijken te zijn. Als er veel klachten uit de buurt komen heb ik wel de ervaring dat de politie een tijdje wat vaker door de buurt rijd.
Tropischvisje schreef:
14-04-2021 16:08
Maak je niet iets seksueel van iets wat ‘gewoon’ ranzig is?

Een man die niet even het fatsoen heeft om zijn blote kruis te verbergen vind ik inderdaad seksueel ongepast, dus ik snap TO wel. En mannen die zo in het openbaar plassen vind ik ook ranzig. De man uit de OP tikt beide boxjes aan.

Verder, TO, herken ik het wel, maar vooral bij bekenden. Bij onbekenden heb ik er niet zo'n moeite mee om een "onredelijk wijf" te zijn. Voordeel van ouder worden, denk ik ;-D Bij bekenden vind ik het lastiger. Ik heb op mijn werk weleens een situatie meegemaakt die me niet lekker zat. Op zich onschuldig, maar ik wilde het gewoon niet. Uiteindelijk toch wat van gezegd en daar werd prima op gereageerd. Dat heeft ook wel geholpen in de overtuiging dat mijn gevoel over die situatie juist was en dat ik geen "onredelijk wijf" was toen ik er wat van zei.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft die man blaasproblemen, weet jij veel.
Als hij was weg gedraaid had hij over zijn schoenen gepist .
Misschien wel over mooie Hugo de Jonge schoenen
Je weet het niet he?

Maar goed , ik zou mij hier dus totaal niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama. Loop gewoon voorbij en ga verder met je leven. Die man moest nodig en jij liep toevallig voorbij. Meer is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er ook wel iets sexueels in. Hij wil duidelijk dat TO zijn piemel ziet
nessemeisje schreef:
14-04-2021 16:23
Misschien heeft die man blaasproblemen, weet jij veel.

Zo kunnen we alles wel goedpraten. Ik las hier eens op het forum dat iemand een vriend had met een medische aandoening die ervoor zorgde dat hij altijd zijn speeksel kwijt moest. Dat spugen van hem was niet ranzig, maar een medisch probleem. Hou toch op.

Ik heb trouwens een darmprobleem. Ik poep nog liever in mijn broek dan dat ik langs een bospaadje in het zicht van andere mensen ga zitten poepen.
Een plassende man is geen probleem. Een plassende man die duidelijk zijn piemel laat zien zoals TO beschrijft vind ik zeker wel seksueel overschrijdend gedrag. Het klinkt wat potloodventerig.
Alle reacties Link kopieren
Wow, je maakt er een heel ding van. Stond die man je verleidelijk aan te kijken of stond hij gewoon z’n ding te doen?

Dat eerste zou ik heel ongemakkelijk vinden, het tweede al een heel stuk minder.

Voor mij was het verhaal bij “dat ik gewoon besloot dat ik hem minimaal een lompe hork, en in een erger geval een obscene goorlap vond” wel klaar. De hele wandeling verbijten, bespreken met andere wandelaars, een topic openen, het kost wel een hele hoop negatieve energie zo.

Jij vind hem een vetlap, wat zijn kant van het verhaal is, maakt toch niet uit? En door..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Dat krijg je er van een land zonder openbare toiletten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens vooral heel raar dat je de man voor je en de mannen na je hebt gevraagd of zij ook een pissende man hebben gezien, omdat je aan jezelf begon te twijfelen aan jezelf. Vind je dat niet een beetje te ver gaan?
Alle reacties Link kopieren
er is geen enkele reden om ergens te gaan staan plassen, waar anderen je piemel kunnen zien. Je kunt echt een andere plek zoeken
Behalve als je het stiekum lekker vind, dat andere mensen je piemel zien, of je zien plassen.
Alle reacties Link kopieren
sorry maar ik snap totaal niet wat je nu bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat jij dondersgoed aanvoelde dat hij het spannend vond dat jij zijn piemel zag. Dat dat waarschijnlijk zelfs de bedoeling was.

Potloodventers bel je gewoon de politie voor. Een normale man draait echt wel zijn geslacht weg, als het per ongeluk bij iemand in beeld komt.

Grensoverschrijdend gedrag vertoont vaak een glijdende schaal. Ze hebben steeds heftigere kicks nodig. Als hij in beeld komt met dit soort gedrag kan hij hulp krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn vader last kreeg van zijn prostaat was het ook de 'keuze' of nù tegen een boom, of nù in zijn broek. Ik heb al op de meest wonderlijke plaatsen koffie gedronken omdat hij opeens een restaurant of café in schoot. Maar tijdens een boswandeling was het dan wel eens net van het pad tegen een boom.

Ik snap dat het niet hoort. Maar ik was ook altijd blij dat hij in beweging en in de buitenlucht bleef komen. Hij zou het echt vreselijk hebben gevonden als iemand hem voor rotte vis had uitgemaakt, de schaamte over het haperend functioneren van zijn lichaam was al gigantisch.

Dat je er niet van gediend bent snap ik. Maar dat er in je opkomt dat je mogelijk ook je grote hond iemand kan laten "etteren" dat vind ik toch echt wel een heel ander verhaal. Hij heeft je niet aangeraakt, je was volledig vrij weg te lopen of je hoofd af te keren. Op den duur denk ik dat je je toch ook af moet vragen hoe graag je slachtoffer van iets wìl zijn.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
14-04-2021 16:36
Toen mijn vader last kreeg van zijn prostaat was het ook de 'keuze' of nù tegen een boom, of nù in zijn broek. Ik heb al op de meest wonderlijke plaatsen koffie gedronken omdat hij opeens een restaurant of café in schoot. Maar tijdens een boswandeling was het dan wel eens net van het pad tegen een boom.

maar als je netjes en beschut plast, dan ziet niemand de piemel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven