Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Op wat marginale randfiguren na heb ik nog nooit ergens horen beweren dat alle blanken racisten zijn. Sterker nog, het is echt een gotspe te beweren dat je je gediscrimineerd voelt als blanke. Waarom dan? Omdat je minder snel gecontroleerd wordt door de politie? Omdat je sollicitatiebrief sneller uitgekozen wordt? Omdat de juffen op school denken dat je slimmer bent? Omdat je zelden tot nooit opmerkingen over je huidskleur krijgt? Omdat huidkleurig ondergoed ook echt jouw huidskleur heeft? Omdat bijna alle kinderen in kinderboeken op jou lijken? Omdat je altijd in staat bent in de massa op te gaan?

Ja, ik heb er best kijk op en ik heb nog recht van spreken ook, want zowel mijn vader als mijn moeder waren wit. Maar ik blijf er heel gewoon onder.
Alle reacties Link kopieren
Als blanke begin ik op te vallen tussen al die donkeren.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-01-2018 20:21
Op wat marginale randfiguren na heb ik nog nooit ergens horen beweren dat alle blanken racisten zijn. Sterker nog, het is echt een gotspe te beweren dat je je gediscrimineerd voelt als blanke. Waarom dan? Omdat je minder snel gecontroleerd wordt door de politie? Omdat je sollicitatiebrief sneller uitgekozen wordt? Omdat de juffen op school denken dat je slimmer bent? Omdat je zelden tot nooit opmerkingen over je huidskleur krijgt? Omdat huidkleurig ondergoed ook echt jouw huidskleur heeft? Omdat bijna alle kinderen in kinderboeken op jou lijken? Omdat je altijd in staat bent in de massa op te gaan?

Ja, ik heb er best kijk op en ik heb nog recht van spreken ook, want zowel mijn vader als mijn moeder waren wit. Maar ik blijf er heel gewoon onder.
Bingo! Daar is het "white privilege" geleuter.
Alle reacties Link kopieren
RAL 1015 komt meer in de buurt trouwens
lilalinda schreef:
12-01-2018 15:04
Ik ben Engels, dus nog veeel witter!
Kun je nagaan hoe bevoorrecht ik ben
Stel je eens voor wat het had kunnen zijn als je een Shakespeare accent aanneemt.
Ik stoor me ook aan het slachtofferhouding en om het minste het is racisme gillen houding. Het zijn ook altijd types die tekort schieten die maar gaan roepen dat iets racistisch is.
Alle reacties Link kopieren
zo grappig. Forum, social media en kranten staan vol met jankende witte mensen die zich gediscrimineerd voelen maar al die "hullies" zitten in de slachtofferrol.

Kijk effe in de spiegel, huilie.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:39
2.74% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
..
fashionvictim wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:38
Reden: Lalalalaaaa
0.00% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
12-01-2018 21:24
Bingo! Daar is het "white privilege" geleuter.
En terecht. Het bestaat. Kijk maar alleen naar de AH profielen voor klanten.
Ik walg ervan. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat in deze zgn. verlichte tijd mensen zo in hokjes verdeeld worden.
We zouden toch beter moeten weten.
Amber-Sophie schreef:
12-01-2018 21:24
Bingo! Daar is het "white privilege" geleuter.
Je weet zelf.
Maar goed, zulke gekke dingen zeg ik niet. Witte sollicitanten worden vaker uitgenodigd voor een gesprek, huidkleurig ondergoed is beige en in kinderboeken lopen vooral veel blondje kindjes rond.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:37
Reden: ik vond het zelf hilarisch maar mijn vertrouwen in het begrijpend leesvermogen van VIVA is niet zo groot
98.74% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
nevermind.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:40
92.96% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Oh lieve LV wat doe je nou...
Edit: ffieuw...
fashionvictim schreef:
12-01-2018 22:36
Maar enniewee, lieve Mods, jullie inboxen zullen inmiddels wel ontploffen maar jullie zien natuurlijk ook dat ik gewoon de posts uit de Sylvana, H&M, Zwarte Piet topics overneem, toch?
ja zo begon ik ook al, maar een spiegel is blijkbaar niet voor iedereen te herkennen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 22:40
ja zo begon ik ook al, maar een spiegel is blijkbaar niet voor iedereen te herkennen
Nee, dat soort termen mag je altijd alleen over zwarte mensen bezigen. Dan heet het "zeggen waar het op staat". Beetje zoals het verschil tussen de "verwarde man" en "terrorist".
Am Yisrael Chai!
miedo schreef:
12-01-2018 19:39
Ik ben het met je eens.
Zolangzamerhand wordt de blanke Nederlander het meest gediscrimineerd.
Als ik bij het buurthuis verderop in de stad komt, lijkt het wel islamstad.Ik kan er alleen nog halal eten krijgen!! o_o
Er is iets gigantisch misgegaan in Nederland

Het vervelende is dat als je als nieuwe Nederlander hierheen bent gekomen om een ander leven te hebben dat dat bijna niet kan. Wat hier zit is doorgaans fundamenteler dan in het land van herkomst. Ook als je liberale ouders hebt, zelf niks meer met geloof doet, moet je je verantwoorden. Dat was een jaar of tien terug echt anders.
Nuttig, een nieuwe topic waar een ieder zich zieliger en minder bevoorrecht mag voelen als de buurman.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er niets te zeiken valt.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-01-2018 20:21
Op wat marginale randfiguren na heb ik nog nooit ergens horen beweren dat alle blanken racisten zijn. Sterker nog, het is echt een gotspe te beweren dat je je gediscrimineerd voelt als blanke. Waarom dan? Omdat je minder snel gecontroleerd wordt door de politie? Omdat je sollicitatiebrief sneller uitgekozen wordt? Omdat de juffen op school denken dat je slimmer bent? Omdat je zelden tot nooit opmerkingen over je huidskleur krijgt? Omdat huidkleurig ondergoed ook echt jouw huidskleur heeft? Omdat bijna alle kinderen in kinderboeken op jou lijken? Omdat je altijd in staat bent in de massa op te gaan?

Ja, ik heb er best kijk op en ik heb nog recht van spreken ook, want zowel mijn vader als mijn moeder waren wit. Maar ik blijf er heel gewoon onder.
Zeker wel. Hier op het forum loopt ook zo'n iemand rond.
Alle reacties Link kopieren
De Nederlandse cultuur bestaat wel degelijk, ook al wordt ze langzaam ondergesneeuwd. En ook al beweert de Argentijnse Maxima dat die ned. cultuur niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
12-01-2018 22:42
Nee, dat soort termen mag je altijd alleen over zwarte mensen bezigen. Dan heet het "zeggen waar het op staat". Beetje zoals het verschil tussen de "verwarde man" en "terrorist".
Ken jij mensen die zwart zijn dan? Ik niet. Ik ken er niet 1. Wel bruin. Donkerbruin. Maar zwart?

Nee.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
12-01-2018 22:43
Het vervelende is dat als je als nieuwe Nederlander hierheen bent gekomen om een ander leven te hebben dat dat bijna niet kan. Wat hier zit is doorgaans fundamenteler dan in het land van herkomst. Ook als je liberale ouders hebt, zelf niks meer met geloof doet, moet je je verantwoorden. Dat was een jaar of tien terug echt anders.
De posities verharden zich dus.
Alle reacties Link kopieren
kaatjekeuvel21 schreef:
12-01-2018 22:32
En terecht. Het bestaat. Kijk maar alleen naar de AH profielen voor klanten.
Ik walg ervan. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat in deze zgn. verlichte tijd mensen zo in hokjes verdeeld worden.
We zouden toch beter moeten weten.
Dat gezeur over dat AH profiel is een perfect voorbeeld van de wijze waarop het SJW kliekje de samenleving verziekt. Zonder enig bewijs wordt er direct van racisme uitgegaan, idem voor dat H&M incident. Ergerlijk hoe sommige media (NOS) in deze extreem linkse hysterie meegaan.
miedo schreef:
12-01-2018 23:06
De Nederlandse cultuur bestaat wel degelijk, ook al wordt ze langzaam ondergesneeuwd. En ook al beweert de Argentijnse Maxima dat die ned. cultuur niet bestaat.
dat zei maxima niet, ze zei dat de nederlandse cultuur niet bestaat. er is niet 1 cultuur, iedereen heeft zijn eigen kijk op de nederlandse cultuur. onze cultuur is divers en zoals jij hem ziet ziet je buurvrouw hem niet . en over 10 jaar is het weer helemaal anders
Ja mensen en Maxima kan het weten.


:proud:
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-01-2018 22:33
Witte sollicitanten worden vaker uitgenodigd voor een gesprek, huidkleurig ondergoed is beige en in kinderboeken lopen vooral veel blondje kindjes rond.
Aangezien de overgrote meerderheid van de samenleving blank is lijkt me dat dan ook volkomen logisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven