Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Taralina schreef:
12-01-2018 15:02
[...]
:rofl:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2018 15:17
Reden: Quote verwijderd
38.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal met je eens TO. Nederland is zo'n tolerant land. Duitsers komen hier ook gewoon op vakantie, niemand die ze het nog kwalijk neemt wat ooit een mafkees heeft aangericht. Zou toch wat zijn als we nu gaan demonstreren tegen de Duitsers?
Ik snap dat zwarte pieten verhaal ook totaal niet, veel langer geleden overigens (de slaventijd) waar sinterklaas nooit aan meegedaan heeft. Zwarte pieten zijn zwart vanwege de schoorsteen. Niet omdat het slaven zijn. Ik vind het echt gezeur. Op de Antillen wordt niet eens moeilijk gedaan.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-01-2018 15:10
Ben het helemaal met je eens TO. Nederland is zo'n tolerant land. Duitsers komen hier ook gewoon op vakantie, niemand die ze het nog kwalijk neemt wat ooit een mafkees heeft aangericht. Zou toch wat zijn als we nu gaan demonstreren tegen de Duitsers?
Ik snap dat zwarte pieten verhaal ook totaal niet, veel langer geleden overigens (de slaventijd) waar sinterklaas nooit aan meegedaan heeft. Zwarte pieten zijn zwart vanwege de schoorsteen. Niet omdat het slaven zijn. Ik vind het echt gezeur. Op de Antillen wordt niet eens moeilijk gedaan.
hihaaaaaaaaaaaaa
ZwartePietenDiscussie in januari, we hebben een nieuw record!
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-01-2018 15:10
Ben het helemaal met je eens TO. Nederland is zo'n tolerant land. Duitsers komen hier ook gewoon op vakantie, niemand die ze het nog kwalijk neemt wat ooit een mafkees heeft aangericht. Zou toch wat zijn als we nu gaan demonstreren tegen de Duitsers?
Ik snap dat zwarte pieten verhaal ook totaal niet, veel langer geleden overigens (de slaventijd) waar sinterklaas nooit aan meegedaan heeft. Zwarte pieten zijn zwart vanwege de schoorsteen. Niet omdat het slaven zijn. Ik vind het echt gezeur. Op de Antillen wordt niet eens moeilijk gedaan.
Nee, dat blijkt wel heeeeel, heel duidelijk, dat je het niet snapt. Niet wilt snappen ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-01-2018 15:10
hihaaaaaaaaaaaaa
ZwartePietenDiscussie in januari, we hebben een nieuw record!
Ik was nog niet klaar ;)
Nou nou, zwaar leven zeg.

Als je van racisme een racist wordt, heeft het sowieso nooit goed gezeten bij je. :bye:
Maar eigenlijk mag ik niks zeggen in dit topic want ik ben een Indo.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
12-01-2018 15:14
Nou nou, zwaar leven zeg.

Als je van racisme een racist wordt, heeft het sowieso nooit goed gezeten bij je. :bye:
Amen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
:blabla:

Wat zou het mooi zijn als dit topic een snelle dood zal sterven.

al help ik er natuurlijk niet aan mee door er op te reageren :idea:
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
12-01-2018 15:15
Maar eigenlijk mag ik niks zeggen in dit topic want ik ben een Indo.
Dus.
Nee, dan ben je blauw heb ik laatst gehoord...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben blank en voel helemaal niet wat TO voelt.






enne, als men zegt dat Pieten zwart zijn door het roet begrijp je er echt helemaal niets van. Zo naief vind ik dat...
dianaf schreef:
12-01-2018 15:23
Nee, dan ben je blauw heb ik laatst gehoord...
Op zaterdagavond ben ik meestal wel blauw ja, klopt. :cheers:
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hartstikke blank en voel me nooit weggezet als verzuurd of racistisch. Je doet nu eigenlijk precies hetzelfde wat je anderen (Sylvana Simons?) verwijt: je opstellen als slachtoffer en vinden dat anderen zich moeten aanpassen.

Ondanks dat ik hartstikke blank ben vind ik zwarte Piet wel racistisch. Nee het was nooit racistisch bedoeld, ja ik vond als kind zwarte Piet juist fantastisch en Sinterklaas doodeng, maar zwart door de schoorsteen is gewoon onzin en dat snap je zelf ook wel. Een schoorsteen waardoor je egaal zwart wordt, dikke rode lippen krijgt, creolen in je oren, kroeshaar en een Surinaams accent??? En je kleding blijft ondertussen schoon? Wat voor schoorsteen heb jij thuis? Wat mij betreft had zwarte Piet best zwart mogen blijven, maar als er een groep mensen is die zich daardoor zwaar gekwetst voelt dan kan het toch ook aangepast worden? Kleine kinderen maakt het niks uit (ik hoor alleen kinderen ouder dan 18 klagen in ieder geval) en die geloven wat je zegt. Zolang kinderen geloven dat Sinterklaas ruim 300 jaar oud is en op een paard over een dak rijdt dan geloven ze ook iedere kleur schmink. Tradities veranderen en dat is prima. Dat is namelijk ook Nederland. We leven niet meer in 1890 (daarvoor had Sinterklaas geen pieten).
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
12-01-2018 15:23
Nee, dan ben je blauw heb ik laatst gehoord...
"blauwe hap" = indonesische rijsttafel bij de marine...
Alle reacties Link kopieren
Waar is de witte chocolade, dit is best vermakelijk.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-01-2018 15:10
Nederland is zo'n tolerant land.
Correctie: Nederland WAS ooit een vrij tolerant land tov andere landen. Maar dat is het al lang niet meer.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
12-01-2018 15:32
Ik ben hartstikke blank en voel me nooit weggezet als verzuurd of racistisch. Je doet nu eigenlijk precies hetzelfde wat je anderen (Sylvana Simons?) verwijt: je opstellen als slachtoffer en vinden dat anderen zich moeten aanpassen.

Ondanks dat ik hartstikke blank ben vind ik zwarte Piet wel racistisch. Nee het was nooit racistisch bedoeld, ja ik vond als kind zwarte Piet juist fantastisch en Sinterklaas doodeng, maar zwart door de schoorsteen is gewoon onzin en dat snap je zelf ook wel. Een schoorsteen waardoor je egaal zwart wordt, dikke rode lippen krijgt, creolen in je oren, kroeshaar en een Surinaams accent??? En je kleding blijft ondertussen schoon? Wat voor schoorsteen heb jij thuis? Wat mij betreft had zwarte Piet best zwart mogen blijven, maar als er een groep mensen is die zich daardoor zwaar gekwetst voelt dan kan het toch ook aangepast worden? Kleine kinderen maakt het niks uit (ik hoor alleen kinderen ouder dan 18 klagen in ieder geval) en die geloven wat je zegt. Zolang kinderen geloven dat Sinterklaas ruim 300 jaar oud is en op een paard over een dak rijdt dan geloven ze ook iedere kleur schmink. Tradities veranderen en dat is prima. Dat is namelijk ook Nederland. We leven niet meer in 1890 (daarvoor had Sinterklaas geen pieten).
Het blijft toch en vermakelijk en triest dat mensen die niet weten hoe het zit ook niet even google gebruikenn

Sinterklaas, sint Nicolaas van mira, heeft echt bestaan En is tot heilige verklaart omdat hij zich inzette voor de armen en het bevrijden van kindslaven. Daar heeft hij zijn hele familie fortuin aan opgeofferd. De slaven indertijd waren moren. Moren zijn niet blank maar nogal donker.

Het gebruik was na zijn dood om de armen geld te geven en eten in zijn naam op zijn sterfdag dus. Dit ging via de kerk en zo is het schoen zetten traditie geworden. Ergens in de gouden eeuw raakte deze traditie wat vergeten Een leraar heeft het oude bijna vergeten gebruik nieuw leven ingeblazen met een kinderboekje In dat boekje heeft hij zich literaire vrijheden gepermitteerd door oa de knechten (niet slaven) van nicolaas aan te kleden zoals de huisslaafjes die de rijken toen hadden Het was toen mode om een huisslaafje te hebben voor de leuk en die aan te kleden als een spaanse edelman. Weet niet of slaaf het juiste woord is want men hield deze kinderen eigenlijk meer als een soort huisdier.
Dit had dus niets met nicolaas van mira te maken.

Ik ben het dus totaal niet eens met dat piet niet zwart mag zijn Net als alle andere moren uit die tijd wáren ze nou eenmaal donker. Dat de kleding en aankleding niet klopt ja, daar ben ik het mee eens . Er zijn wat dat betreft 2 dingen door elkaar gehaald.
Ik vind het blauw of wit maken van piet gewoon geschiedsvervalsing. Doe 'm dan de simpele kleding aan die ze ongetwijfeld toen droegen Btw de knechten van nicolaas waren geen slaven, ze waren vrij. Konden alleen nergens heen en bleven bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
12-01-2018 15:27
Op zaterdagavond ben ik meestal wel blauw ja, klopt. :cheers:

Daar drinken we dan maar op ja. :cheer2:

Ik vond het wel mooi toen ik vroeg naar waarom blauw. Tja, bruin/zwart werd discriminerend gevonden. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
12-01-2018 15:01
Oja? Had je dat mijn docenten en werkgever even kunnen vertellen? Was wel makkelijker geweest...
Wat had ik moeten vertellen, ik snap hem niet?
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
12-01-2018 14:45
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?

Ik zeg precies t zelfde als ik iets roep over iemand zijn ras.. nee ik ben geen racist ik haat alle mensen!
Mijn kinderen zijn een mix van Spaans , Nederlands en Indonesisch en van heel ver vast nog iets Arabisch.Die zijn straks helemáál de weg kwijt. :proud:
Ana_Isabel2 schreef:
12-01-2018 16:45
Mijn kinderen zijn een mix van Spaans , Nederlands en Indonesisch en van heel ver vast nog iets Arabisch.Die zijn straks helemáál de weg kwijt. :proud:
:proud:

Mijn kinderen zijn ook een mix :D
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
:biggrin:
Bjort schreef:
12-01-2018 16:47
:proud:

Mijn kinderen zijn ook een mix :D
Wat leuk! Wat voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven