Instagram account gehackt

31-08-2024 20:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas is mijn instagram account vandaag gehackt. Ik kreeg drie verschillende mails (van 3 verschillende apps waar instagram dus bij zat) dat mijn wachtwoord en email adres zijn veranderd. Zodra ik deze mails binnen kreeg heb ik direct mijn Mail account gereset en mijn wachtwoord daarop aangepast, want deze veranderingen kan je alleen doen als je in iemand zijn mailbox kan.

Helaas hebben zij dus toen mijn instagram gehackt en in mijn account hebben ze mijn wachtwoord + email adres veranderd. Daarnaast hebben ze ook nog eens een 2step-Authenticator erop geplaatst.
Als ik via wachtwoord vergeten klik dan kan ik wel mijn wachtwoord veranderen, doordat ik mezelf moet identificeren via een video. Vervolgens kom ik daar doorheen en krijg ik wel op mijn eigen privé mail een back-up code toegestuurd die ik kan gebruiken tijdens het veranderen van mijn wachtwoord. Dit lukt ook en vervolgens zit ik 1 minuut in mijn instagram en vervolgens krijg ik al direct weer een mail met dat mijn privé mail weer is veranderd naar zo'n hackersmail en wordt ik uit mijn instagram gegooid. Het lijkt wel alsof ze iets hebben geautomatiseerd om mijn mail adres direct te veranderen. Ik weet gewoon niet wat ik kan doen. Ik heb wel een mail gestuurd naar instagram, maar of dat nou echt zal werken... Heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt?

Btw ik kon vanmiddag dus in mijn account want die hackers hadden foto's van crypto op mijn account geplaatst, dit heb ik weten te verwijderen. Sinds ik mijn wachtwoord wel heb weten aan te passen steeds, komen zij volgens mij ook niet echt meer in mijn account (want er wordt gelukkig niks meer geplaatst). Maar ik kom er zelf dus ook niet in, omdat elke keer dat email adres binnen no-time wordt aangepast naar een of andere hackermail.

Hebben jullie misschien tips wat ik nog meer kan doen, of denken jullie van einde verhaal en je instagram ga je niet meer terugkrijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gedoe allemaal. Hoop dat het snel opgelost is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel irritant dit. Weet je zeker dat deze hackers geen toegang tot je mailboxen hebben? Wellicht moet je de toegang tot je mailbox beter beveiligen, bijv. met 2-factor authenticatie. Vervolgens opnieuw je instagram wachtwoord resetten en ook hier gebruik maken van 2-factor authenticatie. Het is wat extra werk, maar het houdt hopelijk hackers in de toekomst buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, dan is bij deze je leven dus verwoest.

Sterkte.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus heeft dit ook gehad, weet niet of alle details overeenkomen, maar die heeft afscheid moeten nemen van haar account, iedereen ingelicht en is een nieuwe begonnen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezelf identificeren met een video op instagram? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ben je niet gewoon in een phishing mail getrapt?

Les voor de volgende keer: Nooit op verschillende plekken hetzelfde wachtwoord gebruiken en 2FA aanzetten bij je belangrijkste accounts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een drama zeg!!

Kan je wel slapen?
My life is a living hell!
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
01-09-2024 01:45
Jezelf identificeren met een video op instagram? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ben je niet gewoon in een phishing mail getrapt?

Les voor de volgende keer: Nooit op verschillende plekken hetzelfde wachtwoord gebruiken en 2FA aanzetten bij je belangrijkste accounts.
Van Instagram:

“…. Als je ondersteuning aanvraagt voor een account met foto's van jou, wordt je gevraagd om een videoselfie te maken waarin je je hoofd verschillende kanten op draait. Zo kunnen we controleren of je een echte persoon bent en je identiteit bevestigen…”


https://help.instagram.com/149494825257596/
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet zodra je er in zit de tweestapsverificatie aanpassen?
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
01-09-2024 01:59
Wat een drama zeg!!

Kan je wel slapen?

Wat een lullige reactie. Het is toch gewoon akelig als een account van je wordt gehackt, of het nou insta, facebook, of je mail is.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
01-09-2024 01:59
Wat een drama zeg!!

Kan je wel slapen?
Wat een onzinnige reactie.

Het is niet aan jou om de bepalen hoe belangrijk een social media-account voor iemand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
01-09-2024 14:38
Wat een onzinnige reactie.

Het is niet aan jou om de bepalen hoe belangrijk een social media-account voor iemand is.
Belangrijk of niet, het is gewoon naar als iemand er met jouw identiteit vandoor gaat.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
31-08-2024 22:08
Tja, dan is bij deze je leven dus verwoest.

Sterkte.
🤢nare vrouw!
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
01-09-2024 01:59
Wat een drama zeg!!

Kan je wel slapen?
Waarom is dit nodig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt heel irritant voor je!
Is er een reden om gehackt te worden?
Soms hoor je wel eens dat t alsnog via insta goed komt! Succes
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
01-09-2024 11:13
Wat een lullige reactie. Het is toch gewoon akelig als een account van je wordt gehackt, of het nou insta, facebook, of je mail is.

Je hebt gelijk, dat was niet erg aardig.

Sorry TO.
My life is a living hell!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven