Intimidatie op straat

15-08-2019 09:43 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 21-jarige dame heeft een stripboek gemaakt over wat haar en haar vriendinnen wordt toegeroepen en -gesist op straat door mannen. Neemt een vestje mee als ze terugfietst, niet omdat het koud is maar zodat ze geen opmerkingen over haar wat strakke t-shirt krijgt. Kan het artikel ff niet terugvinden. Maar ik vind het wel heel erg. Waar moet het heen met deze wereld? Moeder houdt uw dochters thuis?

Edit: artikel gevonden: https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... 8BJB8HoxP0
ekeim wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:05
16.11% gewijzigd
Wat zijn dat voor mannen dat ze sissen?
Deed ik in Amsterdam en Den haag ook toen ik er woonde. Niet voor mijn strakke shirt. Maar het voelde veiliger.

Ja waar moet dat heen. Ik weet het niet. Nu ben ik te oud om lastig te worden gevallen (in het algemeen) door sissers en he he meisje types. Maar ik vind het ook wel eng met dochters.
Niq schreef:
15-08-2019 09:49
Wat zijn dat voor mannen dat ze sissen?
Slangen!
Niq schreef:
15-08-2019 09:49
Wat zijn dat voor mannen dat ze sissen?
In mijn geval waren dat Islamitische mannen. Dat gesis is echt heel vervelend.
Is het Safe Streets?
Natuurlijk houd ik mijn dochter niet thuis maar leer haar dat zij veel meer waard is en die jochies moet laten voor wat ze zijn, schorem van de straat. Ik leer haar dat ze domme dingen roepen omdat ze dom zijn en het sissende geluid het geluid der leeglopende ego is wat ze maken als ze een mooie vrouw zien die te moeilijk te bereiken is.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden:

https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... 8BJB8HoxP0
Alle reacties Link kopieren
Was vroeger niet anders hoor. Ik zie weinig verschil met toen ik 18 was.
Alle reacties Link kopieren
Boys Will be boys..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 10:08
Was vroeger niet anders hoor. Ik zie weinig verschil met toen ik 18 was.
Dat komt omdat je nu geen 18 meer bent ;-D
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-08-2019 10:31
Dat komt omdat je nu geen 18 meer bent ;-D
dank je! klopt, wordt nog steeds na gesists (hmm, is dat een compliment)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 10:34
dank je! klopt, wordt nog steeds na gesists (hmm, is dat een compliment)
Ik heb dat sissen vroeger nooit gehoord. Nu wel :proud:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 10:34
dank je! klopt, wordt nog steeds na gesists (hmm, is dat een compliment)
Ik heb dat sissen vroeger nooit gehoord. Nu wel :proud:
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-08-2019 10:38
Ik heb dat sissen vroeger nooit gehoord. Nu wel :proud:
Sissen... eerste keer dat het me gebeurde was 30 jaar terug, in Utrecht
Vond het zo bizar, dat ik het onthouden heb. Ik kende tot dan toe alleen fluiten & gore opmerkingen
Alle reacties Link kopieren

Wat een goed initiatief zeg! Het staat ook op 'Voor de kunst' 183 % succesvol :D
Het geld inzamelen voor dit project is dus goed gelukt. https://www.voordekunst.nl/projecten/90 ... et-zo-boos

Zoals Lilalinda schreef, het is niets nieuws, ook ik heb er in de jaren 70 en 80 toen ik in de Randstad woonde veel last van gehad.
Dat sissen werd toen niet gedaan, terwijl er wel Marokkaanse mannen waren (sissen schijnt vooral door van oorsprong Marokkaanse mannen/jongens in groepjes gedaan te worden). Dus hoe dat nou zit?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sissen ken ik vanuit het Caribisch gebied. Antillianen bij mij in de buurt deden het ook. En inderdaad, 30 jaar terug.

Maar dat gesis vond ik minder erg dan de opmerkingen, die ik naar m'n hoofd gehad heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-08-2019 10:43


Maar dat gesis vond ik minder erg dan de opmerkingen, die ik naar m'n hoofd gehad heb.
vind ik ook, sissen is nog anoniem, opmerkingen zijn soms echt op de persoon en echt goor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 10:08
Was vroeger niet anders hoor. Ik zie weinig verschil met toen ik 18 was.
Precies....
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
15-08-2019 10:48
Precies....
Dus houd zeker je dochters niet thuis. Dan komen we pas in een nare wereld.
Alle reacties Link kopieren
Gesis, gefluit, gegraai, scheldwoorden, een stijve tegen je aangedrukt krijgen in de tram....
Het gebeurde allemaal zo’n 20 jaar terug ook al.
Het ergste vond ik een jongetje (van Noord-Afrikaanse afkomst) van een jaar of 14/15 in de tram die het nodig vond om onder mijn rok te graaien en nog heel erg bijdehand ging doen toen ik er wat van zei/wegduwde. Het lef van zo’n joch...
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-08-2019 11:04
Dus houd zeker je dochters niet thuis. Dan komen we pas in een nare wereld.
oh zeker niet, en mezelf ook niet. Fiets gewoon diep in de nacht alleen naar huis.
Dochters laat ik niet alleen fietsen, die komen met een stel naar huis, in nood fiets ik jongste (bijna 15) even tegemoet
Op die leeftijd zijn ze toch kwetsbaar
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 11:12
oh zeker niet, en mezelf ook niet. Fiets gewoon diep in de nacht alleen naar huis.
Dochters laat ik niet alleen fietsen, die komen met een stel naar huis, in nood fiets ik jongste (bijna 15) even tegemoet
Op die leeftijd zijn ze toch kwetsbaar
Moeilijk vind ik dit. Ik heb zelf geleerd wél alleen naar huis te fietsen en me ook wat dat betreft niet te laten beperken, maar nu ik zelf een dochter heb (die nog geen 15 is trouwens) vind ik dat tóch spannend.
Alle reacties Link kopieren
Niet de vrouwen thuis houden. Die jongens thuis houden als ze zich niet kunnen gedragen op straat. Lijkt me een eerlijkere oplossing.

Het gebeurt me veel minder, maar gore opmerkingen kreeg ik 25 jaar geleden ook. Negeren of iets adrems terugzeggen is mijn tactiek. Aan me komen is nooit veel gebeurd en de mannen die het wel geprobeerd hebben hebben spijt. Ik ben 1m83 en reageer tamelijk instinctief en niet zachtzinnig.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
15-08-2019 10:11
Boys Will be boys..

Wat een domme opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven