Islamitisch raadslid wil halalstrand

19-04-2019 22:48 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partij van de Eenheid-raadslid Arnoud van Doorn wil bij Den Haag een halalstrand.
Want, moslims voelen zich onprettig bij schaars geklede, lelijke mensen.

Goed idee, een strand voor moslims waar anderen niet mogen komen?

https://www.ad.nl/den-haag/islamitisch- ... ac5b7ad49/
Als ik lees van wie het plan afkomstig is weet ik al genoeg... O_o

Wie ik helemaal zou willen weren zijn de kwallen Willem, het barst hier regelmatig van de kwallen op het strand. Ze komen soms onverwachts buurten, wonen in de Noordzee dus dat mag gewoon. We zitten in hun personal space feitelijk.
Je krijgt ze niet weg zonder gestoken te worden: dan kan je meteen naar huis, of nee, eerst de EHBO post.
Daar baal ik pas van.

Verder zou ik zeggen: 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'.
Is zelfs een liedje over gemaakt, in het Nederlands zelfs! :cheer: :sun: :thumbsup:
Halal strand mag van mij. Als dat werkt waarom niet.
Maar niet esthetisch vormgegeven strandgangers..
Dat lijkt mij een lastig te handhaven puntje.

Vooralsnog ga ik er maar vanuit dat ik er met mijn te hoge bmi niet opkom.
Lastig hoor, partner voldoet wel aan de, subjectieve, esthetische eisen en ik niet..
Gezellig, om het uur gaat kind naar de andere ouder. Zodat kind toch een dagje naar het strand geweest is met papa en mama.

Vriendin belt.. Ga je mee naar strand.
Nee sorry.
Waarom niet
Ik ben een niet esthetisch vormgegeven strandgangers
Ach, dat valt toch wel mee?
Vind ik ook maar ik kwam echt niet door de keuring.

Maar halal.. Waarom niet. Er is ook een nudisten strand.
bethweeter schreef:
19-04-2019 22:56
Het gaat hier om de compleet debiele ex-PVV’er wordt moslim Arnoud van Doorn. Niet serieus te nemen dus. Geen discussie waardig
Precies. De moslims die ik ken vonden het de grap van de dag.
Moet je daar eens naar het strand gaan.
Ik ga altijd naar het hondenstrand. Esthetisch vormgegeven honden en vuilnisbakkies zijn er allemaal even welkom.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-04-2019 23:08
Misschien kunnen ze beter terug gaan naar het land van herkomst.
Hier is het normaal om in gering textiel naar het strand te gaan.
Aanpassen dus of thuisblijven.
Ikzelf zou nog liever bloot gaan.
Ik vraag me af waar iemand met de naam "Arnoud van Doorn" vandaan komt.
Paarsebloem schreef:
20-04-2019 08:25
Ik vraag me af waar iemand met de naam "Arnoud van Doorn" vandaan komt.
Doorn. Daar zijn bossen, dat verklaart een hoop. Hij moet nog wennen.
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 00:58
Uh. Je hoeft je dus niet aan te passen aan allochtonen, het gaat om Nederlanders.
Nederlanders met een niet-westerse cultuur.Dat is geen aanpassen.
SinRostro schreef:
20-04-2019 00:58
Uh. Je hoeft je dus niet aan te passen aan allochtonen, het gaat om Nederlanders.
Ja heel jammer dat we zo met die Nederlandse paspoorten hebben gestrooid.
SadButTrue999 schreef:
20-04-2019 01:45

Verder zou ik zeggen: 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'.
Is zelfs een liedje over gemaakt, in het Nederlands zelfs! :cheer: :sun: :thumbsup:
Stomste liedje ever. Niemand wil invaders die de bestaande cultuur proberen te verdringen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-04-2019 08:53
Ja heel jammer dat we zo met die Nederlandse paspoorten hebben gestrooid.
Dus jij had ook geen Nederlands paspoort moeten hebben? Het is al meerdere keren gezegd dat het hier om die mafkees Arnoud van Doorn gaat die weer eens aandacht wil en daarom zomaar iets roept.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn gek. Het is gewoon een Nederlandse man die dit voorstelt, met een andere religieuze voorkeur dan die van jullie. (En verder totaal van de pot gerukt begrijp ik). Niks geen weggeven.

Misschien helpt t tegen je onderbuik gevoelens dat het merendeel van de mensen waar jullie zo bang voor zijn dat paspoort op dezelfde manier verkregen hebben als jullie: door hier geboren te worden :there: En nu lekker naar buiten allemaal! Misschien is er ergens nog een mooi halalstrand waar je heen kunt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als ik in elk Moslimland een naaktstrand krijg speciaal voor westerlingen.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
20-04-2019 02:22
Halal strand mag van mij. Als dat werkt waarom niet.
Maar niet esthetisch vormgegeven strandgangers..
Dat lijkt mij een lastig te handhaven puntje.

Vooralsnog ga ik er maar vanuit dat ik er met mijn te hoge bmi niet opkom.
Lastig hoor, partner voldoet wel aan de, subjectieve, esthetische eisen en ik niet..
Gezellig, om het uur gaat kind naar de andere ouder. Zodat kind toch een dagje naar het strand geweest is met papa en mama.

Vriendin belt.. Ga je mee naar strand.
Nee sorry.
Waarom niet
Ik ben een niet esthetisch vormgegeven strandgangers
Ach, dat valt toch wel mee?
Vind ik ook maar ik kwam echt niet door de keuring.

Maar halal.. Waarom niet. Er is ook een nudisten strand.
Nu kom ik nooit op een naaktstrand maar volgens mij is het daar niet verboden om met badkleding aan rond te lopen.

Als mensen een halalstrand willen prima maar het blijft publiek domein dus als een niet moslim daar wil zonnen kan het niet zo zijn dat hij / zij weggestuurd wordt.

Draai het eens om, stel er komt een strand met een bord verboden voor mensen met religieuze kleding, bijvoorbeeld de pastoor, de rabijn of iemand met een BOERKINI

Ik vermoed dat DENK binnen 1 dag kamervragen heeft gesteld en een advocaat in de arm heeft genomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Buiten dit alles snap ik niet dat mensen in "onze zee" willen zwemmen ( gooi me svp niet op de brandstapel nu ) , zo schoon is die nu ook weer niet ,hutje mutje op een strand ..vreselijk .

Maar dit wil je gewoon niet : gescheiden stranden ivm geloof . Dat heeft de geschiedenis ons toch geleerd ? Dit mag nooit meer gebeuren en voilá wat gaat zo'n kwiebus doen ? roepen om halal stranden .. dan doe je hetzelfde als die man met dat snorretje
hollebollegijs schreef:
20-04-2019 09:07
Nu kom ik nooit op een naaktstrand maar volgens mij is het daar niet verboden om met badkleding aan rond te lopen.
Ik ben aan het zoeken op internet maar kan het niet vinden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je in badkleding op een naaktstrand rondloopt. Wordt een beetje gezien alsof je daar alleen maar heen gaat om te kijken naar mensen en zelf niet mee te doen, of ben ik in de war met een sauna/wellnescentrum? Misschien is het wettelijk gezien niet verboden maar wel een ongeschreven regel. Maar ik ga nog even verder zoeken. edit: hier staat iets: https://blog.expedia.nl/passies/de-dos- ... aktstrand/

Ik heb niet het idee dat moslims behoefte hebben aan zo'n strand, maar ik vind het idee op zich prima. Gewoon een strand voor mensen die zich wat meer willen bedekken. Als je ook naaktstranden hebt, waarom niet? En om inderdaad vervelende aandacht te voorkomen, een meer respectvol gebied.

Of een strand voor alleen vrouwen of mannen lijkt me ook heerlijk.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 09:19
8.03% gewijzigd
kopjechino schreef:
20-04-2019 09:16
Ik ben aan het zoeken op internet maar kan het niet vinden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je in badkleding op een naaktstrand rondloopt. Wordt een beetje gezien alsof je daar alleen maar heen gaat om te kijken naar mensen en zelf niet mee te doen, of ben ik in de war met een sauna/wellnescentrum? Misschien is het wettelijk gezien niet verboden maar wel een ongeschreven regel. Maar ik ga nog even verder zoeken.

Ik heb niet het idee dat moslims behoefte hebben aan zo'n strand, maar ik vind het idee op zich prima. Gewoon een strand voor mensen die zich wat meer willen bedekken. Als je ook naaktstranden hebt, waarom niet? En om inderdaad vervelende aandacht te voorkomen, een meer respectvol gebied.

Of een strand voor alleen vrouwen of mannen lijkt me ook heerlijk.
Als we dan toch bezig zijn: een kindvrijstrand! ;-D
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 09:02
Jullie zijn gek. Het is gewoon een Nederlandse man die dit voorstelt, met een andere religieuze voorkeur dan die van jullie. (En verder totaal van de pot gerukt begrijp ik). Niks geen weggeven.

Misschien helpt t tegen je onderbuik gevoelens dat het merendeel van de mensen waar jullie zo bang voor zijn dat paspoort op dezelfde manier verkregen hebben als jullie: door hier geboren te worden :there: En nu lekker naar buiten allemaal! Misschien is er ergens nog een mooi halalstrand waar je heen kunt.
Geboren in Nederland maar het een niet weterse cultuur. Aanpassen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onzin en gewoon omgekeerde discriminatie. Het is wat hollebollegijs zegt, draai het eens om en het hek is van het dam.

Als jij je niet prettig voelt met schaars geklede mensen (hallo 1800) dan blijf je lekker thuis of zet je een zwembad in de tuin. Hou op hoor
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-04-2019 08:53
Ja heel jammer dat we zo met die Nederlandse paspoorten hebben gestrooid.
Nou ik had het niet gedaan hoor.
redbulletje schreef:
20-04-2019 09:18
Als we dan toch bezig zijn: een kindvrijstrand! ;-D
OMG echt geweldig! En dan kun je ook nog dierenvrij doen, muziekvrij, etenvrij....
We hebben toch genoeg kilometers strand dus ik zie het probleem niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-04-2019 09:19
Geboren in Nederland maar het een niet weterse cultuur. Aanpassen dus.
Hij heeft ook een westerse culturele achtergrond. Gewoon opgegroeid zoals jij. Hij was eerder lid van de PVV. Nu is hij moslim geworden. Maar hij is vooral compleet van de pot gerukt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik dan een zandvrij strand? :flirting:

En het is geen omgekeerde discriminatie want er worden geen mensen van de gewone stranden geweerd, er wordt gevraagd om een speciaal strand voor zichzelf. Net als naaktstranden. Waarvan ik ook heb begrepen inderdaad dat het niet gewenst is dat je daar in je (bad-)kleding gaat zitten koekeloeren.
Mooiste vind ik nog dat er ‘discriminatie dit, discriminatie zus, en als het andersom was geweest dan’ wordt geschreven maar ondertussen wordt er wel geschreven dat ‘ze’ nooit een NL paspoort hadden moeten krijgen, ‘ze’ terug moeten naar eigen land en ‘ze’ niet zichzelf mogen zijn als dat niet conform jullie eigen normen, waarden en cultuur is. En dat allemaal omdat 1 iemand iets ludieks bedacht heeft. Misschien wordt t tijd om te accepteren dat ‘ze’ gewoon onderdeel van ‘wij’ zijn. o_o :-o O_O
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 09:37
Mag ik dan een zandvrij strand? :flirting:

En het is geen omgekeerde discriminatie want er worden geen mensen van de gewone stranden geweerd, er wordt gevraagd om een speciaal strand voor zichzelf. Net als naaktstranden. Waarvan ik ook heb begrepen inderdaad dat het niet gewenst is dat je daar in je (bad-)kleding gaat zitten koekeloeren.
Mooiste vind ik nog dat er ‘discriminatie dit, discriminatie zus, en als het andersom was geweest dan’ wordt geschreven maar ondertussen wordt er wel geschreven dat ‘ze’ nooit een NL paspoort hadden moeten krijgen, ‘ze’ terug moeten naar eigen land en ‘ze’ niet zichzelf mogen zijn als dat niet conform jullie eigen normen, waarden en cultuur is. En dat allemaal omdat 1 iemand iets ludieks bedacht heeft. Misschien wordt t tijd om te accepteren dat ‘ze’ gewoon onderdeel van ‘wij’ zijn. o_o :-o O_O
Het is juist niet als naaktstranden. Naaktrecreatie is buiten de daarvoor aangewezen plekken verboden. In je boerkini mag je overal aan het strand gaan zitten. Je hebt dus als moslima mogelijkheden genoeg. Dat je niet in een westers land tegen iemand in een bikini aan wil kijken, dat is dan jouw probleem. Straks vindt Van Doorn ook nog dat vrouwen zonder hoofddoek aanstootgevend zijn en moeten we dan ook aparte wijken voor moslims gaan organiseren? O wacht, die zijn er al......
Alle reacties Link kopieren
Zijn we dan op de “gewone” stranden wel af van de moslimjongeren die vrouwen en meisjes lastig vallen? Dan zou zo’n halalstrand wel een goed idee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid van meningsuiting, dus dat raadslid mag zeggen wat hij graag wil hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven