Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Het-groepje schreef:
01-02-2018 17:37
Omdat er gelukkig steeds meer mensen zich helemaal niet alleen druk maken om hun 'eigen' kleur, omdat we allemaal familie, collega's vrienden buren etc hebben waarmee we ons verbonden voelen van allerlei afkomst.
Ik ken genoeg niet-donkere mensen die zwarte piet erg ongemakkelijk vinden bijvoorbeeld vanuit zichzelf, of het leuk vinden dat al hun collega's kunnen mee eten dus eten we halal.
Haha, no way dat niet-moslims zomaar vrijwillig halal vlees gaan eten. Die slachtmethoden waren 1500 jaar geleden gangbaar en nu weten we wel hoe we op een betere manier moeten slachten. Halal vlees is trouwens extreem goedkoop omdat het gewoon bio-industrie is en zogenaamd!alleen de slacht telt.
Als je zo graag met moslims uit eten wilt is vegetarisch veel logischer...
Sinjoren schreef:
07-02-2018 23:33
Kijk, al was het maar om de wat onzekere medeburger zichzelf een beter gevoel te geven; alleen al daarvoor is het een goeie zaak gewoon lekker te doen.
Weer eentje die eens naarstig met het vingertje heeft kunnen zwaaien, en wiens morele superioriteit wel absoluut bewezen moet zijn door verwijzingen naar pinda's en hersenen :D

Met dank om dat punt even aan te tonen trouwens :).
Die morele superioriteit is zeker bewezen. Ik zwaai graag met het vingertje naar mensen die hem nodig hebben. :)
Het-groepje schreef:
01-02-2018 17:37
Omdat er gelukkig steeds meer mensen zich helemaal niet alleen druk maken om hun 'eigen' kleur, omdat we allemaal familie, collega's vrienden buren etc hebben waarmee we ons verbonden voelen van allerlei afkomst.
Ik ken genoeg niet-donkere mensen die zwarte piet erg ongemakkelijk vinden bijvoorbeeld vanuit zichzelf, of het leuk vinden dat al hun collega's kunnen mee eten dus eten we halal.
Ik denk dat hierin dan ook een belangrijke clue zit. Sommigen denken dat als er maar genoeg 'rassenvermenging' plaatsvindt, racisme vanzelf wel verdwijnt. Ik vind deze gedachte veels te naïef en kort door de bocht, maar ik zie wel dat witte mensen die partners, kinderen en/of naaste familieleden hebben met een andere kleur, veel minder defensief, meer empathisch, in dit soort discussies staan. Mijn vriend weet dat hij zwarte vrouwen geen negerin hoeft te noemen, zeker niet waar mijn moeder bij is. Ronduit dom en respectloos. Hij begrijpt nu ook veel beter waarom dat belangrijk is. Heb het idee dat relatief veel witte mensen die het allemaal niks boeit en racisme bagatelliseren ook minder vaak echte intieme banden met 'anderskleurigen' hebben.
Alle reacties Link kopieren
JaniceSmileyFace schreef:
09-02-2018 17:46
Haha, no way dat niet-moslims zomaar vrijwillig halal vlees gaan eten.
Ik ben geen moslim en eet met grote regelmaat halal vlees.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
10-02-2018 11:44
Heb het idee dat relatief veel witte mensen die het allemaal niks boeit en racisme bagatelliseren ook minder vaak echte intieme banden met 'anderskleurigen' hebben.
Klopt, dat zei ik ook al een aantal maal. En toen gingen diezelfde mensen weer uit hun plaat omdat "iedereen" ineens een Surinamer als buurman en een Marokkaan als collega en een Turkse beste vriendin had. Oh ja, en een Chinese aangetrouwde zwager.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
JaniceSmileyFace schreef:
09-02-2018 17:46
Haha, no way dat niet-moslims zomaar vrijwillig halal vlees gaan eten. Die slachtmethoden waren 1500 jaar geleden gangbaar en nu weten we wel hoe we op een betere manier moeten slachten. Halal vlees is trouwens extreem goedkoop omdat het gewoon bio-industrie is en zogenaamd!alleen de slacht telt.
Als je zo graag met moslims uit eten wilt is vegetarisch veel logischer...
Hi hi No way want ik ken niemand, dus dan is het niet zo, for real,hihi

Leuk een beetje verjonging in dit topic.

Joden, die doen dat al jaren, ze slachten immers ritueel.
De Joodse gemeenschap is hier trouwens al eeuwen en gewoon onderdeel van onze samenleving, een zeer belangrijk onderdeel overigens en dat is inclusief hun traditie waar ritueel slachten gewoon een onderdeel van is.

Next!!!
Lachattenoir schreef:
10-02-2018 11:29
Die morele superioriteit is zeker bewezen. Ik zwaai graag met het vingertje naar mensen die hem nodig hebben. :)
Een kinderhand is dan ook snel gevuld :D
Lachattenoir schreef:
10-02-2018 11:44
Ik denk dat hierin dan ook een belangrijke clue zit. Sommigen denken dat als er maar genoeg 'rassenvermenging' plaatsvindt, racisme vanzelf wel verdwijnt. Ik vind deze gedachte veels te naïef en kort door de bocht, maar ik zie wel dat witte mensen die partners, kinderen en/of naaste familieleden hebben met een andere kleur, veel minder defensief, meer empathisch, in dit soort discussies staan. Mijn vriend weet dat hij zwarte vrouwen geen negerin hoeft te noemen, zeker niet waar mijn moeder bij is. Ronduit dom en respectloos. Hij begrijpt nu ook veel beter waarom dat belangrijk is. Heb het idee dat relatief veel witte mensen die het allemaal niks boeit en racisme bagatelliseren ook minder vaak echte intieme banden met 'anderskleurigen' hebben.
.
Ik denk dat veel mensen het onbeleefd en onnodig vinden om hun mening op ieder moment te ventileren. Dus enig sociaal wenselijk gedrag is niet vreemd. Ik ga ook niet alle hoofddoekvrouwen die te gast zijn bij mijn Turkse vrienden (in Turkije) ernstig toespreken. Ook al vind ik er wel wat van.

Jammer dat jouw vriend niet zichzelf mag zijn in familiaire zin en het mag hebben over negers als hij dat onverhoopt zou willen. Als je echt 'intiem' bent met iemand zou zoiets geen verscil moeten maken.
Sinjoren schreef:
13-02-2018 08:08
Een kinderhand is dan ook snel gevuld :D
Klopt, heeft er alleen niet zoveel mee te maken :)
Edit.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 13-02-2018 10:48
98.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, man en ik kunnen allebei de meest racistische opmerkingen tegen elkaar maken en in een deuk liggen, maar ik zou ze toch nooit tegen mijn schoonfamilie vertellen, of mijn man tegen mijn familie. Ook al is het grappig bedoeld. En omgekeerd eigenlijk ook. De grapjes die wij samen maken, zou ik van een ander niet waarderen.
MarkSD schreef:
13-02-2018 08:28

Ik denk dat veel mensen het onbeleefd en onnodig vinden om hun mening op ieder moment te ventileren. Dus enig sociaal wenselijk gedrag is niet vreemd. Ik ga ook niet alle hoofddoekvrouwen die te gast zijn bij mijn Turkse vrienden (in Turkije) ernstig toespreken. Ook al vind ik er wel wat van.

Jammer dat jouw vriend niet zichzelf mag zijn in familiaire zin en het mag hebben over negers als hij dat onverhoopt zou willen. Als je echt 'intiem' bent met iemand zou zoiets geen verscil moeten maken.
Aaah, hebben we Mark weer. Je hebt dus al bedacht dat mijn vriend zijn mening is dat het allemaal niggers zijn. Alsof hij zich de hele dag loopt in te houden omdat hij iedereen stiekem lekker neger wil noemen. Surprise surprise: niet iedere persoon heeft deze vreemde behoefte.

Tweede deel: als hij zulk ongenuanceerd taalgebruik zou hanteren en zo weinig empathie en omgevingsbewustzijn zou hebben dan zou het mijn vriend al niet zijn.
Daarbij is hij volledig zichzelf, want het zit in zijn persoonlijkheid ook rekening te houden met anderen.

Het punt wat je wil maken kan je gewoon niet maken. Je komt met jouw eenzijdige manier van redeneren helemaal nergens.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
10-02-2018 11:44
Ik denk dat hierin dan ook een belangrijke clue zit. Sommigen denken dat als er maar genoeg 'rassenvermenging' plaatsvindt, racisme vanzelf wel verdwijnt. Ik vind deze gedachte veels te naïef en kort door de bocht, maar ik zie wel dat witte mensen die partners, kinderen en/of naaste familieleden hebben met een andere kleur, veel minder defensief, meer empathisch, in dit soort discussies staan. Mijn vriend weet dat hij zwarte vrouwen geen negerin hoeft te noemen, zeker niet waar mijn moeder bij is. Ronduit dom en respectloos. Hij begrijpt nu ook veel beter waarom dat belangrijk is. Heb het idee dat relatief veel witte mensen die het allemaal niks boeit en racisme bagatelliseren ook minder vaak echte intieme banden met 'anderskleurigen' hebben.
Als je nu deze tekst omdraait van wit / blank naar zwart / gekleurd, geldt dan niet precies hetzelfde?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Palanja, ik mag hopen dat het zo werkt. Het is niet dat alleen blanke/witte/RALletjes racistisch zijn. Racisme is niet voorbehouden aan een huidskleur.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-02-2018 12:28
Onderwijs is wel een goed voorbeeld ja. Met alle witte en zwarte scholen waar al jaren over wordt gesproken zonder dat er ook maar iemand over het woord "wit" valt.
Jawel. Met witte scholen wordt bedoeld dat het goede scholen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even uit de oude doos, ik dacht al dat dit onderwerp een terugkerende variant was.

Waarom maken mensen telkens een nieuw topic aan over een iets gewijzigd statement?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
31-10-2018 18:37
Even uit de oude doos, ik dacht al dat dit onderwerp een terugkerende variant was.

Waarom maken mensen telkens een nieuw topic aan over een iets gewijzigd statement?


Ik lees jouw reactie en kreeg net elders ook iets dergelijks als vraag. Waarom weer een bepaald onderwerp en eigen topic? Geen idee eigenlijk, impuls misschien?

Trouwens ontopic, ik ben ook een van die witte blanke (vind ik veel mooier klinken) mannen. Ik snap dat TO het zat is.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven