Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
fashionvictim schreef:
16-01-2018 22:45
Hetzelfde geldt voor jou. Discriminatie van joden is niet hetzelfde als discriminatie van blanken, in ieder geval niet in de context van mijn opmerking waarop jij reageert.
Wat geldt voor mij ook?

Joodse mensen in Europa zijn over het algemeen blank. Jouw stelling klopt dus niet.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1550210 ... vervalsing

Het stopt dus niet bij Zwarte Piet.
Pientjexxxx schreef:
17-01-2018 08:39
Wat geldt voor mij ook?

Joodse mensen in Europa zijn over het algemeen blank. Jouw stelling klopt dus niet.
Nee, jouw stelling klopt van geen kant.

1. Het jodendom is groter dan Europa
2. De vraag of joden zich blank/wit voelen is behoorlijk afhankelijk van de persoon.
3. De grootste groep antisemieten is zelf blank en vinden joden juist níet blank.

Antisemitisme is níet hetzelfde als discriminatie naar blanken. Nog niet eens een beetje. Je wordt immers gediscrimineerd omdat je Joods bent. Niet vanwege je huidskleur.

Ga je er alsjeblieft in verdiepen voordat je zulke dingen zegt. Je veegt namelijk een hele geschiedenis met bijbehorend leed onder de tafel.

Daarnaast zie ik vaker dat blanke mensen het leed van het Joodse volk gebruiken als een soort "zie je wel, wij blanken hebben ook geleden" of het gebruiken in discussies over discriminatie. Dat is echt aanstootgevend en beledigend. In het grootste gedeelte van de geschiedenis waren het namelijk blanken die dat leed veroorzaakt hebben. Dat reken ik verder niemand nu persoonlijk aan, maar het is op zijn zachtst gezegd raar om ineens met zijn allen slachtofferschap te claimen van een groep die juist systematisch is onderdrukt door de Europese volken.

Een beetje alsof Trump slachtofferschap zou claimen voor het leed van de Native Americans onder het mom van "Wij Amerikanen hebben het zo zwaar".
Geschiedenis willen herschrijven is best een nare ontwikkeling.
MaryCrawley schreef:
17-01-2018 09:10
Nee, jouw stelling klopt van geen kant.

1. Het jodendom is groter dan Europa
2. De vraag of joden zich blank/wit voelen is behoorlijk afhankelijk van de persoon.
3. De grootste groep antisemieten is zelf blank en vinden joden juist níet blank.

Antisemitisme is níet hetzelfde als discriminatie naar blanken. Nog niet eens een beetje. Je wordt immers gediscrimineerd omdat je Joods bent. Niet vanwege je huidskleur.

Ga je er alsjeblieft in verdiepen voordat je zulke dingen zegt. Je veegt namelijk een hele geschiedenis met bijbehorend leed onder de tafel.

Daarnaast zie ik vaker dat blanke mensen het leed van het Joodse volk gebruiken als een soort "zie je wel, wij blanken hebben ook geleden" of het gebruiken in discussies over discriminatie. Dat is echt aanstootgevend en beledigend. In het grootste gedeelte van de geschiedenis waren het namelijk blanken die dat leed veroorzaakt hebben. Dat reken ik verder niemand nu persoonlijk aan, maar het is op zijn zachtst gezegd raar om ineens met zijn allen slachtofferschap te claimen van een groep die juist systematisch is onderdrukt door de Europese volken.

Een beetje alsof Trump slachtofferschap zou claimen voor het leed van de Native Americans onder het mom van "Wij Amerikanen hebben het zo zwaar".
Als je de link over de Franse Joden leest die worden verjaagd, dan zijn de daders nieuwkomers met een kleurtje. Wel vind ik dat het niet ingrijpen door de overheid om dit antisemitisme tegen te gaan ook een vorm van antisemitisme is.

Ik wil het leed van het Joodse volk helemaal niet gebruiken om aan te tonen dat blanken het ook erg zwaar hebben. Het was eens reactie op de uitspraak van FV.

Ik vind dat er overdreven wordt als er gezegd wordt dat Nederland heel racistisch is naar donkere mensen. Ik ontken niet dat er racisme is, maar laten we nu niet doen of het hier vreselijk is.

De discussie over namen uit een ver verleden die nu overal gewist moeten worden, vind ik een onzinnige. Dat we hier een klein groepje schreeuwerds hebben die heel overgevoelig zijn, mag toch geen reden zijn om de vaderlandse geschiedenis te herschrijven. Dat uitgerekend een GL-Kamerlid met een Turkse? achtergrond zich daar sterk voor maakt, is eigenlijk hondsbrutaal.
Hey maar de gedragen monkey trui levert wel lekker 1736 euro op las ik gisteren :proud:

Ik word gek in deze betuttel maatschappij, ik doe er dan ook niet aan mee
Pientjexxxx schreef:
17-01-2018 09:46
is.

De discussie over namen uit een ver verleden die nu overal gewist moeten worden, vind ik een onzinnige. Dat we hier een klein groepje schreeuwerds hebben die heel overgevoelig zijn, mag toch geen reden zijn om de vaderlandse geschiedenis te herschrijven. Dat uitgerekend een GL-Kamerlid met een Turkse? achtergrond zich daar sterk voor maakt, is eigenlijk hondsbrutaal.
Brutaal.
Wat aanmatigend.
Vanaf welke ral-tint mogen mensen van jou wél een mening hebben?
Pientjexxxx schreef:
17-01-2018 09:46
Als je de link over de Franse Joden leest die worden verjaagd, dan zijn de daders nieuwkomers met een kleurtje. Wel vind ik dat het niet ingrijpen door de overheid om dit antisemitisme tegen te gaan ook een vorm van antisemitisme is.

Ik wil het leed van het Joodse volk helemaal niet gebruiken om aan te tonen dat blanken het ook erg zwaar hebben. Het was eens reactie op de uitspraak van FV.

Ik vind dat er overdreven wordt als er gezegd wordt dat Nederland heel racistisch is naar donkere mensen. Ik ontken niet dat er racisme is, maar laten we nu niet doen of het hier vreselijk is.

De discussie over namen uit een ver verleden die nu overal gewist moeten worden, vind ik een onzinnige. Dat we hier een klein groepje schreeuwerds hebben die heel overgevoelig zijn, mag toch geen reden zijn om de vaderlandse geschiedenis te herschrijven. Dat uitgerekend een GL-Kamerlid met een Turkse? achtergrond zich daar sterk voor maakt, is eigenlijk hondsbrutaal.
Dat is grappig, een racistische uitspraak doen en in dezelfde post zeggen dat racisme wel meevalt in Nederland.
hollebollegijs schreef:
14-01-2018 22:42
Werkgevers zijn gewoon ondernemers met personeel.
Het doel van een onderneming is niet het zijn van werkgever maar het maken van winst voor de eigenaar.

Een grotere ondernemer werft personeel voor werkzaamheden waar hij zelf niet aan toe komt.

Overigens zie je in sommige gevallen ook weer een omgedraaide beweging, een onderneming gaat automatiseren om mindere personeel in dienst te hoeven houden en zo weer meer winst te kunnen maken.

Werk verschaffen is dus geen doel op zich maar onderdeel van het uitbreiden van de onderneming.
De DDR deed dat overigens wel, ondernemen met als hoofddoel werk verschaffen.
Toch hebben alle grote werkgeversorganisaties in 2015 het diversiteitscharter getekend, en maken daar goede sier mee als overlegpartner met de overheid .
Dus de werkgevers die hierbij zijn aangesloten vinden wel dat ze een grotere taak hebben,

http://diversiteitinbedrijf.nl/diversiteit-in-bedrijf/


Ze maken ook afspraken op het gebied van duurzaamheid etc.
Het-groepje schreef:
17-01-2018 10:19
Brutaal.
Wat aanmatigend.
Vanaf welke ral-tint mogen mensen van jou wél een mening hebben?
Je mag van mij een mening hebben, maar dat is niet hetzelfde als de Nederlandse geschiedenis willen herschrijven. Heeft dus helemaal niets met een ral-tint te maken. Laat hij maar werk van zijn eigen geschiedenis maken. Iets over de Armeense genocide of zo....
Pientjexxxx schreef:
17-01-2018 09:46

De discussie over namen uit een ver verleden die nu overal gewist moeten worden, vind ik een onzinnige. Dat we hier een klein groepje schreeuwerds hebben die heel overgevoelig zijn, mag toch geen reden zijn om de vaderlandse geschiedenis te herschrijven. Dat uitgerekend een GL-Kamerlid met een Turkse? achtergrond zich daar sterk voor maakt, is eigenlijk hondsbrutaal.
Geschiedenis wordt niet herschreven, het is gewoon de vraag of je je school wil vernoemen naar een man als Coen die door veel historici (al sinds de 19de eeuw) gezien wordt als een ordinaire massamoordenaar.

Dit is de geschiedenis: 'Coen was verantwoordelijk voor volkerenmoord op bijna 15 duizend inwoners van de Banda-eilanden. Coen schreef zelf over het resultaat van zijn optreden: 'De inboorlingen sijn meest allen door den oorloch, armoede ende gebreck vergaen. Zeer weynich isse op de omliggende eilanden ontcomen.'

Die geschiedenis wordt niet betwist. De vraag is of je met trots een school kunt vernoemen naar zo'n omstreden man.


Is het erg dat we als Nederlanders kritisch leren kijken naar onze helden van weleer? Voortschrijdend inzicht. We hebben wel de mond vol over de Turken...
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
17-01-2018 09:12
Geschiedenis willen herschrijven is best een nare ontwikkeling.
Waarom?
Geschiedenis is voor zo ver ik weet, vooral een interpretatie van wat uit beschikbare bronnen te halen valt.
Gezichtspunten kunnen wijzigen.
Statisch, of vaststaand, is geschiedenis helemaal niet.
Mejuffrouwmuis schreef:
17-01-2018 09:12
Geschiedenis willen herschrijven is best een nare ontwikkeling.
.

The first step in liquidating a people is to erase its memory. Destroy its books, its culture, its history. Then have somebody write new books, manufacture a new culture, invent a new history. Before long that nation will begin to forget what it is and what it was... The struggle of man against power is the struggle of memory against forgetting.

- Milan Kundera


“The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.”
― George Orwell
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
17-01-2018 11:30
.

The first step in liquidating a people is to erase its memory. Destroy its books, its culture, its history. Then have somebody write new books, manufacture a new culture, invent a new history. Before long that nation will begin to forget what it is and what it was... The struggle of man against power is the struggle of memory against forgetting.

- Milan Kundera


“The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.”
― George Orwell
Dat zal de door ons in het verleden onderworpen volkeren wel bekend voorkomen allemaal. :-)
Pientjexxxx schreef:
17-01-2018 09:46
Als je de link over de Franse Joden leest die worden verjaagd, dan zijn de daders nieuwkomers met een kleurtje. Wel vind ik dat het niet ingrijpen door de overheid om dit antisemitisme tegen te gaan ook een vorm van antisemitisme is.

Ik wil het leed van het Joodse volk helemaal niet gebruiken om aan te tonen dat blanken het ook erg zwaar hebben. Het was eens reactie op de uitspraak van FV.
Een reactie die nergens op slaat. Jouw voorbeeld is namelijk antisemitisme en dat is géén discriminatie naar witte mensen. Door dit voorbeeld merk je dus wel de groep 'blanken' aan als slachtoffer voor het leed wat de groep 'joden' aangedaan wordt.

Dat het nu toevallig getinte daders zijn betekent niet dat het dus om de wittere huidskleur van de slachtoffers gaat. Het gaat om hun joods zijn.
MaryCrawley schreef:
17-01-2018 11:47
Een reactie die nergens op slaat. Jouw voorbeeld is namelijk antisemitisme en dat is géén discriminatie naar witte mensen. Door dit voorbeeld merk je dus wel de groep 'blanken' aan als slachtoffer voor het leed wat de groep 'joden' aangedaan wordt.

Dat het nu toevallig getinte daders zijn betekent niet dat het dus om de wittere huidskleur van de slachtoffers gaat. Het gaat om hun joods zijn.
de grootste antisemieten waren ook gewoon wit trouwens
S-Meds schreef:
17-01-2018 11:56
de grootste antisemieten waren ook gewoon wit trouwens
Precies. En zijn dat vaak nog steeds. Zoals die leuke altright figuren die vinden dat ze als blanke man gediscrimineerd worden en gezellig met zijn allen met hakenkruizen door Charlotte lopen.
MaryCrawley schreef:
17-01-2018 12:52
Precies. En zijn dat vaak nog steeds. Zoals die leuke altright figuren die vinden dat ze als blanke man gediscrimineerd worden en gezellig met zijn allen met hakenkruizen door Charlotte lopen.


Moet ik nou WEER met die info komen dat in de Koran 10x meer jodenhaat staat dan in Mein Kampf? Dus neen, de meeste antisemitisme komt vanaf de islam. En de meeste moslims zijn niet blank.

http://www.cspipublishing.com/statistic ... 150dpi.jpg

En die beveiligingshokjes voor joodse instellingen en scholen? Nee, die staan er niet voor malle Heinrich met zijn hakenkruis.

Feiten mensen. Feiten.
S-Meds schreef:
17-01-2018 11:56
de grootste antisemieten waren ook gewoon wit trouwens

:mrgreen:
Hoe een woordje als 'gewoon' zo kristalhelder laat zien hoe het brein van iemand werkt.
MarkSD schreef:
17-01-2018 16:00
Moet ik nou WEER met die info komen dat in de Koran 10x meer jodenhaat staat dan in Mein Kampf? Dus neen, de meeste antisemitisme komt vanaf de islam. En de meeste moslims zijn niet blank.

http://www.cspipublishing.com/statistic ... 150dpi.jpg

En die beveiligingshokjes voor joodse instellingen en scholen? Nee, die staan er niet voor malle Heinrich met zijn hakenkruis.

Feiten mensen. Feiten.
Niks feiten.
Isis is geen grote organisatie, maar door inzet van individuen heel moeilijk te stoppen.
Het is niet meer antisemitisme, maar ander soort.
Daarnaast betaalden deze organisaties al jaren hun eigen beveiliging, voornamelijk ter bescherming tegen nazi's.
In mijn jeugd stond er al beveiliging voor de door jou genoemde organisaties.
MarkSD schreef:
17-01-2018 16:00
Moet ik nou WEER met die info komen dat in de Koran 10x meer jodenhaat staat dan in Mein Kampf? Dus neen, de meeste antisemitisme komt vanaf de islam. En de meeste moslims zijn niet blank.

http://www.cspipublishing.com/statistic ... 150dpi.jpg

En die beveiligingshokjes voor joodse instellingen en scholen? Nee, die staan er niet voor malle Heinrich met zijn hakenkruis.

Feiten mensen. Feiten.
Doe niet zo dom. Het waren de duitsers (en ja ook veel foute Nederlanders die liever wegkeken) die de Joden in grote getale hebben vernietigd. Daarvoor waren het de Russen.
In een aantal landen in het midden oosten bestaat zelfs helemaal geen antisemitisme! Er heeft ook nooit ergens een holocaust plaatsgevonden, zeggen de inwoners zelf.

8-)
Nooit was gotspe een passender woord. Want het is natuurlijk een gotspe te beweren dat antisemitisme niet van blanken afkomstig kan zijn, alleen omdat je woorden in Mein Kampf geteld hebt. Feit is dat in de jaren '40 systematisch en georganiseerd miljoenen joden zijn vermoord. De daders waren blanke Europeanen.
Dit is wel interessant leesvoer, al moet ik toegeven als je enkel bent geïnteresseerd bent in wie de grootste antisemiet is sla dan maar over:

Is de islam antisemitisch? Ja! Nee! Ja! Nee! Ja!
– Carl Stellweg

Grooft-moefti van Jeruzalem Amin al-Husseini, in de jaren 20 en 30 leider van de Palestijnse gemeenschap, bij Hitler op de thee.

Is de islam antisemitisch? Nee, nee, en nog eens nee! En de reden ligt voor de hand: ‘de’ islam bestaat niet, net zomin als ‘het’ christendom en ‘het’ judaïsme bestaan. De vraag deugt dus niet en moet anders worden geformuleerd: komt antisemitisme structureel voor in de islam? Het antwoord daarop moet luiden: ja, driewerf ja! Zowel van oudsher als in de moderne tijd.

Maar is ‘de’ islam, om voor het gemak toch even te generaliseren, dan ook een bij uitstek antisemitisch geloof? Nou nee. In de eerste plaats is de islam niet alleen antisemitisch maar anti-alles wat niet islam is. In de tweede plaats is het antisemitisme, zoals bekend, wijdverbreid en springt het islamitische antisemitisme er niet uit vergeleken met de vele andere vormen van antisemitisme die er bestaan – al besef ik dat deze redenering slachtoffers van antisemitisme geen enkele troost biedt.

Hoe zit het nu precies? Daarvoor neem ik u graag mee naar onheuglijke tijden, te weten de eerste helft van de zevende eeuw van onze jaartelling, en naar wat toen een uithoek in de wereld was: de stad Yathrib die tegenwoordig Medina heet en in Saoedi-Arabië ligt. Naar het Yathrib dier dagen was de profeet Mohammed met een handvol aanhangers gevlucht om te ontsnappen aan vervolging in zijn geboorteplaats Mekka.


Verdere hier:
http://hetgrotemiddenoostenplatform.nl/ ... -stellweg/
vrouwjagersma schreef:
17-01-2018 16:35
Nooit was gotspe een passender woord. Want het is natuurlijk een gotspe te beweren dat antisemitisme niet van blanken afkomstig kan zijn, alleen omdat je woorden in Mein Kampf geteld hebt. Feit is dat in de jaren '40 systematisch en georganiseerd miljoenen joden zijn vermoord. De daders waren blanke Europeanen.

Het is een gotspe dat er wordt gesuggereerd dat antisemitisme enkel van blanken afkomstig kan zijn.
De geschiedenis gaat verder dan zo'n 85 jaar terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven