Hongarije mag wel weg

30-03-2020 18:15 256 berichten
Vind ik dan. Zie dit nieuwsbericht: https://nos.nl/artikel/2328844-parlemen ... geeft.html
Kijk, dat Orban een nare homofoob is en een vluchtelingenhater die geweld niet schuwt, dat was blijkbaar niet genoeg om Hongarije de wacht aan te zeggen. Hopelijk zorgt de realisatie dat we een dictatuur in de EU hebben wel voor inkeer.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 18:23
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 21:27
Mens leer je geschiedenis toch kennen.
Ik denk dat jij je eerder moet verdiepen in geschiedenis en staatsinrichting.
Dus jij vind het prima dat een gekozen leider in een democratisch land er op een slinkae wijze er voor zorgt dat die democratie aan de wilgen wordt gehangen? En en passant ook meteen doordrukt dat er censuur mag worden gepleegd? Want wie gaat er controleren wat ‘fake news’ is? Juist, Orban himself.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Fizz schreef:
30-03-2020 21:33
In het geval van Joegoslavië was Tito wel degene die de eenheid en de vrede tussen de verschillende bevolkingsgroepen kon bewaren.
Door repressie en zeker in zijn eerste jaren een schrikbewind waarbij duizenden mensen afgeslacht zijn. Tsja, ik vind dat niet wat. Mark Rutte doet dat niet, zullen we maar zeggen.
En ik vind het dus gewoon niet oké om dictators in het zonnetje te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:31
Als morgen driekwart van Nederland op DENK stemt, dan hebben we hier ook een probleem. Democratie kan zichzelf de das omdoen. Hoe wil je zoiets voorkomen? Als de partij waar jij helemaal niets inziet met grote meerderheid wordt gekozen de democratie maar afschaffen?
wat is dat nou weer voor een vraag? Heel eerlijk, als die hypothese waarheid zou worden, ga ik me ernstig afvragen of ik nog hier wil blijven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:31
Ik vind het hartstikke leuk gaan, wat jullie!
Ja, ik ben alleen wel benieuwd welke groente ik morgen op het menu moet zetten. Tips?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Fizz schreef:
30-03-2020 21:31
Als morgen driekwart van Nederland op DENK stemt, dan hebben we hier ook een probleem. Democratie kan zichzelf de das omdoen. Hoe wil je zoiets voorkomen? Als de partij waar jij helemaal niets inziet met grote meerderheid wordt gekozen de democratie maar afschaffen?
"If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. – In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be most unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant."

Dat zei Popper. Vind ik interessant.
Chienandalou schreef:
30-03-2020 21:36
Ja, ik ben alleen wel benieuwd welke groente ik morgen op het menu moet zetten. Tips?
Het is wit en het ontploft?






Boemkool!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:35
Door repressie en zeker in zijn eerste jaren een schrikbewind waarbij duizenden mensen afgeslacht zijn. Tsja, ik vind dat niet wat. Mark Rutte doet dat niet, zullen we maar zeggen.
En ik vind het dus gewoon niet oké om dictators in het zonnetje te zetten.
Na zijn bewind zijn er geen mensen afgeslacht? Servië was al altijd al een kruitvat.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
30-03-2020 21:36
wat is dat nou weer voor een vraag? Heel eerlijk, als die hypothese waarheid zou worden, ga ik me ernstig afvragen of ik nog hier wil blijven
Het is een lastige vraag.
Chienandalou schreef:
30-03-2020 21:34
Ik denk dat jij je eerder moet verdiepen in geschiedenis en staatsinrichting.
Dus jij vind het prima dat een gekozen leider in een democratisch land er op een slinkae wijze er voor zorgt dat die democratie aan de wilgen wordt gehangen? En en passant ook meteen doordrukt dat er censuur mag worden gepleegd? Want wie gaat er controleren wat ‘fake news’ is? Juist, Orban himself.
Dat is inderdaad een heel gevaarlijk iets. Orban zal gaan bepalen.
Aan de andere kant is onze democratische politiek ook erg bezig met heel gluiperig Noord Macedonië en Albanië binnen te halen.
Daar is ook niets democratisch aan.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:38
"If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. – In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be most unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant."

Dat zei Popper. Vind ik interessant.
DENK is misschien een extreem voorbeeld, maar wat als bijvoorbeeld de PVV en FvD een grote meerderheid behalen bij de verkiezingen en aan de macht komen?
Fizz schreef:
30-03-2020 21:38
Na zijn bewind zijn er geen mensen afgeslacht? Servië was al altijd al een kruitvat.
Ja, na zijn bewind ook en mijn man heeft de borrelnootjes gisteren opgegeten. Maar Joegoslavië onder Tito was geen ponyboerderij. Dat is alles wat ik wilde zeggen, omdat die verering van hem mij wat verbaast.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 21:46
Ja, na zijn bewind ook en mijn man heeft de borrelnootjes gisteren opgegeten. Maar Joegoslavië onder Tito was geen ponyboerderij. Dat is alles wat ik wilde zeggen, omdat die verering van hem mij wat verbaast.
Ik vereer niemand, dat maak jij ervan. Het ligt alleen allemaal wat genuanceerder dan wat jij nu stelt.
Alle reacties Link kopieren
En of Hongarije in de EU zit of eruit gaat, vind ik niet eens zo interessant. Ik hoop alleen dat Nederland er nog eens uit zal stappen.
Fizz schreef:
30-03-2020 21:49
En of Hongarije in de EU zit of eruit gaat, vind ik niet eens zo interessant. Ik hoop alleen dat Nederland er nog eens uit zal stappen.
Dat is ook mijn wens. En in deze crisis tijd zie je ook waar de EU daadwerkelijk voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-03-2020 21:49
En of Hongarije in de EU zit of eruit gaat, vind ik niet eens zo interessant. Ik hoop alleen dat Nederland er nog eens uit zal stappen.
:bonk:
...
Ik vind die toetreding van Noord-Macedonië en Albanië ook wat merkwaardig. Het was gewoon nieuws in NRC dit weekeinde, dus dat het uit de media gehouden wordt, herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
30-03-2020 21:50
Dat is ook mijn wens. En in deze crisis tijd zie je ook waar de EU daadwerkelijk voor staat.
Wat zie je dan aan de EU? Gezondheidszorg is 1 van de zaken die landen nog soeverein kunnen uitvoeren ( wat je zo graag wil ). Daar is dus helemaal geen sprake van inmenging door de EU.
...
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
30-03-2020 18:52
De man is gewoon gekozen hoor, met een heel veel hoger percentage als alle andere Europese leiders. En al diverse malen. Zijn partij heeft zelfs tweederde meerderheid, iets dat nog nooit een Nederlandse partij gehaald heeft.
Hij zal dus ook genoeg goeds doen voor de Hongaren. Maar daar horen wij niks over in de Nederlandse media.
Blijkbaar past dat niet in het d66-gekleurde plaatje van de Nederlandse media.

Het is nogal goedkoop om je zogenaamd in te zetten voor democratie, behalve als de meerderheid een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent. Dan heet het opeens een dicator. Das toch raar?
idd dat is zo typisch reactie van vooral linkse groepering, democratie democratie maar als rechts gekozen wordt dan moeten ze ineens in cordon worden gezet maar extreem links mag dan weer wel.
volgens mij weten de linksen niet wat democratie of dictatuur is.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
30-03-2020 21:50
Dat is ook mijn wens. En in deze crisis tijd zie je ook waar de EU daadwerkelijk voor staat.
Ze zijn overbodig terug naar de EEG.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
30-03-2020 21:50
Dat is ook mijn wens. En in deze crisis tijd zie je ook waar de EU daadwerkelijk voor staat.
Nergens voor dat is in de coronacrisis nu wel duidelijk. Ze zijn drukker met hun missie voor de ongebreidelde uitbreiding van de EU met hopeloze landen.

We zullen straks in een grote recessie terechtkomen, die we nog redelijk zouden kunnen opvangen door onze jarenlange zuinigheid en strikte begrotingen. Helaas worden we door de landen die er een potje van hebben gemaakt, meegetrokken in een moeras van enorme schulden.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
30-03-2020 21:53
Wat zie je dan aan de EU? Gezondheidszorg is 1 van de zaken die landen nog soeverein kunnen uitvoeren ( wat je zo graag wil ). Daar is dus helemaal geen sprake van inmenging door de EU.
Het aan banden leggen van vliegverkeer en het reizen van personen uit landen met besmettingen zoals China, had gelijk al moeten gebeuren.
Chienandalou schreef:
30-03-2020 21:34
Ik denk dat jij je eerder moet verdiepen in geschiedenis en staatsinrichting.
Dus jij vind het prima dat een gekozen leider in een democratisch land er op een slinkae wijze er voor zorgt dat die democratie aan de wilgen wordt gehangen? En en passant ook meteen doordrukt dat er censuur mag worden gepleegd? Want wie gaat er controleren wat ‘fake news’ is? Juist, Orban himself.
Ach ja, democratie is zeker als het bij jou in je straatje past?
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 22:06
Ach ja, democratie is zeker als het bij jou in je straatje past?
Huh? Weet je wel waar je het over hebt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
30-03-2020 21:52
:bonk:
Want? Noem eens de voordelen van de EU voor Nederland die de EEG niet had? Zelfs de open grenzen tussen Schengenlanden zijn een ramp gebleken. De voordelen van open grenzen voor het vervoer van goederen en personen weegt niet op tegen de criminaliteit die door de open grenzen enorm is toegenomen. Complete roofbendes uit Oost-Europese landen trekken hier rond en zijn nagenoeg ongrijpbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven