Hongarije mag wel weg

30-03-2020 18:15 256 berichten
Vind ik dan. Zie dit nieuwsbericht: https://nos.nl/artikel/2328844-parlemen ... geeft.html
Kijk, dat Orban een nare homofoob is en een vluchtelingenhater die geweld niet schuwt, dat was blijkbaar niet genoeg om Hongarije de wacht aan te zeggen. Hopelijk zorgt de realisatie dat we een dictatuur in de EU hebben wel voor inkeer.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 18:23
0.51% gewijzigd
*TanteSjaan* schreef:
30-03-2020 21:09
De EU is niet gebaseerd op gedeelde normen en waarden, maar op economie.

Overigens zeg ik hier niet mee dat ik dictaturen gaaf vind, maar alleen dat de EU dus geen gedeelde normen en waarden heeft.
Oh, EGKS en alles, ik weet het wel.
Maar er is ook nog dit document: https://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_ ... opese_Unie
Noem mij maar wat je wilt, maar ik accepteer geen dictaturen in de EU.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 20:24
De Asielinstroom heeft wel degelijk met moslims te maken, maar ik was veen vergeten dat je op dit forum geen kritiek op de islam mag hebben.
Je hebt het op dit forum nergens anders over. Wat zielig dat dat dan niet mag.
...
Fizz schreef:
30-03-2020 21:12
Soms zijn sterke leiders niet eens zo slecht voor een land. Het is niet voor niets dat het na de dood van Tito hopeloos fout ging in het voormalige Joegoslavië.
Maar dan kun je het toch niet omdraaien? Tito voerde een schrikbewind waardoor er verminderd sprake was van etnische conflicten, maar dat is toch geen excuus voor een dictator.
Anders zou je ook kunnen zeggen dat Hitler...
Oeh! Ik ging al bijna, zag je dat. Nou, nou.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:01
Precies, als hij aan de macht was gekomen door een staatsgreep dan had het anders gelegen.
Oh gelukkig, the usual suspects zijn bijna compleet :jump:
Ik mis er nog eentje ....
Vergelijk je Tito nu serieus met Hitler?
*TanteSjaan* schreef:
30-03-2020 21:18
Vergelijk je Tito nu serieus met Hitler?
Nee. Het is wat ingewikkeld, maar kijk: ik vergelijk de neiging om een dictatuur goed te praten door te wijzen op dingen die wél goed gingen door te verwijzen naar een andere dictator. Maar niet helemaal, want dat mag hier niet he. Alles mag hier, maar God verhoede dat je mensen er op wijst dat ze dictators goedpraten en wegzetten als sterke leiders.
Maar mooi om te zien dat je daar wel over valt, maar over al die forummers die dictaturen helemaal geweldig vinden niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt stuitend dat er hier laconiek op wordt gereageerd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Kom op Betty, ik 'ken' je beter dan dit.

Nergens schrijf ik dat ik het eens ben met forummers die graag een sterke leider zien. Nergens, want ik ben en blijf overtuigd van mijn mening dat democratie een fantastisch iets is.

Orban vind ik persoonlijk geen aanwinst en ik ben blij dat ik niet onder zijn leiding val. Dat neemt niet weg dat ik de vergelijking met Hitler dubieus vind.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
30-03-2020 21:13
Maar hij pleegt nu juist een soort staatsgreep, een zelfcoup.

Dat was bij het verkiezingsprogram natuurlijk niet vermeld.

En daarnaast: censuur betekent beperking van vrijheid van meningsuiting, lijkt me alleen al niet wenselijk toch?
De informatie uit het artikel van de NOS is erg summier, dus hoe ernstig het is kan ik in ieder geval niet beoordelen.

De EU kan nu wel klagen over Hongarije, maar ondertussen wordt een tot op het bot corrupt land als Albanië aspirant EU-lid. Dit is de afgelopen week besloten in de EU zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is. Een slinkse manier om dit door te voeren, want iedere EU-burger is nu druk met de corona-crisis en een piepklein berichtje in een enkele krant zal vrijwel iedereen ontgaan zijn. In niet een recent uitgezonden actualiteitenrubriek is het aspirant EU-lidmaatschap van Albanië besproken. Ik vind dat eigenlijk ook een vorm van censuur: het misleiden en niet goed informeren van burgers.
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:16
Maar dan kun je het toch niet omdraaien? Tito voerde een schrikbewind waardoor er verminderd sprake was van etnische conflicten, maar dat is toch geen excuus voor een dictator.
Anders zou je ook kunnen zeggen dat Hitler...
Oeh! Ik ging al bijna, zag je dat. Nou, nou.
Mens leer je geschiedenis toch kennen.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:16
Maar dan kun je het toch niet omdraaien? Tito voerde een schrikbewind waardoor er verminderd sprake was van etnische conflicten, maar dat is toch geen excuus voor een dictator.
Anders zou je ook kunnen zeggen dat Hitler...
Oeh! Ik ging al bijna, zag je dat. Nou, nou.
Je slaat helemaal door. Het slaat nergens op om Tito met Hitler te vergelijken. Lees eerst je geschiedenisboeken eens door.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
30-03-2020 21:25
Kom op Betty, ik 'ken' je beter dan dit.

Nergens schrijf ik dat ik het eens ben met forummers die graag een sterke leider zien. Nergens, want ik ben en blijf overtuigd van mijn mening dat democratie een fantastisch iets is.

Orban vind ik persoonlijk geen aanwinst en ik ben blij dat ik niet onder zijn leiding val. Dat neemt niet weg dat ik de vergelijking met Hitler dubieus vind.
dat is ook niet wat ze zegt, wel dat ook Hitler democratisch gekozen is en we allemaal weten hoe dat is afgelopen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb Orban niet met Hitler vergeleken. ik heb er alleen op gewezen dat een democratische verkiezing uiteindelijk tot een dictatuur kan leiden, alhoewel veel forummers dat niet lijken te geloven. En dat iemand die democratisch gekozen is niet per se van plan is het land een democratie te laten blijven.
Dat is geen unicum in de geschiedenis.

Voor de rest kent niemand mij hier.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:26
De informatie uit het artikel van de NOS is erg summier, dus hoe ernstig het is kan ik in ieder geval niet beoordelen.

De EU kan nu wel klagen over Hongarije, maar ondertussen wordt een tot op het bot corrupt land als Albanië aspirant EU-lid. Dit is de afgelopen week besloten in de EU zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is. Een slinkse manier om dit door te voeren, want iedere EU-burger is nu druk met de corona-crisis en een piepklein berichtje in een enkele krant zal vrijwel iedereen ontgaan zijn. In niet een recent uitgezonden actualiteitenrubriek is het aspirant EU-lidmaatschap van Albanië besproken. Ik vind dat eigenlijk ook een vorm van censuur: het misleiden en niet goed informeren van burgers.
ja maar anderen.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Fizz schreef:
30-03-2020 21:28
Je slaat helemaal door. Het slaat nergens op om Tito met Hitler te vergelijken. Lees eerst je geschiedenisboeken eens door.
Ik vergelijk Tito niet met Hitler, ik maak de denkwijze dat dictaturen ook wel prima kanten kunnen hebben belachelijk door een parallel te trekken.
Als ik mijn kinderen elke dag vastbind, zijn ze ook superrustig. Maar het maakt me geen goede ouder.
rosanna08 schreef:
30-03-2020 21:28
dat is ook niet wat ze zegt, wel dat ook Hitler democratisch gekozen is en we allemaal weten hoe dat is afgelopen.
Nee ze gooit gewoon alle dictaturen op een hoop, lekker makkelijk redeneren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 21:27
Mens leer je geschiedenis toch kennen.
Mwah. Het zit aardig goed.
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 21:29
Nee ze gooit gewoon alle dictaturen op een hoop, lekker makkelijk redeneren
Ja, want er zijn ook hartstikke leuke dictaturen, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
30-03-2020 21:28
dat is ook niet wat ze zegt, wel dat ook Hitler democratisch gekozen is en we allemaal weten hoe dat is afgelopen.
Als morgen driekwart van Nederland op DENK stemt, dan hebben we hier ook een probleem. Democratie kan zichzelf de das omdoen. Hoe wil je zoiets voorkomen? Als de partij waar jij helemaal niets inziet met grote meerderheid wordt gekozen de democratie maar afschaffen?
Ik vind het hartstikke leuk gaan, wat jullie!
rosanna08 schreef:
30-03-2020 21:29
ja maar anderen.....
Het is wel zo, de NOS wilt mensen gewoon een kant op drijven, en ze doen geen eens moeite om het te verbergen.
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:31
Ja, want er zijn ook hartstikke leuke dictaturen, natuurlijk.
Jij gooit alles op een hoop, lekker makkelijk is dat he?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:26
De informatie uit het artikel van de NOS is erg summier, dus hoe ernstig het is kan ik in ieder geval niet beoordelen.

De EU kan nu wel klagen over Hongarije, maar ondertussen wordt een tot op het bot corrupt land als Albanië aspirant EU-lid. Dit is de afgelopen week besloten in de EU zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is. Een slinkse manier om dit door te voeren, want iedere EU-burger is nu druk met de corona-crisis en een piepklein berichtje in een enkele krant zal vrijwel iedereen ontgaan zijn. In niet een recent uitgezonden actualiteitenrubriek is het aspirant EU-lidmaatschap van Albanië besproken. Ik vind dat eigenlijk ook een vorm van censuur: het misleiden en niet goed informeren van burgers.
Dit inderdaad.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:26
De informatie uit het artikel van de NOS is erg summier, dus hoe ernstig het is kan ik in ieder geval niet beoordelen.

De EU kan nu wel klagen over Hongarije, maar ondertussen wordt een tot op het bot corrupt land als Albanië aspirant EU-lid. Dit is de afgelopen week besloten in de EU zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is. Een slinkse manier om dit door te voeren, want iedere EU-burger is nu druk met de corona-crisis en een piepklein berichtje in een enkele krant zal vrijwel iedereen ontgaan zijn. In niet een recent uitgezonden actualiteitenrubriek is het aspirant EU-lidmaatschap van Albanië besproken. Ik vind dat eigenlijk ook een vorm van censuur: het misleiden en niet goed informeren van burgers.
Dit inderdaad.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:29
Ik vergelijk Tito niet met Hitler, ik maak de denkwijze dat dictaturen ook wel prima kanten kunnen hebben belachelijk door een parallel te trekken.
Als ik mijn kinderen elke dag vastbind, zijn ze ook superrustig. Maar het maakt me geen goede ouder.
In het geval van Joegoslavië was Tito wel degene die de eenheid en de vrede tussen de verschillende bevolkingsgroepen kon bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven