Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Doe de regendans
Alle reacties Link kopieren
Hoe heter, hoe beter....
Castor1975 schreef:
17-07-2018 01:02
Hoe heter, hoe beter....
1 keer is genoeg.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 01:05
11.30% gewijzigd
Castor1975 schreef:
17-07-2018 01:02
Hoe heter, hoe beter....
²

Het gaat vanzelf wel es regenen.

Maar laat het voorlopig maar effe heerlijk warm zonnig weer blijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo klaar met die fucking zon! Nederland hoort bewolkt te zijn met buitjes en opklaringen..

Anders was ik wel fucking Afrika gaan wonen!

Elke dag blauw, zooo saai en deprimerend. Geen zuchtje wind ook. Ja even vanavond. Hoopvol zag ik de donkere wolken in de verte..helaas zijn ze ergens bij Dordrecht opengebarsten. Zo oneerlijk gewoon. Zij wel en ik niet..bah!

Morgen weer zon en overmorgen.... Aargh!

Ik denk aan mijn donzen dekbed. 11 graden zodat ik er lekker onder kan kruipen...
Het wordt hier gelukkig niet zo achterlijk warm als gisteren, maar in de voorspelling is voorlopig nog steeds geen regen te zien. En dat terwijl Accuweather al snel een donderwolkje staat.
Jammer.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... rt_droogte
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 07:15
Reden: Nog even info over de droogte erbij
19.34% gewijzigd
Gisteravond was er in de verte onweersbui en regen (kon het horen), hier vielen wat verdwaalde druppels.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook regen. Onze waterpomp is ook nog stuk en mijn tuin trekt dit echt niet. Zelf maakt het mij niet zoveel uit, maar die zielige planten van mij...dat zijn Hollandse en geen mediterrane planten!
Alle reacties Link kopieren
Hier vannacht ook wel wat regen.

En ik hou eerlijk gezegd ook niet zo van dit weer. Een paar dagen of weekjes: oké. Maar nu vind ik het wel mooi geweest.

Ik hou van lekker binnen koel zitten en een serie bingen. En 's nachts onder een dekbed slapen. Echt, was het maar oktober. Als longpatient word ik hier ook niet blij van. Al zeker 2 maanden neem ik een dubbele dosis medicatie. Want er hangt echt veel rommel in de lucht.

Maar ik denk dat we hier aan zullen moeten gaan wennen. Klimaatverandering is een serieus bestaand iets. En dit is een van de gevolgen: lange droge periode. De horeca zal er wel baat bij hebben: maandenlang een vol terras. Maar voor bijvoorbeeld boeren en tuinders is zo'n zomer als deze echt een ramp. En dan kunnen we er van uitgaan dat er binnen niet onafzienbare tijd weer een keer noodweer komt met heftige regen en grote hagelstenen. Dan hebben diezelfde boeren en tuinders weer flinke schade. Maar daar wordt amper wat van vergoed. Klimaatverandering is een serieus probleem. En daar zullen we iets mee moeten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf vaak doe met warm weer en ik ben vrij: Naar de bios. Heerlijk koel en rustig.
Ik vind het heerlijk. Voor mij mag het nog lange tijd zo blijven. Alles staat volop in bloei in de tuin. Zelfs de koum quat. Ik geniet volop. Ik zoek af en toe wat verkoeling onder de tuindouche en dan is het prima om uit te houden. Zit wel in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
17-07-2018 08:56
Wat ik zelf vaak doe met warm weer en ik ben vrij: Naar de bios. Heerlijk koel en rustig.
Dat is ook een van de redenen waardoor film zo groot werd in haar jonge jaren.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je onder de douche. Heb je ook regen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-07-2018 09:02
Dat is ook een van de redenen waardoor film zo groot werd in haar jonge jaren.
Is dat zo? Nooit geweten.
Het heeft hier heel even geregend, maar voor mij niet lang genoeg. Het rook wel heel lekker buiten na de mini-regenbui!

Mijn tuin staat er mooi bij, maar dat is omdat ik twee keer per dag de boel water geef en het zonnetje schijnt, niet vanwege de droogte.

Ik hou van regen! Het is zo fijn om nat thuis te komen, andere kleding aan te trekken en daarna met een kop thee op de bank te gaan hangen! Het geluid van regen vind ik ook prettig; ik word er rustig van. Dit warme weer maakt me alleen maar loom en stroperig in mijn hoofd. :|
Er is een boom in mijn straat die z'n bladeren maar laat vallen om verdere verdamping te voorkomen. Wat dat betreft komen de herfstliefhebbers wel aan hun trekken... :-?
mick87 schreef:
17-07-2018 08:50
Hier vannacht ook wel wat regen.

En ik hou eerlijk gezegd ook niet zo van dit weer. Een paar dagen of weekjes: oké. Maar nu vind ik het wel mooi geweest.

Ik hou van lekker binnen koel zitten en een serie bingen. En 's nachts onder een dekbed slapen. Echt, was het maar oktober. Als longpatient word ik hier ook niet blij van. Al zeker 2 maanden neem ik een dubbele dosis medicatie. Want er hangt echt veel rommel in de lucht.

Maar ik denk dat we hier aan zullen moeten gaan wennen. Klimaatverandering is een serieus bestaand iets. En dit is een van de gevolgen: lange droge periode. De horeca zal er wel baat bij hebben: maandenlang een vol terras. Maar voor bijvoorbeeld boeren en tuinders is zo'n zomer als deze echt een ramp. En dan kunnen we er van uitgaan dat er binnen niet onafzienbare tijd weer een keer noodweer komt met heftige regen en grote hagelstenen. Dan hebben diezelfde boeren en tuinders weer flinke schade. Maar daar wordt amper wat van vergoed. Klimaatverandering is een serieus probleem. En daar zullen we iets mee moeten.
Hier een filmpje over temperatuursafwijkingen over een eeuw:
https://www.youtube.com/watch?v=K4Ra2HR27pQ

Het warmt inderdaad wel op de laatste jaren...
Ik kan me van vroeger, in de zeventiger jaren nog herinneren dat er gewaarschuwd werd voor een ijstijd. Zo te zien zit dat er voorlopig nog niet in!
Het is hier nog altijd kurkdroog, ik wil ook regen.

In de jaren 70 kan ik mij een hittegolf herinneren waardoor mijn teenslippertjes bleven plakken in het asfalt :O
Hier heeft het vrijdagavond flink geregend, maar inmiddels is het weer 30 graden en het warme weer lijkt aan te houden.

Waar blijft de winter?! :'( :D
Gisteravond heeft 't hier in 't zuidwesten geonweerd en geregend. Nu mag 't wel weer 'n weekje zonnig zijn. Sinds ik af kan koelen in m'n zwembad, heb ik minder moeite met de hitte. Maar heb wel graag dat de temperatuur 's avonds goed zakt zoals in de afgelopen paar weken.
O bah, Nectarinepit dan zitten jullie nu waarschijnlijk met zo'n moerashitte opgescheept vandaag :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier (010) kwamen gisteravond fraaie onweerswolken overdrijven, beetje gerommel en vannacht een fikse bui! Vanochtend op de fiets voelde het heel eventjes zo lekker fris aan, maar dat was al snel weg helaas. Nu weer brandende zon.
We gaan vandaag een mobiele airco aanschaffen. Het was bij dochter op haar kamertje 30 graden vannacht :( Gelukkig sliep ze wel goed, maar dat vind ik toch echt te gek worden.
Alle reacties Link kopieren
Arpeggio, maak dan gelijk een passende plaat voor in het raam waar je de slang in kan schuiven. Anders moet t raam open en komt er alsnog warme lucht binnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier geen druppel water maar felle zon en 28.2 graden buiten. Gelukkig binnen waar het koel is.
Hier ook geen druppel regen helaas. Midden Nederland. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven