Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Om een verandering door te voeren, heb je mensen nodig die de discussie even flink op scherp stellen.
Ik demonstreer niet mee, maar als we niet echt iets gaan veranderen zijn we wel fucked als planeet
Alle reacties Link kopieren
Je zal vast niet de enige zijn, maar ik vind dat bewustzijn juist wel een goede ontwikkeling.
"the planet is fine. It's the people who are fucked"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk geen idee wie die gretha is, is dat heel erg?
verder scheidt ik afval, herbruik spullen soms, let op energieverbruik, vind het echt onzinnig om voor alles de auto te pakken
Maar dit deed ik 10 jaar geleden ook al zo

Verder geniet ikgewoon van het leven, ga op vakantie met de auto of vliegtuig.
Alle beetjes helpen denk ik maar. Als we allemaal de andere kant opkijken en denken laat een ander het maar oplossen zij onze kinderen straks de dupe
Alle reacties Link kopieren
Melk, eieren en vlees koop ik op een boerderij, waardoor ik weet of de biefstuk van Janwillem67 of Fiona23 afkomstig is. Groente, honing en jam het liefst bij een kraampje langs de straat.

We letten op elektriciteit, stoken alleen de woonkamer, hebben het dak onlangs geïsoleerd, triple glas geïnstalleerd. We hebben al aardig wat gedaan, volgen mij.

En verder: Greet, kus me de reet.

Afbeelding

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ach ik let hooguit op mijn water en elektriciteitsgebruik en wat je zegt afval scheiden.

Mensen zouden eventueel vaker de fiets kunnen pakken ipv de auto op kleine afstanden, maar als iemand verder weg wil is een vliegtuig gewoon normaal. Ze kunnen overal wel om zeuren tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Snoesje666 post_id=30415754 time=1569244466 user_id=28398]
Melk, eieren en vlees koop ik op een boerderij, waardoor ik weet of de biefstuk van Janwillem67 of Fiona23 afkomstig is. Groente, honing en jam het liefst bij een kraampje langs de straat.

We letten op elektriciteit, stoken alleen de woonkamer, hebben het dak onlangs geïsoleerd, triple glas geïnstalleerd. We hebben al aardig wat gedaan, volgen mij.

En verder: Greet, kus me de reet.



Haha, mooie weer van Charlie Hebdo. Ik vind het maar zielig, een fiep van een autistisch kind zo uitvergroot door deugouders.
anoniem_390323 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 15:24
12.22% gewijzigd
Ik heb nog nooit gevlogen, scheid afval, stook zuinig, eet weinig (biologisch vlees).
Verder leef ik mijn leven en ben geen activist.
Dat wil niet zeggen dat ik geen waardering heb voor hen die dat wel zijn.
Als niemand wat doet gaat de planeet geen prettige plek worden voor onze kinderen. En mijn kleinkind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-09-2019 15:05
Om een verandering door te voeren, heb je mensen nodig die de discussie even flink op scherp stellen.
Ik demonstreer niet mee, maar als we niet echt iets gaan veranderen zijn we wel fucked als planeet
Is dat echt zo? De planeet is er al miljoenen jaren en heeft veel erger meegemaakt.

Ik snap dat men boos werd over zwarte piet, dat is iets wat je echt kan veranderen. Maar het milieu? Tenzij je multinational bent is wat jij doet verwaarloosbaar.

Ik heb geen auto en vlieg 2x per jaar. Dat alleen al is beter.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:22
Als niemand wat doet gaat de planeet geen prettige plek worden voor onze kinderen. En mijn kleinkind.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
greta, anuna en al die andere activisten zijn stuk voor stuk hypocrieten, beiden hebben ze een afdruk dat tien keer groter is dan de gemiddelde europeaan met hun zogenaamde activistische tripjes terwijl webcam ook een optie is. en al die andere bende schapen ook. na het protest lopen ze mcdonalds binnen, of kopen ze een broodje verpakt in plastic, komen mama en papa hun nadien halen met de auto, gaan ze maandelijks naar de primark, om de zoveel tijd smartphone en tijdens de zomer met de vlieger naar de zon.

het aantal volgers wil daarom niet zeggen dat het allemaal slimmeriken zijn. zie naar jehova en scientology, ook veel volgers over heel de wereld maar een normaal mens verklaard die zot. die cults zijn ook met een man begonnen die beweerde dat hij jezus was en zie nu. met greta doen ze precies hetzelfde.

ik heb meer respect voor de opruimactivitisten dan die bende roeptoeters.

en ik vraag me af hoelang greta al die aandacht ga kunnen volhouden. een fragile meisje van 16 da zogezegd jaren niet gesproken heeft met mentale problemen. celebs kunnen al die aandacht zelfs niet aan. niet voor niks dat meerendeel van die tiensterren eindigen in een instelling of leeftijd 27 niet halen. zal bij greta niet lang duren eer ze in depressie of burn out terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-09-2019 15:26
Dit dus.
Misschien is het hebben van meerdere kinderen nog wel het ergste. De overbevolking is hier een groter probleem dan of ik wel of geen vliegtuig pak. Het is vrij hypocriet om 3 kinderen te nemen en dan te zeuren als een ander niet biologisch eet...
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:29
Misschien is het hebben van meerdere kinderen nog wel het ergste. De overbevolking is hier een groter probleem dan of ik wel of geen vliegtuig pak. Het is vrij hypocriet om 3 kinderen te nemen en dan te zeuren als een ander niet biologisch eet...

Ik zeur tegen niemand. Ik doe wat mij goeddunkt.

Ik vind je toon nogal rellerig.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 15:31
4.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-09-2019 15:26
Dit dus.
bullshit, greta en al die anderen vinden dat het niet hun verantwoordelijk is van hun aan te passen
dan gaan al de oplossingen van nu ook op niks uitdraaien op langer termijn als de jeugd van nu hun levensstijl ook niet wilt aanpassen en dan gaan hun kinderen en kleinkinderen ook met zelfde probleem zitten, alleja probleem.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
23-09-2019 15:12
Alle beetjes helpen denk ik maar. Als we allemaal de andere kant opkijken en denken laat een ander het maar oplossen zij onze kinderen straks de dupe
Doen de grote landen al mee?
Zoals China, de VS, Rusland....
Wij zijn maar een speldenknop op de wereldkaart.
Doe ook mijn deel (tje) hoor, en ik vlieg nooit, maar ik hoef als NL ook niet het beste jongetje van de klas te zijn, al helemaal niet als de rest niks doet.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:29
greta, anuna en al die andere activisten zijn stuk voor stuk hypocrieten, beiden hebben ze een afdruk dat tien keer groter is dan de gemiddelde europeaan met hun zogenaamde activistische tripjes terwijl webcam ook een optie is. en al die andere bende schapen ook. na het protest lopen ze mcdonalds binnen, of kopen ze een broodje verpakt in plastic, komen mama en papa hun nadien halen met de auto, gaan ze maandelijks naar de primark, om de zoveel tijd smartphone en tijdens de zomer met de vlieger naar de zon.

het aantal volgers wil daarom niet zeggen dat het allemaal slimmeriken zijn. zie naar jehova en scientology, ook veel volgers over heel de wereld maar een normaal mens verklaard die zot. die cults zijn ook met een man begonnen die beweerde dat hij jezus was en zie nu. met greta doen ze precies hetzelfde.

ik heb meer respect voor de opruimactivitisten dan die bende roeptoeters.

en ik vraag me af hoelang greta al die aandacht ga kunnen volhouden. een fragile meisje van 16 da zogezegd jaren niet gesproken heeft met mentale problemen. celebs kunnen al die aandacht zelfs niet aan. niet voor niks dat meerendeel van die tiensterren eindigen in een instelling of leeftijd 27 niet halen. zal bij greta niet lang duren eer ze in depressie of burn out terecht komt.
Heilige Greta pakte wel laatst de boot naar de USA. Maar ik vind haar echt zielig,haar special interest wordt nu uitgebuit als cash cow en gezien ze behoorlijk autistisch is zie ik die burnout ook aankomen.

Anuna ken ik goddank niet, maar het plaatje van de protesteerders in de Mac heeft me toentertijd wel een lachbui bezorgd
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, waar is de vertaalknop?
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:23
Is dat echt zo? De planeet is er al miljoenen jaren en heeft veel erger meegemaakt.

Ik snap dat men boos werd over zwarte piet, dat is iets wat je echt kan veranderen. Maar het milieu? Tenzij je multinational bent is wat jij doet verwaarloosbaar.

Ik heb geen auto en vlieg 2x per jaar. Dat alleen al is beter.
Zoals wat?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:30
Ik zeur tegen niemand. Ik doe wat mij goeddunkt.

Ik vind je toon nogal rellerig.
Ben ik niet. Ik vind het alleen gek dat men zeurt over kleine dingen maar zich wel massaal voortplant.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
23-09-2019 15:32
Doen de grote landen al mee?
Zoals China, de VS, Rusland....
Wij zijn maar een speldenknop op de wereldkaart.
Doe ook mijn deel (tje) hoor, en ik vlieg nooit, maar ik hoef als NL ook niet het beste jongetje van de klas te zijn, al helemaal niet als de rest niks doet.
De VS zit vol protesthipsters. China en Rusland weten wel raad met zulke types.
Alle reacties Link kopieren
een foto zegt meer dan duizend woorden
denk dat we het grootste van greta nog niet gezien gaan hebben
https://i.redd.it/noteiunxxpc31.jpg
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:33
Ben ik niet. Ik vind het alleen gek dat men zeurt over kleine dingen maar zich wel massaal voortplant.

Als we ons niet meer voortplanten sterven we uit. Dat is ook een keuze natuurlijk, maar niet die van mij.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
23-09-2019 15:33
Zoals wat?
In, geloof ik, 1817 was er een vulkaanuitbarsting waardoor er een jaar lang geen zomer was. Ervoor gebeurde er ook zat, en gezien de dino's uitstierven zal dat ook niet zo maar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven