Actueel
alle pijlers
Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?
zondag 6 januari 2008 om 18:11
Ik heb gister trouwens een stukje van de talkshow van Tyra Banks gezien waarin ook een racistisch stel zat. En hóe! Alles wat niet blank was was slecht en dit leerden ze hun kinderen ook.
Toen Tyra hen vroeg waarom ze in haar show zaten, want zij is immers ook zwart, zeiden ze: 'Ja, maar we vinden jou als persóón ook niet slecht, alleen de dingen die zwarten dóen''.
Jaja.........
Toen Tyra hen vroeg waarom ze in haar show zaten, want zij is immers ook zwart, zeiden ze: 'Ja, maar we vinden jou als persóón ook niet slecht, alleen de dingen die zwarten dóen''.
Jaja.........
zondag 6 januari 2008 om 18:12
Arme Just_moi20, je kan gewoon niet meer naar buiten omdat je anders overhoop gestoken wordt door jongetjes van een jaar of 12 met messen. Alleen met een pantser kan je nog naar buiten.
Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat je bij het begin moet beginnen. Dus bij kleine kinderen van 4 jaar of jonger die naar school gaan. Hoe gaat de school er mee om, hoe is het contact met de ouders, hoe kijken de ouders tegen hun kinderen aan, wat zijn de verwachtingen, hoe ontwikkelt het kind zich, in wat voor omgeving woont het gezin, is het een alleenstaande ouder of zijn ze samen, hoe hecht is het gezin, wat zijn de normen en waarden van het gezin, hoe zijn de leerkrachten van het kind, wordt het kind gestimuleerd, wat voor vriendjes heeft het kind en hoeveel, gaat het kind naar clubjes, sport enzovoort, wat voor advies krijgt het kind voor de middelbare school en ga zo nog maar even door.
Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat je bij het begin moet beginnen. Dus bij kleine kinderen van 4 jaar of jonger die naar school gaan. Hoe gaat de school er mee om, hoe is het contact met de ouders, hoe kijken de ouders tegen hun kinderen aan, wat zijn de verwachtingen, hoe ontwikkelt het kind zich, in wat voor omgeving woont het gezin, is het een alleenstaande ouder of zijn ze samen, hoe hecht is het gezin, wat zijn de normen en waarden van het gezin, hoe zijn de leerkrachten van het kind, wordt het kind gestimuleerd, wat voor vriendjes heeft het kind en hoeveel, gaat het kind naar clubjes, sport enzovoort, wat voor advies krijgt het kind voor de middelbare school en ga zo nog maar even door.
zondag 6 januari 2008 om 18:16
Om nog even verder te gaan:
En dit gevoel krijg ik ook altijd in zulke discussies. Als de TO er op wort aangesproken dan is het altijd '' Ja, ik bedoel niet iederéén, maar sómmige''. Echt altijd. Ook irl. Heb wel eens zo'n discussie meegemaakt en dat uiteindelijk een jongen zei dat hij ook een Turkse vriendin had. Toen was het ook:''' Ja, maar jouw vriendin doet dat natuurlijk niet''. Terwijl het eerst nog elke allochtoon was.
Tuurlijk........
zondag 6 januari 2008 om 18:19
Het punt is dan, Wie bedoel je dan?? Niet iedereen maar sommige, ja maar wie dan? En in hoeverre zit het gewoon tussen je oren. Ik woon in een best nette wijk met toch wel een paar allochtone (er woont ook een duitser op de hoek, geen grapje ) gezinnen. En ik zie gewoon leuke gezinnen, met werkende ouders, lieve moeders en ja ook wel eens etterende kinderen, maar niet meer dan die van nederlandse gezinnen. En zoals ik al zei, ondervind ik meer problemen van die nederlandse jongens dan van de allochtone jongens.
zondag 6 januari 2008 om 18:20
*diepe zucht* nog een keer dan want ik heb het al eerder gezegd: die problemen zijn er niet met ál die jongeren, maar hier wel met véél. Dat is ook benoemd in bijvoorbeeld het wijkjaaroverzicht en meegenomen in de plannen voor 2008. Die problemen zijn er dus gewoon en ik ben niet kortzichtig door dat te zeggen. Ik heb ook meermalen gezegd dat er in déze buurt iig een aanpak nodig is.
Het is voor henzelf en hun kansen óók beter als ze een dagbesteding hebben en de buurt beter tegen hen aan gaat kijken.
Het is ook gewoon menselijk dat wanneer je een bepaalde groep vaak bepaald gedrag ziet vertonen, je bij de volgende groep die je tegenkomt er toch in eerste instantie wel vanuit gaat dat die dat ook zal doen (als je te vaak teleurgesteld bent wanneer je het tegendeel dacht). En dat geldt niet alleen voor bijv. turkse jongens, maar ook voor opgeschoten autochtone jongens met capuchons over hun hoofd (ik noem maar wat).
zondag 6 januari 2008 om 18:21
zondag 6 januari 2008 om 18:24
Ja, en daarom word je dus als allochtone mevrouw met een geldig vervoersbewijs eerst een gekneusde rib en schouder gemept door een controleur in de bus, om vervolgens afgevoerd te worden naar een politiecel. Wannt hee, het is gewoon menselijk dat wanneer je allochtonen vaak ziet zwartrijden en vervolgens messen ziet trekken, je ervan uitgaat dat die allochtone mevrouw dat ook wel zal doen.
Yep, dat was ik dus.
Yep, dat was ik dus.
Am Yisrael Chai!
zondag 6 januari 2008 om 18:24
Als dat jouw interpretatie is!
Het gaat mij enkel om de groep jongeren zoals bijvoorbeeld in Slotervaart en de aanpak daarvan.
En ja, die jongeren moeten zeker worden aangepakt, omdat ze momenteel wel een bepaald beeld naar buiten brengen van Marokkanen en Turken. Juist, omdat ik het zo naar vind dat de grote groep mensen met dezelfde afkomst die daar niets mee te maken hebben er op worden aangekeken.
Nergens heb je mij horen zeggen dat het over deze bevolkingsgroepen in het algemeen gaat.
Toevallig een vriend voor mij die zelf van buitenlandse afkomst is, vindt dat die groep ook hard aangepakt moet worden.
(Maar het zal je verder waarschijnlijk toch niets uitmaken of ik vrienden heb van buitenlandse afkomst e.d.)
zondag 6 januari 2008 om 18:30
om je vraag te beantwoorden (al vroeg je het niet aan mij): voorkomen is altijd beter dan genezen. Het gaat natuurlijk om de opvoeding e.d. maar juist daarin zie ik dat veel allochtone ouders juist veel strenger (en in mijn ogen beter) zijn voor hun kinderen dan autochtone ouders.
Het benoemde gedrag speelt zich vooral af in groepjes op straat die zich vervelen (idem voor de autochtone jongeren). Activiteiten organiseren (zoals vaak wordt gedaan) is een tijdelijke oplossing/symptoombestrijding maar doet niet echt iets aan voorkomen.