Kindhuwelijk erkend in Nederland

11-02-2019 21:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederland heeft toch normen en waarden en daar hoort toch niet bij dat je een kind huwelijk goedkeurt ook al is het echtpaar inmiddels meerderjarig.

Een of ander 11 jarig meisje uitgehuwelijkt aan een volwassen griezel en Nederland erkend het huwelijk.

Als ze dan zo vreselijk veel van elkaar houden trouwen ze maar opnieuw.
Lees en huiver, in Nederland krijgt een pedo-huwelijk gewoon de status van ieder ander die wel netjes gewacht hebben met touwen tot ze volwassen waren.

https://nos.nl/artikel/2271536-kindhuwe ... oetst.html

TO trapt af
Nederland moet zich niets aantrekken van internationale afspraken en geen huwelijken erkennen die aangegaan zijn met minderjarigen
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:12
Wie zijn ‘wij’ om in te breken op iets wat in de cultuur van een ander land ingebed is?

Wederom; hoe zou jij het vinden wanneer een zwangere vrouw met de Nederlandse nationaliteit op haar vakantie in Zandwoestiijnië door de Saoedische authoriteiten tot aan haar bevalling zou worden gegijzeld om te voorkomen dat ze abortus zou laten plegen?

Dit topic gaat over jezelf superieur voelen aan de wetten en gebruiken in een ander land en er in willen ingrijpen. Iets wat je van jezelf heel normaal kunt vinden, maar andersom op geen enkele manier aan onderworpen wil zijn.
Dit is met te warrig, hier kan ik niets mee.

Nogmaals

2 mensen komen hier niet op vakantie maar wonen / leven en willen hun huwelijk laten erkennen voor de Nederlandse wet.
Ze hoeven hier niet te komen hè, en als ze dat doen onder de in Nederland geldende regels.
Een van die regels kan zijn dat Nederland een huwelijk onder dwang niet erkend en dus ook niet legaliseert.

Dan moeten ze opnieuw trouwen.
Het alternatief is dat Nederland zegt wij erkennen ook kindhuwelijken en gebeurd momenteel dus staat in het artikel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het afkeuren van gedwongen huwelijken (of die met een machtsverhouding) in zijn algemeen staat toch niet ter discussie?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 00:21
Het afkeuren van gedwongen huwelijken (of die met een machtsverhouding) in zijn algemeen staat toch niet ter discussie?
Maar door het in Nederland te erkennen keur je het toch goed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:12
Wie zijn ‘wij’ om in te breken op iets wat in de cultuur van een ander land ingebed is?

Wederom; hoe zou jij het vinden wanneer een zwangere vrouw met de Nederlandse nationaliteit op haar vakantie in Zandwoestijnië door de Saoedische authoriteiten tot aan haar bevalling zou worden gegijzeld om te voorkomen dat ze abortus zou laten plegen?

Dit topic gaat over jezelf superieur voelen aan de wetten en gebruiken in een ander land en er in willen ingrijpen. Iets wat je van jezelf heel normaal kunt vinden, maar andersom op geen enkele manier aan onderworpen wil zijn.

Dit Nederlandse meisje is met haar baby gelukkig weer thuis, maar kon als ongehuwde moeder vier maanden lang Egypte niet verlaten.

Overal gelden wetten en regels, en Nederland moet eens leren dat haar regels niet leidend zijnvoor de rest van de wereld.

https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-v ... ~ae33a64e/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2166668-duitse-k ... ijken.html

Het staat er wat onduidelijk maar volgens mij willen ze in Duitsland kindhuwelijken gewoon gaan ontbinden met uitzonderingen voor 16 en 17 jarigen dat wordt door een rechter bekeken.
Maar artikel is uit 2017 ik zal eens kijken of er ontwikkelingen zijn bij onze oosterburen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 00:24
Maar door het in Nederland te erkennen keur je het toch goed.
Nee, het wil alleen zeggen dat Nederland nu voor een voldongen feit staat en dat de gevolgen van het ontbinden ernstiger wegen dan het gedogen van een al gesloten kindhuwelijk. Hierbij wordt echt wel gekeken naar de belangen van de minderjarige in kwestie.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 00:26
Dit Nederlandse meisje is met haar baby gelukkig weer thuis, maar kon als ongehuwde moeder vier maanden lang Egypte niet verlaten.

Overal gelden wetten en regels, en Nederland moet eens leren dat haar regels niet leidend zijnvoor de rest van de wereld.

https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-v ... ~ae33a64e/

Leg eens uit, waar dacht Nederland dat in dit geval?
Welke wet dacht Nederland dat gold?

Is toch prima, Ben je in Egypte geld de Egyptische wet in Nederland de Nederlandse wet.
En dat bedoel ik met kindhuwelijken, prima als je in Verweggistan legaal met je 10 jarige nichtje mag trouwen maar hier geld dat niet.
Regels van Verweggistan gelden hier nu eenmaal niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 00:05
Nog een keer

Nederland gaat niet over huwelijken in het buitenland.
Maar komen die mensen naar Nederland is een kindhuwelijk niet erkend.
Zo schreef een bedoelde ik het.

En dat is nog steeds zo. Buitenlandse minderjarigen (lees 18-minners) worden niet erkend als gehuwd.

In Nederland kunnen ze vervolgens na hun 18de niet (eventueel met een andere partner) trouwen omdat ze geen papieren kunnen overleggen dat ze ongehuwd zijn.

Ze komen dan klem te zitten.

Niet kunnen scheiden, want niet gehuwd én niet kunnen trouwen want niet ongehuwd. Bigamie mag óók niet in ons ruimdenkende land.

Erkenning bij meerderjarigheid vind ik dan een goede stap, en dat is voor ónze wet nu eenmaal met 18 jaar, hoe graag ik dat ook op 21 had gezien..
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 00:28
Nee, het wil alleen zeggen dat Nederland nu voor een voldongen feit staat en dat de gevolgen van het ontbinden ernstiger wegen dan het gedogen van een al gesloten kindhuwelijk. Hierbij wordt echt wel gekeken naar de belangen van de minderjarige in kwestie.
Welnee. Je haalt een wettekst aan. Wat hier werkelijk staat is dat een Nederlandse rechter zich naar Nederlandse normen gaat buigen over een kwestie die in een ander land met een andere cultuur een voldongen feit is.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 00:28
Nee, het wil alleen zeggen dat Nederland nu voor een voldongen feit staat en dat de gevolgen van het ontbinden ernstiger wegen dan het gedogen van een al gesloten kindhuwelijk. Hierbij wordt echt wel gekeken naar de belangen van de minderjarige in kwestie.
Nederland durft gewoon de confrontatie niet aan met allerlei landen.
Het aloude kwezel gedrag met handelsbelangen en nooit eens met de vuist op tafel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 00:33
En dat is nog steeds zo. Buitenlandse minderjarigen (lees 18-minners) worden niet erkend als gehuwd.

In Nederland kunnen ze vervolgens na hun 18de niet (eventueel met een andere partner) trouwen omdat ze geen papieren kunnen overleggen dat ze ongehuwd zijn.

Ze komen dan klem te zitten.

Niet kunnen scheiden, want niet gehuwd én niet kunnen trouwen want niet ongehuwd. Bigamie mag óók niet in ons ruimdenkende land.

Erkenning bij meerderjarigheid vind ik dan een goede stap, en dat is voor ónze wet nu eenmaal met 18 jaar, hoe graag ik dat ook op 21 had gezien..
Als je huwelijk voor de Nederlandse wet niet erkend is ben je ongehuwd.
Ze kunnen met partner uit Verweggistan trouwen of een partner naar keuze.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:33
Welnee. Je haalt een wettekst aan. Wat hier werkelijk staat is dat een Nederlandse rechter zich naar Nederlandse normen gaat buigen over een kwestie die in een ander land met een andere cultuur een voldongen feit is.

Logisch toch als mensen zich hier melden om te komen wonen / leven en vragen hun huwelijk te erkennen.
Ja dan zullen ze het moeten doen met Nederlandse normen .

Als 2 getrouwde homo's morgen naar Rusland vliegen, daar willen wonen en vragen of hun homo huwelijk erkend kan worden (kennen ze daar niet) krijgen ze ook een negatief antwoord op basis van Russische normen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 00:43
Logisch toch als mensen zich hier melden om te komen wonen / leven en vragen hun huwelijk te erkennen.
Ja dan zullen ze het moeten doen met Nederlandse normen .

Als 2 getrouwde homo's morgen naar Rusland vliegen, daar willen wonen en vragen of hun homo huwelijk erkend kan worden (kennen ze daar niet) krijgen ze ook een negatief antwoord op basis van Russische normen.
Gewoon niet doen dan, zou ik adviseren. Maar misschien zeg ik nu iets geks.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 00:21
Het afkeuren van gedwongen huwelijken (of die met een machtsverhouding) in zijn algemeen staat toch niet ter discussie?
Wil jij of de rest van de NL bevolking zich onderwerpen aan de toestemming van een ambtenaar (rechter) om (ik noem maar iets) een huwelijk tussen een amper werkende 27-jarige lekker uitziende socialite en een goedverdienende tandarts van 36 goedgekeurd te krijgen?

Definieer machtsverhouding.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:46
Gewoon niet doen dan, zou ik adviseren. Maar misschien zeg ik nu iets geks.
Mee eens, als je op voorhand weet dat iets volstrekt kansloos is laat het gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
HBG, er zijn zoveel mogelijkheden binnen het (internationale) familierecht, je kunt ze als verstandige Nederlander niet bevatten.

Kijk alleen al naar de verschillen tussen landen met "droit de sol" en "droit de sang", en de daarmee samenhangende voor- en nadelen. Krijg je de nationaliteit van je ouder(s), of van je geboorteland. Lijkt simpel, maar kan enorme gevolgen hebben.

Met onze verontwaardiging kun je andere landen niet de maat nemen, en soms is dat een "helaas".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:51


Definieer machtsverhouding.
Tussen een 11 jarige en een 20 jarige (pak twee willekeurige leeftijden) zit een ongelijkheid buiten dat worden kindhuwelijken vaak door de ouders gearrangeerd en dan is er twee keer sprake van een ongelijke machtsverhouding kind versus ouders en kind versus volwassen partner.
Ik heb het even nagekeken en in de meeste landen wordt de volwassen leeftijd bereikt met 18 heel soms al met 16 en soms met 21

Iemand wordt dan geacht handelingsbekwaam te zijn ook in juridische zin.

Een artikel over kindhuwelijken
https://www.terredeshommes.nl/themas/kindhuwelijken



Kindhuwelijken en tienerzwangerschappen zorgen er vaak voor dat meisjes niet meer naar school gaan. Bovendien lijden de meisjes geestelijk en fysiek onder het huwelijk. Veel meisjes lijden aan depressiviteit en post-traumatische stress. Zwangerschappen zijn voor meisjes in Oost-Afrikaanse landen een belangrijke doodsoorzaak, omdat hun lichaam het krijgen van een kind vaak nog niet aankan. Ook lopen ze een groot risico op het krijgen van een hiv-infectie. Doordat in veel landen nog een groot taboe op deze onderwerpen rust, zoeken meisjes vaak geen hulp.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 01:03


Met onze verontwaardiging kun je andere landen niet de maat nemen, en soms is dat een "helaas".
Ik heb al 5 keer geschreven dat Nederland niemand de maat moet nemen (lees maar terug)
Alleen als mensen zich in Nederland melden en ze VRAGEN ons hun huwelijk te erkennen dan kunnen we daar voorwaarden aan stellen.
Ook al zijn ze nu ouder als het ooit een kindhuwelijk was erken je het niet, trouwen ze vervolgens in Nederland toch met elkaar prima, dat is dan hun keuze in hun volwassen leven zonder inmenging van ouders.

Nogmaals ze VRAGEN iets en daar is ook een nee of een ja mits een nee mits op mogelijk.
Ze hoeven niet naar Nederland te komen maar als ze komen zijn dit onze spelregels.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Als ze hier komen moeten ze zich aan onze wet houden. En ik zou het verschrikkelijk vinden als de wet toelaat dat een ouwe zak met een heel jong meisje trouwt.
Kom op zeg, moeten wij dan onze wet aanpassen omdat in andere landen andere normen gelden?
Gatverdamme, deze jonge meisjes zijn vaak vernaggeld en getraumatiseerd voor het leven. Bevallingen die zelfs hen het leven kost.
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 01:03
HBG, er zijn zoveel mogelijkheden binnen het (internationale) familierecht, je kunt ze als verstandige Nederlander niet bevatten.

Kijk alleen al naar de verschillen tussen landen met "droit de sol" en "droit de sang", en de daarmee samenhangende voor- en nadelen. Krijg je de nationaliteit van je ouder(s), of van je geboorteland. Lijkt simpel, maar kan enorme gevolgen hebben.

Met onze verontwaardiging kun je andere landen niet de maat nemen, en soms is dat een "helaas".
Als ze in Nederland willen leven kunnen we ze wel de maat nemen. En als het ze niet aanstaat, l;ekker wegblijven.Blijft het nog verschrikkelijk voor zo'n jong meisje maar daarmee geven wij wel aan dat we er niet achter staan.En gelijk hebben we.
Ik heb een tijd geleden een docu gezien wat er met vrouwen/meisjes gebeurt als ze na een bevalling een baarmoeder hebben die er aan de onderkant uitkomt(verzakking).Worden ze gewoon verstoten want ze kunnen geen kinderen meer krijgen. Deze meisjes worden niet geholpen en moeten apart wonen met soms de dood als gevolg. Moet ik dan begrip opbrengen omdat er in andere landen anders over wordt gedacht? Dacht het niet he.Ik word er gewoon kwaad om.
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 01:16
Ik heb al 5 keer geschreven dat Nederland niemand de maat moet nemen (lees maar terug)
Alleen als mensen zich in Nederland melden en ze VRAGEN ons hun huwelijk te erkennen dan kunnen we daar voorwaarden aan stellen.
Ook al zijn ze nu ouder als het ooit een kindhuwelijk was erken je het niet, trouwen ze vervolgens in Nederland toch met elkaar prima, dat is dan hun keuze in hun volwassen leven zonder inmenging van ouders.

Nogmaals ze VRAGEN iets en daar is ook een nee of een ja mits een nee mits op mogelijk.
Ze hoeven niet naar Nederland te komen maar als ze komen zijn dit onze spelregels.
Precies!
2 homo's kunnen ook niet trouwen en samenwonen in Saudi Arabie. Dus ga je daar als homostel ook niet heen . Klaar.
Heb het artikel gelezen. Volgens mij gaat het er meer om dat het huwelijk in Nederland ontbonden kan worden. Dat lijkt me alleen maar goed toch? Anders kan je ook niet scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Dat trouwen dat kan dus niet in Nederland, omdat ze niet aan onze regels kúnnen voldoen. Juiste papieren e.d., waaronder een verklaring van hun land van oorsprong dat ze ongehuwd zijn.

Nederland is een papiertjesland.

Op het moment dat daarvan afgeweken wordt, creëer je nieuwe opties voor mensen.

Neem het naamrecht voor kinderen van lesbische ouders. Deze vrouwen kunnen nu elkaars kinderen erkennen. Leuk, lief, tof. Helemaal goed bedacht, en zelfs met terugwerkende kracht, nog beter.

Totdat... Twee mama's elk een kind gebaard hebben in het verleden en nu het eindelijk mag van de wet elkaars kinderen willen erkennen. Mama1 heeft het kind van mama 2 erkend. Op dat moment geldt de geslachtsnaam van het kind van Mama2 voor alle kinderen uit hun huwelijk en moet het kind van mama1 volgens de Nederlandse wet de geslachtsnaam van het kind van mama2 krijgen. Maar wat als het kind van Mama1 haar leven lang al Jansen heet en nu ineens Pietersen moet gaan heten, omdat het nu eenmaal zo is geregeld in Nederland?

Je bedenkt iets leuks als wetgever, maar creëert onbedoeld problemen.

Bij internationaal privaatrecht zal het bedenken van regels nóg lastiger zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven