Islamitisch raadslid wil halalstrand

19-04-2019 22:48 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partij van de Eenheid-raadslid Arnoud van Doorn wil bij Den Haag een halalstrand.
Want, moslims voelen zich onprettig bij schaars geklede, lelijke mensen.

Goed idee, een strand voor moslims waar anderen niet mogen komen?

https://www.ad.nl/den-haag/islamitisch- ... ac5b7ad49/
SinRostro schreef:
20-04-2019 12:41
Dit klinkt goed. Neem ik ook op in m’n politieke plan. :yes:
Mooi!

En dan niet een enkel strandje op een onbereikbaar plekje. Stranden waar iedereen, ook lelijke en dikke mensen, zichzelf mag zijn, moeten algemeen worden.

Wie, vanwege vooroordelen, religie of een plaat voor de kop mensen wil nawijzen, uitlachen of uitsluiten op grond van wat dan ook, ook uiterlijk, moet zelf maar in een ver hoekje gaan zitten.
Dat mensen al of niet een halalstrand willen stoort me niet. Ieder zijn ding. Maar dat gedeelte over lelijke mensen stoort me wel. Mensen zijn mensen. Als je dat niet bevalt, dan blijf je maar thuis.
quattro-stagioni schreef:
20-04-2019 12:01
Ik wil een strand met alleen lelijke mensen, waar lelijke mensen zich op hun gemak kunnen en mogen voelen waar zij gewoon in zwembroek en bikini kunnen en mogen rondlopen.
Mijn stem heb je! Gezelligste strand van het land!
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge, provocateur Arnoud van Doorn gooit een steen in de vijver, het AD ruikt een relletje en natuurlijk wil TO daar wel een topic over openen.
Een mooie drie-eenheid!
Ook wel zeer toepasselijk in de tijd rond Pasen en Pinksteren :A:
nounou
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
20-04-2019 12:46
Mooi!

En dan niet een enkel strandje op een onbereikbaar plekje. Stranden waar iedereen, ook lelijke en dikke mensen, zichzelf mag zijn, moeten algemeen worden.

Wie, vanwege vooroordelen, religie of een plaat voor de kop mensen wil nawijzen, uitlachen of uitsluiten op grond van wat dan ook, ook uiterlijk, moet zelf maar in een ver hoekje gaan zitten.
Kunnen we daar nog een ludieke naam voor bedenken? Halalstrand is best catchy natuurlijk, zoiets hebben we nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net van het strand af en moet zeggen: Die Van Doorn heeft toch wel gelijk. Gaat mij natuurlijk niet om de onderdrukking of het geloofsaspect, maar iedere maatregel die er voor zorgt dat er in een bepaald stuk strand minder mensen komen vind ik een goed idee!

Als je van hutjemutje Scheveningen vijf minuten lopen een uitgestrekte zonovergoten zandvlakte ziet met hier en daar een paar ingepakte mensen, dan ga ik daar met alle liefde tussen liggen. En een beetje bedekken kan ook geen kwaad, scheelt je weer huidkanker.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
20-04-2019 11:29
Overigens vind ik een 'halalstrand' niet een goede manier om dit in te zetten, want in de praktijk krijg je dan snel dat er politietje wordt gespeeld over hoe vrouwen zich daar kleden, zonder iets over de mannen te zeggen die gewoon in zwembroek lopen.

Wat mij wel iets lijkt is een strand waar de leidraad meer bedekt is, dus dat itt een naaktstrand. Maar dat geldt dus ook voor mannen

Wellicht is dat ook fijn voor mensen met brandwonden of die onzeker om hun lichaam zijn. Dan kunnen die ook bedektere kleding dragen zonder meteen weer aangestaard te worden of opmerkingen te krijgen.
Sinds wanneer mag je op een gewoon strand dan niet meer bedekt zitten?
Fizz schreef:
20-04-2019 13:35
Sinds wanneer mag je op een gewoon strand dan niet meer bedekt zitten?
Dat mag wel maar je zal wel bekeken worden, opmerkingen krijgen misschien.
Er zijn trouwens ook stranden waar het niet mag. In Frankrijk, in Nederland geloof ik niet.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
20-04-2019 13:40
Dat mag wel maar je zal wel bekeken worden, opmerkingen krijgen misschien.
Er zijn trouwens ook stranden waar het niet mag. In Frankrijk, in Nederland geloof ik niet.
Vooral als je gaat zwemmen.
Mijn buurvrouw doet dat omdat ze heel snel verbrand en dan krijgt ze ook opmerkingen van wildvreemden.
In veel andere landen bemoeien mensen zich doorgaans minder op irritante manier met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mijn eigen stukje strand met zon, palmbomen, cocktailbar, vriendelijke badgasten, veel schelpen, rustige golven en altijd mooi weer, meer vraag ik nooit aan de Sint.
Little minds have little worries, big minds have no time for worries.
Alle reacties Link kopieren
:bunny:
.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
20-04-2019 13:35
Ik kom net van het strand af en moet zeggen: Die Van Doorn heeft toch wel gelijk. Gaat mij natuurlijk niet om de onderdrukking of het geloofsaspect, maar iedere maatregel die er voor zorgt dat er in een bepaald stuk strand minder mensen komen vind ik een goed idee!

Als je van hutjemutje Scheveningen vijf minuten lopen een uitgestrekte zonovergoten zandvlakte ziet met hier en daar een paar ingepakte mensen, dan ga ik daar met alle liefde tussen liggen. En een beetje bedekken kan ook geen kwaad, scheelt je weer huidkanker.

Nou, daar heb je dan weer geen halalstrand voor nodig hoor, dat is er al.
.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
20-04-2019 13:45
Vooral als je gaat zwemmen.
Mijn buurvrouw doet dat omdat ze heel snel verbrand en dan krijgt ze ook opmerkingen van wildvreemden.
In veel andere landen bemoeien mensen zich doorgaans minder op irritante manier met elkaar.
Dus ook een strand zonder bemoeiende Nederlanders? Misschien kunnen we die combineren met het no bodyshaming strand waar ik nog een leuke naam voor zoek...
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 12:39
Je bent rijkelijk aan het overdrijven, gebaseerd op niks. Ik kan dit gewoon niet serieus nemen. Sorry.

Grappig trouwens dat je afsluit met de woorden vrije samenleving maar mensen geen halalstrand gunt.
Er is er hier maar een die niet serieus te nemen is en dat ben jij. Ik gun die mensen gewoon hun eigen halalstrand, maar dan wel in het Midden-Oosten of in noord Afrika., niet hier in Nederland.
SinRostro schreef:
20-04-2019 13:53
Dus ook een strand zonder bemoeiende Nederlanders? Misschien kunnen we die combineren met het no bodyshaming strand waar ik nog een leuke naam voor zoek...
Naam geboren!
Gisselle schreef:
20-04-2019 14:08
Er is er hier maar een die niet serieus te nemen is en dat ben jij. Ik gun die mensen gewoon hun eigen halalstrand, maar dan wel in het Midden-Oosten of in noord Afrika., niet hier in Nederland.
Waarom niet hier?
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
20-04-2019 14:14
Waarom niet hier?
Open samenleving of je zou een privéstrand moeten willen en kunnen kopen.
Little minds have little worries, big minds have no time for worries.
SinRostro schreef:
20-04-2019 12:41
Dit klinkt goed. Neem ik ook op in m’n politieke plan. :yes:

Ik heb jou liever niet in de politiek.
Jij lijkt nogal pro polarisatie.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
20-04-2019 14:40
Ik heb jou liever niet in de politiek.
Jij lijkt nogal pro polarisatie.
Ho ho. Ik gun iedereen gewoon zijn/haar strand waar hij/zij zich prettig voelt. Ook jij. Dus kom maar door, wat voor strand wil jij?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
20-04-2019 14:08
Er is er hier maar een die niet serieus te nemen is en dat ben jij. Ik gun die mensen gewoon hun eigen halalstrand, maar dan wel in het Midden-Oosten of in noord Afrika., niet hier in Nederland.
Ja maar ze wonen hier.
Misschien wordt t tijd om te accepteren dat de islam onderdeel is (geworden) van onze cultuur. Kunnen we daarna elkaar helpen het zand uit de bilnaad te kloppen.
En ik vind t goed hoor. Ik neem mezelf ook niet dusdanig serieus dat ik mezelf als middelpunt of leidend zie als de ander een wens heeft die mij op geen enkele manier schaadt. :cheer2:
sinrostro wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:49
0.08% gewijzigd
SinRostro schreef:
20-04-2019 14:43
Ho ho. Ik gun iedereen gewoon zijn/haar strand waar hij/zij zich prettig voelt. Ook jij. Dus kom maar door, wat voor strand wil jij?
Het strand is voor iedereen en als moslims zich hier niet op hun gemak voelen gaan ze maar naar het park. Het gezanik en doordrukken van " hun" geloof loopt de spuigaten uit en dat is gevaarlijk.
Dus voor mij geen " apart" strand
Alle reacties Link kopieren
als je geen naakt wilt zien ga dan niet naar strand en blijf in uwen hof of balkon, voila, moslimmannen lopen gewoon rond in zwembroek,.. dus zijn zij dan ook lelijk schaarst gekleed??? en zijn zij dan ook nog zo moreel als ze zelf beweren,.. of moeten enkel de vrouwen zich voldoen aan islamitische voorschriften?
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 14:49
Ja maar ze wonen hier.
Misschien wordt t tijd om te accepteren dat de islam onderdeel is (geworden) van onze cultuur. Kunnen we daarna elkaar helpen het zand uit de bilnaad te kloppen.
En ik vind t goed hoor. Ik neem mezelf ook niet dusdanig serieus dat ik mezelf als middelpunt of leidend zie als de ander een wens heeft die mij op geen enkele manier schaadt. :cheer2:
Als de islamitische gemeenschap accepteert dat "wij" hier op een andere manier met vrouwen omgaan.

Dan kunnen ze misschien accepteren dat je met 30 graden met zo min mogelijk textiel op het strand zit en het minimaal merkwaardig is dat "paps" in zwembroek loopt en van "mams" alleen het puntje van haar neus onbedekt is.

En natuurlijk snapt iedereen dat "mams" dit volledig uit vrije keuze doet ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
bethweeter schreef:
20-04-2019 12:31
Niemand wil dit. Alleen Arnoud van Doorn.
Nou, dit inderdaad. Maar als Pavlov komen alle xenofoben op het forum uit hun holen gekropen om er schande van te spreken...
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 12:39
Je bent rijkelijk aan het overdrijven, gebaseerd op niks. Ik kan dit gewoon niet serieus nemen. Sorry.

Grappig trouwens dat je afsluit met de woorden vrije samenleving maar mensen geen halalstrand gunt.
Ik gun ze best een halal strand hoor, maar niet hier in een open westerse samenleving.

Als je aan zulke zaken toegeeft,
versterk je juist alleen maar het wij/zij gevoel.

Ik vind jou er een bijzonder naïeve kijk op hebben, over serieus nemen gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven