Homofobe Nashville verklaring

07-01-2019 13:34 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het allemaal wel gezien of gehoord gisteren. Er is een Nederlandse vertaling van de Nashville verklaring. Ik dacht tot gisteren bij “Nashville” aan (country)muziek, cowboys, laarzen, paarden en dergelijke. Maar nu staat de plaats ook symbool voor christelijke afwijzing van homo’s. Ook SGP leider van der Staay heeft dit vod ondertekend samen met een zoodje dominees van de PKN en de Hersteld Hervormde Kerk. Gelukkig zijn er ook veel PKN dominees die de Nashville verklaring verwerpen.

Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Zowel repressief links als dom rechts handelen weer zeer voorspelbaar.

Enfin, voor homo’s wordt Nederland weer een klein stukje minder goed toeven. Dat betreur ik.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Nou ja laten we wel wezen in Nederland moet alles maar kunnen en wee je gebeente als je er iets op aan te merken hebt.
In menig land wordt je de kast gewoon weer ingetrapt hoor als je eruit komt, niet dat dat nou een voorbeeld is.
Maar vrijheid van meningsuiting geldt naar mijn mening voor iedereen.
Rosabella1 schreef:
07-01-2019 18:01
Wie is men?
De oppositiepartijen
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
09-01-2019 20:35
Nou ja laten we wel wezen in Nederland moet alles maar kunnen en wee je gebeente als je er iets op aan te merken hebt.
In menig land wordt je de kast gewoon weer ingetrapt hoor als je eruit komt, niet dat dat nou een voorbeeld is.
Maar vrijheid van meningsuiting geldt naar mijn mening voor iedereen.
In Nederland moet helemaal niet alles maar kunnen!

Als je in dit land een afwijkende mening hebt over, gek voorbeeld, homo's, wordt je in de (sociale) media tor de veters afgebrand, om nog maar te zwijgen over die belerende en vingerwijzende talkshowhosts die ons wel even gaan uitleggen hoe 'we' dan wel over LHBTIQ moeten denken.

En dan láát je als Christen een keer duidelijk wrten hoe je over homo's denkt, krijg je justitie achter je aan.

Nee in Nederland mag je helemaal niks.

Lekker met de massa meelopen, vooral niet afwijken, onder het maaiveld blijven en als je toch een mening hebt? Dan lekker anoniem op internet! Lekker veilig.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Het is een document ondertekent door mensen waarvan we gewoon weten hoe ze vanuit door hen geïnterpreteerde Bijbelse teksten over een verbond tussen mensen van hetzelfde geslacht denken. Toch?
Ik begrijp de ophef helemaal niet.

Er staat niet in dat homo's met het hoofd naar beneden van een flat moeten worden gegooid, of gestenigd moeten worden. Of een tekst die geweld tegen deze mensen rechtvaardigt vanuit hun overtuiging.

Nu durven ze wel. Van der Staaij (of je het nou wel of niet met hem eens bent) is natuurlijk een veel veiliger doelwit dan één of andere haatimam.
Drogredenaties.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
10-01-2019 09:13
Het is een document ondertekent door mensen waarvan we gewoon weten hoe ze vanuit door hen geïnterpreteerde Bijbelse teksten over een verbond tussen mensen van hetzelfde geslacht denken. Toch?
Ik begrijp de ophef helemaal niet.

Er staat niet in dat homo's met het hoofd naar beneden van een flat moeten worden gegooid, of gestenigd moeten worden. Of een tekst die geweld tegen deze mensen rechtvaardigt vanuit hun overtuiging.

Nu durven ze wel. Van der Staaij (of je het nou wel of niet met hem eens bent) is natuurlijk een veel veiliger doelwit dan één of andere haatimam.
Er zijn imams vervolgd wegens homovijandige uitspraken. En was het een islamitische verklaring geweest dan waren de Telegraaf en andere rechtse media bijkans ontploft en hadden er in dit forum meerdere topics over gestaan met duizenden berichten ieder.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
10-01-2019 11:14
Er zijn imams vervolgd wegens homovijandige uitspraken. En was het een islamitische verklaring geweest dan waren de Telegraaf en andere rechtse media bijkans ontploft en hadden er in dit forum meerdere topics over gestaan met duizenden berichten ieder.
Mwah, ik weet het niet hoor.
Ik heb nog nooit een regenboogvlag voor een moskee gehesen zien worden.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
10-01-2019 11:14
Er zijn imams vervolgd wegens homovijandige uitspraken. En was het een islamitische verklaring geweest dan waren de Telegraaf en andere rechtse media bijkans ontploft en hadden er in dit forum meerdere topics over gestaan met duizenden berichten ieder.

Goh.... verbazingwekkend...
Ik weet niet waar jij woont maar waar ik woon ben ik verscheidene keren getuige geweest van agressie van moslim jongeren tegen LHBT'ers.
In mijn studententijd werden Noordafrikanen geweigerd op bepaalde feesten om dezelfde agressie...
Met orthodox christelijke jongeren heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Dus jij ziet geen onderscheid tussen de inhoud van dit pamflet en homofobe agressie van de islamitische medelander en zijn voorgangers?
Die imam's werden vervolgd vanwege opruiing en uitlokking. De van Dale was ook weer een woord rijker, te weten ' haatimam' .

Wat mij betreft gaat de vergelijking niet op zo je hem al überhaupt wilt maken.
Alle reacties Link kopieren
De EO had laatst een mooie tweedelige documentaire over de scheuring in de protestantse kerk, waar die vrije wil uitgebreid ter sprake kwam.
https://portal.eo.nl/geloofinnederland/ ... drecht-12/

Dit plaatje zag ik voorbij komen op facebook.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier in de omgeving 3 kerken gespot die de regenboog vlag in de toren hebben hangen. Vind ik mooi. :heart:
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 10:55
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
10-01-2019 12:18
Goh.... verbazingwekkend...
Ik weet niet waar jij woont maar waar ik woon ben ik verscheidene keren getuige geweest van agressie van moslim jongeren tegen LHBT'ers.
In mijn studententijd werden Noordafrikanen geweigerd op bepaalde feesten om dezelfde agressie...
Met orthodox christelijke jongeren heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Dus jij ziet geen onderscheid tussen de inhoud van dit pamflet en homofobe agressie van de islamitische medelander en zijn voorgangers?
Die imam's werden vervolgd vanwege opruiing en uitlokking. De van Dale was ook weer een woord rijker, te weten ' haatimam' .

Wat mij betreft gaat de vergelijking niet op zo je hem al überhaupt wilt maken.
Ik citeer uit mijn eigen topicstart:
Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Zowel repressief links als dom rechts handelen weer zeer voorspelbaar.
Jouw antwoord past precies in hetgeen ik in mijn topic al opmerkte.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
10-01-2019 20:25
Hier in de omgeving 3 kerken gespot die de regenboog vlag in de toren hebben hebben. Vind ik mooi. :heart:
echt?! wat tof :love:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
07-01-2019 18:31
Als van der Staay zelf geen Back Door Bandit is dan eet ik mijn regenboogvlag op.
hahaha heb ik ook gedacht :shame:
Lorem Ipsum
Ik weet niet of de link maar ik kon me zo niet scharen achter die Nashville verklaring dat ik deze vond.

https://cip.nl/71427-koert-koster-komt- ... verklaring
Alle reacties Link kopieren
Godsdienst zou uit de politiek en uit de scholen moeten worden gehouden. Dat een minister in zijn functie zoiets kan ondertekenen zo mi niet moeten mogen.


De Nashville verklaring heeft ook een positieve kant. Het legt zaken open die eerder verborgen bleven. Hopelijk leidt het tot meer discussie en uiteindelijk tot meer begrip. En het is juist extra krachtig als gelovigen opstaan en zich hiertegen uitspreken.

Zie ook dit artikel;
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/13/de ... o-a3628982

Gelovigen snappen de ophef over de verklaring niet en voelen dat ze niet mogen zijn wie ze zijn.
Dát gevoel lijkt me een perfect aanknopingspunt voor een gesprek...
Alle reacties Link kopieren
Orphelia schreef:
14-01-2019 13:14
Godsdienst zou uit de politiek en uit de scholen moeten worden gehouden. Dat een minister in zijn functie zoiets kan ondertekenen zo mi niet moeten mogen.


De Nashville verklaring heeft ook een positieve kant. Het legt zaken open die eerder verborgen bleven. Hopelijk leidt het tot meer discussie en uiteindelijk tot meer begrip. En het is juist extra krachtig als gelovigen opstaan en zich hiertegen uitspreken.

Zie ook dit artikel;
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/13/de ... o-a3628982

Gelovigen snappen de ophef over de verklaring niet en voelen dat ze niet mogen zijn wie ze zijn.
Dát gevoel lijkt me een perfect aanknopingspunt voor een gesprek...
Welke minister heeft de verklaring ondertekend? Bij mijn weten geen enkele.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-01-2019 13:23
Welke minister heeft de verklaring ondertekend? Bij mijn weten geen enkele.

Nee, alsjeblieft zeg, ik mag toch hopen dat we niet gaan meemaken dat van der Staaij nog eens minister wordt !
De scheiding tussen kerk en staat is echt niet veilig bij de SGP.
In dit artikel uit de Volkskrant van vandaag wordt het één en ander geschreven over de orthodox-kerkse Zeeuwse gemeente Arnemuiden waar één van de initiatiefnemers van de verklaring, Maarten Klaassen, dominee is.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba588e56/
De jongeman die in de dienst daar orgel speelt, Pieter van der Leer, is zelf homo en staat achter de verklaring.
Het is niet altijd eenvoudig om celibatair te leven, zegt hij, maar het probleem moet ook weer niet worden overdreven. Iedereen heeft zijn kruis. Een ander is blind, of heeft een geamputeerd been. Wat ik wel eens moeilijk vind: als ik de gezinnen hier in de kerk zie, verlang ik naar huisje, boompje, beestje’, zegt hij.
Op de NOS-site staat een interview met hem. Ik vond het bijzonder pijnlijk om te zien, in mijn ogen is het een vorm van zelfhaat en zelfverachting, voor hem waarschijnlijk een manier om verbonden te blijven met de wereld waarin hij is opgegroeid.
https://nos.nl/op3/artikel/2267095-piet ... aring.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
10-01-2019 09:13
Het is een document ondertekent door mensen waarvan we gewoon weten hoe ze vanuit door hen geïnterpreteerde Bijbelse teksten over een verbond tussen mensen van hetzelfde geslacht denken. Toch?
Ik begrijp de ophef helemaal niet.
Ik wel.
Het is helaas in sommige Christelijke kringen niet ongewoon dat ouders het contact met hun kinderen verbreken als die er voor uitkomen dat ze homosexueel zijn en een partner van het eigen geslacht hebben gevonden.

Dit is niet alleen pijnlijk voor die kinderen, maar ook voor de ouders , die niet alleen afscheid van hun geliefd kind moeten nemen, maar ook nog eens geloven dat ze dit kind niet meer gaan terug zien in het paradijs.

Gelukkig zijn er de laatste jaren steeds meer Christelijke ouders, ook in orthodox-Christelijke omgeving, die weigeren "afscheid" van hun kinderen te nemen en ze accepteren, ook al staan ze niet achter de keuze van hun kind.

Deze acceptatie valt niet bij iedereen goed en er zijn ouders die niet meer welkom zijn of niet meer worden uitgenodigd door Christelijke clubs.

In de VS wordt homosexualiteit steeds meer geaccepteerd en om dat tegen te gaan hebben extreem Orthodoxe Christenen deze Nashville-verklaring opgesteld om elke vorm van acceptatie tegen te gaan.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom Van Der Staay dit ook heeft getekend, vooral omdat je weet dat er in Nederland veel ouders van homosexuelen graag een manier willen zoeken om ondanks hun geloof hun kinderen toch te kunnen accepteren.


Van der Staay zegt dus met deze handtekening dus heel duidelijk "NEE" tegen ouders en kinderen, en andere gelovigen en kerken die wel open staan voor acceptatie!
Heel slecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven