Intimidatie op straat

15-08-2019 09:43 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 21-jarige dame heeft een stripboek gemaakt over wat haar en haar vriendinnen wordt toegeroepen en -gesist op straat door mannen. Neemt een vestje mee als ze terugfietst, niet omdat het koud is maar zodat ze geen opmerkingen over haar wat strakke t-shirt krijgt. Kan het artikel ff niet terugvinden. Maar ik vind het wel heel erg. Waar moet het heen met deze wereld? Moeder houdt uw dochters thuis?

Edit: artikel gevonden: https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... 8BJB8HoxP0
ekeim wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:05
16.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-08-2019 10:38
Ik heb dat sissen vroeger nooit gehoord. Nu wel :proud:
Vroeger werd er gefloten en soms gejoeld.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
15-08-2019 09:53
In mijn geval waren dat Islamitische mannen. Dat gesis is echt heel vervelend.
In mijn geval ook. Vooral in groepjes is het erg. Ik ben weleens achtervolgt na een avondje stappen door een groepje Marokkanen. Ik was een hoer omdat ik zo laat nog op straat liep in strakke kleding en dan vroeg ik erom, dat ging toen echt maar net goed. Ook de roggel in m’n gezicht heb ik helaas gehad (echt smerig). En meerdere malen gegrepen in mijn kruis. Jammer genoeg durfde ik er vroeger niets van te zeggen. Dat hoeven ze nu niet meer te proberen (dat straal ik nu ook uit denk ik ;-D ).
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
15-08-2019 15:41
(dat straal ik nu ook uit denk ik ;-D ).
schijnveiligheid, ook jij kan slachtoffer worden.
Een een vrouw die slachtoffer wordt, kan daar ook niks aan doen, ligt ook niet aan haar uitstraling oid.

Zolang we ook maar een beetje verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen, zal er niks veranderen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 15:44
schijnveiligheid, ook jij kan slachtoffer worden.
Een een vrouw die slachtoffer wordt, kan daar ook niks aan doen, ligt ook niet aan haar uitstraling oid.

Zolang we ook maar een beetje verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen, zal er niks veranderen
Als je wordt nagesist, gefloten of geroepen en wordt uitgescholden ben je natuurlijk al slachtoffer.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
15-08-2019 15:47
Als je wordt nagesist, gefloten of geroepen en wordt uitgescholden ben je natuurlijk al slachtoffer.
oh zeker, maar doen of het Jou niet zal overkomen, impliceert, dat als een ander het wel overkomt. Het aan die ander ligt.
Het ligt aan degene die sist/verkracht etc.

Niet aan degene die het overkomt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit nagefloten of nagesist. Ik kleed me ook niet echt vrouwelijk, misschien heeft het daarmee te maken? Niet dat het dan je schuld is want het moet sowieso niet gebeuren.
Ik benvroeger regelmatig nagesist, bij het kruis gegrepen of uitgemaakt voor hoer. Ik negeerde het altijd maar, maar leuk vond ik het niet. Ik voelde me altijd zo klein en een voorwerp als dat gebeurde.

En nee, ik kleedde me niet bloot of ordinair. En al had ik dat wel gedaan. Al liep ik in een bikini over straat waarvan het broekje een string was. Dan nog had niemand het recht om ongevraagd aan me te zitten of me na te sissen.
Alle reacties Link kopieren
Het straatbeeld met name in grotere steden is het laatste decennium drastisch gewijzigd, heeft t daar mee te maken wellicht?
.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
15-08-2019 17:37
Het straatbeeld met name in grotere steden is het laatste decennium drastisch gewijzigd, heeft t daar mee te maken wellicht?
Het nafluiten/sissen gebeurde 50 jaar geleden ook al.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Maar toen was het minder intimiderend lijkt mij.
.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
15-08-2019 17:54
Maar toen was het minder intimiderend lijkt mij.

Waarom denk je dat?
nounou
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 10:08
Was vroeger niet anders hoor. Ik zie weinig verschil met toen ik 18 was.
Er is anders een hemelsbreed verschil.
Toen ik 20 was en er werden onhebbelijke geluiden of opmerkingen gemaakt dan riep je wat terug. Je zal je moeder bedoelen of zeg je dat ook tegen je zus. Toen ik tien jaar later nog steeds over straat liep snachts werd hetzelfde antwoord eerder met fysiek geweld beantwoord in plaats van stomme trut of lachen (van de vrienden die een antwoord als je zus natuurlijk enorm grappig vonden) Ik was toen nog steeds jong om te zien en zeker in het donker :D Messen, schoppen en dan dat je een hoer bent en dat zij het recht hebben om je te betasten en na te roepen omdat je toch maar een xxx bent. Ofwel niet van hun nationaliteit.
Er zit echt een wereld van verschil tussen vroeger en nu. En het wordt alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
15-08-2019 17:54
Maar toen was het minder intimiderend lijkt mij.
In iemand kruis grijpen is in iemands kruis grijpen, of het nou 1902 of 2019 is.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
15-08-2019 11:08
Gesis, gefluit, gegraai, scheldwoorden, een stijve tegen je aangedrukt krijgen in de tram....
Het gebeurde allemaal zo’n 20 jaar terug ook al.
Het ergste vond ik een jongetje (van Noord-Afrikaanse afkomst) van een jaar of 14/15 in de tram die het nodig vond om onder mijn rok te graaien en nog heel erg bijdehand ging doen toen ik er wat van zei/wegduwde. Het lef van zo’n joch...
20 jaar terug is voor mij niet vroeger :D 20 jaar terug was het inderdaad al erg. Maar langer terug zeg 30 35 jaar kon je echt nog gewoon van je afbijten en dropen ze af. Dat afdruipen na een goed geplaatste opmerking doen ze dus niet meer, zoals je zelf al merkte.
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord staat hier boven.
.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
15-08-2019 17:48
Het nafluiten/sissen gebeurde 50 jaar geleden ook al.
Nee.
Fluiten ja, opmerkingen ja. Maar niet dat sissen en geen nee accepteren of alleen al tegenspraak. Dat was 50 jaar geleden echt niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-08-2019 17:57
Waarom denk je dat?
Omdat je toen iets terug kon zeggen zonder in elkaar geslagen, gestoken of aangerand te worden.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
15-08-2019 18:05
Het antwoord staat hier boven.

Oh wat zwak, een suggestieve opmerking maken, maar je verschuilen achter een ander als er om uitleg gevraagd wordt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
15-08-2019 18:05
20 jaar terug is voor mij niet vroeger :D 20 jaar terug was het inderdaad al erg. Maar langer terug zeg 30 35 jaar kon je echt nog gewoon van je afbijten en dropen ze af. Dat afdruipen na een goed geplaatste opmerking doen ze dus niet meer, zoals je zelf al merkte.
ach, ik ben op mijn 15e aangerand, dat was in 1985
(echt hoor, sexuele intimidatie is van alle tijden)
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
15-08-2019 18:08
Omdat je toen iets terug kon zeggen zonder in elkaar geslagen, gestoken of aangerand te worden.

Ik ben anders vroeger, 30-40 jaar geleden, ook aangeraakt door mannen in het kader van 'doe niet zo flauw' als ik wat terugzei.

Beschijf je nu wat jij hebt meegemaakt? Daar heb je dan hopelijk wel aangifte van gedaan?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Kun je aangifte doen voor naroepen/sissen of pas bij aangerand worden? Vroeg ik me ineens af....
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen zin om dingen dubbel op te schrijven. Maar de sfeer op straat in de grote steden is ongelofelijk verslechterd door onze omarming van de multiculturele samenleving. En met name Noord-Afrikanen of de nazaten daarvan zijn hier debet aan.
.
lilalinda schreef:
15-08-2019 15:44
schijnveiligheid, ook jij kan slachtoffer worden.
Een een vrouw die slachtoffer wordt, kan daar ook niks aan doen, ligt ook niet aan haar uitstraling oid.

Zolang we ook maar een beetje verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen, zal er niks veranderen
Slachtoffer van?
Sissen en verkrachten worden nu in één zin genoemd. Hoezeer ik ook begrijp dat dat gesis niet welkom is, en intimiderend over kan komen, gaat dit toch een beetje ver. Of niet?
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
15-08-2019 17:54
Maar toen was het minder intimiderend lijkt mij.

Bij mij in de wijk hingen een groepje roomblanke (want daar gaat het toch om, waarschijnlijk, met opmerkingen over 'tegenwoordig') jongeren rond bij het winkelcentrum. Echt niet dat ik daar langs durfde vroeger.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
15-08-2019 18:05
20 jaar terug is voor mij niet vroeger :D 20 jaar terug was het inderdaad al erg. Maar langer terug zeg 30 35 jaar kon je echt nog gewoon van je afbijten en dropen ze af. Dat afdruipen na een goed geplaatste opmerking doen ze dus niet meer, zoals je zelf al merkte.

Ja,, want iedereen van 15 jaar kan van zich afbijten. Nou, ik kon dat dus niet en reed om.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven