Khalid krijgt woning, Sander is boos

24-12-2018 09:28 506 berichten
Sander is een Nederlandse jongeman. Hij staat al 8 jaar op de wachtlijst voor een huurwoning in Amsterdam, maar komt steeds maar niet aan de beurt.

Khalid Jones is een kraker die meer dan 10 jaar illegaal in Nederland verbleef. Hij krijgt nu de woning die Sander graag had willen huren. Sorry, Sander.

https://www.geenstijl.nl/5145480/sander ... -hij-niet/
Timetraveler schreef:
30-12-2018 09:52
Bedankt voor je advies, ik zal het aan hem doorgeven. Niet iedereen die goed is in de bouw heeft daarmee ook automatisch de vaardigheden om een eigen bedrijf op te zetten en te runnen, administratieve taken te doen en personeelszaken te regelen. Maar volgens jou had hij dat allemaal moeten kunnen natuurlijk. Overigens doet hij het nog prima; maar zit er wel een verschil in bijv. de verwachting om met begin 60, of misschien nog wat eerder, te kunnen stoppen of tot ruim 67 door te moeten.
Nou, precies. Ik ken iemand die in de bouw werkt en dat al zijn hele leven met veel plezier doet. Het is een prima jongen maar een eigen bedrijf zie ik hem echt niet runnen, net zo min als ik kan bedenken wat voor andere "carrière" er nog voor hem in het verschiet zou kunnen liggen, anders dan werk wat evenredig belastend is. Laat die mensen lekker het werk doen waar ze goed in zijn zolang het kan, en gun ze een ruimhartige regeling voor als het niet meer gaat.
Het hoeft geen eigen bedrijf te zijn. Het kan ook iets zijn wat een beetje aansluit bij het werk dat eerder is gedaan, maar net wat minder belastend is. Er zijn echt wel mogelijkheden.
Ikigai schreef:
30-12-2018 10:09
Het hoeft geen eigen bedrijf te zijn. Het kan ook iets zijn wat een beetje aansluit bij het werk dat eerder is gedaan, maar net wat minder belastend is. Er zijn echt wel mogelijkheden.
Er zijn best mogelijkheden, maar niet iedereen zal daar gebruik van kunnen maken. Een oudere werknemer kan bijvoorbeeld worden omgeschoold tot vorkheftruckchauffeur, maar als een bedrijf twee vorkheftrucks heeft rijden is dat geen oplossing voor iedereen. Natuurlijk moet je denken in mogelijkheden, maar door een al te roze bril kijken is niet realistisch. Daarmee doe je geen recht aan mensen die graag willen, maar aanlopen tegen de grenzen van wat mogelijk is. Eigenlijk geef je die zelfs nog een trap na.
“Anoniem01012019112903
zondag 30 december 2018 10:09
Het hoeft geen eigen bedrijf te zijn. Het kan ook iets zijn wat een beetje aansluit bij het werk dat eerder is gedaan, maar net wat minder belastend is. Er zijn echt wel mogelijkheden.”


Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van die mogelijkheden. Heb je die?
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
10-01-2019 22:19
“Anoniem01012019112903
zondag 30 december 2018 10:09
Het hoeft geen eigen bedrijf te zijn. Het kan ook iets zijn wat een beetje aansluit bij het werk dat eerder is gedaan, maar net wat minder belastend is. Er zijn echt wel mogelijkheden.”


Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van die mogelijkheden. Heb je die?
Nee, die heeft ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
11-01-2019 10:02
Nee, die heeft ze niet.

En daarom is ze ook op anoniem gegaan, vermoed ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven