Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier in ons dorpje in Midden-Limburg heeft het 4 juli voor het laatst een paar druppels geregend. En daarvoor ook al weken nauwelijks. Het is bloedheet en gortdroog. Rondom ons heen is af en toe nog wel eens een buitje gevallen, maar blijkbaar worden wij altijd overgeslagen.

Bomen laten hun schors en bladeren vallen en binnen is het niet meer koel te krijgen.

Gelukkig vertrekken we zaterdag naar de Duitse kust, daar is het tussen de 21 en 24 graden.
Joanjett schreef:
17-07-2018 00:55
Ik las ergens dat het volgende week wel 40 graden kan worden.
Nee joh.

Er is in 1 weermodel een kans van 2% gezien dat dat zou kunnen gebeuren.
Maar in andere weermodellen is die kans niet te zien.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 11:34
0.36% gewijzigd
Ik hoop op weken regen na dit kutweer.
Maar ik ben heul raar. Ik vind alles boven de 22 graden vervelend. En ik hou van wind, regen, sneeuw en kou. :-D

Al is de droge hitte van deze 3 weken beter te doen dan dat benauwde dat we normaal hebben bij warm weer.
De herfst is mijn favoriete seizoen. Dit is oké. Ik vind het fijn om een jurkje aan te kunnen doen en slippers en dan naar buiten te kunnen lopen. Maar geef mij maar lekker regen, wind en vallende blaadjes.

En dan ‘s avonds gordijnen dicht, kaarsjes aan, goed boek en een kop thee. Regen tegen het raam. Wind om het huis. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-07-2018 10:12
Er is een boom in mijn straat die z'n bladeren maar laat vallen om verdere verdamping te voorkomen. Wat dat betreft komen de herfstliefhebbers wel aan hun trekken... :-?

Ik zag gisteren platanen die echt dikke plakkaten schors laten vallen. Zou dat ook vanwege de droogte zijn ?
Persoonlijk houd ik veel van de herfst, maar dit komt niet in de richting :sigh:

Hier (midden) is echt helemaal niets gevallen, de laatste dagen, en daarvoor ook al een hele tijd amper wat. Alles is knisperend droog, en buiten de bebouwde kom ruikt alles zoetig, naar uitgedroogde planten, zo'n hooigeur.
De boeren mogen nog wel beregenen, dat scheelt.
De waterdruk was afgelopen weekeinde opeens een paar uur heel laag, waarschijnlijk omdat iedereen tegelijk ging douchen, de was draaien en de tuin sproeien.
Ik probeer wat zuinig te zijn met water, alvast wennen eraan, zullen we maar zeggen (O)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik werk buiten met deze hitte. Ik ben er helemaal klaar mee. Die felle kut zon de hele tijd. De droogte is ook zeer ernstig hier.
Heanig an
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Ik zit niet meer buiten. Mijn huis staat op het zuiden en als ik dat doe dan verbrand ik levend. De temp kan oplopen tot wel 38 graden bij mij op de loggia, is echt niet te doen.
Wel stap ik af en toe op de brommer, het liefst vroeg in de avond om een windje te vangen, dan kom ik weer helemaal bij.
Wat mij betreft is het nu ook wel genoeg geweest, maar helaas komt er nog een hittegolf aan volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Nee, overdag zitten we amper nog buiten. Zeker na afgelopen weekend 2 dagen Bospop in de zinderende hitte met nauwelijks schaduw ben ik nu heel blij met 4 ventilators die volle bak draaien.
SadSloth schreef:
17-07-2018 11:49
Ik werk buiten met deze hitte. Ik ben er helemaal klaar mee. Die felle kut zon de hele tijd. De droogte is ook zeer ernstig hier.

Zooo! Arme jij!
Cateautje schreef:
17-07-2018 11:59
Ik zit niet meer buiten. Mijn huis staat op het zuiden en als ik dat doe dan verbrand ik levend. De temp kan oplopen tot wel 38 graden bij mij op de loggia, is echt niet te doen.
Wel stap ik af en toe op de brommer, het liefst vroeg in de avond om een windje te vangen, dan kom ik weer helemaal bij.
Wat mij betreft is het nu ook wel genoeg geweest, maar helaas komt er nog een hittegolf aan volgende week.
Néé! Niet nog één!
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.

Nee hier ook alleen om me te verplaatsen van A naar B. Verder is het echt te warm.
Cateautje schreef:
17-07-2018 11:59
Ik zit niet meer buiten. Mijn huis staat op het zuiden en als ik dat doe dan verbrand ik levend. De temp kan oplopen tot wel 38 graden bij mij op de loggia, is echt niet te doen.
Wel stap ik af en toe op de brommer, het liefst vroeg in de avond om een windje te vangen, dan kom ik weer helemaal bij.
Wat mij betreft is het nu ook wel genoeg geweest, maar helaas komt er nog een hittegolf aan volgende week.

Pfff waarom? Ik ben er wel weer klaar mee nu.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.

Nee, ik zit niet meer voor mijn plezier in de tuin en probeer ook zo veel mogelijk te vermijden in de heetste uren onderweg te zijn op de fiets.
Wat brandt die zon !
Gisteren viel me op dat ik nogal wat zoekende vogels zag op de velden, zoals kieviten, scholeksters en ooievaars. Die leven van dieren die normaal aan de oppervlakte van de weilanden voorkomen. Ook de merels in de stad zaten er wat uitgeput bij. Regenwormen kruipen dieper weg de grond in. Gelijk hebben ze.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Ik heb mijn kantoor naar buiten verplaatst ;-). Is momenteel beter uit te houden dan binnen. Er staat een fijne wind en ik kan goed in de schaduw zitten.
Het is zo jammer dat ik in de loop der jaren vies ben geworden van meertjes en andere p*svijvers anders was ik gaan zwemmen maar misschien kan dat ook al niet eens meer vanwege blauwalg.

edit :Ik lees het al, kijk uit voor dode vissen :|
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
17-07-2018 11:49
Ik werk buiten met deze hitte. Ik ben er helemaal klaar mee. Die felle kut zon de hele tijd. De droogte is ook zeer ernstig hier.

Afschuwelijk ! Heb je een pet/hoedje op tegen de zon, of vind je dat juist weer te warm ?
Dat vind ik vaak zo'n lastige afweging als je midden op de dag urenlang de zon in moet : je hoofd beschermen tegen zonnesteek of niet ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 17-07-2018 12:15
1.86% gewijzigd
nounou
Dahlia74 schreef:
17-07-2018 12:05
Ik heb mijn kantoor naar buiten verplaatst ;-). Is momenteel beter uit te houden dan binnen. Er staat een fijne wind en ik kan goed in de schaduw zitten.
Dat klinkt dan wel weer erg fijn :)
Werk ze!
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Ik leef hele dagen in de tuin. `s morgens wat in de huishouding doen. Ik heb vanochtend vroeg al de ramen gezeemd voor en achter en de auto gewassen. Gisterenavond de strijk weg gewerkt. Nu heerlijk in de tuin aan het eten. Ik geniet ervan!
Blondie456 schreef:
17-07-2018 12:12
Ik leef hele dagen in de tuin. `s morgens wat in de huishouding doen. Ik heb vanochtend vroeg al de ramen gezeemd voor en achter en de auto gewassen. Gisterenavond de strijk weg gewerkt. Nu heerlijk in de tuin aan het eten. Ik geniet ervan!

Goed bezig blondie!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon was het gisteren voor het eerste echt warm, andere dagen was het prima uit te houden. Vooral vanwege de wind.

Regen is zeer, zeer, zeer welkom. Ben het tuinsproeien zo zat. Het gras heb ik opgegeven, dat scheelt al iets. Zonnebloemen blijken heel goed tegen de droogte te kunnen, volgend jaar maar meer van zaaien.

Uitzonderlijk is het wel, in 1976 was het vooralsnog nog warmer en droger en ergens in de jaren 40 ook dacht ik. Het hoort er eens in de zoveel jaar bij.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Ja. In de schaduw is het koeler dan hier binnen (huis is oud en niet best te isoleren). Van mij mag het iets afkoelen en fiks regenen, de tuin heeft het zwaar.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dahlia74 schreef:
17-07-2018 12:17
Waar ik woon was het gisteren voor het eerste echt warm, andere dagen was het prima uit te houden. Vooral vanwege de wind.

Regen is zeer, zeer, zeer welkom. Ben het tuinsproeien zo zat. Het gras heb ik opgegeven, dat scheelt al iets. Zonnebloemen blijken heel goed tegen de droogte te kunnen, volgend jaar maar meer van zaaien.

Uitzonderlijk is het wel, in 1976 was het vooralsnog nog warmer en droger en ergens in de jaren 40 ook dacht ik. Het hoort er eens in de zoveel jaar bij.
1976 was niet warmer maar duurde wel lang. 6 weken lang lag er een hoge drukgebied boven ons land.
Was de leukste zomer van mijn tienertijd, ik herinner het me nog heel goed. :)


1948 was niet te doen, die zomer was bloedheet.
Mijn moeder had het er weleens over.
Het waait hier behoorlijk, lekker fris. Maar wel droog, die wind, waait er een boel stof op.

De verwachtingen voor de komende dagen:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim

Zie ik het goed, komt er regen aan vanaf eind volgende week?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-07-2018 12:46
1976 was niet warmer maar duurde wel lang. 6 weken lang lag er een hoge drukgebied boven ons land.
Was de leukste zomer van mijn tienertijd, ik herinner het me nog heel goed. :)


1948 was niet te doen, die zomer was bloedheet.
Mijn moeder had het er weleens over.
In de zomer van 1976 was mijn moeder zwanger van mij (ben van okt). Dat zal vast erg zwaar geweest zijn :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven